Beste tweakers,
Voor een opdrachtje is het de bedoeling dat ik een programma in java schrijft die controleert, of een woord een palindroom is.
Schrijf een methode die bepaald of een String een palindroom is. Een palindroom is een woord dat wanneer je dat van achter naar voren leest hetzelfde oplevert als wanneer je het van voren naar achter leest. Voorbeelden van palindromen zijn: kaak, lepel, racecar. Bedenk zelf de signature van de methode. Kijk goed in de API van de klasse String welke methode je kan gebruiken om je bij deze opgave te helpen
Test je methode door deze aan te roepen vanuit de main methode
Je moet zoals ik het begrijp 2 methodes hebben. Een main en een andere.
Echter kom ik niet verder dan dit:
Zou iemand mij verder kunnen helpen? Ik ben namelijk beginnend in Java/programmeren.
Voor een opdrachtje is het de bedoeling dat ik een programma in java schrijft die controleert, of een woord een palindroom is.
Schrijf een methode die bepaald of een String een palindroom is. Een palindroom is een woord dat wanneer je dat van achter naar voren leest hetzelfde oplevert als wanneer je het van voren naar achter leest. Voorbeelden van palindromen zijn: kaak, lepel, racecar. Bedenk zelf de signature van de methode. Kijk goed in de API van de klasse String welke methode je kan gebruiken om je bij deze opgave te helpen
Test je methode door deze aan te roepen vanuit de main methode
Je moet zoals ik het begrijp 2 methodes hebben. Een main en een andere.
Echter kom ik niet verder dan dit:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| import java.util.Scanner; public class Opdrachtzes { public static void main(String[] args) { Scanner woord = new Scanner(System.in); System.out.println("Geef het woord: "); String w = woord.next(); } public static string |
Zou iemand mij verder kunnen helpen? Ik ben namelijk beginnend in Java/programmeren.
[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 19-09-2013 20:14 . Reden: Code tags toegevoegd ]