Verwijdering negatieve feedback na geen koop overeenkomst

Pagina: 1
Acties:
  • 858 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 12:52
Goedendag,

Ik had 3 weken geleden een fileserver te koop gezet en hierop is gereageerd door een potentiële koper.

De betreffende potentiële koper vroeg of de server nog beschikbaar was en of ik het prima vond om 2+ weken te wachten voor hij hem kon ophalen want hij woonde 280km verder op.
Ik heb terug gereageerd met de vraag waar hij vandaan moest komen omdat ik misschien hem in de reistijd tegemoet kon komen. Verder vroeg ik, omdat ik de fileserver met en zonder HDD's verkocht welke versie hij interesse in had. Ik heb op dit moment nog helemaal niets gezegt over of we een deal hebben of niet, ik heb alleen de 2 bovenstaande vragen gesteld.
De potentiële koper gaf aan uit Belgie te komen en interesse te hebben in het gehele systeem incl. de HDD's en een installatie van ZFSguru door mij.

Echter in de tijd dat de potentiële koper had gereageerd was bij mij thuis een PC stuk gegaan en ik had besloten om de fileserver die ik te koop had staan alle fileserver delen uit te verwijderen en deze los te verkopen en de pc onderdelen te gebruiken als normale pc en zo doende de fileserver als geheel niet meer wou verkopen.

Op het moment dat ik bedacht dat de advertentie nog online stond heb ik deze offline gehaald en de potentiële koper verwittigt dat ik het systeem niet meer ging verkopen als geheel maar nog wel de raidkaarten, HDD's en de hot-swap bays.
Hierop was de potentiële koper boos geworden en heeft hij een negatieve feedback achter gelaten.
Dit alles nog steeds zonder dat er ook maar ooit spraken is geweest van een koop overeenkomst.

Het enige wat effectief gebeurt is :
- (2 sept) : potentiële koper geeft interesse aan
- (2 sept) : ik stel 2 vragen (waar hij ongeveer woont en in welke setup hij interesse heeft).
- (4 sept) : potentiele koper geeft antwoord op de vragen
- (8 sept) : ik geef aan dat ik het systeem niet meer als geheel verkoop.

Een paar dagen later (11 sept) zag ik dat de potentiële koper een negatieve feedback heeft achter gelaten en op basis daar van heb ik hem benaderd en het geheel nog eens uitgelegd wat mijn situatie is/was, hem aangegeven dat een feedback geven terwijl er helemaal nooit spraken is geweest van een koop overeenkomst mij niet de bedoeling lijk en hem vriendelijk verzocht of hij de feedback wou verwijderen want mijn andere optie is via dit feedback forum en ik had geen idee of dit nog negatieve effecten op hem zou hebben en dat is iets wat ik, zover mogelijk, wil voorkomen.

Hierop kreeg ik een boze reactie terug dat ik hem zou bedreigen met het gaan naar dit forum en dat hij onder geen beding zijn feedback wou verwijderen.

Ik heb hem nogmaals aangegeven dat dit niet mijn bedoeling is en ik hem niet in het nadeel wil zijn door hier te posten. Verder ook duidelijk aangegeven dat bij dit soort particuliere verkopen altijd het risico is dat een van de partijen van gedachten veranderd, dit zowel voor de koper als de verkoper.
Ik heb hem nogmaals verzocht om de feedback te verwijderen met de vermelding dat als de feedback er maandag nog zou staan dat ik op dit forum ging verzoeken tot verwijderen.
Ik heb momenteel bijna een extra week gewacht zonder verdere reactie waarna ik nu alsnog een post hier aan het posten ben.

Ik heb naar mijn inziens er alles aan gedaan om de tegen partij de mogelijkheid te geven de feedback weg te halen en helaas wil hij niet meewerken in dit.
Ik betwijfel dat ik hier de complete discussie mag plaatsen, maar vermoed dat de mods die wel in kunnen zien.

Hierbij ook het verzoek dat mochten mods tot de conclusie komen om de feedback te verwijderen dat ik wil verzoeken dat dit geen negatieve effecten heeft op te tegen partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Maar je moet wel nageven dat dit niet de schoonheids prijs verdient. Misschien heeft hij andere aanbiedingen wel laten lopen omdat hij ervanuit ging dat hij die van jou zou kopen. Ik zal ook boos zijn en een negatieve reactie achter laten. Volgende keer eerst nadenken voordat je besluit een zogoed als verkocht systeem te slopen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
Dat is dan wel een redelijke aannamen die je doet. Waar uit de tekst haal je dat ie zo goed als verkocht is ? Nergens in de communicatie wordt gesproken over enig akkoord of niet. Enige wat wordt gezegd is :
hij : Ik heb interesse
Ik : waar heb je interesse in ?
hij : ik heb interesse in <item>.

Ik behoud, als aanbieder, het recht om mijn tekoop aangeboden item uit de verkoop te halen.
Als ik het uit de verkoop zou halen na ik heb aangegeven tegen een potentiële koper dat we een deal hebben, dan zou het schofterig zijn inderdaad. Echter daar is hier in geen enkele mogelijkheid spraken van.

[ Voor 1% gewijzigd door nightwing op 22-09-2013 13:44 . Reden: verduidelijking van communicatie richtingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:37
De negatieve feedback is dus op zijn plaats.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:21
nightwing schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:43:
Ik behoud, als aanbieder, het recht om mijn tekoop aangeboden item uit de verkoop te halen.
Als ik het uit de verkoop zou halen na ik heb aangegeven tegen een potentiële koper dat we een deal hebben, dan zou het schofterig zijn inderdaad. Echter daar is hier in geen enkele mogelijkheid spraken van.
Tuurlijk heb je altijd het recht om het product niet te verkopen, maar op veel sympathie van je potentiële koper(s) kan je dan toch ook niet rekenen? Als de persoon er 280Km voor naar jou wil rijden, dan is er misschien nog geen effectieve overeenkomst, maar voor de geïnteresseerde was het blijkbaar al wel zo klaar als een klontje.

Ik begrijp dat hij negatieve feedback post, ook al heb je juridisch niets fout gedaan. Verder is zijn feedback wel negatief, maar hij zet er ook niets in wat niet klopt...

[ Voor 4% gewijzigd door FragileM64 op 22-09-2013 13:55 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Er is niks gezegd over een koop overeenkomst, of over een reservering. Die potentiële koper is op zn teentjes getrapt omdat hij niet reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
FragileM64 schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:53:
[...]

Tuurlijk heb je altijd het recht om het product niet te verkopen, maar op veel sympathie van je potentiële koper(s) kan je dan toch ook niet rekenen? Als de persoon er 280Km voor naar jou wil rijden, dan is er misschien nog geen effectieve overeenkomst, maar voor de geïnteresseerde was het blijkbaar al wel zo klaar als een klontje.

Ik begrijp dat hij negatieve feedback post, ook al heb je juridisch niets fout gedaan. Verder is zijn feedback wel negatief, maar hij zet er ook niets in wat niet klopt...
Ik snap natuurlijk dat hij er niet blij mee is en ik heb hem ook uitgebreid mijn excuses aangeboden dat ik de verkoop stop zet.

Overigens was hij niet van plan om speciaal voor de server 280km te rijden. De reden van de 2+ weken wachten was omdat hij dan toch in de omgeving van Almere zou zijn. Ik heb dat niet in de boven staande post geplaatst omdat ik niet inzag dat dat relevant zou zijn, mods kunnen dit natuurlijk wel terug lezen in de communicatie.

Ik kan er weinig aan doen als de potentiële koper een aannamen doet die alleen gebaseerd is op mijn vragen in welke omgeving hij woont en waar hij precies interesse in heeft.

Daarnaast zit ik met de vraag of je op dat alleen een feedback mag geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
harmz schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:09:
Er is niks gezegd over een koop overeenkomst, of over een reservering. Die potentiële koper is op zn teentjes getrapt omdat hij niet reageerde.
Kopt, er is niets gezegd over een koop overeenkomst of een reservering. Echter is de potentiële koper ook niet op z'n teentjes getrapt omdat ik niet reageerde maar juist omdat ik wel reageerde maar met een niet door hem verwacht antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
nightwing schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:11:
[...]

Kopt, er is niets gezegd over een koop overeenkomst of een reservering. Echter is de potentiële koper ook niet op z'n teentjes getrapt omdat ik niet reageerde maar juist omdat ik wel reageerde maar met een niet door hem verwacht antwoord.
Dan is het zijn eigen stomme fout om niet te reageren, lijkt me een duidelijk verhaal. Ook al is het van een 1 kant ofc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
harmz schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:09:
Maar je zet wel een advertentie online. Al dat juridische gezeik en wie in zijn recht staat doet er helemaal niet toe, tenzij de koper een rechtzaak is gestart of iets dergelijks.

Een advertentie online zetten en die aanpassen wanneer het je uitkomt, is op zijn zachts gezegd niet netjes. Zeker als je aangegeven hebt deze te willen verkopen aan de desbetreffende persoon om dan een aantal dagen later toch van mening te veranderen.

Je mag dan juridisch niets hebben fout gedaan, die negatieve feedback is ook op zijn plaats.
nightwing schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:11:
[...]

Netto is voor hem het resultaat hetzelfde, geen koop. Dus ja, terecht dat hij op zijn teentjes is getrapt. Dat je zogenaamd "het juiste" hebt gedaan door te reageren maakt je standpunt niet beter.

[ Voor 26% gewijzigd door Koenoe op 22-09-2013 14:25 ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
Koenoe schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:22:
[...]

Maar je zet wel een advertentie online. Al dat juridische gezeik en wie in zijn recht staat doet er helemaal niet toe, tenzij de koper een rechtzaak is gestart of iets dergelijks.

Een advertentie online zetten en die aanpassen wanneer het je uitkomt, is op zijn zachts gezegd niet netjes. Zeker als je aangegeven hebt deze te willen verkopen aan de desbetreffende persoon om dan een aantal dagen later toch van mening te veranderen.

Je mag dan juridisch niets hebben fout gedaan, die negatieve feedback is ook op zijn plaats.
Hoezo is dat niet netjes, er was nog geen overeenkomst. Er was niet eens een prijs afgesproken. De TS heeft zelfs de potentiële koper die niet meer reageerde op de hoogte gesteld dat het niet meer door ging.

Stel ik mail naar een VW dealer. En ik wil een auto. Maar reageer daarna niet meer. Moet de dealer dan alles vast houden voor die ene koper die niks meer van zich laat horen. Lijkt mij niet.

[ Voor 3% gewijzigd door harmz op 22-09-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
Koenoe schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:22:
[...]
Even nogmaals voor de duidelijkheid : er is nergens aangegeven deze te willen verkopen aan de desbetreffende persoon.

Ik heb het hier ook nergens over juridisch of wat dan ook.
Enige waar ik het over heb is of tweakers het wel toestaat dat iemand een feedback plaatst ook al is er helemaal nooit spraken geweest van een koop overeenkomst.

Ik ben van mening dat als je nooit in de buurt van een koop overeenkomst bent gekomen dat er dan ook geen reden is om een feedback achter te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
De gegeven feedback is toch helemaal niet zo negatief, hij lijkt precies aan te geven wat er gebeurd is en geeft er een gratis tip bij.

Neem aan dat het om deze gaat:
Eerst iets tekoop zetten en dan de voorgestelde koop annuleren!! :N
Denk eerst eens na voor dat je iets verkoopt. :?

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harmz schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:25:
[...]

Hoezo is dat niet netjes, er was nog geen overeenkomst. De TS heeft zelfs de potentiële koper die niet meer reageerde op de hoogte gesteld.

Stel ik mail naar een VW dealer. En ik wil een auto. Maar reageer daarna niet meer. Moet de dealer dan alles vast houden voor die ene koper die niks meer van zich laat horen. Lijkt mij niet.
Onzin vergelijking natuurlijk. Die dealer besteld gewoon nog een auto bij de importeur als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
keverjeroen schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:29:
De gegeven feedback is toch helemaal niet zo negatief, hij lijkt precies aan te geven wat er gebeurd is en geeft er een gratis tip bij.

Neem aan dat het om deze gaat:
Eerst iets tekoop zetten en dan de voorgestelde koop annuleren!! :N
Denk eerst eens na voor dat je iets verkoopt. :?
Helaas was er geen voorgestelde koop.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
Extra punt, de potentiële koper zelf had niet eens aangegeven de server te willen kopen, hij heeft alleen aangegeven dat ie interesse heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
nightwing schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:28:
[...]

Even nogmaals voor de duidelijkheid : er is nergens aangegeven deze te willen verkopen aan de desbetreffende persoon.
Wat was precies je doel van het "te koop" zetten van je fileserver? Alsmede, stond er specifiek bij dat je deze aan de desbetreffende persoon niet wou verkopen?
Ik ben van mening dat als je nooit in de buurt van een koop overeenkomst bent gekomen dat er dan ook geen reden is om een feedback achter te laten.
Je mag best een mening hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mensen, even ter herinnering, het is niet de bedoeling om te reageren in topics waar je geen partij bent. Zie How to - V&A feedback laten aanpassen:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruikers.
De TS moet de feedbackgever waarschuwen over dit topic, verder is het aan de twee en de mods :)

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 22-09-2013 14:39 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
Koenoe schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:36:
Wat was precies je doel van het "te koop" zetten van je fileserver? Alsmede, stond er specifiek bij dat je deze aan de desbetreffende persoon niet wou verkopen?
Ik bedoel hier niet mee dat ik hem niet aan hem wou verkopen, echter dat er nooit spraken is geweest van een koop met hem.

Het enige wat hij heeft gedaan is aangeven dat ie interesse heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

nightwing schreef op zondag 22 september 2013 @ 12:14:
[..]

De betreffende potentiële koper vroeg of de server nog beschikbaar was en of ik het prima vond om 2+ weken te wachten voor hij hem kon ophalen want hij woonde 280km verder op.

[..]
Tjah.. Wat zou die komen halen dan? Een gevulde koek?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
RaZ schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:42:
[...]

Tjah.. Wat zou die komen halen dan? Een gevulde koek?
Sorry, maar dat is een opmerking die nergens over gaat.

[ Voor 0% gewijzigd door nightwing op 22-09-2013 15:15 . Reden: typo : ergens -> nergens ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwing
Even ter verduidelijking (en zo heb ik het ook de tegen partij uitgelegd toen ik aangaf dat de server niet meer te koop was).

Er zijn 3 partijen :
- Verkoper (ik)
- Koper 1 (de tegen partij)
- Koper 2 (mijn vriendin)

Gebeurtenissen in chonologische volgorde
- Koper 1 : Ik heb interesse in het aangeboden systeem
- Verkoper : Het systeem wordt in 3 smaken aangeboden, in welke heb je interesse ?

- Koper 2 : Mijn oude systeem is stuk, ik wil het aangeboden systeem kopen voor een knuffel en een kus.
- Verkoper : Deal Koper 2

- Koper 1 : Ik heb interesse in het systeem volgens smaak 3
- Verkoper : Sorry Koper 1, het systeem is ondertussen niet meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Zal ook nog even ongeoorloofd een duit in het zakje doen.

Zolang er geen prijs bij een bepaalde configuratie genoemd is kan er ook nog geen sprake zijn van acceptatie. Het ging hier alleen nog maar over onderhandelingen die gaande waren,verkoper en koper kunnen dus nog beide van verdere onderhandelingen afzien. Kan me best voorstellen dat iemand teleurgesteld is, maar lijkt me geen reden voor een beoordeling.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 17:15
Dan zal ik even op deze vraag antwoorden:
Enige waar ik het over heb is of tweakers het wel toestaat dat iemand een feedback plaatst ook al is er helemaal nooit spraken geweest van een koop overeenkomst.

Ja het is toegestaan om een feedback te plaatsen, als er communicatie heeft plaats gevonden.
Echter mag er dan alleen maar op communicatie beoordeeld worden.

Vroeger mocht dat niet, maar dat is (zo uit mijn hoofd) ongeveer 2 jaar geleden gewijzigd.
Daar bestaat nog wel eens onduidelijkheid over inderdaad, maar je mag beoordelen als er communicatie heeft plaats gevonden!

De sterren op "Voldoet aan beschrijving" en "Aflevering" zullen dus inderdaad verwijderd moeten worden.

En dan heb je ook geen negatieve feedback meer, want je houdt 3 sterren op communicatie over en 3 sterren staat voor voldoende (Al accepteert men tegenwoordig blijkbaar alleen nog maar 5 sterren als positief, foutieve denkwijze ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door mistervis007 op 23-09-2013 10:39 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Er was geen wederzijds akkoord over het product, prijs en manier van afleveren. Er wordt alleen nog heen en weer gemaild. Reviews zijn dan nog niet toegestaan. Bij deze dan ook verwijderd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.