Hulk II GAME PC

Pagina: 1
Acties:

• mikep_577
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik kan eenmalig mijn vakantie dagen inruilen en daarvoor een PC aanschaffen, hierdoor speelt prijs minder een rol.

Ik ben gebonden aan een HTPC en wacht totdat de nieuwe AMD 9970 uitkomt waarvan ik er dan 2 ga kopen. Om het lijstje compleet te maken staan er daarom 2 andere GPU's. Graag jullie mening HULK II, over het moederbord twijfel ik nog. De ssd's wil ik in raid 0 draaien.

Hierbij mijn lijstje tot nu toe :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 288,-€ 288,-
1MSI Z87 XPOWER€ 368,-€ 368,-
2Inno3D iChill GeForce GTX 780 3GB HerculeZ X3 Ultra€ 619,-€ 1.238,-
1Lian Li PC-C33B€ 186,87€ 186,87
1be quiet! Dark Rock Pro C1€ 87,99€ 87,99
1Razer Razer DeathStalker Ultimate Elite Gaming Keyboard€ 219,90€ 219,90
1Razer Ouroboros€ 125,-€ 125,-
1Razer Manticor€ 44,46€ 44,46
1Logitech G27 Racing Wheel Zwart, PC, PlayStation 2, PlayStation 3€ 265,-€ 265,-
1Thrustmaster Hotas Warthog Double Joystick Zwart, PC€ 302,-€ 302,-
1G.Skill F3-2666C11Q-32GTXD€ 444,50€ 444,50
1Razer Tiamat 7.1€ 159,94€ 159,94
1Asus BC-12D1ST (bulk) Zwart€ 55,95€ 55,95
1Enermax Platimax EPM1000EWT€ 237,99€ 237,99
2Samsung 840 EVO 1TB€ 517,99€ 1.035,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.059,58

[ Voor 19% gewijzigd door mikep_577 op 22-09-2013 11:06 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12

Thomg

Aww yiss

Lian Li wordt niet meer geleverd.
pricewatch: Fractal Design Node 605 <- Suggestie
Geheugen is overkill tot de max. Je zal dat zeer waarschijnlijk nooit draaiende kunnen krijgen. 2133 is al een geweldige luxe en zal naar alle waarschijnlijkheid gelijk presteren. Maarja, als geld ECHT geen rol speelt, be my guest.
Had ook nooit verwacht dat ik dit zou zeggen, maar toch. Ik denk dat jij een uitzondering bent, je hebt een socket 2011 nodig, ik ben bang dat een 4770K een 9970 CFx zal bottlenecken. Tenminse, ik hoop wel dat je iets als 2560x1600 minimaal hebt staan.
pricewatch: Intel Core i7 4930K Boxed
pricewatch: Gigabyte GA-X79-UD3
pricewatch: Noctua NH-D14 Special Edition (LGA 2011)

Misschien klinkt waterkoeling wel wat :/

Edit: Dump dat toetsenbord, mechanical is the way to go. Google er even op of zoek het Grote Mechanische toetsenborden topicje op. Het grote mechanische toetsenborden topic

pricewatch: Seasonic Platinum Series 1000 Watt
Deze voeding is naar mijn mening beter EN goedkoper :9
Je hebt trouwens ook in de gaten dat het moederbord niet in jouw kast past?

[ Voor 19% gewijzigd door Thomg op 22-09-2013 11:29 ]

• mikep_577
Thomg, super thnx voor je reactie! ik ga direct sleutelen... wat btw het leukst is :)

Case; Ik heb voor de Lian Li gekozen omdat hij goed diep is en dat is geen overbodige luxe met de GPU's van tegenwoordig.

Memory; denk je dat het ook niet uitmaakt als ik kies voor die snellere CPU's op een soceket 2011 kies? Ik heb geen idee wanneer die nieuwe AMD GPU's verkrijgbaar zijn maar als dat pas in Q1 2014 is dan zijn er mogelijk nieuwe snellere Haswell's??

Keyboard; Ik ga direct kijken voor een mechanische, thnx voor d tip, idem met de PSU :P
Zal m'n nieuwe lijst ff posten zodra die klaar is.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Hm, volgens mij heb je er overheen gelezen.
De lian li wordt zga niet geleverd. 8)7

Nieuwe intel generatie wordt 2015 verwacht, dus voorlopig niet.

En nee, dat geheugen zal niets uitmaken.

Nu moet je jezelf nog de vraag stellen of waterkoeling misschien wat is, maar dan wordt het ook echt goed duur.

[ Voor 69% gewijzigd door Thomg op 22-09-2013 13:43 ]

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-08-2025
Als je online aantal review lees zie je dat de Razer Razer DeathStalker Ultimate Elite Gaming Keyboard meer een gadget is dan echt een gaming toetsenbord (waarom zou je een iPhone scherm ingebouwd willen hebben?).

Als je serus naar een gaming toetsenbord kijken zou ik aanraden deze topic eens te lezen:
Het grote mechanische toetsenborden topic

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik vind het eigenlijk zo zonde. Het is heel leuk dat je nu 5 ruggen kan uittrekken voor een pc, maar over 4 jaar is hij net zo verouderd als de rest.

Ik zou nu gewoon iets van 1500 kopen, en de rest op een leuke spaarrekeing ofzo zetten. Verkoop je je meuk over 2 jaar weer, levert je iets van 1000 euro op, je legt wat geld bij en koopt weer iets van 1500. Zo doe je veel langer met je 5 ruggen.

Ook snap ik enkele keuzes niet helemaal, je lijkt telkens vooral het duurste hebben uitgezocht, niet het beste.

i7 en games, tja, dat schiet nogsteeds niet heel erg op. HT werkt met inactieve delen van cores. Probleem is dat games die delen wel gebruiken, waardoor HT vaak niet goed mogelijk is.

2x enthousiast videokaart: Leuk als je Eyefinity of scherm met minimaal 1440p hebt, maar voor 1080p extreme overkill, tenzij je altijd 120fps wilt halen.

Extreem duur mobo, ik snap werkelijk niet waarom dat 400 euro moet kosten. Voor 120 euro heb je een mobo wat niet merkbaar verschilt. Sowieso past XL-ATX onmogelijk in een HTPC kast.

Een draadloze muis is volgens mij altijd af te raden, niks verslaat het machtige draadje in snelheid. Ook is dat tobo vreselijk duur. Koop dan een mechanisch tobo. 45 eruo voor een muismat vind ik persoonlijk ook onzin, maar ach.

Je Pretstok en stuurtje zijn allebei van exctreem hoge kwaliteit. Leuk als je flight-sims en race sims speelt, maar voor een beetje vliegen in BF4 en GRID2 spelen hopeloze overkill.

32gb ram is leuk als zeker 20gb een RAMdisk wordt. Anders weer geldverspilling.

Voeding is ook duur en volgens mij veels te krachtig, denk dat 800w ook wel goed moet zijn, maar ik ben niet helemaal een expert daarin.

Dan nog de SSD's. RAID 0 is knap waardeloos bij SSD's, dus dat zou ik gewoon vergeten, geeft geen grote boost. Ook zou ik de Crucial M500 nemen, aangezien die qua hardware een stukje betrouwbaarder is dan de Samsung, wel zo fijn bij een 1TB schijf.

Je hebt gewoon telkens het duurste genomen, zonder te denken of je het nodig hebt. Ook weet ik niet op welke resolutie je speelt of wat je speelt.

People as things, that’s where it starts.

• mikep_577
VasZaitsev schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:04:
Ik vind het eigenlijk zo zonde. Het is heel leuk dat je nu 5 ruggen kan uittrekken voor een pc, maar over 4 jaar is hij net zo verouderd als de rest.

Ik zou nu gewoon iets van 1500 kopen, en de rest op een leuke spaarrekeing ofzo zetten. Verkoop je je meuk over 2 jaar weer, levert je iets van 1000 euro op, je legt wat geld bij en koopt weer iets van 1500. Zo doe je veel langer met je 5 ruggen.

Ook snap ik enkele keuzes niet helemaal, je lijkt telkens vooral het duurste hebben uitgezocht, niet het beste.

i7 en games, tja, dat schiet nogsteeds niet heel erg op. HT werkt met inactieve delen van cores. Probleem is dat games die delen wel gebruiken, waardoor HT vaak niet goed mogelijk is.

2x enthousiast videokaart: Leuk als je Eyefinity of scherm met minimaal 1440p hebt, maar voor 1080p extreme overkill, tenzij je altijd 120fps wilt halen.

Extreem duur mobo, ik snap werkelijk niet waarom dat 400 euro moet kosten. Voor 120 euro heb je een mobo wat niet merkbaar verschilt. Sowieso past XL-ATX onmogelijk in een HTPC kast.

Een draadloze muis is volgens mij altijd af te raden, niks verslaat het machtige draadje in snelheid. Ook is dat tobo vreselijk duur. Koop dan een mechanisch tobo. 45 eruo voor een muismat vind ik persoonlijk ook onzin, maar ach.

Je Pretstok en stuurtje zijn allebei van exctreem hoge kwaliteit. Leuk als je flight-sims en race sims speelt, maar voor een beetje vliegen in BF4 en GRID2 spelen hopeloze overkill.

32gb ram is leuk als zeker 20gb een RAMdisk wordt. Anders weer geldverspilling.

Voeding is ook duur en volgens mij veels te krachtig, denk dat 800w ook wel goed moet zijn, maar ik ben niet helemaal een expert daarin.

Dan nog de SSD's. RAID 0 is knap waardeloos bij SSD's, dus dat zou ik gewoon vergeten, geeft geen grote boost. Ook zou ik de Crucial M500 nemen, aangezien die qua hardware een stukje betrouwbaarder is dan de Samsung, wel zo fijn bij een 1TB schijf.

Je hebt gewoon telkens het duurste genomen, zonder te denken of je het nodig hebt. Ook weet ik niet op welke resolutie je speelt of wat je speelt.
Zeker goede feedback, ben er een tijdje uit geweest waardoor ik niet meer het naatje van de kous weet. Vooruitkijkend naar de nieuwe AMD 9970 GPU's die ik in cross-fire wil draaien wat is dan de beste setup?
Heeft ook iemand een idee hoe lang het duurt voordat de nieuwe GPU's te verkrijgen zijn nadat ze mogelijk a.s. 25 sep worden aangekondigd?

Verwijderd

DAA beleid

We praten hier over een nogal groot bedrag dus wat meer informatie zou gewenst zijn.

Waarom bijvoorbeeld 2TB aan SSD ? Waarom zoveel geheugen ? Wat voor Resolutie ga je gamen ? Waarom geen normale kast ? Dit is haast onmogelijk om een beetje te koelen.

SSD's in Raid 0 ? Waarom

Sommige keuzes lijken erg onlogisch alleen kunnen wij er nooit commentaar op geven als we niet weten wat je precies met je pc wilt gaan doen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 19:57:
DAA beleid

Sommige keuzes lijken erg onlogisch alleen kunnen wij er nooit commentaar op geven als we niet weten wat je precies met je pc wilt gaan doen.
Blijkbaar krijgt hij van zijn baas 5000 euro als hij daar een pc voor koopt. Dan krijg je veel onlogische keuzes want een dergelijk bedrag is logisch gezien te hoog voor elke pc, zelfs een super game pc.

5230 euro voor een spelletjes computer :X (en dan zit er nog geen windows bij, en geen monitoren, dat gaat ook een slok kosten want je gaat aan een dergelijke bak niet 1 schermpje van 100 euro hangen)

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

waarom zou je die SSD's in RAID 0 willen plaatsen? het risico op dataverlies is alleen maar groter en bij games is de prestatiewinst zo minimaal. desondanks; mocht je SSD's in RAID0 willen plaatsen vanwege de ubersnelheid, pak dan anderen dan de 840 EVO, de EVO is er namelijk op gericht om bestanden eerst in cache weg te schrijven en dan vervolgens naar 't TLC.
Áls je topprestaties wilt zal deze schijf bijna geen rust krijgen en dus 't cache volschrijven om vervolgens te dalen in prestaties vanwege de directe schrijfacties op 't TLC. pak dan M500's, Plexstor M5S (of de opvolger ervan), en bij echte top de 840 PRO.

overigens zal dat geheugen icm die koeler niet goed gaan, geheid dat de spreaders met de fan in de weer komen. pak dan toch waterkoeling met zo'n budget. wat ben je trouwens van plan met deze PC? 32gb voor een gamebak is namelijk nogal overkill... om van de rest nog maar te zwijgen

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:48
Nou.. mijn mening kort samengevat: het is een veel te dure build, met onderdelen waarvan ik ten zeerste twijfel of je ze tot zijn volste gaat gebruiken. Leuk zo'n 370 euro duur moederbord, maar heb je als doelstelling wereldrecords te breken onder LN2 koeling? SSD's in RAID 0 is, op een enkele toepassing na, compleet zinloos. Een keyboard van 220 euro? Ik durf te wedden dat je bij een test net zo blij zou zijn met een keyboard van nog geen 100 euro, als je het merk en de prijs niet wist gedurende die test.

Kortom: het geld wordt compleet op verkeerde plaatsen besteedt. Voor 5000 euro, ik neem dit even aan als budget, kan je een systeem halen waar je veel meer plezier van hebt. Sterker nog, je kunt een beter gebalanceerd systeem halen voor minder. Zoiets kan er zo uitzien:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 288,-€ 288,-
1MSI Z87-GD65 Gaming€ 170,10€ 170,10
2Gigabyte GV-R799D5-6GD-B€ 546,50€ 1.093,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 104,40€ 104,40
1Fractal Design Arc Midi R2€ 87,-€ 87,-
3LG IPS237L Zwart€ 144,-€ 432,-
1Corsair Hydro H100i€ 96,30€ 96,30
1Corsair Vengeance K60 (International English)€ 85,-€ 85,-
1Logitech G500s Gaming Mouse€ 59,90€ 59,90
1Logitech G27 Racing Wheel Zwart, PC, PlayStation 2, PlayStation 3€ 265,-€ 265,-
1Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A1866C9€ 139,20€ 139,20
1Sennheiser PC 333D€ 109,-€ 109,-
1Seasonic Platinum Series 1000 Watt€ 212,50€ 212,50
1Crucial 2.5" M500 480GB€ 289,50€ 289,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.531,31

Hiermee heb je een Eyefinity setup met 3 LG IPS schermen, een 4770K met een zeer goede moederbord en dual HD7990 geeft je gestoord veel GPU power. Je zou dit eventueel kunnen wisselen voor 2xGTX780, dit ligt eraan welke games je speelt en hoe diens ondersteuning is. Sommige games lopen beter op NVidia, sommige beter op AMD. Echter denk ik dat je aan 1 HD7990 al genoeg hebt.

Al met al heb je zo voor 1500 euro MINDER een systeem inclusief 3 schermen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:33

Bolletje

Moderator Harde Waren
Graag een wat meer constructieve houding en onderbouwing. De openingspost is zeer karig en in de reacties wordt ook geen duidelijkheid geschept. Het lijkt nu simpelweg op het het kiezen van zoveel mogelijk dure componenten en die maar in een lijstje zetten.

• mikep_577
Perfect dat jullie mij goed willen helpen en behoede van een slechte koop :)
Hierbij de casus: Ik heb de gelegenheid gekregen om voor circa 5k eenmalig een PC aan te mogen schaffen... ongeacht wat. Dus alles wat ik niet besteed kan ik niet later besteden helaas. Het moment van aanschaf kan ik zelf bepalen dus wil ik op de nieuwe AMD GPU's wachten. Op dit moment game ik op een crossfire AMD 5850 op een ROG Asus met een i7 920 die echt keihard aan vervanging toe is. Arma 3 loop totaal niet lekker.

Mijn doel: voor een zo lang mogelijke periode de best mogelijk game PC te verkrijgen.

Ruimten:Update: ik kan een normale tower nemen ipv een HTPC :)

Mijn games: Alle populaire shooters en race games zoals; ARMA3, Crysis, F1-2012/13, Dirt 3, Bio shock.

Ik zou evt ook een watergekoeld systeem willen hebben alleen zou dat de eerste keer zijn.
Ik heb nu nog een 1080P TV scherm (Samsung f7) maar ga zeker een 4k scherm kopen als deze uitkomt of mogleijk Eyefinity.

Kijk uit naar jullie feedback en tips

[ Voor 5% gewijzigd door mikep_577 op 22-09-2013 21:56 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Als je van plan bent om de 9000 series videokaarten te nemen zou ik over een maand terugkomen ;)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je iets wil dat tegen de 800 watt gaat trekken, hou er dan rekening mee dat elke watt in warmte wordt omgezet. Je kan een dergelijke pc dus absoluut niet in een kleine ruimte stoppen.
Als je niet precies weet hoeveel warmte 800 watt geeft, koop een straalkacheltje van 800 watt en doe de test.
Ook de pc kast zelf zal wat ruimer moeten zijn om al dat geweld koel te houden. Al die warmte die achter uitblaast moet ook veel ruimte hebben om weg te kunnen komen.

• carnage6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-02 16:08
Gek idee, maar waarom niet voor 3k een systeem en voor 2k een laptop er bij kopen, wellicht zelfs een laptop en een tablet, is ook mogelijk voor 2k?

• carnage6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-02 16:08
of anders als game PC:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Tray€ 309,80€ 309,80
1Asus Z87-Deluxe€ 219,-€ 219,-
2EVGA GeForce GTX 780 Superclocked 3GB ACX Cooler€ 608,-€ 1.216,-
2Western Digital Red WD40EFRX, 4TB€ 175,-€ 350,-
1Lian Li PC-B25S (Zwart)€ 202,-€ 202,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,99€ 37,99
2Kingston KHX21C11T3K2/16X€ 133,-€ 266,-
1Cooler Master Silent Pro Gold 1000W€ 199,95€ 199,95
2Samsung 840 series Pro 256GB€ 193,91€ 387,82
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.188,56

VGA: kaarten zijn als voorbeeld qua prijs, wel wil ik je nog meegeven dat een sli/crossfire setup niet ideaal is, veel issue's met games, en vooral in het begin resulteert het vaak in dat je een of 2 driver versies moet wachten totdat het fatsoenlijk werkt(geen garantie, en "kan" lang duren), beter haal je 1 kaart en dan de snelste(geld speelt immers geen rol ;)

SSD: echt neem een ssd voor windows en een voor je games, zo ben je veel sneller dan raid-0 ssd's, de Kwaliteit van de samsungs is zeer goed, zie ook de beproeving bij de buren op HWI.
voor opslag 2x een 4tb schijf in raid-1 veilig en vlot genoeg.

Moederbord: dit is meer dan voldoende, een bord van €400 gaat echt geen meter harder dan een van €200(wat al duur genoeg is)

Geheugen: mag ook ieder ander merk zijn, ik raad je deze aan omdat "Mijn" ervaring met Kingston zeer goed is.

Voeding: CM silent Pro serie is goed en beproeft maar een Seasonic voeldoet ook prima.

Mag ik je een tip geven betreffende muis en toetsenbord? kijk echt zelf wat je fijn vind, ik kan je prima mijn hardware aanraden maar dat is wat ik fijn vind, probeer er gewoon een paar uit en vraag advies, maar je moet echt zelf de keuze maken omdat "jij" weet wat "jij"fijn vind.

de ene prefereert bijv. een lichte muis voor snel FPS werk de ander weer een zware muis voor RTS games, er zijn er ook zat die het juist andersom gebruiken, je snapt denk ik wel waar ik heen wil ;)
en zoals ik in mijn vorige post ook aangaf, als je een systeem haalt van 5k ben je wellicht 10% sneller dan iemand met een systeem van laten we zeggen 3k, beter haal je een systeem van 3k en wat leuke randapparatuur (weet niet of je bijv. een laptop/tablet mag nemen wellicht wel een nieuwe tv?)

extra gratis tip ;) wellicht een NAS voor alle legale muziek en film backups?

tof dat je baas dit doet, laat ook ff weten wat je nu uiteindelijk genomen hebt voor ons plezier 8)

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 10:06
Er zal heen 9970 kaart van AMD komen. Deze generatie zal anders heten. Als het goed is worden de kaarten deze maand geïntroduceerd:

nieuws: 'AMD's aankomende R9 280X-videokaart is sneller dan Nvidia's Titan'

Daarnaast heb je onnodige veel/dure hardware opgenomen die er echt niet voor gaan zorgen dat je beter gaat gamen. Tenzij je op een 3x 2560x1600 (OID) gaat gamen, zal een high end GPU ook volstaan.
2x een 1TB SSD in raid zal in de praktijk niet veel meer winst opleveren. Ook 32GB geheugen is doorgaans useless bij gamen.

M.a.w. voor 1/3 van de prijs heb je ook al een top systeem.

[ Voor 37% gewijzigd door Lumics op 23-09-2013 15:19 ]

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

EiT

Mag je ook 2 pcs kopen? Anders zou je een Macbook of een iMac erbij kunnen doen en deze gewoon weer verkopen zodat je wel wat cash hebt.

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 20:56

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> DAA

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Gewoon voor 5k aan onderdelen kopen, alle shit met garantie weer verkopen, heb je misschien 500, misschien wat meer. Systeempje van 1200 euro kopen, rest in de oude sok of op de bank, en over 3 jaar weer hetzelfde doen.

Dat systeem van 3 ruggen houdt het niet heel veel langer uit dan een systeem van 1200 euro.

People as things, that’s where it starts.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het zijn vooral de gpu's die natuurlijk een hoop kosten en redelijk snel verouderen toch?

Ik heb laatste een GTX 760 in een high end dual xeon systeem uit 2007 gestoken, en Crysis loopt daar nog makkelijk op met CPU snelheid te over. (weinig nog mis met core 2 quad's als ze veel mhz hebben) Ik denk dat je over jaren ook nog plezier kan hebben van een socket 2011 systeem met 4930k al dan niet met overclock, al zal hij dan relatief misschien wat veel gebruiken. Ik heb crysis ook getest op m'n 3930k @4,2ghz, in princiepe is het speelbaar op 2 cores zonder HT, en goed speelbaar op 2 cores met HT. Plenty ruimte voor de toekomst zou ik zeggen..

Ik vind vooral high capacity SSD's en de high-end videokaarten niet zo'n heel slimme keus, omdat ze snel in waarde dalen. Geld in een goed scherm vind ik weer logischer.

Als ik nu echt 5000 euro MOEST uitgeven aan een game pc zou het een 4930k zijn met OC op een uitgebreid moederbord inc. goede voeding en koeling. Dan kijken naar een mooie 30" scherm. (zijn ook niet heel veel goedkoper geworden de laatste jaren) En dan een goeie videokaart nemen maar niks buitensporigs. Wel zou mijn missie zijn om de opslag zo snel als m'n ram te krijgen > Een adaptec 7 raid controller met 10+ kleine EVO's ofzo.. Liever m'n geld in opslag die over 5 jaar nog steeds buitensporig is, dan in een gpu die over een jaar halveert in prijs oid.. :)

Als is het doorverkopen plan van hierboven ook best ok 8)

oh en omdat geld van andere mensen uitgeven leuk is, een lijstje met de basis:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4930K Boxed€ 508,90€ 508,90
1Asus P9X79 Deluxe€ 305,50€ 305,50
1Asus GTX780-DC2OC-3GD5€ 573,-€ 573,-
1Dell Ultrasharp U3014 Zwart€ 1.009,-€ 1.009,-
1G.Skill F3-2666C11Q-32GTXD€ 444,50€ 444,50
1Adaptec RAID 7805€ 508,76€ 508,76
1Seasonic G-Serie 750Watt€ 117,-€ 117,-
8Crucial 2.5" M500 240GB€ 134,95€ 1.079,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.546,26

[ Voor 54% gewijzigd door maratropa op 23-09-2013 16:42 ]

specs

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-02 10:49
ik denk dat je gewoon €3000 uitgeeft aan de PC en de rest aan overbodige videokaarten die je dan weer doorverkoopt voor je bankrekening, maar als je toch die volle 5000 wil uitgeven zou ik dit doen
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4930K Tray€ 530,70€ 530,70
1Asrock X79 Extreme4€ 169,96€ 169,96
2Asus Radeon HD 7990 6GB€ 503,67€ 1.007,34
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,50€ 53,50
1Fractal Design Arc Midi R2€ 87,-€ 87,-
3LG IPS237L Zwart€ 144,-€ 432,-
1CM Storm Aluminum Gaming Series Mech (brown switch)€ 132,95€ 132,95
1Razer Deathadder 2013€ 59,-€ 59,-
1Corsair Dominator CMP16GX3M4X1600C7€ 197,10€ 197,10
1Cooler Master Silent Pro Gold 1000W€ 199,95€ 199,95
3Crucial 2.5" M500 240GB€ 134,95€ 404,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.680,11
PS: ik wou hem wel vol krijgen maar lukte niet :P kijk maar wat je doet
en mara er zijn maar 4 sata-600 sloten op je moederbord dus 8 SSD's word moeilijk

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
@Randomuser123, ik kan nog wel een paar dingen bedenken om aan 5000€ te geraken. ;)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4960X Boxed€ 916,50€ 916,50
1Gigabyte GA-X79-UD3€ 173,01€ 173,01
2Asus Radeon HD 7990 6GB€ 503,67€ 1.007,34
2Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 103,95€ 207,90
1Lian Li PC-7HX (internal black)€ 87,50€ 87,50
1LG 27EA83R-D Zwart€ 599,-€ 599,-
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A2133C9R€ 161,50€ 161,50
1Corsair AX1200i€ 260,-€ 260,-
2Crucial 2.5" M500 480GB€ 289,50€ 579,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.088,05

Er is dan nog 800€ ofzo voor randapparatuur

Als de Lian-Li kast niet meer beschikbaar is, kan je bijvoorbeeld de Cooler Master CM 690 III Closed nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Robbedem op 23-09-2013 19:37 ]

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-02 16:49

Liveshort

Certified Crazy Person

Als je die 5000 euro echt eenmalig uit moet geven zou ik eens kijken naar wat randapparatuur die over een paar jaar ook nog leuk is. Drie van deze bijvoorbeeld: pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart. Dat is denk ik de nuttigste opvulling van je budget, deze monitoren zijn over drie jaar namelijk ook nog prima.

Ook van een mooie speakerset heb je na een paar jaar nog plezier. Hetzelfde geldt voor een goede geluidskaart. Een mooie muis en toetsenbord kun je ook voor onder de 100 euro krijgen. Logitech G9X als muis bijvoorbeeld, alles duurder dan dat is het verschil m.i. niet echt waard.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• mikep_577
Iedereen onwijs bedankt voor de vele goede adviezen en tip's echt gaaf om te lezen en lekker gevoel dat er zoveel experts mee kijken :)

Mijn gedachten na het lezen en bekijken van jullie lijstjes.
- Ik denk dat ik voor de i7 extreem editie ga, en deze wil ik zeker ook overklokken...
- investeren in een goede monitor, danwel 3 stuks (3x1080P) of een 2560x1600 op 30"...ga ik doen!
- aangezien in nu een kast kan gebruiken is water koelen een goede optie!
- SSD's in raid.... maar ff niet :), wat is op dit moment de beste 1tb ssd. mogelijk koop ik er 2 voor de ruimte.
- 2x de snelste AMD's 280X dat is iets wat ik zeker graag wil doen, ook al is in het begin de winst minimaal.
- Doorverkopen van spullen, etc ...liever niet.
- Mechanisch toetsenbord, top!

Ik ga vanavond even een nieuwe lijstje maken... graag wederom jullie kritische mening :)

• mikep_577
Hierbij mijn geupdate systeem en motivatie.

- CPU, i7 Extreem, op dit moment een van de snelste CPU's en goed te overklokken. Vraag: is een hoge kloksnelheid goed voor een snelle crossfire config?
- Koeler; Waterkoeling bied meer mogelijkheden om te overklokken neem ik aan? Paste deze koeler in de kast?
- Voeding; 1000watt met het hoogste rendement label. kan alleen maar goed zijn denk ik.
- Monitor; minimaal 29" op 2560*x, welke is de beste? die er nu op staat is voor de prijs indicatie :P
- Moederbord; Asus ROG, deze is goed geschikt voor OC'n. Daarbij vind ik hem erg mooi :P.. andere beter dan hoor ik het graag.
- Geheugen: geen idee welke het beste is. 16 GB zal dan wel genoeg zijn?
- GPU's, worden vervangen door de 2 AMD's 280X/9970 in crossfire.
- SSD's geen raid dan maar ;) maar wel 2 stuks, lekker stil en snel... Zijn dit de beste of kan ik beter voor de samsung gaan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4960X Boxed€ 916,50€ 916,50
1Asus Rampage IV Extreme€ 339,37€ 339,37
2EVGA GeForce GTX 780 Superclocked 3GB ACX Cooler€ 608,-€ 1.216,-
1Lian Li PC-V2120B€ 389,70€ 389,70
1Asus MX299Q Zilver€ 453,95€ 453,95
1Razer BlackWidow Ultimate 2013 Elite (Windows)€ 123,80€ 123,80
1Razer Ouroboros€ 125,-€ 125,-
1Razer Tiamat 7.1€ 159,94€ 159,94
1Enermax Platimax EPM1000EWT€ 237,99€ 237,99
2Crucial 2.5" M500 960GB€ 492,-€ 984,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.142,96

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Er is geen enkele reden om de 4960K te nemen tegenover de 4930K. De 200 Mhz hogere clock verantwoord niet een nagenoege verdubbeling van de prijs. Pak dan een Octa core...

Moederbord is overkill tot de max
pricewatch: Asus P9-X79 Pro
Doet het net zo goed.

Kwa processorkoeling ben je veel vaker beter af met een goede luchtkoeler

Je hebt in de gaten dat de meeste mensen blauwe switches op een keyboard vaak beter vinden voor typen maar minder voor gamen? Als je veel wilt gamen zou ik zoeken voor een andere.
Suggestie:
http://shop.daskeyboard.c...keyboard-ultimate-model-s

Als je eigenlijk liever wel lettertjes wilt
http://shop.daskeyboard.c...oard-professional-model-s

Je haalt ze echter hier aangezien de officiele site niet naar europa shipt.
http://www.getdigital.de/...g/en/?search=das+keyboard
Proffesional = met tekens op de toetsen
Ultimate = zonder

Beeldscherm vervangen door deze
pricewatch: Dell Ultrasharp U3014 Zwart
Of misschien overwegen om meerdere beeldschermen te gebruiken.

Waar is het geheugen?
pricewatch: G.Skill Ares F3-2133C11Q-16GAO

[ Voor 16% gewijzigd door Thomg op 24-09-2013 00:58 ]

• Robbedem
Normaal zou ik ook zeggen om de Intel Core i7 4930K Boxed ipv de Intel Core i7 4960X Boxed te nemen, maar als de 5000€ toch op moet, lijkt mij dat wel een goede optie omdat je meer prestatie krijgt.

De pricewatch: Asus Rampage IV Extreme is idd overkill, zelfs als je de 4960 zwaar wilt overklokken heb je aan een pricewatch: Gigabyte GA-X79-UD3 al genoeg. Wil je bluetooth of wifi, kan je nog een ander exemplaar nemen.

De Lian Li PC-V2120B is wel een heel dure kast. Zal ongetwijfeld wel een goede zijn, maar tenzij je die wieltjes nodig hebt of het uiterlijk zo de moeite vindt, zou ik toch een goedkopere kast nemen.

Ik zou voor een computer geen ultra breedbeeld nemen. (Ik vind zelfs dat gewoon breedbeeld al te weinig hoogte heeft, maarja je kan tegenwoordig bijna niet anders :( )

Met de Corsair Hydro H100i kan beter overklokt worden dan de Noctua NH-D14 Special Edition (LGA 2011).
Je kan er nog voor kiezen om de standaard fans bij de H100i te vervangen door:
Corsair Air Series SP120 PWM High Performance Edition Twin Pack, 120mm of Corsair Air Series SP120 PWM Quiet Edition Twin Pack, 120mm
(Persoonlijk zou ik voor de quiet gaan)

Het is idd mogelijk om enkel SSD's als opslag te gebruiken, maar je kan veel geld in randapparatuur steken als je 'bespaart' op de SSD en er HDD's in zet. Zo heb je het voordeel van héél veel opslagcapaciteit en de snelheid van de SSD voor programma's. Het heeft namelijk geen zin om muziek, afbeeldingen of films op een SSD te zetten. Als je vindt dat het te lang duurt om muziek, afbeeldingen of films op en HDD te schrijven, neem er dan meerdere en zet ze in RAID0 of 5.
Je kan de SSD's trouwens ook in RAID zetten moest je extra snelheid willen. Pas wel op met RAID0 en SSD's. Extra info over RAID: Wikipedia: Redundant array of independent disks

• mikep_577
Mijn grootste vraag is of wat Thomg zei echt zo is, heb ik voor de nieuwe GPU R9 280x crossfire setup een i7 extreem(4960/30) version nodig. Of is de Haswell 4770k snel genoeg? (PS ik ga die wel overklokken)

Het systeem begint aardig duur te worden dus ff kijken of dat echt nodig is :)
Ik heb vaker gehoord dat pas bij 3 of 4 grafische kaarten er een 2011 aan te rade is.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Als de 280x sneller is dan de 7970 en je wilt ze ook nog is gaan CFxen zal dat ongeveer gelijk staan aan 3 7970s. Als AMD niet hetzelfde truukje flikt als de 5970 -> 6970 dan.

Dan zal je geheid bij bepaalde spellen krijgen dat de 4770K gaat bottlenecken. Die extra 2 cores zullen handig van pas komen bij CPU intensieve spellen ( die er ook gebruk van kunnen maken, weliswaar ).

Maar even sirieus, tenzij je iets van 5760x1400 gamed oid zal waarschijnlijk niets bottlenecken. Ik probeer het systeem gewoon gebalanceerd te houden ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 24-09-2013 22:09 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:16
Dat de processor een bottleneck is is helemaal niet erg als je toch al op 100+ fps zit (ook al kunnen de videokaarten dan 150fps), ik denk dat een i7 4770k al zeker 5 jaar mee zal gaan zonder onder de 60fps te komen.
In de toekomst zullen de videokaarten alsnog eerder een bottleneck vormen, die verouderen gewoon veel sneller.
Mocht je toch een sterkere processor willen ga dan inderdaad voor de 4930k (niet voor de 4960x, die is simpelweg veel te duur).

• blesmek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01 19:31
Als je echt €5000 moet uitgeven zou ik eens heel snel kijken naar audio wat niet van Razer komt :)

• mikep_577
Het wordt definitief een i7 extreem 4960x of 4930. Ik hoop dat er binnenkort nog nieuwe x79 MB's uitkomen aangezien de meeste stammen uit 2011 :S
Ook ga ik definitief 2x R9 208x kopen, deze komen hopelijk in de aan komende maand uit samen met BF 4.
Voor de audio nog even op zoek naar een goede 7.1 headphone.
Als jullie nog tip hebben dan hoor ik het graag!

• mikep_577
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4930K Boxed€ 503,90€ 503,90
1Gigabyte GA-X79S-UP5-WIFI€ 267,49€ 267,49
2Club3D Radeon HD 7990€ 686,99€ 1.373,98
1Asus Xonar Essence STX€ 141,50€ 141,50
1Cooler Master Cosmos II€ 295,90€ 295,90
1Asus PB278Q Zwart€ 489,99€ 489,99
1Swiftech Swiftech H220€ 164,95€ 164,95
2Noctua NF-F12 PWM, 120mm€ 17,50€ 35,-
1Gigabyte Osmium€ 102,60€ 102,60
1Corsair Vengeance M65 Performance Groen€ 61,30€ 61,30
1MadCatz Cyborg F.L.Y 5 Flight Stick€ 51,90€ 51,90
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX3M4A2133C9€ 219,-€ 219,-
1Turtle Beach Ear Force XP seven€ 236,79€ 236,79
1Asus BC-12D1ST (bulk) Zwart€ 55,45€ 55,45
1Enermax Platimax EPM1000EWT€ 229,-€ 229,-
1OCZ RevoDrive X2 PCI-Express SSD 240GB€ 610,03€ 610,03
1Samsung 840 EVO 1TB€ 506,-€ 506,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.389,24

PS. Moederboard wordt als ik voor de IBE ga een Asus x79 Delux(nieuwe). GPU worden de R9 290X.

Jullie feedback is meer dan welkom :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien je overduidelijk wil gaan gamen, is een i7 sowieso overkill; een i5 geeft dan betere performance voor een groot deel van de prijs minder. Leuk dat geld geen issue is, maar dat mag naar mijn idee geen reden zijn om je PC dan maar zo duur mogelijk te maken / kopen.

Als je dan toch veel geld wilt uitgeven, dan kun je denk ik beter geld investeren in degelijke schermen, controllers en geluid ipv raw performance. Een 5.1 of 7.1 headset is gewoon puur happen van marketingpraat. De speakers zitten dan té dichtbij om het verschil goed te kunnen horen. Ik spreek uit ervaring, heb zelf namelijk ook een 5.1 headset gehad en merk amper verschil met mijn huidige 2.0 headset.

Daarnaast zou ik overwegen om de OCZ RevoDrive niet in de PC te stoppen; Hij werkt niet in combinatie met alle moederborden en hij schijnt wat tegen te vallen:
productreview: OCZ RevoDrive X2 PCI-Express SSD 240GB review door Mebus. En zeg nu zelf, heb je het écht nodig met een 1TB Samsung 840 EVO? Koop dan daar een tweede van; dan heb je meer ruimte voor minder geld en hou je een hoge snelheid, een snelheid die ruimschoots voldoet, ik heb zelf de 840 EVO 250GB. :)

Ik kan het overigens ook mis hebben, maar volgens mij zijn
pricewatch: Logitech Flight System G940 Zwart, PC
en
pricewatch: Thrustmaster Hotas Warthog Double Joystick Zwart, PC
betere joysticks dan die je nu in je lijstje hebt staan. Men is ook behoorlijk lovend over iig de Logitech.

[ Voor 70% gewijzigd door CH4OS op 12-10-2013 01:42 ]

• Robbedem
Ik zou niet één 1TB SSD en een OCZ RevoDrive X2 PCI-Express SSD 240GB nemen, maar eerder 3 (of meer) 500GB of 1TB SSD's in RAID 5.
Dan heb je ook veel opslag en het is even snel als de de OCZ RevoDrive. :)

4 x Samsung 840 EVO 500GB in RAID 5 geeft 1,5 TB opslag, leest praktisch even snel als de OCZ en kost ongeveer 1200€. Bovendien kan er een SSD uitvallen zonder dat je gegevens kwijt bent.
(tegen 1100€ voor je vorige keuze met 'maar' 1TB aan opslag en alle gegevens kwijt bij faling)

Er is geen reden om de Swiftech Swiftech H220 te nemen boven een Corsair Hydro H100i of Corsair Hydro H110 (Als de H110 past is die beter)

Ahja, de 290X wordt de snelste AMD GPU, niet de 280X, dat is gewoon een gereviseerde HD 7970 GHz Edition. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Robbedem op 12-10-2013 01:34 ]

• mikep_577
CptChaos schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:11:
Aangezien je overduidelijk wil gaan gamen, is een i7 sowieso overkill; een i5 geeft dan betere performance voor een groot deel van de prijs minder. Leuk dat geld geen issue is, maar dat mag naar mijn idee geen reden zijn om je PC dan maar zo duur mogelijk te maken / kopen.

Als je dan toch veel geld wilt uitgeven, dan kun je denk ik beter geld investeren in degelijke schermen, controllers en geluid ipv raw performance. Een 5.1 of 7.1 headset is gewoon puur happen van marketingpraat. De speakers zitten dan té dichtbij om het verschil goed te kunnen horen. Ik spreek uit ervaring, heb zelf namelijk ook een 5.1 headset gehad en merk amper verschil met mijn huidige 2.0 headset.

Daarnaast zou ik overwegen om de OCZ RevoDrive niet in de PC te stoppen; Hij werkt niet in combinatie met alle moederborden en hij schijnt wat tegen te vallen:
productreview: OCZ RevoDrive X2 PCI-Express SSD 240GB review door Mebus. En zeg nu zelf, heb je het écht nodig met een 1TB Samsung 840 EVO? Koop dan daar een tweede van; dan heb je meer ruimte voor minder geld en hou je een hoge snelheid, een snelheid die ruimschoots voldoet, ik heb zelf de 840 EVO 250GB. :)

Ik kan het overigens ook mis hebben, maar volgens mij zijn
pricewatch: Logitech Flight System G940 Zwart, PC
en
pricewatch: Thrustmaster Hotas Warthog Double Joystick Zwart, PC
betere joysticks dan die je nu in je lijstje hebt staan. Men is ook behoorlijk lovend over iig de Logitech.
Ik hoop dat er snel goede benchmarks zullen verschijnen met een crossfire R9 290X die zullen uitwijzen wat de snelste CPU combo is.

Headphone, ja das marketing da realiseer ik me... echter denk ik dat dit het beste alternatief is naast fysieke 5/7.1 setup.

SSD setup daar ga ik zeker nog even naar kijken de PCIe versie komt er in de benchmarks redelijk goed uit maarja als ie niet compatible is met alle mb's....

Joystick, ik denk dat de uitgebreide versie te is... ik vind een all in one joystick toch fijner :)

• mikep_577
Robbedem schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:31:
Ik zou niet één 1TB SSD en een OCZ RevoDrive X2 PCI-Express SSD 240GB nemen, maar eerder 3 (of meer) 500GB of 1TB SSD's in RAID 5.

4 x Samsung 840 EVO 500GB in RAID 5 geeft 1,5 TB opslag, leest praktisch even snel als de OCZ en kost ongeveer 1200€. Bovendien kan er een SSD uitvallen zonder dat je gegevens kwijt bent.
(tegen 1100€ voor je vorige keuze met 'maar' 1TB aan opslag en alle gegevens kwijt bij faling)

Er is geen reden om de Swiftech Swiftech H220 te nemen boven een Corsair Hydro H100i of Corsair Hydro H110 (Als de H110 past is die beter)

Ahja, de 290X wordt de snelste AMD GPU, niet de 280X, dat is gewoon een gereviseerde HD 7970 GHz Edition. ;)
De SSD raid 5 optie met 500gb is zeer interessant, ik ga dit zeker even onderzoeken. Thnx voor de tip!

Koeling, na het zien van deze video YouTube: Swiftech H220 Liquid Cooler Review Linus Tech Tips ben ik overtuigd dat ik de juiste keuze gemaakt te hebben. :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mikep_577 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:56:
Ik hoop dat er snel goede benchmarks zullen verschijnen met een crossfire R9 290X die zullen uitwijzen wat de snelste CPU combo is.
Kijk dan ook of de Crossfire goed werkt en ook een beetje er naar presteert. Leuk zulke kaarten in Crossfire, maar als de software bugged is, waardoor je alsnog weinig profeit hebt ervan, blijft het zonde van je geld. Sowieso vind ik CF of SLI zonde van het geld; over een paar jaar zijn er kaarten die single sneller zijn dan jouw CF setup en dan wil je die weer in CF, waardoor je dus eigenlijk alleen maar 2x zoveel geld uit blijft geven ervoor, terwijl de winsten marginaal zijn.

• Robbedem
Ah, als je de fans verandert presteert hij blijkbaar een pak beter. Ok, dan kan je de H220 nemen. Neem dan misschien ook voor de veiligheid andere koelpasta, geen idee of de meegeleverde goed is, maar bij Linus Tech Tips hebben ze ook met andere getest. ;)

• mikep_577
Robbedem schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:33:
Ah, als je de fans verandert presteert hij blijkbaar een pak beter. Ok, dan kan je de H220 nemen. Neem dan misschien ook voor de veiligheid andere koelpasta, geen idee of de meegeleverde goed is, maar bij Linus Tech Tips hebben ze ook met andere getest. ;)
daar moet ik nog een goede benchmark over vinden ;)

• doemaariets95
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-12-2025
Als ik jouw was zou ik nog zo'n €500 over houden voor een goede geluidsset. Want gamen met slecht geluid is kloten.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:16
CptChaos schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:11:
Dat je niks hebt aan meer dan 4 cores is inmiddels echt achterhaald.

Afbeeldingslocatie: http://i2.wp.com/gearnuke.com/wp-content/uploads/2013/10/battlefield4-beta-7.jpg

• maratropa
  • Niet online
Maar 1680x1050 zonder AA is toch niet meer heel gangbaar en toch geen goede weergave van hoe mensen spelen tegenwoordig? Daarnaast is het 1 spel. Volgens mij is bij het gros van de spellen er op hedendaagse resoluties en instellingen weinig verschil te merken tussen cpu's, en is de GPU de belangrijkste factor. En de nieuwste intels staan er ook niet bij, ik kan me voorstellen dat met een 4770 het verschil nog kleiner is. Ik kan me best voorstellen dat er situaties en games zijn waar extra cores helpen, maar vooralsnog lijkt het erg marginaal allemaal. Maarja hier moet het geld op :)

specs

• mikep_577
mitsumark schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:04:
[...]

[afbeelding]
Als ik deze review lees dan begin ik echt te twijfelen aan het nut van de i7 extreme:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph7255/57934.png

Here Haswell's architectural advantages are appearent as the two quad-core Haswell parts pull ahead of the 4960X by about 8%. The 4960X does reasonably well but you don't really want to spend $1000 on a CPU just for it to come in 3rd I suppose. With two GPUs, the PCIe lane advantage isn't good for much.

Enige spel waar i7 extreme het wint van de Haswell 4770k

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph7255/57929.png

Here the 10% advantage is likely due to the much larger L3 cache present on both IVB-E and SNB-E

En dan vervolgens deze conclusie :S
If you want Ivy Bridge E, you need to be comfortable with the fact that you're buying into an older architecture.

Ik denk dat het afwachten van de werkelijke benchmark's met crossfire R9 290X op beide CPU's platformen doorslaggevend moet zijn....

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

mitsumark schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:04:
Dat is slechts 1 game, die overigens nog beta is ook momenteel...
Als je daarop je conclusies al gaat baseren, ben je wel héél erg snel.
Daarnaast is Frostbite altijd al een CPU afhankelijke engine geweest, dus wat er staat verbaast me niks.

Wel mooi om te zien dat er eindelijk in ieder geval 1 engine is die multicore toch wel acceptabel ondersteund.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 12-10-2013 20:05 ]

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-02 01:25
"een 2560x1600 op 30"...ga ik doen!"

Dat lijkt me zeer slim. Besteed 2500 euro aan de PC oid, en koop een prachtjoekel van een monitor waar je geen 3 maar eerder 10 jaar mee kan doen. Mooi IPS paneel met gruwelijke resolutie, yes. Koop de beste koptelefoon die je kan vinden, en een fijne speakerset. Investeer vooral in een goeie kast, en evt een power-out supply (zodat je PC niet uitknalt als de stroom in je huis uitvalt). Ja, ik zou in dat soort randapparatuur mijn geld stoppen. Met een PC van 3000 naar 5000 euro win je in games zo weinig performance dat het gewoon zonde is. Dan zou ik eerder je baas overhalen of je het niet aan een goed doel mag schenken, die 1500 euro die je overhebt van budget. Doneer het aan het dichtsbijzinde bejaardentehuis onder de voorwaarde dat ze een leuk uitje moeten organiseren ervan. Zoiets. Zinloos geld uitgeven is echt niet ok.

• mikep_577
Znorkus schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:26:
"een 2560x1600 op 30"...ga ik doen!"

Dat lijkt me zeer slim. Besteed 2500 euro aan de PC oid, en koop een prachtjoekel van een monitor waar je geen 3 maar eerder 10 jaar mee kan doen. Mooi IPS paneel met gruwelijke resolutie, yes. Koop de beste koptelefoon die je kan vinden, en een fijne speakerset. Investeer vooral in een goeie kast, en evt een power-out supply (zodat je PC niet uitknalt als de stroom in je huis uitvalt). Ja, ik zou in dat soort randapparatuur mijn geld stoppen. Met een PC van 3000 naar 5000 euro win je in games zo weinig performance dat het gewoon zonde is. Dan zou ik eerder je baas overhalen of je het niet aan een goed doel mag schenken, die 1500 euro die je overhebt van budget. Doneer het aan het dichtsbijzinde bejaardentehuis onder de voorwaarde dat ze een leuk uitje moeten organiseren ervan. Zoiets. Zinloos geld uitgeven is echt niet ok.
Top thnx 4 je TIP!

• mikep_577
CptChaos schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:02:
[...]
Dat is slechts 1 game, die overigens nog beta is ook momenteel...
Als je daarop je conclusies al gaat baseren, ben je wel héél erg snel.
Daarnaast is Frostbite altijd al een CPU afhankelijke engine geweest, dus wat er staat verbaast me niks.

Wel mooi om te zien dat er eindelijk in ieder geval 1 engine is die multicore toch wel acceptabel ondersteund.
Ben het met je eens, ik denk dat de final showdown de real time benchmarks zullen zijn... al moet ik wel toegeven dat ik veel codemaster games speel(F1/Dirt3/Grid)

• mikep_577
Thomg schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:12:
Lian Li wordt niet meer geleverd.
pricewatch: Fractal Design Node 605 <- Suggestie
Geheugen is overkill tot de max. Je zal dat zeer waarschijnlijk nooit draaiende kunnen krijgen. 2133 is al een geweldige luxe en zal naar alle waarschijnlijkheid gelijk presteren. Maarja, als geld ECHT geen rol speelt, be my guest.
Had ook nooit verwacht dat ik dit zou zeggen, maar toch. Ik denk dat jij een uitzondering bent, je hebt een socket 2011 nodig, ik ben bang dat een 4770K een 9970 CFx zal bottlenecken. Tenminse, ik hoop wel dat je iets als 2560x1600 minimaal hebt staan.
pricewatch: Gigabyte GA-X79-UD3

Misschien klinkt waterkoeling wel wat :/

Edit: Dump dat toetsenbord, mechanical is the way to go. Google er even op of zoek het Grote Mechanische toetsenborden topicje op. Het grote mechanische toetsenborden topic

pricewatch: Seasonic Platinum Series 1000 Watt
Deze voeding is naar mijn mening beter EN goedkoper :9
Je hebt trouwens ook in de gaten dat het moederbord niet in jouw kast past?
Zeer interessant artikel(voor mijn) dat CPU bottle-neck onderzoek obv i74960x vs Haswell 4770k met 2 780 GPU's. Het lijkt erop dat de 2 780's Haswell CPU bottle neck'n zoals Thomg al zei.

4690x
Afbeeldingslocatie: http://rwlabs.com/images/articles/Intel/PCIe/03.png

4770k
Afbeeldingslocatie: http://rwlabs.com/images/articles/Intel/PCIe/04.png

Afbeeldingslocatie: http://rwlabs.com/images/articles/Intel/PCIe/05.png
Afbeeldingslocatie: http://rwlabs.com/images/articles/Intel/PCIe/06.png
Afbeeldingslocatie: http://rwlabs.com/images/articles/Intel/PCIe/07.png
Afbeeldingslocatie: http://rwlabs.com/images/articles/Intel/PCIe/08.png
Afbeeldingslocatie: http://rwlabs.com/images/articles/Intel/PCIe/09.png

Zijn confusie:
In our testing we feel we were able to conclude that there is in fact a noticeable performance difference when using multiple high-end graphics cards on the x79 platform, regardless if it is more cores, memory bandwidth or PCIe lanes. For most gamers this isn’t going to translate into better performance because most cards are not going to saturate the PCIe lanes even when using a 4770K, which only has 16 PCIe lanes. High-end graphics cards will show some difference though, but in most cases even with dual core graphics cards the difference is going to be small. In our testing the largest increase we saw was just over 20%, which is a decent boost in performance. However, the frame rate was already over 130FPS, so while there could be some frame latency improvement the overall difference will not be noticeable to the human eye.

At $1000 a pop for the 4960X though and over $1200 for dual GTX 780 graphics cards, you expect there to not be any bottlenecks. Let’s face it, the people that spend the cash for a gaming system that is in the 99th percentile don’t want to hear their processor is limiting their graphics cards from full on balls to the wall performance. This makes the x79 platform the best gaming platform out there for gamers with large bank accounts, as it will eliminate any bottleneck and get your hardware running at the high possible performance level. Regular gamers that spend a $1000 on a system though shouldn’t be discouraged. The bottleneck we ran into isn’t going to happen on systems using a single graphics card.

We always try to look at things from a real-world point of view and in that context there is not going to be a noticeable difference between 130FPS and 150FPS in Battlefield 3. Both of those frame rates are well above what the human eye is capable of viewing. In this context the 4770K is the way to go and the cheaper one to boot. This review is more for the people in the 1% who can spend $5,000 on a computer and another $1,000 on monitors. In these extreme systems the improved performance is there and hell if you can afford it anyway, why not, right ? For the rest of us the 10% to 20% performance increase is not worth the 200% price premium.

• mikep_577
Robbedem schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:31:

Robbe, dit onderzoek meld dat ssd's in Raid 5 plaatsen niet goed is :?

http://www.thessdreview.c...eliability-of-ssd-arrays/

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 12:38
Misschien voor 1000 een Synology Nas met 4x red schijven? Leuk voor in huis.

• Robbedem
Heb het gelezen, maar er staat buiten dat RAID 5 niet goed zou zijn voor SSD's omdat er meer schrijfopdrachten nodig zijn om de SSD's te synchroniseren niet veel in...
Misschien is het dus maar een heel klein probleempje. ;)

• mikep_577
Mocht deze SSD PCIe http://tweakers.net/price...ci-express-ssd-480gb.html werken met mijn beoogde https://www.asus.com/Motherboards/X79DELUXE/ moederboard dan kan ik hier wel even mee vooruit. Weet iemand of je van z'n SSD PCIe kan boot'n?

• maratropa
  • Niet online
Ik zou wegblijven van die revodrives.. Sandforce, extra controller dus extra latency.. meh

specs

• mikep_577
Ik ben eruit, heb de eerste spullen al besteld bij Azerty.
M'n oog is gevallen op de nog uit te komen Nieuwe Asus Rempage IV black edition moederbord. (LGA 2011). Het 40 lanes PCIe capaciteit verhaal vs. 16 lanes en de beschikbaarheid van de extra cores is toch een van de belangrijkste argumenten geweest om te gaan voor IVB-e (4630x)

Ik zal pic's posten voor de mensen die het leuk vinden als hij af is :)

Hulk PC

• Robbedem
Ben benieuwd :)
Post anders ook een paar benchmarks ;)

• Nick v D
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:09
mikep_577 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:56:
[...]
Headphone, ja das marketing da realiseer ik me... echter denk ik dat dit het beste alternatief is naast fysieke 5/7.1 setup.
Ik denk juist dat dit niet het juiste alternatief is, omdat je je verschrikkelijk zult gaan ergeren aan de geluidskwaliteit in een 5.1/7.1 headset.
1. Je hoort geen matig surround omdat de boxjes te dicht bij je oor zitten, en
2. omdat er meerdere boxjes in de headset zitten gaat de kwaliteit naar beneden.

Ik zou een leuk 5.1 speakersetje neerzetten hierin is keuze zat. Een leuk setje is:
pricewatch: Logitech Z906
Gezien je budget (ik weet niet hoe je ruimte thuis is) kun je ook voor een home cinema set gaan van Onky of Sony (imo de 2 beste op de markt).

Ben je een audiofiel?
Dan zou ik een geluidskaart nemen die surround sound kan creëeren op een stereo headset.
Wikipedia: Virtual surround
Dan kun je je stereoheadset gebruiken om EN te gamen, en om van je muziek te kunnen genieten.

Je hebt het budget dus zou ik je adviseren om een combinatie te nemen zoals:
pricewatch: Sennheiser PC 363D Surround Sound Gaming Headset
Hiervan gebruik je de bijgeleverde USB Geluidskaart niet, omdat dit ook je kwaliteit naar beneden haalt. Voor het genereren van het geluid en surround zou ik een goede geluidskaart nemen zoals:
pricewatch: Creative SoundBlaster ZX

Gezien je budget zou ik de keuze leggen op:
pricewatch: Creative SoundBlaster ZxR

Enkele bronnen:
http://www.head-fi.org/t/...9-2-2013-sony-ma900-added (Om meer over Dolby headphones te leren)
http://www.guru3d.com/art...blaster_zxr_review,1.html (Review over de Sound Blaster ZxR)

P.s. uiteraard kun je heel ver gaan met audio, aan jou de keuze wat je budget is.
Maar dit plaatje zoals ik hem zie komt dan neer op:
#ProductPrijsSubtotaal
1Creative SoundBlaster ZxR€ 179,50€ 179,50
1Logitech Z906€ 239,-€ 239,-
1Sennheiser PC 363D Surround Sound Gaming Headset€ 229,-€ 229,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 647,50

Succes met bouwen, ik ben heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
Als je tijd vindt dan zou het leuk zijn als je een aantal foto's zou plaatsen.

EDIT:
http://www.creative.com/oem/technology/sbxprostudio.asp

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-02 21:53
Robbedem schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:49:
Ben benieuwd :)
Post anders ook een paar benchmarks ;)
hier ook plaats inderdaad een paar fotos van de Hulk II Was dit mischien je inspiratie?
Afbeeldingslocatie: http://imagesci.com/img/2013/05/tokyo-drift-hulk-car-6469-hd-wallpapers.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door glydoscoop op 25-10-2013 12:49 ]

• mikep_577
glydoscoop schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:47:
[...]

hier ook plaats inderdaad een paar fotos van de Hulk II Was dit mischien je inspiratie?
[afbeelding]
Haha geniaal! ik zal zeker gaan kijken naar een mooi embleem. Ik zal benchmarks en pics delen :) Spulletjes beginnen binnen te druppelen...

Nog wachten op de R9 290X's en Asus ROG Black edition.

• mikep_577
Goed te zien dat 290x crossfire het best presteren met een ivy bridge extreme :)
Afbeeldingslocatie: http://static.techspot.com/articles-info/734/bench/CPU_01.png
http://www.techspot.com/r...d-4-benchmarks/page6.html

Vraagje, het moederboard dat ik heb besteld (Asus rempage extreme iv black edition) heeft 40 pci lanes, ik heb 2 290x op PCi 3.0 16x draaien. Zal overklokken van de CPU&GPU(water) voordeel halen uit de extra PCi lanes capaciteit?

• Robbedem
Goed te zien dat 290x crossfire het best presteren met een ivy bridge extreme :)
Euhm, nee... dat is een foute interpretatie.

Het enige dat die test laat zien, is dat vanaf elke processor boven een AMD Phenom II X6 1100T Battlefield 4 op de geteste specificaties geen nut meer heeft van meer CPU kracht. (Oftewel, de GPU is de bottleneck)

Crossfire zal waarschijnlijk andere resultaten geven (maar dat hebben ze niet getest).

Overklokken van de CPU zal in Battlefield waarschijnlijk geen extra prestatie opleveren. Waterkoelen van de R9 290X kaarten daarentegen hoogstwaarschijnlijk wel (de referentiekoelers zijn niet zo goed). En als je dan toch bezig bent met custom waterkoeling, kan je de CPU er best ineens bijdoen. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Robbedem op 10-11-2013 16:53 ]

• mikep_577
Na 1,5 maand wachten op m'n moederboard(Asus rempage IV extreme Black edition) is het dan eindelijk zover... M'n PC is klaar :) Iedereen onwijs bedankt voor jullie hulp ben d'r ontzettend blij mee!!! hier wat foto's

alles bij elkaar
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/1796948/width/500/height/1000/flags/LL

de inhoud
Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/5/5c/900x900px-LL-5c2bbc94_IMG_2302.jpeg

de eerste resultaten (alles nog standaard)
Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/9/9f/900x900px-LL-9f738f85_IMG_2304.jpeg

• tomruijgrok123
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-02 15:55
Ziet eruit als een echt ziek systeem, kan je misschien een lijstje sturen, met de uiteindelijke hardware?

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 00:03
tomruijgrok123 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:15:
Ziet eruit als een echt ziek systeem, kan je misschien een lijstje sturen, met de uiteindelijke hardware?
Denk dat je hier een aardig eind mee komt ;)
gallery: mikep_577

• mikep_577
lijst is nu weer compleet en up2date.(alleen prijs swiftech h320 mist)
Nog een paar bug's oplossen en overklokken natuurlijk, temperaturen zijn redelijk ok dus er moet genoeg ruimten zijn voor meer megahertz :)
Pagina: 1