Nieuwe Dell Inspiron 15 7000 beste keuze onder de 1000,-?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penhoat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09-2019
Ik ben opzoek naar een laptop in de prijsklasse tot de 1000,-
Nu ben ik altijd een desktop gebruiker geweest en ben ik wel wat kracht gewend, dus vind ik elke laptop een flink compromis, maar vind het ook erg zonde om meer dan 1000,- uit te moeten geven voor een laptop.

Nu wil ik een 15.6" scherm zodat ik hem makkelijk overal mee kan nemen (ultrabooks zijn te zwak en staan me simpelweg niet aan zonder dedicated gpu).

Eisen zijn altijd geweest:
  • 1080p display
  • Haswell cpu
  • redelijke dedicated gpu
  • toch enigszins strak/dun design
Nu heeft Dell sinds kort de nieuwe Inspiron 15 7000 op de site beschikbaar gemaakt: http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-7537/fs
Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/sites/imagecontent/products/PublishingImages/inspiron-7000/15-7537/images/laptop-inspiron-15-7000-love-pdp-module-1.jpg
  • 1080p touch display
  • Haswell
  • 750m 2GB
  • verlicht keyboard
  • redelijk strak design
Nu heb ik geen betere alternatieven gevonden voor 999,-. Een SSD was leuk geweest, maar de 1199,- versie heeft enkel een 256GB SSD wat ik echt te weinig vind. Daarnaast start Windows 8.1 zelfs op 4 jaar oude laptops binnen een paar seconden op, dus noodzaak is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Vergeet niet de kortingscode's en dat soort dingen.
Verder ben k benieuwd naar reviews. Dit ding ziet er echt gelikt uit met goede specs

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Hier is-tie:
http://tweakers.net/product/331331/asus-n56-series-n56vb/

2x zo snelle CPU als in de inspiron en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Best wel jammer dat ze ze alleen in dual core variant hebben..Ze zien er wel lekker stevig uit en je de wifi unit hoeft ook niet geüpgraded te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:24
GPU is wel significant trager.. Verder ben ik benieuwd wat de Inspiron 15 7000 gaat doen in de reviews, hopelijk komen die snel. Qua bouwkwaliteit ziet hij er namelijk nog een stuk steviger uit dan de meeste laptops die ik onlangs voorbij heb zien komen.

Helaas is de CPU wel een let-down inderdaad, maar qua TDP zal dat waarschijnlijk niet goed uitkomen in deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penhoat
aron225 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:50:
Vergeet niet de kortingscode's en dat soort dingen.
Verder ben k benieuwd naar reviews. Dit ding ziet er echt gelikt uit met goede specs
Ja die zijn er voor zover ik weet nog niet.
Snellere CPU, maar zwakkere GPU (740M) en een kleinere HDD (750 ipv 1000)
De CPU is in mijn ogen voor alles wat nu op de markt is snel genoeg, maar de GPU's zijn beide niet al te bijzonder, maar toch is de 750M echt weer stukje beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Merethil schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:28:
[...]

GPU is wel significant trager.. Verder ben ik benieuwd wat de Inspiron 15 7000 gaat doen in de reviews, hopelijk komen die snel. Qua bouwkwaliteit ziet hij er namelijk nog een stuk steviger uit dan de meeste laptops die ik onlangs voorbij heb zien komen.

Helaas is de CPU wel een let-down inderdaad, maar qua TDP zal dat waarschijnlijk niet goed uitkomen in deze laptop.
Ik betwijfel of een low voltage CPU met GT 750m veel sneller zal zijn dan een quadcore met GT 740m.

Verder zit je ook nog met dingen als scherm, accuduur en bouwkwaliteit. We weten nog niet hoe de inspiron daar scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ik heb de asus N56 VZ 4215H met een GT650M

Battlefield op medium/high haalt ongeveer 30 FPS.
Games als eve draaien prima op high. Met dual/triple box heb ik wel is het idee dat 6GB ram te weinig is.

Ik heb in deze ook de dvd drive eruit gehaald en ssd aangesloten. Booten van windows 8 duurt max 20-30 seconden met een samsung 840 256gb. Als ik hem dichtklap en open doe kan ik in ongeveer 3 seconden verder.

Misschien dat je er wat aan hebt :)

Edit
Kosten:
Laptop 700 euro (20% korting saturn)
SSD: 150

Er komt ook binnenkort dacht ik een model uit met hashwell en gt750m

[ Voor 11% gewijzigd door jochem4207 op 02-10-2013 11:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penhoat
jochem4207 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:38:
Ik heb de asus N56 VZ 4215H met een GT650M

Battlefield op medium/high haalt ongeveer 30 FPS.
Games als eve draaien prima op high. Met dual/triple box heb ik wel is het idee dat 6GB ram te weinig is.

Ik heb in deze ook de dvd drive eruit gehaald en ssd aangesloten. Booten van windows 8 duurt max 20-30 seconden met een samsung 840 256gb. Als ik hem dichtklap en open doe kan ik in ongeveer 3 seconden verder.

Misschien dat je er wat aan hebt :)

Edit
Kosten:
Laptop 700 euro (20% korting saturn)
SSD: 150

Er komt ook binnenkort dacht ik een model uit met hashwell en gt750m
toon volledige bericht
Ik had echter toch graag een Haswell model gehad voor de betere accuduur. Dit is inderdaad een laptop die ik voorheen had bekeken. Maar betaal dan toch liever iets meer voor de extra's die de Inspiron heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een haswell laptop heeft niet per definitie een langere accuduur. Sterker nog, de meeste mainstream haswell laptops hebben een kortere accuduur dan hun voorganger met ivy bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:10
Hmmm, dit kan weleens een vervanger voor mij Dell XPS 17 worden. De looks en de specificaties zijn superb voor de prijs. Nu hopen dat er een 1 Gbps i.p.v. een 100 Mbps in zit (dit was een grote domper bij de DELL Inspiron 17R SE).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 15R SE heeft wel gigabit, de 17R SE niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:33:
[...]

Ik betwijfel of een low voltage CPU met GT 750m veel sneller zal zijn dan een quadcore met GT 740m.

Verder zit je ook nog met dingen als scherm, accuduur en bouwkwaliteit. We weten nog niet hoe de inspiron daar scoort.
Low voltage is niet altijd een probleem. De CPU wordt nog steeds niet superveel gebruikt in de meeste games vergeleken met de GPU. Laten we wel zijn, de GT 740M in die Asus is een DDR3 model, de 750M in de Dell is een GDDR5 model. Alleen hierdoor heb je al een dubbele bandbreedte.
En die CPU krijgt echt die GPU wel vol met taken hoor, dat doet mijn Pentium G860 ook nog, die een stuk trager is dan deze ulv-cpu (zie benchmarks op bijvoorbeeld http://www.cpubenchmark.net/ )

De 3630QM is inderdaad weer tweemaal sneller dan de i7 4500U maar het verschil in TDP is ook groot en daarnaast krijg je er een GT 750M bij die gewoon genoeg is voor nagenoeg alle games terwijl de GT 740M alweer een stapje terug moet doen in de meeste nieuwe games. Als je dan toch voor een nieuwe laptop gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-07 11:29
Maar van de Dell weten we dus nog niet of de koeling de GPU wel aankan. Als de GPU gaat throttlen dan is hij uiteindelijk misschien nog steeds trager dan de N56. Met de Dell is het tot nu toe maar erop gokken dat de koeling voldoende is (en al het andere ook voldoende is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Dat is waarom ik aangaf dat ik wilde wachten op de reviews, ik gok dat er iets heel goeds uit gaat komen (vooral omdat de CPU ulv is en dus de koeling meer naar GPU zal zijn getrokken, gok ik).
Kwestie van wachten, totdat er reviews zijn kunnen we weinig zinnigs zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De GT 740m GDDR3 heeft een hogere kloksnelheid dan de GT 750m GDDR5 ;).

Een GT 750m met low-voltage zal in de meeste games die nu beschikbaar zijn (voor next-gen consoleports gaat dat niet meer op) best wat sneller zijn. Maar volgens mij is dat een slecht argument als je kijkt hoeveel processing power je daarvoor moet inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Waar wil je al die processing power voor gebruiken dan? Als je gamed heb je het niet eens zoveel nodig. Processing power van een i7 quad ga je pas gebruiken in productie-software of eventueel dingen als VM's, IDE's (je eigen code testen en runnen b.v.) en dergelijke.

Die GT 740M kan leuk hoger geklokt zijn, maar ga je dat (marginale) verschil merken tov het voordeel van GDDR5 tegenover DDR3? Lijkt mij niet...

Dit illustreert de "factory standard" van de GT 740M en GT 750M heel goed:
http://www.game-debate.co...-gddr5-vs-geforce-gt-740m

je ziet dat in veel gevallen de cijfers veel beter uitpakken voor de GT 750M, al helemaal wanneer je kijkt naar memory bandwidth.
Hier staat trouwens ook dat de GT 750M hoger gekokt is, maar dat kan natuurlijk per laptop verschillen.

[ Voor 34% gewijzigd door Merethil op 02-10-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Merethil schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:31:
Waar wil je al die processing power voor gebruiken dan? Als je gamed heb je het niet eens zoveel nodig. Processing power van een i7 quad ga je pas gebruiken in productie-software of eventueel dingen als VM's, IDE's (je eigen code testen en runnen b.v.) en dergelijke.
Dat soort dingen dus :P

Eigenlijk moeten fabrikanten gewoon full-voltage i5 met een leuke GPU combineren, maar dat doet niemand haast alleen lenovo met de Y500.
Die GT 740M kan leuk hoger geklokt zijn, maar ga je dat (marginale) verschil merken tov het voordeel van GDDR5 tegenover DDR3? Lijkt mij niet...
Dat is afhankelijk van de game.
Dit illustreert de "factory standard" van de GT 740M en GT 750M heel goed:
http://www.game-debate.co...-gddr5-vs-geforce-gt-740m
Er is geen factory standard GT 740m of GT 750m, van beide zijn tussen de 2 en de 4 varianten.

Ik weet dat de cijfers beter uitvallen voor GT 750m, dat is immers een hogere kaart (dat soort conclusies moet je trouwens trekken op basis van benchmarks, niet specificaties), maar daar wil je volgens mij niet de quadcore voor opgeven. De games die de quadcore of dualcore met meer TDP gebruiken zijn er wel degelijk. Guild wars 2 blijft een populair voorbeeld als game die veel baat heeft bij 2 extra cores. Als ik http://www.notebookcheck....orce-GT-740M.89900.0.html pak dan zie ik dat in elk geval bij sleeping dogs en dirt showdown het verschil tussen een dualcore en quadcore de 100% benadert.

En ja dat zijn extreme voorbeelden, maar die voorbeelden zijn voor mij genoeg om het advies te geven een quadcore met GT 740m te verkiezen boven een low-voltage CPU met iets snellere GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:04:
[...]
Dat soort dingen dus :P

Eigenlijk moeten fabrikanten gewoon full-voltage i5 met een leuke GPU combineren, maar dat doet niemand haast alleen lenovo met de Y500.

[...]
Dat is afhankelijk van de game.

[...]

Er is geen factory standard GT 740m of GT 750m, van beide zijn tussen de 2 en de 4 varianten.

Ik weet dat de cijfers beter uitvallen voor GT 750m, dat is immers een hogere kaart (dat soort conclusies moet je trouwens trekken op basis van benchmarks, niet specificaties), maar daar wil je volgens mij niet de quadcore voor opgeven. De games die de quadcore of dualcore met meer TDP gebruiken zijn er wel degelijk. Guild wars 2 blijft een populair voorbeeld als game die veel baat heeft bij 2 extra cores. Als ik http://www.notebookcheck....orce-GT-740M.89900.0.html pak dan zie ik dat in elk geval bij sleeping dogs en dirt showdown het verschil tussen een dualcore en quadcore de 100% benadert.
toon volledige bericht
Ikzelf draai al een tijd op een simpele G860 omdat ik nog niet echt het nut heb gezien van upgraden. En ja, ik gebruik IDE's (Visual Studio meerdere instanties naast elkaar, Netbeans (niet heel low-power, dat merkt iedereen die 't gebruikt, niet op de juiste manier echter :P ), Eclipse (zelfde verhaal als Netbeans) en dat soort ongein), draai VM's (ja, daar zou ik meer cores voor willen, maar voor het testwerk wat ik ermee doe... Al het productiespul en QA spul gaat toch naar een fysieke server, dus ach) en werk nagenoeg constant met het ding. Heb tot nu toe weinig gemerkt van een tekort aan CPU behalve wanneer ik dus VM's draai.
Mijn GPU (HD 5830) is echter in veel games nog steeds de bottleneck, schiet naar 100% als ik aan het gamen ben terwijl mijn CPU meestal draait op 50% á 60%. Moet je nagaan dat die ulv processor tweemaal zo snel is in benchmarks, dan staat die ook flink te niksen terwijl de videokaart vol blaast.

Je merkt heel vaak het verschil tussen een goeie dual core (eventueel met HT) en een quad core nog niet echt op, tenzij je echt productie-werk uitvoert.
En ja dat zijn extreme voorbeelden, maar die voorbeelden zijn voor mij genoeg om het advies te geven een quadcore met GT 740m te verkiezen boven een low-voltage CPU met iets snellere GPU.
Je zegt het zelf al: Het verschilt heel erg per game.
Dat maakt niet dat de quadcore heilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zeg nergens dat de quadcore heilig is. Een low voltage CPU in de acer V7 vind ik acceptabel. Maar een low-voltage CPU in iets dat (volgens de specs..) 100 gram lichter is dan de N56 met quadcore? Dat lijkt haast wel een grote grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:19:
Ik zeg nergens dat de quadcore heilig is. Een low voltage CPU in de acer V7 vind ik acceptabel. Maar een low-voltage CPU in iets dat (volgens de specs..) 100 gram lichter is dan de N56 met quadcore? Dat lijkt haast wel een grote grap.
Lijkt mij toch echt meer een kwestie van koeling goed krijgen. De GT 750M wordt heet, dat merk je ook flink in de Acer V7 en die heeft een minder hete versie (DDR5 is minder goed koel te krijgen)
Je zei in je vorige post trouwens dat ze full-voltage i5's zouden moeten gebruiken. Je weet dat dat ook nog dual cores zijn in laptops? Ik bedoel... Een i5 full-voltage tegen een i7 ulv maakt weinig uit qua prestaties. Allebei dual core met Hyperthreading en nagenoeg altijd evenveel cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penhoat
Heb even gekeken, maar toch presteert de 750M een stukje beter dan de 740M, en de belasting op de CPU is lang niet zo groot. Ik zou toch echt eigenlijk een recensie moeten vinden eerst van de Dell, begin toch te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:10
De vraag is wat gaat de nieuwe DELL XPS 15 kosten? Dit kunnen ook nog leuke machines worden.

Aankondiging: nieuws: Dell brengt XPS 11-hybride en XPS 15-laptop met hoge-resolutieschermen uit.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penhoat
Jumpman schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 21:44:
De vraag is wat gaat de nieuwe DELL XPS 15 kosten? Dit kunnen ook nog leuke machines worden.

Aankondiging: nieuws: Dell brengt XPS 11-hybride en XPS 15-laptop met hoge-resolutieschermen uit.
Heb net al gelezen dat basis model met 1080p scherm, geen eGPU enkel integraded en hybride schijf al begint bij 1499,-

De XPS 15 gaat dus pas interessant worden richting de 1800-2000,- wat een compleet andere prijsklasse is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penhoat
Met de VIP korting eraf komt hij de 999,- versie al uit op 899,-, wat hem zeker stuk aantrekkelijker maakt dan de concurrentie.

De nieuwe XPS 15 is ook zeker geen alternatief gezien deze begint bij 1499,- met mindere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123341

Ik overweeg ook de Dell als allround laptop thuis, Geen zware games alleen af en toe wat camera/photo editing. .

De z500 touch van Lenovo lijkt mij ook nog een aardige optie, alleen geen idee van de beschikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 22:30
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:19:
Ik heb deze laptop zelf gekocht en het is een erg prettig apperaat, bij gewoon gebruik een batterij duur van 6-7 uur is erg prettig. Op dat moment wordt de laptop ook nog eens passief gekoelt, waardoor je alleen de hdd hoort als je al iets hoort.

Ik heb zelf geen last van de wifi issues, en deze wifi heeft meer bereik dan mijn Transformer Prime op dezelfde plek (en die tablet heeft echt slecht wifi bereik).

Ik heb nog geen game gevonden die ik niet op volle resolutie met high settings kan spelen. Al maakt de laptop wel veel geluid zodra de dedicated gpu wordt aangesproken.

Ik heb enkel alleen niet de volle mep voor deze laptop moeten betallen en heb enkel 700 euro betaalt.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Pagina: 1