Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 542205

Topicstarter
Hey Tweakers!

Mijn oude laptop is overleden dus ik mag weer een nieuwe uitzoeken ;) Heel leuk eigenlijk, alleen één probleempje: ik kan niet kiezen. Dus wat advies zou heel erg welkom zijn.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga mijn laptop vooral gebruiken voor het ontwikkelen van websites, fotobewerking en alledaagse zaken als films kijken en internetten. Vooral photoshop moet er vloeiend op kunnen draaien. Gamen doe ik niet vaak meer.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer 900-1200 euro. Afhankelijk van de voordelen ben ik bereid er iets vanaf te wijken.

(gewicht, accuduur, grootte etc)
Rond 15,6 inch, niet groter. Het liefst zo dun en licht mogelijk, maar prestaties zijn belangrijker. Accuduur is minder van belang.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wel: Lenovo, Sony, Samsung, Dell, Apple
Niet: Medion, Packard Bell, HP, Acer
Twijfel: Asus, BTO, Toshiba, MSI

Eisen/Wensen specs:
-Mat scherm, IPS (pré), full HD
-8GB RAM
-Losse videokaart
-Liefst met SSD of de mogelijkheid deze bij te laten plaatsen in de winkel (ik wil dit niet zelf doen ivm garantie)

Mijn opties:

Asus N56VB-S4062H
Dit is nu mijn nr 1 optie. Het nadeel van de N56 is dat deze slecht verkrijgbaar is, pas vanaf 11 oktober weer. En mijn andere twijfel hierbij is ook de afwezigheid van SSD en mijn slechte ervaringen met de garantieservice van Asus... Dus wat vinden jullie, zijn de alternatieven net zo goed of beter, of kan ik beter wachten tot 11 okt? De alternatieven:
Asus N550JV-CM068H
Lenovo IdeaPad Y500 (00619-NL)
Toshiba Satellite P50-A-12P
Ik heb geen ervaring met Toshiba, maar heb wel negatieve reacties gelezen op dit forum. Is dit echt een afrader?
Dell Inspiron15R SE-7520
Dell XPS 15
De enige met SSD, wel maar 32GB. Het mooiste design vind ik persoonlijk, op het glanzende scherm na.
BTO P-book 15CL54
Het grote voordeel hiervan vind ik dat ik een 120GB SSD module erbij kan kiezen voor 105 euro extra. Alleen is deze laptop een gok qua degelijkheid, bouw en design, er staan slechts 4 kleine foto's op de website. Heeft hier misschien iemand ervaring mee??

Nou zoals jullie zien heel veel mogelijkheden. Wat zouden jullie aanraden?
Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
Als ik mijn persoonlijke keuze zou mogen aandragen: de Lenovo Ideapad Y500, vind ik qua hardware prima, en de bouwkwaliteit vind ik van de nieuwe (en OOK de oudere) Lenovo producten geweldig, toetsenbord vond ik wat tegenvallen, maar dat komt omdat ik hardcore mechanische switch user ben ;)
Scherm vond ik overigens heel mooi, moet je uiteraard kalibreren, maargoed ik vond hem prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Aangezien TS aangeeft weinig te gamen is de asus N56 in vrijwel elke situatie beter dan de Y500. Hij is met i7 ook nog eens goedkoper. pricewatch: Asus N56VB-S4016H is niet slecht leverbaar.

De XPS 15 heeft koel en wifi issues, alhoewel de prijs best aardig is wat je krijgt qua bouwkwaliteit en accuduur. De toshiba P50 heeft nog maar één review, een negatieve. Clevo (BTO) is standaard af te raden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de adviezen!

De XPS, P50 en Clevo laat ik afvallen.. ik twijfelde er al over, dus na dit gelezen te hebben weet ik zeker dat ik voor één van de andere laptops ga.

Dan blijven de Asus N56, N550, Dell Inspiron 15R-SE en Lenovo Y-500 dus over.
Ik neig naar de N56 of Dell, dan blijft er ook nog wat geld over voor een SSD.

De N56VB-S4016H is wel leverbaar maar heeft maar 6GB RAM. Dit lijkt me wat weinig, of is het verschil met 8GB nauwelijks merkbaar?? De 8GB versie is bij sommige winkels trouwens ook niet eens veel duurder.
En weet iemand misschien of een SSD hier makkelijk in te bouwen valt? (en of de garantie dan helemaal vervalt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik heb de N56VB 4016 besteld en alvast zitten kijken voor het vervangen van RAM en SSD. Op Youtube een filmpje gezien waar het een kwestie van een minuut voor RAM is en SSD alleen langer omdat het wat meer schroeven zijn (als je hem op de plek van de HDD zet, in de DVD-bay weet ik niet). Elke (verstandige) leek kan het doen zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-04 06:57
Geheugen vervangen en SSD plaatsen is niet zo moeilijk inderdaad. Je behoudt ook gewoon je garantie. Let wel op dat het geheugen 1x 4GB en 1x 2GB is, je moet dus een reepje van 4GB kopen, en de 2GB vervangen, want er zijn maar 2 geheugensloten.
Als je de HDD wilt behouden in combinatie met de SSD kun je een caddy kopen, die dan op de plek van de dvd speler komt. Google even op "n56 HDD cadddy".

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat klinkt heel goed! Dan ga ik mij eens verdiepen in welke SSD ik moet hebben en het gewoon zelf inbouwen. Ik denk dat ik idd ook zo'n caddy koop, want wie gebruikt er tegenwoordig nog een dvd speler;) Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Laatst online: 23-04 06:57
Crucial m500 is een goede SSD. Caddy erin zetten en HDD door SSD vervangen is vrij gemakkelijk, op YouTube staan genoeg tutorials. :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
De Asus N56 kost 889 euro met een Ivy Bridge 3630 I7, 6gig Ram en 750 gig HDD. Als je dan een SSD en Ram geheugen erbij wilt, dan kom je uit op ongeveer 1000 euro.

Kan je dan niet beter voor de Sony Pro 13 gaan, dan krijg je voor 1039 euro een Haswell I5, 8gig Ram en 256 SSD, plus de laptop is een pak lichter. Of heb ik iets over het hoofd gezien?

• --_--
  • Laatst online: 11-12-2022
De N56 heeft een snellere processor en een videokaart. De bouwkwaliteit van de sony is ook niet al te best. Heb er zelf één gehad en terug gestuurd vanwege een loszittende schermrand en slechte wi-fi. Hij is wel lichter en heeft een mooi scherm. Als je hem niet iedere dag mee hoeft te nemen is de asus sowieso beter dan een ultrabook (denk ik).

Verder lijken het me ook niet echt vergelijkbare producten aangezien de ene een snelle vrij zware laptop is en de andere een ultrabook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
Ik was zelf aan het twijfelen tussen de Asus N56, de Sony Vaio Pro 13 en de Dell Inspiron 15R SE. De Pro schrap ik ondertussen al van mijn lijstje, gezien de bouwkwaliteit niet super is. Op papier zien de specs er super uit, maar daar heb je niks aan als de kwaliteit niet in orde is.
Het enige wat me tot nu toe tegenhoudt bij de Asus is het gewicht. Deze laptop lijkt me niet echt ideaal om naar school mee te sleuren, al krijg je wel veel laptop voor dat geld.

Ik kwam net deze tegen op de pricewatch: pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii

CPU-type Intel Core i5 4200U
Snelheid 1,6GHz
Maximale turbo frequentie 2,6GHz
Scherm en videokaart
Schermdiagonaal 15,6"
Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080p)
Backlight Led: Edge-lit
Beeldscherm coating Glanzend
Videochip GeForce GT750M
Geheugengrootte 8GB
Hardeschijftype 5400rpm
Opslagcapaciteit 500GB

Ook wel een mooie laptop precies, enige nadeel is de HDD maar die kan je zelf wel vervangen door een SSD neem ik aan? Iemand ervaring met deze laptop?

[ Voor 9% gewijzigd door Cronimet op 27-09-2013 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-04 12:55
No offence, maar misschien kun je beter een eigen topic openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
mefjoew schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:13:
No offence, maar misschien kun je beter een eigen topic openen?
Heb ik al gedaan, maar daar krijg ik geen antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:15
Dus ga je maar een ander topic kapen? Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
lucash schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:14:
Dus ga je maar een ander topic kapen? Heel vreemd.
Het gaat hier toch ook over de N56? Is toch niet zo vreemd dan als ik die ook op men lijstje heb staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertvduin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 20:30
Kun je bij de N56 ook een SDD gebruiken naast de normale HDD en dat de DVD speler ook actief blijft?

[ Voor 76% gewijzigd door geertvduin op 06-10-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-08-2024
Bij de N56 is ruimte voor 1 harde schijf (als je de DVD-speler er in houd). Als je alles wil gebruiken zal je er 1 extern moeten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545468

Hoe draaien games als GTA IV en Mafia II op de N56VB-S4016H? Kun je ze in de hoogste resolutie zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
Anoniem: 545468 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:40:
Hoe draaien games als GTA IV en Mafia II op de N56VB-S4016H? Kun je ze in de hoogste resolutie zetten?
Bekijk de reviews en je weet t ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat heb ik uiteraard gedaan, maar daar kon ik niet echt een duidelijk antwoord vinden. Dus daarom probeer ik het hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
Misschien heb je hier wat aan:

GTA 4 op een N56: YouTube: GTA IV Asus N56VZ GT650m i7 FullHD

Maffia 2 op een N56: YouTube: Mafia 2 Blowing up the hotel Part 2 (ASUS N56VZ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow top! Ziet er goed uit!
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penhoat
  • Laatst online: 10-09-2019
Ondanks dat ik hier overal de Asus N56 zie staan zou ik zeker toch gaan kijken naar de nieuwe Dell Inspiron 15 7000 serie te kijken:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1563809
Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/sites/imagecontent/products/PublishingImages/inspiron-7000/15-7537/images/laptop-inspiron-15-7000-love-pdp-module-1.jpg

Het 999,- model heeft een grotere HDD (1000GB), betere gfx kaart (750m 2GB) en een touchscreen en naar mijn mening strakker design. Overigens is dit model na de VIP korting ook nog eens goedkoper dan de Asus N56.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...Alleen krijg je wel een half zo snelle CPU als in de N56.

De N56 is overigens goedkoper, tenzij je de variant zonder 1080p scherm neemt. Als ik deze asus pak:http://tweakers.net/pricewatch/347910/asus-n56vb-s4016h/specificaties/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penhoat
  • Laatst online: 10-09-2019
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:46:
...Alleen krijg je wel een half zo snelle CPU als in de N56.

De N56 is overigens goedkoper, tenzij je de variant zonder 1080p scherm neemt. Als ik deze asus pak:http://tweakers.net/pricewatch/347910/asus-n56vb-s4016h/specificaties/.
Na de dubbele VIP besparing die jij me zelf hebt uitgelegd is de Dell goedkoper :)

CPU is minder snel, klopt, alleen GPU is weer beter. In meeste gevallen, vooral met gamen, presteert de Dell beter dan de Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is bijna niemand meer die gebruik kan maken van dual VIP, denk ik.

En zelfs dan zou ik voor de N56 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noouuk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-03-2018
Ik heb zelf de Asus n56VB S4062H
Ik ben erg tevreden over deze laptop, doe zelf de opleiding media en vormgeving,
En ik heb geen probleem met het draaien van photoshop en eigenlijk alle adobe programma's.
Zelfs gamen werkt hier perfect op.

Als ik je kan helpen zou ik deze laptop nemen, hij is het zeker waard.
Althans in mijn ogen dan
Pagina: 1