mede tweakers,
Al enige tijd loop ik met de gedachte om een HTPC te bouwen. Nu ik sinds kort een eigen stekkie heb en mijn pc boven staat en de tv beneden, komt de noodzaak van een HTPC weer terug.
Wat moet het kunnen?
Sowieso couchpotato / sickbeard / sabnzbd e.d. draaien + XBMC. Verder dient de HTPC ook min of meer als back-up gebruikt te worden.
Een potje pes / fifa zou er wel op gespeeld moeten kunnen worden.
Tot nu toe heb ik het onderstaande samengesteld. Persoonlijk vind ik 'm enigszins aan de prijzige kant. Aan de andere kant zou ik weer wel graag een intel machine hebben (vraag me niet waarom, dit is een soort gevoel?)
Hebben jullie nog ideeën om aan dit systeem te sleutelen ? Is de aparte cooler echt nodig ? Of zal het niet zo veel verschil gaan maken t.o.v. stock cooler ?
Al enige tijd loop ik met de gedachte om een HTPC te bouwen. Nu ik sinds kort een eigen stekkie heb en mijn pc boven staat en de tv beneden, komt de noodzaak van een HTPC weer terug.
Wat moet het kunnen?
Sowieso couchpotato / sickbeard / sabnzbd e.d. draaien + XBMC. Verder dient de HTPC ook min of meer als back-up gebruikt te worden.
Een potje pes / fifa zou er wel op gespeeld moeten kunnen worden.
Tot nu toe heb ik het onderstaande samengesteld. Persoonlijk vind ik 'm enigszins aan de prijzige kant. Aan de andere kant zou ik weer wel graag een intel machine hebben (vraag me niet waarom, dit is een soort gevoel?)
Hebben jullie nog ideeën om aan dit systeem te sleutelen ? Is de aparte cooler echt nodig ? Of zal het niet zo veel verschil gaan maken t.o.v. stock cooler ?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 3225 Boxed | € 116,50 | € 116,50 |
| 1 | ASRock B75M-ITX | € 65,27 | € 65,27 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 104,40 | € 104,40 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 66,50 | € 66,50 |
| 1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 24,90 | € 24,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 72,- | € 72,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 31,40 | € 31,40 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 480,97 | |