offtopic:
Afgelopen zondag mocht ik mijn hele familie trakteren op een uitje naar de Beekse Bergen.
9.30 uur: afgesproken en dat iedereen er op dat moment ook was, was al uniek te noemen.
9.35 uur: iedereen zit in de auto en met mijn rechter wijsvinger raak ik de Start-knop van mijn Ford Focus aan... dan.... niets. He-le-maal Niets, alle lampjes gaan uit, dashboard verlichting stopt ermee en niets doet het meer. De deuren gaan niet meer op slot, en dus is de conclusie: electrisch circuit is dood.
9:40 uur: Met zes gillende kinderen op de achterbank besloten we mijn auto achter te laten en over te stappen in één van de andere auto's. De leasemaatschappij zou ik wel vanuit Hilvarenbeek bellen.
Afgelopen zondag mocht ik mijn hele familie trakteren op een uitje naar de Beekse Bergen.
9.30 uur: afgesproken en dat iedereen er op dat moment ook was, was al uniek te noemen.
9.35 uur: iedereen zit in de auto en met mijn rechter wijsvinger raak ik de Start-knop van mijn Ford Focus aan... dan.... niets. He-le-maal Niets, alle lampjes gaan uit, dashboard verlichting stopt ermee en niets doet het meer. De deuren gaan niet meer op slot, en dus is de conclusie: electrisch circuit is dood.
9:40 uur: Met zes gillende kinderen op de achterbank besloten we mijn auto achter te laten en over te stappen in één van de andere auto's. De leasemaatschappij zou ik wel vanuit Hilvarenbeek bellen.
Volgens afspraak is de Ford Assistance (vermomd als Wegenwachter) diezelfde avond nog voor de deur die terstonds aan de arbeid gaat. Terwijl hij mompelt "het zal de accu wel wezen", slikt hij de helft van zijn zin in met de opmerking "wat is dat nou weer". Wijzend naar een kastje ter grootte van een grote telefoon...
Geen idee moet ik bekennen en daar heb ik jullie dus voor nodig. Dit zat er zeer amateuristisch bovenop mijn accu gemonteerd.

Het ding werkt blijkbaar niet meer. Het doosje staat bol (Vast iets doorgebrand) en de ledjes aan de voorkant branden niet meer.

Bovenop zit een electrisch schema:

van alle kabeltjes waren alleen de rode en de zwarte verbonden met de respectievelijke polen van de accu.

Tot slot zit er aan de zijkant (achter een stukje zwarte tape) nog iets wat lijkt op een SD-kaartje (niet eruit te krijgen) en een On/Off knop.

Aangezien het in zijn huidige staat een 0,55 Ampere trekt, heeft de autokundige de zekering eruit getrokken. Het was voor hem duidelijk dat dit geval de oorzaak was van mijn lege accu. Al kon hij me niet vertellen wat het was. Ook zijn collegae op het hoofdkantoor hadden geen idee.
Wie vertelt me wat dit is?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur