Ik heb jullie hulp nodig bij het recoveren van mogelijk verloren data van mijn USB drive. Ik heb een aantal bestanden op deze drive staan die ik per sé terug wil hebben. De werking van de drive na afloop van de reddingsoperatie kan me weinig schelen. Het formatteren en hergebruik van de drive is dus niet het doel!
Vooraf: ik heb de OMFAQ en het thematopic Datarecovery gelezen en heb het idee dat ik de meeste tips&trucs uit deze topics heb geprobeerd... zonder veel succes helaas.
USB Flash Drive:
Kingston DataTraveler Locker
Symptomen
Mijn drive wordt wél in explorer gezien (gemapt als "removable disk", drive g:), maar kan niet geopend worden.
Troubleshoot pogingen vanuit Windows
Ik heb helemaal niet thuis met andere besturingssystemen dan Windows, dus dit was mijn eerste poging met Ubuntu.
Vooraf: ik heb de OMFAQ en het thematopic Datarecovery gelezen en heb het idee dat ik de meeste tips&trucs uit deze topics heb geprobeerd... zonder veel succes helaas.
USB Flash Drive:
Kingston DataTraveler Locker
Symptomen
Mijn drive wordt wél in explorer gezien (gemapt als "removable disk", drive g:), maar kan niet geopend worden.
Troubleshoot pogingen vanuit Windows
- Explorer ziet de drive, maar kan hem niet openen. Via properties > Tools > check volgt de melding dat "windows cannot access the disk"
- Device manager herkent de drive als "mass storage device" en geeft geen conflicten. Het uninstalleren van de driver en opnieuw inpluggen geeft geen oplossing.
- Disk Management ziet de drive, maar geeft "no media"
- Het veranderen van drive letter geeft geen oplossing
- Het proberen van letterlijk tientallen recoverytools heeft geen oplossing gebracht. O.a. GetDataBack en ZAR geven fouten bij het kiezen van de recovery opties
- Uiteraard heb ik de drive in andere poorten en op andere PC's geprobeerd. Geen succes!
Ik heb helemaal niet thuis met andere besturingssystemen dan Windows, dus dit was mijn eerste poging met Ubuntu.
- Gpart: kon ik niet echt mee overweg.
- GParted: Ziet de drive niet
- MountManager: ziet de drive wel (major: 8 / Minor: 64). Verder geen info of mogelijkheden
- De standaard 'verkenner' ziet de drive niet (waar windows 8 deze wel ziet)
- fdisk: ziet de drive niet
- Disk Utility: Ziet de disk wel, maar geeft 'no media' en verder geen opties