Hey Tweakers!
Mijn oude laptop is overleden dus ik mag weer een nieuwe uitzoeken
Heel leuk eigenlijk, alleen één probleempje: ik kan niet kiezen. Dus wat advies zou heel erg welkom zijn.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga mijn laptop vooral gebruiken voor het ontwikkelen van websites, fotobewerking en alledaagse zaken als films kijken en internetten. Vooral photoshop moet er vloeiend op kunnen draaien. Gamen doe ik niet vaak meer.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer 900-1200 euro. Afhankelijk van de voordelen ben ik bereid er iets vanaf te wijken.
(gewicht, accuduur, grootte etc)
Rond 15,6 inch, niet groter. Het liefst zo dun en licht mogelijk, maar prestaties zijn belangrijker. Accuduur is minder van belang.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wel: Lenovo, Sony, Samsung, Dell, Apple
Niet: Medion, Packard Bell, HP, Acer
Twijfel: Asus, BTO, Toshiba, MSI
Eisen/Wensen specs:
-Mat scherm, IPS (pré), full HD
-8GB RAM
-Losse videokaart
-Liefst met SSD of de mogelijkheid deze bij te laten plaatsen in de winkel (ik wil dit niet zelf doen ivm garantie)
Mijn opties:
Asus N56VB-S4062H
Dit is nu mijn nr 1 optie. Het nadeel van de N56 is dat deze slecht verkrijgbaar is, pas vanaf 11 oktober weer. En mijn andere twijfel hierbij is ook de afwezigheid van SSD en mijn slechte ervaringen met de garantieservice van Asus... Dus wat vinden jullie, zijn de alternatieven net zo goed of beter, of kan ik beter wachten tot 11 okt? De alternatieven:
Asus N550JV-CM068H
Lenovo IdeaPad Y500 (00619-NL)
Toshiba Satellite P50-A-12P
Ik heb geen ervaring met Toshiba, maar heb wel negatieve reacties gelezen op dit forum. Is dit echt een afrader?
Dell Inspiron15R SE-7520
Dell XPS 15
De enige met SSD, wel maar 32GB. Het mooiste design vind ik persoonlijk, op het glanzende scherm na.
BTO P-book 15CL54
Het grote voordeel hiervan vind ik dat ik een 120GB SSD module erbij kan kiezen voor 105 euro extra. Alleen is deze laptop een gok qua degelijkheid, bouw en design, er staan slechts 4 kleine foto's op de website. Heeft hier misschien iemand ervaring mee??
Nou zoals jullie zien heel veel mogelijkheden. Wat zouden jullie aanraden?
Alvast bedankt!!
Mijn oude laptop is overleden dus ik mag weer een nieuwe uitzoeken
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga mijn laptop vooral gebruiken voor het ontwikkelen van websites, fotobewerking en alledaagse zaken als films kijken en internetten. Vooral photoshop moet er vloeiend op kunnen draaien. Gamen doe ik niet vaak meer.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer 900-1200 euro. Afhankelijk van de voordelen ben ik bereid er iets vanaf te wijken.
(gewicht, accuduur, grootte etc)
Rond 15,6 inch, niet groter. Het liefst zo dun en licht mogelijk, maar prestaties zijn belangrijker. Accuduur is minder van belang.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wel: Lenovo, Sony, Samsung, Dell, Apple
Niet: Medion, Packard Bell, HP, Acer
Twijfel: Asus, BTO, Toshiba, MSI
Eisen/Wensen specs:
-Mat scherm, IPS (pré), full HD
-8GB RAM
-Losse videokaart
-Liefst met SSD of de mogelijkheid deze bij te laten plaatsen in de winkel (ik wil dit niet zelf doen ivm garantie)
Mijn opties:
Asus N56VB-S4062H
Dit is nu mijn nr 1 optie. Het nadeel van de N56 is dat deze slecht verkrijgbaar is, pas vanaf 11 oktober weer. En mijn andere twijfel hierbij is ook de afwezigheid van SSD en mijn slechte ervaringen met de garantieservice van Asus... Dus wat vinden jullie, zijn de alternatieven net zo goed of beter, of kan ik beter wachten tot 11 okt? De alternatieven:
Asus N550JV-CM068H
Lenovo IdeaPad Y500 (00619-NL)
Toshiba Satellite P50-A-12P
Ik heb geen ervaring met Toshiba, maar heb wel negatieve reacties gelezen op dit forum. Is dit echt een afrader?
Dell Inspiron15R SE-7520
Dell XPS 15
De enige met SSD, wel maar 32GB. Het mooiste design vind ik persoonlijk, op het glanzende scherm na.
BTO P-book 15CL54
Het grote voordeel hiervan vind ik dat ik een 120GB SSD module erbij kan kiezen voor 105 euro extra. Alleen is deze laptop een gok qua degelijkheid, bouw en design, er staan slechts 4 kleine foto's op de website. Heeft hier misschien iemand ervaring mee??
Nou zoals jullie zien heel veel mogelijkheden. Wat zouden jullie aanraden?
Alvast bedankt!!