Verborgen apparaatje onder mijn motorkap

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01-2024
offtopic:
Afgelopen zondag mocht ik mijn hele familie trakteren op een uitje naar de Beekse Bergen.
9.30 uur: afgesproken en dat iedereen er op dat moment ook was, was al uniek te noemen.
9.35 uur: iedereen zit in de auto en met mijn rechter wijsvinger raak ik de Start-knop van mijn Ford Focus aan... dan.... niets. He-le-maal Niets, alle lampjes gaan uit, dashboard verlichting stopt ermee en niets doet het meer. De deuren gaan niet meer op slot, en dus is de conclusie: electrisch circuit is dood.
9:40 uur: Met zes gillende kinderen op de achterbank besloten we mijn auto achter te laten en over te stappen in één van de andere auto's. De leasemaatschappij zou ik wel vanuit Hilvarenbeek bellen.

Volgens afspraak is de Ford Assistance (vermomd als Wegenwachter) diezelfde avond nog voor de deur die terstonds aan de arbeid gaat. Terwijl hij mompelt "het zal de accu wel wezen", slikt hij de helft van zijn zin in met de opmerking "wat is dat nou weer". Wijzend naar een kastje ter grootte van een grote telefoon...

Geen idee moet ik bekennen en daar heb ik jullie dus voor nodig. Dit zat er zeer amateuristisch bovenop mijn accu gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/i29dap.jpg

Het ding werkt blijkbaar niet meer. Het doosje staat bol (Vast iets doorgebrand) en de ledjes aan de voorkant branden niet meer.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/35lw7c9.jpg

Bovenop zit een electrisch schema:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/28upqmc.jpg

van alle kabeltjes waren alleen de rode en de zwarte verbonden met de respectievelijke polen van de accu.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/s1kpwi.jpg

Tot slot zit er aan de zijkant (achter een stukje zwarte tape) nog iets wat lijkt op een SD-kaartje (niet eruit te krijgen) en een On/Off knop.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30t0zs7.jpg

Aangezien het in zijn huidige staat een 0,55 Ampere trekt, heeft de autokundige de zekering eruit getrokken. Het was voor hem duidelijk dat dit geval de oorzaak was van mijn lege accu. Al kon hij me niet vertellen wat het was. Ook zijn collegae op het hoofdkantoor hadden geen idee.

Wie vertelt me wat dit is?

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:16

painkill

Pain(k)(ill)

GPS tracker

Volgens google in ieder geval, en de icoontjes lijken dit te bevestigen..
Waarom er een GPS tracker in jouw auto zit.. Geen idee.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 10:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ford assistance, je hebt zo'n hulpknop op je spiegel voor als je pech krijgt. Of bij een ongeval kan hij zelf bellen. Check ook "Connect to SOS button" text op het bedradingsschema. Niks geks dus.

Heet dus: Emergency Assistance, check de Ford site voor meer info

[ Voor 14% gewijzigd door ajhaverkamp op 23-09-2013 20:19 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Idd, een lojack-achtig ding.

Achterop is trouwens geen SD-kaart maar een SIM-kaart.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 23-09-2013 20:20 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:16

painkill

Pain(k)(ill)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:36

ralpje

Deugpopje

ajhaverkamp schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:17:
Ford assistance, je hebt zo'n hulpknop op je spiegel voor als je pech krijgt. Of bij een ongeval kan hij zelf bellen. Check ook "Connect to SOS button" text op het bedradingsschema. Niks geks dus.
Ik kan me niet voorstellen dat een ding wat 'af-fabriek' zou moeten werken (zoals Ford Assistance) zo rommelig gemonteerd wordt. Daarnaast waren alleen de plus en min aangesloten, en dus niet de 'knop' op de spiegel.

Ik gok op een GPS-tracker die op verzoek van je werkgever in je auto gemonteerd is. Staat er iets over in je berijdersovereenkomst?

[ Voor 7% gewijzigd door ralpje op 23-09-2013 20:21 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:41

Fiber

Beaches are for storming.

Leasebak...? Je baas wil je in de smiezen houden...

Anders...? Je vrouw wil weten waar je auto heen gaat...

Echt niet...? Blame the NSA... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

ralpje schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:19:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat een ding wat 'af-fabriek' zou moeten werken (zoals Ford Assistance) zo rommelig gemonteerd wordt.
Ik gok op een GPS-tracker die op verzoek van je werkgever in je auto gemonteerd is. Staat er iets over in je berijdersovereenkomst?
Check het bedradingsschema. Aansluiting microfoon en SOS button. Maar je kunt er natuurlijk weer grote complottheorien achter zoeken. Dus wikkel de auto maar in de aluminiumfolie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
Hoe krijg je 6, al dan niet gillende, kinderen op de achterbank? :P

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

ajhaverkamp schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:21:
[...]

Check het bedradingsschema. Aansluiting microfoon en SOS button. Maar je kunt er natuurlijk weer grote complottheorien achter zoeken. Dus wikkel de auto maar in de aluminiumfolie.......
Als je dan ook kunt uitleggen waarom die aansluitingen niet gebruikt waren maar alleen de daadwerkelijke stroomvoorziening houd ik op met complotdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

tes_shavon schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:11:
offtopic:
Met zes gillende kinderen op de achterbank...
offtopic:
Hoe krijg jij zes kinderen op de achterbank...? Lijkt me niet echt veilig... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

ralpje schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:23:
[...]
Als je dan ook kunt uitleggen waarom die aansluitingen niet gebruikt waren maar alleen de daadwerkelijke stroomvoorziening houd ik op met complotdenken.
Omdat:
Emergency Assistance in Nederland
Emergency Assistance is beschikbaar in de gehele EU, behalve in Nederland. Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD), eindverantwoordelijk voor de exploitatie van de Nederlandse 112-noodhulpdienst, heeft aangegeven niet met de automatische Emergency Assistance boodschap te willen werken. Het KLPD wil alleen werken met de nog te ontwikkelen en in te voeren zgn. eCall-systemen, waarvan de EU-standaards en waarvoor de EU-wetgeving nog steeds niet zijn vastgelegd.

Bron

Dat zal dus daarom niet aangesloten zijn bij NL auto's. Maar houd je aluhoedje maar lekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik geloof persoonlijk(!) niet dat dit een af fabriek iets is. Rommelig gemonteerd, geen Ford-logo en onderdeelnummer en als ik GT06_40 intik op Google dan krijg ik Chinese GPS trackers te zien. :P Ik zou iig contact opnemen met je leasemaatschappij en vragen om wat extra uitleg, dan weet je zeker hoe het zit.

Gok erop dat de leasemaatschappij zelf zo'n ding heeft geplaatst om te kijken waar de auto zich bevindt.

[ Voor 42% gewijzigd door S_Chief op 23-09-2013 20:31 . Reden: Lees nu pas dat het een leasert is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-05 21:02

TeGek

Engineer in hart en nieren.

ajhaverkamp schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:26:
[...]

Omdat:
Emergency Assistance in Nederland
Emergency Assistance is beschikbaar in de gehele EU, behalve in Nederland. Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD), eindverantwoordelijk voor de exploitatie van de Nederlandse 112-noodhulpdienst, heeft aangegeven niet met de automatische Emergency Assistance boodschap te willen werken. Het KLPD wil alleen werken met de nog te ontwikkelen en in te voeren zgn. eCall-systemen, waarvan de EU-standaards en waarvoor de EU-wetgeving nog steeds niet zijn vastgelegd.

Bron

Dat zal dus daarom niet aangesloten zijn bij NL auto's. Maar houd je aluhoedje maar lekker op.
Ford assistance wordt netjes afgewerkt in een auto en zie je niets van. In mijn auto is deze namelijk 2 x vervangen en hoefde ze alleen in het dashboard te wezen, als ik mijn motorkap open doe en bij de accu check zie ik hier ook niets vreemds.

Ik denk toch dat dit een lo-jack achtig apparaat van/voor je werkgever is!

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
tes_shavon schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:11:
*verhaal*
Terwijl hij mompelt "het zal de accu wel wezen", slikt hij de helft van zijn zin in met de opmerking "wat is dat nou weer". Wijzend naar een kastje ter grootte van een grote telefoon...
Het blijkt dus een Chinees GPS-dingesding te zijn.
Wat ik me afvraag:
-Wanneer heb je zelf voor het laatst onder de motorkap gekeken?
-Is het een lease-auto? Zo ja, dan ben ik benieuwd wat je baas hierover te zeggen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
zacht schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:46:
[...]

Het blijkt dus een Chinees GPS-dingesding te zijn.
Wat ik me afvraag:
-Wanneer heb je zelf voor het laatst onder de motorkap gekeken?
-Is het een lease-auto? Zo ja, dan ben ik benieuwd wat je baas hierover te zeggen heeft.
De accu zit onder een afdekplaat, en daar zat dat apparaatje ook onder. Zolang je niet bij de accu hoefde te zijn was het onzichtbaar.

In mijn contract is er niets over te vinden (noch in de huisregels) dus óf ik heb een stevig gesprek met de baas, óf ik heb een stevig gesprek met mijn leasemaatschappij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Jouw werkgever houdt je routes en kilometers bij. :+

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:58
Wat voor werkgever heb je? Grote organisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
Hoe krijg je 6, al dan niet gillende, kinderen op de achterbank? :P
Vier families komen samen op één adres en worden verdeeld over 3 auto's. Bij het uitblijven van een start van één van de 3 werd auto nummer 4 ingezet.
Wat voor werkgever heb je? Grote organisatie?
kleine organisatie van 45 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Heeft er ooit een andere 'eigenaar' met die auto gereden? Gezien de rommelige installatie ben ik wel erg benieuwd naar de partij in kwestie die daarvoor verantwoordelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Kleine bedrijfjes zat die dat doen voor leasemaatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Enorm sick! Maar als de simkaart er al uit is... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:34

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Privé detective? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:56
wessel99 schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:18:
Enorm sick! Maar als de simkaart er al uit is... ?
volgens mij zit de simkaart er nog in, maar krijgt TS hem er niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
zacht schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:17:
Kleine bedrijfjes zat die dat doen voor leasemaatschappijen.
Maar dan zou ik verwachten dat het degelijk gemonteerd zou zijn.

Sowieso heb ik de meeste twijfels bij het feit dat dat ding het schijnbaar niet meer doet, als er iemand actief zou zitten monitoren dan zou ik verwachtten dat die schreeuwt om een onderhoudsbeurt oid als de tracking uitvalt, of dat nu bedrijf of leasemaatschappij is, ik verwacht dat iemand zou gaan schreeuwen...

Misschien een film-gedachte, maar zouden het geen dieven kunnen zijn die auto's op bestelling jatten (wat kost zo'n ding in bulk, tientje oid?) als ze dan jouw auto spotten en denken dat er in de toekomst een vraag naar komt dan is het even 5 minuten werk en ze weten altijd waar dat ding is...

Van dieven op bestelling ken ik genoeg verhalen (bijv buurman waarbij ingebroken is en enkel de autosleutels gejat zijn en hij naderhand toch wel wat figuren herinnerde die hij vaker had gezien die week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

Zit er ook nog leuk microfoontje verstopt ergens in de auto haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:40

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Het is inderdaad een tracker, met zo te zien ook de mogelijkheid om op afstand de brandstofpomp uit te kunnen schakelen (het ontbrekende relais kan daarvoor zorgen).

Als het door je baas is geïnstalleerd, heeft hij daarvoor expliciet toestemming moeten vragen van de bestuurder, tenzij het een poel-auto is die op naam van het bedrijf staat en voor iedereen te gebruiken is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239824

Zoek iemand die weet waar ie mee bezig is en knip de rotrzooi eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Zou het een techniek zijn die inbrekers misschien zouden kunnen toepassen? Dus een gps-tracker inbouwen, wachten tot eigenaar huis weggaat, en dan op je dooie gemak alles weghalen. Je kunt immers precies zien wanneer ie weer thuis is?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

tes_shavon schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:58:
[...]

In mijn contract is er niets over te vinden (noch in de huisregels) dus óf ik heb een stevig gesprek met de baas, óf ik heb een stevig gesprek met mijn leasemaatschappij...
Sluit je vrouw niet uit, je zou niet de eerste man zijn die niet vertrouwd wordt ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:41
Wow, apart verhaal. Het gebeurde dit weekend, en is nu maandag, dus ik neem aan dat je naar je werkgever bent gestapt en om info hebt gevraagd? Dieven is ook een optie, maar wel een van de laatsten (daarna komt NSA en James Bond).

Houdt ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit gaat een leuke soap worden?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 239824 op 23-09-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 21:49
deepbass909 schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:47:
Het is inderdaad een tracker, met zo te zien ook de mogelijkheid om op afstand de brandstofpomp uit te kunnen schakelen (het ontbrekende relais kan daarvoor zorgen).
Dat laatste lijkt me toch wel sterk. Wat zou voor een leasemaatschappij/de baas dat nou voor toegevoegde waarde hebben?
Desalniettemin is dit wel erg vreemd en zeker gezien TS blijkbaar nooit op de hoogte is gesteld van de aanwezigheid van een privacy intruder.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:58
Als het via de leasemaatschappij gemonteerd is vond ik het raar dat het een goedkope (en blijkbaar onbetrouwbaar) tracker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaximusTG schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:04:
Zou het een techniek zijn die inbrekers misschien zouden kunnen toepassen? Dus een gps-tracker inbouwen, wachten tot eigenaar huis weggaat, en dan op je dooie gemak alles weghalen. Je kunt immers precies zien wanneer ie weer thuis is?
Dit klinkt logischer dan dat ze de auto zouden willen hebben. Als het een huishouden is waar iedereen regelmatig met de auto weg is wordt het alleen maar waarschijnlijker, want iemand die de kinderen op de fiets wegbrengt gooit natuurlijk roet in het eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als het inbrekers zijn zouden ze wel een GPStracker met een magneetje en eigen accu gebruiken lijkt mij ipv motorkap openschroeven, plaat er af schroeven, chinees prul installeren en alles weer netjes afdekken. Lijkt me vrij sterk.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:35:
Als het inbrekers zijn zouden ze wel een GPStracker met een magneetje en eigen accu gebruiken lijkt mij ipv motorkap openschroeven, plaat er af schroeven, chinees prul installeren en alles weer netjes afdekken. Lijkt me vrij sterk.
Een gewone accu is zo leeg - denk aan je telefoon - dus weinig effectief. Zoiets is voor een geoefend persoon onder de juiste omstandigheid waarschijnlijk vrij makkelijk gedaan.

Ik zeg niet dat dat het is, maar het klinkt niet heel ontwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Laatst online: 15:55
Ik zou het ding eruit halen. Lijkt me dat iemand vanzelf gaat piepen.

Misschien je baas die ineens aangeeft dat de auto een beurt nodig heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:41
Ik zou hem aan een andere auto binden en morgen thuis met een knuppel achter de voordeur gaan liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeaFish
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
..Of die simkaart er toch uit proberen te pulleken*, kijken welke provider het is en proberen uit te vissen bij welk adres dat ding hoort (of in geval van pech: pre-paid, niet te traceren).

(*=Is het niet zo dat je hem eerst naar binnen moet drukken en dat hij er dan uit 'veert'?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knipex heeft middelen voor dit soort ongein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mmm uit zoeken hoe die werkt en een route over de bodem van de grote oceaan uit laten plotten naar de server waar de data heengaat :P het ding heeft een data interface, tijd voor experimenteren

check seriele interface lijkt aanwezig
http://kotajogja.net/Down...6N%20User%20Manual-V2.pdf

5
TX
Green
Send
ing data (TX)/backup
6
RX
White
Receiving data (RX)/backup
7
GND
Black
Ground wire

maar je kan ook smsén naar dat ding

SMS
the
command to the device to check the device setting.
Command format:
PARAM#

[ Voor 123% gewijzigd door Fish op 23-09-2013 23:57 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

ahaa http://www.tradekr.com/cbuy_7547836_gt06-quad-band-cut.htm
deze?
hmm http://autoleader.en.alib...for_vehile_and_motor.html

Er wordt leuke software meegeleverd.. tijd om de computer van je vrouw is te door zoeken :> of deze software aanwezig is.
Misschien je collega's maar is vragen of ze hun eigen auto niet moeten checken.

trouwens tijd voor aangifte?

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 109640 op 24-09-2013 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 03:31
Zou het ook door een huurmoordenaar zijn kunnen geplaatst? Je wordt doorgaans niet met goede bedoelingen getraceert...

[ Voor 34% gewijzigd door n0elite op 24-09-2013 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
MaximusTG schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:04:
High risk low reward zou het dan zijn...

Qua auto kan je gelijk zien wat die waard is en of die het waard is om te jatten, qua inhoud in huis is het maar gokken.

Inbrekers is meer gelegenheidswerk dan daadwerkelijk gepland en het echte geplande werk daar zijn wel betere manieren voor te verzinnen dan enkel een auto volgen...
Marzman schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:35:
Brutalen hebben de halve wereld, loop jij maar eens in een carglass pakje een industrieterrein op en niemand die je wat vraagt als je even een motorkap opengooit. En het mooiste is nog dat de meeste auto's daar rustig 8 uur stilstaan zonder enige controle.

nielsn in "Verborgen apparaatje onder mijn motorkap"
hhoekstra schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:40:
Ik zou het ding eruit halen. Lijkt me dat iemand vanzelf gaat piepen.

Misschien je baas die ineens aangeeft dat de auto een beurt nodig heeft :P
Het ding is al opgebollen en geen lampje brandt meer TS heeft al het idee dat dat ding uitstaat.

Maar imho lijkt het me niet helemaal zuivere koffie, want je baas of de lease maatschappij zou imho wel een degelijker ding en een nettere montage gebruiken plus dat die wel zouden piepen als dat ding geen signaal meer geeft... Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik in 1e instantie richting politiebureau zou rijden (levert ook een mooi bewijsstuk op als je baas of je leasemaatschappij dat ding toch geplaatst blijkt te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het doet me denken aan het kluswerk dat bij skimmen gebruikelijk schijnt te zijn, maar hoe en waarom ontgaat me nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Volgens mij is het een apparaatje dat verbinding legt met GPS satellieten en deze energie gebruikt om je accu op te laden. Hoe meer satellieten je binnen bereik hebt hoe sneller je accu geladen is! Soort energy harvesting. Schijnt ook een app voor te zijn. Kan je zien hoeveel kWh er op welke locatie naar je accu geupload is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:00
Oyster schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 00:05:
Volgens mij is het een apparaatje dat verbinding legt met GPS satellieten en deze energie gebruikt om je accu op te laden. Hoe meer satellieten je binnen bereik hebt hoe sneller je accu geladen is! Soort energy harvesting. Schijnt ook een app voor te zijn. Kan je zien hoeveel kWh er op welke locatie naar je accu geupload is.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 00:05:
Het doet me denken aan het kluswerk dat bij skimmen gebruikelijk schijnt te zijn, maar hoe en waarom ontgaat me nog.
Daarom zeg ik : Politiewerk van maken, die kunnen vast vertellen waarvoor dat ding gebruikt wordt als het "foutief" geplaatst is, is het werk van je baas/lease-maatschappij dan mogen die de reden even aan jou en aan de politie mededelen want jij hebt enkel maar een onbekend voorwerp in je auto gemeld bij de politie.

Dus jij kan op deze manier bijna niet fout zitten maar ik denk/hoop wel dat je dan de aanleiding te horen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 17:49

Bullet NL

Eigen Wijs

Ben toch wel benieuwd als de TS vanaf de eerste dag de berijder van de auto is, m.a.w. heeft de TS de auto nieuw gekregen? Het mag duidelijk zijn dat het ding niet af fabriek in de auto zit, het is dus een ijverige dealer geweest of een andere inbouwer.

Als de simcard er bij zit en er uit kan moet de herkomst van het ding terug te tracen zijn...

[ Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 24-09-2013 00:11 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Anoniem: 172410 schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:39:
[...]

Een gewone accu is zo leeg - denk aan je telefoon - dus weinig effectief. Zoiets is voor een geoefend persoon onder de juiste omstandigheid waarschijnlijk vrij makkelijk gedaan.

Ik zeg niet dat dat het is, maar het klinkt niet heel ontwaarschijnlijk.
Mwa neehoor, zulke trackers bestaan ook voor bijvoorbeeld pakketten. Die worden eens in de zoveel tijd wakker om te checken of er wat te doen valt en in de tussentijd verbruiken ze bijna nop. Met een kleine accu kan je heel lang doen. Stop er bepaalde triggers in en het apparaatje begint pas data te sturen en gps fix te krijgen bij x versnelling bijvoorbeeld.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:47

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zit er niet iets van een configuratie interface op ofzo? Hij moet weten waar de data naartoe moet en met welke account. Wordt alleen lastig als hij het doorstuurt naar een algemene site maar misschien geeft de gebruikersnaam je een idee van wie die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja zie manual die ik heb gepost

Maar dan eerst ff het apparaat fixen (staat bol enzo) en dan de configuratie uitlezen

ff simkaart in je telefoon zetten, sms jezelf voor het nummer. en sms naar het apparaat om de configuratie van het apparaat uit te lezen.

Maar dat zou ook met een eigen sim moeten werken (mits apparaat niet stuk is)

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 24-09-2013 00:28 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Een GPS tracker die onder 2 metalen geplaatst is (afdekplaat en motorkap) en dan toch nog zou moeten werken..... Ga gewoon lekker naar de Ford garage en die zullen vast mijn verhaal bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dan vind ik het wel bedroevend slecht aangesloten voor een Ford garage. Ik zou het zelf netjes solderen en dan met krimpkous afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 10:50
ajhaverkamp schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:07:
Een GPS tracker die onder 2 metalen geplaatst is (afdekplaat en motorkap) en dan toch nog zou moeten werken..... Ga gewoon lekker naar de Ford garage en die zullen vast mijn verhaal bevestigen.
Uhm, dat ford assistance zal toch ook moeten weten waar je bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:01
Ik zou echt helemaal lijp worden als mijn baas dat had geplaatst zonder het te overleggen. Ook de lease maatschappij zou niet veilig zijn(juridisch). Ben benieuwd hoe het afloopt. Houdt ons op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

melcon schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:33:
[...]
Uhm, dat ford assistance zal toch ook moeten weten waar je bent :P
GPS antenne kan prima via 1 van de (nu niet) aangesloten kabels lopen. Je ziet op het bedradingsschema ook "pump" staan. Dat zal dus de brandstofpomp zijn om de auto uit te schakelen bij een ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:32:
[...]

Dit klinkt logischer dan dat ze de auto zouden willen hebben. Als het een huishouden is waar iedereen regelmatig met de auto weg is wordt het alleen maar waarschijnlijker, want iemand die de kinderen op de fiets wegbrengt gooit natuurlijk roet in het eten.
Op de huurmoordenaar optie na kan ik niks bedenken dat nog onwaarschijnlijker is dan dat inbrekers het geplaatst zouden hebben. Er wordt op tweakers altijd de vreemdste dingen bedacht waarvan inbrekers gebruik van zouden kunnen maken (met als huidige record de Philips lampen die gehackt konden worden waardoor inbrekers het licht uit zouden kunnen zetten. Of het lichtknopje indrukken natuurlijk). Maar als ze ergens willen inbreker is het toch een stuk simpeler om gewoon rond te rijden op zoek naar een leuk doelwit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Wegknippen, ondertussen de simkaart eens uitlezen en maar wachten tot er iemand begint te zeuren.
Heb je de auto zelf opgehaald bij de dealer, is hij afgeleverd op de zaak of is het een doorschuiver? Een beetje leasemij zou dit niet doen zonder je netjes te informeren, dus verdenk ik je werkgever.

Ik denk persoonlijk niet dat het iets te maken heeft met criminaliteit, ik kan eigenlijk geen enkele echte goede reden verzinnen waarom ze dit zouden doen. Of er moet iets zijn wat TS ons niet vertelt ;)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

c0ne schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:14:
[...] Of er moet iets zijn wat TS ons niet vertelt ;)
Die overigens verdacht stil is...

* Fiber zegt hoax...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Of het was toch die hitman optie.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:28:
[...]

Die overigens verdacht stil is...

* Fiber zegt hoax...
TS is in ieder geval geïnteresseerd in privacy-artikelen, als ik zijn activiteit op tweakers bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sissors schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:37:
Op de huurmoordenaar optie na kan ik niks bedenken dat nog onwaarschijnlijker is dan dat inbrekers het geplaatst zouden hebben. Er wordt op tweakers altijd de vreemdste dingen bedacht waarvan inbrekers gebruik van zouden kunnen maken (met als huidige record de Philips lampen die gehackt konden worden waardoor inbrekers het licht uit zouden kunnen zetten. Of het lichtknopje indrukken natuurlijk). Maar als ze ergens willen inbreker is het toch een stuk simpeler om gewoon rond te rijden op zoek naar een leuk doelwit.
Moet ik je even aan de Quote 500-bende herinneren, als we het dan over zaken hebben die vooraf onwaarschijnlijk lijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
UPDATE !!!!

een klein stukje achtergrond: ik werk sinds januari bij een klein bedrijf. De leaseautos worden normaal gesproken door het bedrijf aangeschaft en niet geleased. Voor tijdelijke contracten worden gedurende het tijdelijke contract een auto geleased. Zie hieronder waarom ik geen enkele moeite heb met naming and shaming: de leasemaatschappij is VWP Shortlease uit Enter.

Ja, het is inderdaad een GPS track en trace module. Deze module is geplaatst door de leasemaatschappij. Dat geven ze direct toe toen ik ze daar mee confronteerde met het argument "het is niet uw auto, maar die van ons.". Overigens staat dat niet in hun algemene voorwaarden op hun eigen website.

Mijn werkgever was hiervan min of meer op de hoogte met de naieve houding "dat doen ze toch bij alle verhuurmaatschappijen?". Hij vond het ook niet de moeite waard om het mij te melden.

Met andere woorden zit ik wel met een dilemma. Ja, het gaat me aan het hart. Zoals al opgemerkt hierboven ben ik nogal thuis in de privacy-wetgeving en voor zover ik kan overzien is dit een keiharde overtreding van mijn grondrechten. Er is nooit melding van gemaakt aan mij van een autovolgsysteem, en het enige wat dit ding kan door de manier van installeren is mijn locatie volgen.

maar diegene die het me eigenlijk had moeten zeggen was mijn werkgever. En ja, dan komt het argument van het 'tijdelijke contract' om de hoek kijken.

Dus nu zoek ik hulp bij het opstellen van een stevige brief aan de leasemaatschappij. Volgens mij moet de leasemaatschappij aan mij aantonen dat ze procedures hebben waarmee mijn privacy gewaarborgd wordt. Alleen zeggen "maar we doen er niets mee, het is alleen als hij wordt geregistreerd als gestolen" is mijns inziens niet genoeg. Iemand die een beetje juridische achtergrond heeft? Of mogelijk een proefprocesje wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Is het nou een huur-auto of een lease-auto...? Dat maakt wel verschil vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

tes_shavon schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:04:
[knip]

Dus nu zoek ik hulp bij het opstellen van een stevige brief aan de leasemaatschappij. Volgens mij moet de leasemaatschappij aan mij aantonen dat ze procedures hebben waarmee mijn privacy gewaarborgd wordt. Alleen zeggen "maar we doen er niets mee, het is alleen als hij wordt geregistreerd als gestolen" is mijns inziens niet genoeg. Iemand die een beetje juridische achtergrond heeft? Of mogelijk een proefprocesje wil doen?
U klaagt? Ik schrijf aan!

.
Kenbaarheid

De medewerker heeft recht te weten wanneer hij of zij ‘gevolgd wordt’. Een behoorlijk reglement is dan in ieder geval een vereiste. Als een grote inbreuk op de privacy plaatsvindt, kunnen mensen beroep aantekenen bij het College Bescherming Persoonsgegevens , dat toeziet op deze wet.

etc, etc, ....

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 24-09-2013 22:21 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Fiber:
de leasemaatschappij is VWP Shortlease uit Enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 12:47

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Mag je de auto ook prive gebruiken? Dat lijkt me erg belangrijk. Dat je werkgever je tijdens werktijd kan volgen is niet goed maar je prive tijd mag echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Fiber schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:15:
Is het nou een huur-auto of een lease-auto...? Dat maakt wel verschil vind ik.
Shortlease en huur zit volgens mij niet zo heel veel verschil in hoor.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Uiteindelijk gaat het er toch om dat de werkgever de werknemer een auto ter beschikking stelt onder bepaalde voorwaarden. Welk contract daar met de lease-maatschappij aan ten grondslag is is niet relevant. Als de werkgever dit niet gemeld heeft is dit zijn fout en moet je daar aankloppen, hij kan dan op zijn beurt bij de lease-maatschappij aankloppen als dit niet in de contracten/voorwaarden gemeld was. Idem voor de regels/procedures omtrent omgang met data, de werkgever moet aan jou aantonen dat het gewaarborgd is en kan zich daarbij uiteraard melden bij de maatschappij voor gegevens/procedures.

TLDR: Lease/huur auto is iets tussen werkgever en werknemer. Leasemaatschappij staat er volledig buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-06 22:13

Nikeo

Jawelles

Ik sluit me aan bij Sanders betoog. De leasemaatschappij heeft een contract met je baas, niet met jou. Toch? Ik had het bij je baas aangekaart, dat hij dit had moeten melden. Nou nee, aangezien je een tijdelijk contract hebt had ik hem gewoon gevraagd wat zij nu kunnen zien (prive kilometers ook) en zo op vriendelijke wijze verder gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

Gezien je tijdelijke contract zou ik niet al teveel ondernemen. Als je wat wilt doen zal het idd richting je werkgever moeten. Brief richting LM heeft geen zin. Je werkgever weet er van blijkbaar. GPS unit gewoon eruit laten. Of hang hem lekker op het werk aan de 12v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:54

Sharky

Skamn Dippy!

Dat is inderdaad lef van de leasemaatschappij en niet zo netjes van de werkgever. Eigenlijk moet je iemand kennen die internationaal chauffeur oid is en dat ding bij hem in de vrachtwagen hangen. Wel overleggen met je werkgever of hopen dat je werkgever gevoel voor humor heeft.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Anoniem: 105569 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 23:02:
[..]
Of hang hem lekker op het werk aan de 12v.
Dat is wel een goede. Even adapter van een oude router ofzo zoeken, kastje eraan knopen, meenemen naar je werk en daar onder het bureau gooien :p

Uiteraard wel op eigen risico O-)

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 24-09-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-05 16:23
Mocht mijn werkgever mij dit flikken dan vrees ik dat hij zich wel eens aan een ferm gepeperde brief van mijn advocaat mag verwachten, eens te meer als ik de wagen voor privégebruik mag gebruik en daar dan ook logischerwijs maandelijks een bijdrage van mijn loon zie afgetrokken worden. Gelukkig ben ik eigen baas maar dit is er toch wel over. Ongeacht of dit nu een tijdelijk contract is of niet, het is tegen de wet, toch zeker hier in België maar ik denk niet dat het in Nederland zoveel verschilt ivm dit soort grove schendingen van iemands privacy. En dan vooral in privétijd, voor een bestelwagen die door techniekers enkel in werktijd gebruikt kan/mag worden tot daar aan toe. Maar een personenwagen die voor privédoeleinden mag gebruikt worden door een werknemer ...

Het is nu dat er actie moet ondernomen worden tegen deze stilaan als 'normaal' geaccepteerde praktijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

ajhaverkamp schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:21:
[...]

ajhaverkamp schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:26:
[...]
ajhaverkamp schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:07:
tes_shavon schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:04:
Ja, het is inderdaad een GPS track en trace module. Deze module is geplaatst door de leasemaatschappij. Dat geven ze direct toe toen ik ze daar mee confronteerde met het argument "het is niet uw auto, maar die van ons.". Overigens staat dat niet in hun algemene voorwaarden op hun eigen website.

Mijn werkgever was hiervan min of meer op de hoogte met de naieve houding "dat doen ze toch bij alle
* ralpje aluhoedje weer opzetten doet.

Aangifte doen bij de politie en de zaak kenbaar maken aan het College Bescherming Persoonsgegevens lijkt mij een goed idee. Juist de laconieke houding is zorgwekkend; men vind blijkbaar dat zoiets zomaar kan. Dan is het tijd om duidelijk te maken dat dat toch echt niet zo is.

• Gomez12
Tja, zoals ik al zei : Makkelijkste was geweest als je het gewoon via de politie had gespeeld, dan had de politie de zaak kunnen uitzoeken en de wettelijkheid kunnen vaststellen en had jij vervolgstappen op "aanraden" van de politie kunnen zetten richting je werkgever of de lease-maatschappij.

Nu zit jij met het dilemma. Wat je nog zou kunnen doen is bij een garage navragen of dat ding (expliciet niet benoemen wat het is) wel mag volgens apk / wettelijke regels en het dan door hun laten verwijderen onder het excuus dat het twijfelachtig is of het mag (voor hetzelfde geld zou het wel eens een radar-verklikker kunnen zijn) dat ding laten verwijderen.
Ze kunnen moeilijk van jou verwachten dat jij na elke garagebeurt / onderhoudsbeurt gaat controleren of dat ding er nog is.

Of speel het 100% eerlijk en trek dat ding eruit en meld aan je baas dat je een onnodig onderdeel uit de auto hebt gesloopt wat continue je accu leegtrok.
Ik bedoel je hebt er nu al 1x echt last van gehad dat dat ding in je auto zit. Naast de privacybezwaren verhindert dat ding ook de mogelijkheid om op tijd bij een klant te komen.

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Veel hoge poten hier. TS kan toch ook gewoon met de werkgever om tafel gaan zitten en zijn standpunt kenbaar maken? Dan kan TS direct goed aftasten wat zijn standpunt is. Dat de wetgeving niet strookt met de handelswijze kan natuurlijk aan de orde zijn. Maar aangezien je ook de band met je werkgever niet wilt verpesten is enige fijnzinnigheid natuurlijk wel op zijn plek.

Iedereen links en rechts ophangen aan wetteksten kan nooit de bedoeling zijn en lijkt mij in het algemeen niet handig. Voor hetzelfde geld is jouw werkgever niet net zo goed op de hoogte als jij bent. Als je werkgever echt een "L0L, don't c4r3 go FY!" houding heeft dan weet je in ieder geval wat de mogelijkheden zijn en wat je te doen staat.

Los daarvan vind ik het wel een ernstige zaak en dan juist met betrekking tot de glijdende schaal en totale obliviousness waar privacy gerelateerde zaken nogal aan onderhevig zijn. Die grens moet in de gaten gehouden worden. Of het uitvechten van jouw zaak daar effectief aan bedraagt is nog maar de vraag. Vandaar de fijnzinnigheid.

Maar het was dus geen GPS druppellader?

Oyster schreef op woensdag 25 september 2013 @ 01:20:
Vele hoge poten hier. TS kan toch ook gewoon met de werkgever om tafel gaan zitten en zijn standpunt kenbaar maken? Dan kan je direct goed aftasten wat zijn standpunt is. Dat de wetgeving niet strookt met de handelswijze kan natuurlijk aan de orde zijn. Maar aangezien je ook de band met je werkgever niet wilt verpesten is enige fijnzinnigheid natuurlijk wel op zijn plek.

[...]

Los daarvan vind ik het wel een ernstige zaak en dan juist met betrekking tot de glijdende schaal waar privacy gerelateerde zaken nogal aan onderhevig zijn. Die grens moet in de gaten gehouden worden. Of het uitvechten van jouw zaak daar effectief aan bedraagt is nog maar de vraag. Vandaar de fijnzinnigheid.
Ik geloof dat het je toch nog ontgaat hoezeer iemands privacy geschonden wordt. Ga jij ook zo fijnzinnig te werk als de baas aan je vrouw heeft gezeten om te zien hoe hij dan in de kwestie staat?

Het standpunt van de werkgever is maar weinig relevant, want dat dit 1) pertinent niet kan en 2) per direct afgelopen moet zijn is wel evident. Dat je niet gelijk met een grote bek herrie hoeft te gaan schoppen is wat anders, maar dat heeft met tact te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 25-09-2013 01:25 ]

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 01:24:
[...]

Ik geloof dat het je toch nog ontgaat hoezeer iemands privacy geschonden wordt. Ga jij ook zo fijnzinnig te werk als de baas aan je vrouw heeft gezeten om te zien hoe hij dan in de kwestie staat?

Het standpunt van de werkgever is maar weinig relevant, want dat dit 1) pertinent niet kan en 2) per direct afgelopen moet zijn is wel evident. Dat je niet gelijk met een grote bek herrie hoeft te gaan schoppen is wat anders, maar dat heeft met tact te maken.
Klopt maar niet iedereen heeft de luxe om te jobhoppen...

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 01:24:
[...]

Je bedoelt dat de leasemij aan mijn vrouw heeft gezeten en mijn werkgever daarvan op de hoogte was of zo? Met slechte vergelijkingen schiet helemaal niemand iets op hoor.

Je zit hier in een driehoeksverhouding waarbij het nog maar de vraag is of de partij waarvan TS het meest afhankelijk is (werkgever) de ernst van de situatie werkelijk begrijpt. Daar zou ik tactisch mee omgaan, net zoals wat jij herhaalt na mijn voorgaande post.

kaasaanfiets schreef op woensdag 25 september 2013 @ 01:27:
Klopt maar niet iedereen heeft de luxe om te jobhoppen...
Er was al vastgesteld dat het een tijdelijk baan is. Daarnaast doe je net alsof TS hier de wet overtreden heeft, in plaats van het bedrijf waar hij bij werkt. Daar mag je uiteraard wel met enige tact mee omgaan.
Oyster schreef op woensdag 25 september 2013 @ 01:46:
Je zit hier in een driehoeksverhouding waarbij het nog maar de vraag is of de partij waarvan TS het meest afhankelijk is (werkgever) de ernst van de situatie werkelijk begrijpt. Daar zou ik tactisch mee omgaan, net zoals wat jij herhaalt na mijn voorgaande post.
Als je bedoelt dat je niet als een lompe boer moet gaan blaten lijkt me dat nogal evident, ik dacht niet dat dat specifiek vermeld hoefte te worden. Jij leek echter de insteek van foutje, zand erover te hanteren en daarvoor is het eigenlijk allemaal net iets te serieus en wordt er te laconiek mee omgegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 25-09-2013 01:52 ]

Gooi het ding gewoon één minuutje in de magnetron en zet het dan terug.
Jij kunt immers niet weten dat het gedrocht stuk is? >:) O-)

Anoniem: 239824 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 02:07:
Gooi het ding gewoon één minuutje in de magnetron en zet het dan terug.
Jij kunt immers niet weten dat het gedrocht stuk is? >:) O-)
Ik zou het naar een willekeurig adres in Namibië sturen. Als de leasemaatschappij het terug wil mogen ze het daar gaan ophalen. Het is toch een GPS-tracker? O-)

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
De vraag is of de TS interesse heeft in een mogenlijke verlenging van z'n tijdelijk werken daar.

Sowieso aankaarten bij de werkgever, maar de manier waarop hangt af van bovenstaande vraag. Advocaat inschakelen kan altijd nog als 2e of 3e plan.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

ralpje schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 23:55:
[...]
* ralpje aluhoedje weer opzetten doet.
Okay, die had ik echt niet zien aankomen. I stand corrected! :X

Anoniem: 93248

Ik snap het probleem niet zo.. GPS tracker in mijn (gratis) auto OH NOOOO!

Kan mij werkelijk geen reet schelen als ze weten waar ik heen rij, ik heb niets te verbergen.
Helemaal als het voertuig mij door een werkgever ter beschikking is gesteld, als een grapjas dit in mijn (zelf betaalde) prive voertuig zou plaatsen is het wat anders.

Persoonlijk zou ik dit opvatten als een rare miscommunicatie in deze driehoeksverhouding en er niet al te veel achter zoeken, een beetje de wijsneus uit gaan hangen bij je werkgever (waar je hoopt nog langer te blijven) met wetten en regels lijkt me niet echt bevorderlijk voor je toekomst aldaar.

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 10:50
En de grootste dooddoener aller tijden is er alweer, ik heb niets te verbergen. Je hebt wellicht niets te verbergen, dat is je eigen standpunt maar dat zegt natuurlijk niets over hoe goed je gegevens beveiligd zijn tegen misbruik. Dus zelfs als je niets te verbergen hebt moet je dit soort dingen niet willen.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:48
En zelfs als je het hele privacy aspect er buiten laat; TS zat nu met een probleem en kon niet met zijn auto rijden waar hij voor betaalt, doordat het apparaatje zijn accu leeggetrokken heeft, kortsluiting gemaakt heeft of wat dan ook. Het heeft er in ieder geval voor gezorgd dat TS niet kon doen met de auto wat hij wil.
Zou je dat ook geen probleem vinden Nathuran, een product waar je voor betaalt niet kunnen gebruiken waar het voor bedoelt is door zoiets? :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb niks te verbergen... en over een tijdje schreeuw je moord en brand omdat de belastingdienst alle data opeist en je een naheffing voor de bijtelling krijgt omdat je 1 ritje uit je werk langs de supermarkt niet hebt opgeschreven...

• Gomez12
Anoniem: 93248 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 08:57:
Kan mij werkelijk geen reet schelen als ze weten waar ik heen rij, ik heb niets te verbergen.
Helemaal als het voertuig mij door een werkgever ter beschikking is gesteld, als een grapjas dit in mijn (zelf betaalde) prive voertuig zou plaatsen is het wat anders.
Waarom is het in jouw prive-auto wat anders?

Want alhoewel ik niet het beroep van TS ken, vermoed ik dat op zondag met 6 kinderen in de auto richting beekse bergen gaan niet zakelijk rijden is.

Alhoewel ik het mooi blijf vinden dat je niets te verbergen hebt, maar dat het toch in jouw prive auto anders werkt...

Anoniem: 93248

melcon schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:02:
En de grootste dooddoener aller tijden is er alweer, ik heb niets te verbergen. Je hebt wellicht niets te verbergen, dat is je eigen standpunt maar dat zegt natuurlijk niets over hoe goed je gegevens beveiligd zijn tegen misbruik. Dus zelfs als je niets te verbergen hebt moet je dit soort dingen niet willen.
In dit geval heb ik niets te verbergen, dat jij dit standpunt gaat generaliseren is de grootste boosdoener :>
Tankiej schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:07:
En zelfs als je het hele privacy aspect er buiten laat; TS zat nu met een probleem en kon niet met zijn auto rijden waar hij voor betaalt, doordat het apparaatje zijn accu leeggetrokken heeft, kortsluiting gemaakt heeft of wat dan ook. Het heeft er in ieder geval voor gezorgd dat TS niet kon doen met de auto wat hij wil.
Zou je dat ook geen probleem vinden Nathuran, een product waar je voor betaalt niet kunnen gebruiken waar het voor bedoelt door zoiets? :)
Goed punt, dat de auto je technisch in de steek laat is gewoon ronduit vervelend.
_JGC_ schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:10:
Ik heb niks te verbergen... en over een tijdje schreeuw je moord en brand omdat de belastingdienst alle data opeist en je een naheffing voor de bijtelling krijgt omdat je 1 ritje uit je werk langs de supermarkt niet hebt opgeschreven...
Als het werkelijk terecht is dat ik moet betalen, geen probleem. Of vindt jij het normaal dat jouw gebrekkige administratie opgevangen moet worden door andere belastingbetalers?
Gomez12 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:11:
[...]

Waarom is het in jouw prive-auto wat anders?

Want alhoewel ik niet het beroep van TS ken, vermoed ik dat op zondag met 6 kinderen in de auto richting beekse bergen gaan niet zakelijk rijden is.

Alhoewel ik het mooi blijf vinden dat je niets te verbergen hebt, maar dat het toch in jouw prive auto anders werkt...
In dit geval zou iemand zonder mijn medeweten iets hebben geïnstalleerd in mijn prive eigendom. Een voertuig dat mij ter beschikking is gesteld door mijn werkgever beschouw ik niet als prive eigendom. (let op he.. dat is mijn mening)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 25-09-2013 09:17 ]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik zou het ding onklaar maken, daarna stennis gaan lopen schoppen als je gebeld word dat je van de radar verdween bent. Alleen ben je nu al een stapje te ver doordat je rond bent gaan vragen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:17
Het ding is reeds onklaar want is niet meer aan de accu aangesloten.
De wegenwacht heeft hem voor je losgetrokken dus mik dat ding gewoon in de kofferbak.

De praktische kant is daarmee reeds bezijdigd.

[ Voor 3% gewijzigd door ASW1 op 25-09-2013 09:21 ]

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:35

Daniel36

vernieuwde formule

Als het een auto is die via de werkgever door de leasemaatschappij wordt geleverd waarin een tracker zit is het in eerste instantie de werkgever te verwijten lijkt me.
Maar wat wil je nu doen dan?
Je kunt een hoop stennis trappen met de werkgever en dan weet je zeker dat je daar niet lang hoeft te blijven.

Het is lullig dat dit niet verteld is bij het verstrekken van die auto, maar verder zou ik het probleem ook niet groter maken dan het is.
Auto voor zakelijke km´s met een tracker, blijkbaa nemen veel leaserijders dat niet zo nauw en daarom worden die trackers ingebouwd.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Oyster schreef op woensdag 25 september 2013 @ 01:20:
Maar het was dus geen GPS druppellader?
Dat bestaat niet eens dit is een Druppellader. een GPS druppellader heb ik nog nooit van gehoort en google ook niet voorzover ik kan zien.

Ik zie het hele probleem niet ik persoonlijk had de simkaart eruit getrokken een oud mobieltje gepakt en hem daarin gedaan, dan weet je snel genoeg of hij actief of passief gebruikt word. Immers worden deze GPS trackers aangestuurd per SMS om details uit te lezen.

Daarnaast zou ik alle documentatie en arbeidscontracten nalezen staat het nergens in aangetekende brief van je advocaat richting je baas hoe je het namelijk ook keert of draait HIJ heeft jouw die auto "gegeven" en hij als werkgever is hier ook verantwoordelijk voor, de leasemaatschappij heeft alleen een verantwoording richting je baas en niet richting jouw.

De vraag uiteindelijk is hoeveel is in dit geval je privacy waard, wil je je baan erop (mogelijk) verliezen of niet ? Ik begrijp dat je een tijdelijk contract hebt maar in het geval van een vaste aanstelling had ik het zeker gedaan dan kunnen ze je niet zomaar ontslaan en dienen ze je te vergoeden waardoor je wat ruimte krijgt, tijdelijk wachten ze gewoon tot je contract is afgelopen en verlengen niet meer.

Dus de hamvraag, wat is het je waard om hier een argument over te starten.

[ Voor 13% gewijzigd door ShadowBumble op 25-09-2013 09:35 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:47
Ik zou er geen advocaat op af sturen, maar een gesprek met je baas waarin je aangeeft hier niet van gediend te zijn lijkt me niet onredelijk. Goeie kans trouwens dat je baas ook van niks weet, wie weet heeft hij zelf ook zo'n ding in z'n leaseauto :p

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Pagina: 1 2 Laatste