Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• fabstar81
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:14
Matched: amfa
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? :+

http://www.waterontharder.com/nlk/amfa4000/amfa4000

een tegekgaafechtwelheftigjohproduct! en nog goedkoop ook. waar is die boa onder het gras?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16:04
quote:
fabstar81 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:28:

een tegekgaafechtwelheftigjohproduct! en nog goedkoop ook. waar is die boa onder het gras?
LoL.. zit net de WHOIS te controleren.. Ik weet niet of het betrouwbaar is..

Iemand ervaring??

A Soldiers manual and a pair of boots.

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 15:26
quote:

De Zwitserse flux technologie doet het 'm. Ik ben om :P

Ik ben toch malle pietje niet!

• nokiaan958GB
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online

Wekelijks zie ik hier reclame van op TV.
Zijn er onder de medetweakers inmiddels ervaringen van dit apparaatje van 129 euro?

• Ingelogd
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18:05
Er zijn zoveel soortgelijke apparaatjes op de markt als de amfa4000.
https://www.bol.com/nl/s/...l/sc/media_all/index.html

Het is wel erg prijzig voor goedkope kleine magneetjes waar niemand van kan zeggen of het wel werkt. Ik lees bij verschillende fabrikanten dat het effect ca. zoveel liter per minuut of na zoveel tijd weg zal zijn. Deze uitspraken zijn totaal niet onderbouwd, of er wordt verwezen naar een vage professor die geen onderzoeksresultaten heeft gepubliceerd maar alleen verteld wat theoretisch mogelijk is. Tot nu toe heb ik alleen vage verhalen en niet onderbouwde onderzoeken gelezen (onderzoeken zonder praktijkopstelling/tests etc.). Als je erin gelooft zal het werken ;)

Met radiogolven kun je trouwens ook de mineralen aan het bewegen krijgen in het water, hier kan ik misschien ook een mooi verhaaltje over verzinnen. .

• Mr. Jinx
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
De laatste tijd zie ik weer de Amfa4000 op RTL voorbij komen. Wordt flink gesponsord in diverse programma's.
Het verhaal is zo mooi dat je bijna gek bent als je niet zo'n ding aanschaft. Geen kalk aanslag meer in de douche, het water proeft zachter en ook nog eens een energiebesparing.
Even googlen en ik kwam al vrij snel in dit topic hier terecht. Ik sta meteen weer met beide benen op de grond :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:23
Mr. Jinx schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:34:
De laatste tijd zie ik weer de Amfa4000 op RTL voorbij komen. Wordt flink gesponsord in diverse programma's.
Het verhaal is zo mooi dat je bijna gek bent als je niet zo'n ding aanschaft. Geen kalk aanslag meer in de douche, het water proeft zachter en ook nog eens een energiebesparing.
Even googlen en ik kwam al vrij snel in dit topic hier terecht. Ik ben meteen weer met beide benen op de grond :)
Dat zijn ook gewoon reclame programma's buiten de gewone reclame's om.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

• twkr18526
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 24-05 11:19
Ingelogd schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:10:
Er zijn zoveel soortgelijke apparaatjes op de markt als de amfa4000.

Het is wel erg prijzig voor goedkope kleine magneetjes waar niemand van kan zeggen of het wel werkt. Ik lees bij verschillende fabrikanten dat het effect ca. zoveel liter per minuut of na zoveel tijd weg zal zijn. Deze uitspraken zijn totaal niet onderbouwd, of er wordt verwezen naar een vage professor die geen onderzoeksresultaten heeft gepubliceerd maar alleen verteld wat theoretisch mogelijk is.
Ik ben ook sceptisch over het ontharden van water met magneten. Ook al verwijdert het geen kalk, maar zorgt het ervoor dat het kalk minder aanslaat.

Toevallig heb ik toegang tot de (7 in het geval van amfa400) wetenschappelijke artikelen waar ze naar refereren. De artikelen staan nog online op www.sciencedirect.com. Heb geen tijd genomen om de artikelen uit 1995-2007 volledig te lezen; alleen abstract en conclusies gescand.

Er wordt in die artikelen wel benoemd dat een magnetische bewerking een bepaalde effect hebben. Er staan geen harde conclusies of het een oplossing is voor verkalking. iig weet ik niet wat ik uit deze artikelen moet halen. Noemen ze gewoon wat wetenschappelijk artikelen onder het mom:

“If you can’t convince them, confuse them.”?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToRoo
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 27-06-2019
Ramon_1984 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 21:40:
[...]

Apart dat je vandaag bent aangemeld op tweakers, dat geeft mijn al een gevoel dat dit geen zuiver koffie is...
Ik was aan het kijken naar recensies van de amfa4000 en kwam hier uit. Ik zag hier vooral recensies van mensen die hem niet hebben. Vind ik raar. Ook raar dat ik nergens positieve of negatieve verhalen van mensen zie die hem daadwerkelijk gekocht hebben, behalve dan de positieve op de site van het product. Ik zeg dat ik 'm gekocht heb en ga proberen. Heb mij daarom aangemeld. Ook jullie hebben ooit een eerste reactie geplaatst, toch? En wordt nu voor troll uitgemaakt. Ik begrijp dat jullie niet zitten te wachten op het delen van een ervaring. Jullie zijn bij voorbaat al vooringenomen.Veel plezier met jullie clubje, maar probeer tweakers niet te vervuilen. Heeft niemand wat aan.
Heb 'm trouwens net binnen. Tot zover doen ze wat ze zeggen. Nu hopen dat het werkt. Voor de ultieme test heb ik de vrouw niks verteld om zo het placebo effect te vermijden
Groeten uit Deventer, daar waar de waterhardheid vrij hoog is

[Voor 13% gewijzigd door ToRoo op 18-06-2019 20:49]

• Balos
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Ik heb begrepen dat de Amfa4000 de kalk niet uit het water haalt, maar zorgt dat deze opgelost blijft in het water en daardoor niet hecht. Omdat je de stoffen die kalk veroorzaakt er niet uithaalt blijft de waterhardheid voor en na meting dus gelijk. Het verminderd alleen de kalkvorming.

Is er iemand die dit kan bevestigen?

• Cool73
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 10-07-2019
Balos schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:32:
Ik heb begrepen dat de Amfa4000 de kalk niet uit het water haalt, maar zorgt dat deze opgelost blijft in het water en daardoor niet hecht. Omdat je de stoffen die kalk veroorzaakt er niet uithaalt blijft de waterhardheid voor en na meting dus gelijk. Het verminderd alleen de kalkvorming.

Is er iemand die dit kan bevestigen?
Heb de Amfa4000 2 maanden geprobeerd en zag of proefde op geen enkele manier effect. Heb hem dan ook begin Juni weer terug gestuurd en wacht nog steeds op m'n geld retour.

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:00
Cool73 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:44:
[...]

Heb de Amfa4000 2 maanden geprobeerd en zag of proefde op geen enkele manier effect. Heb hem dan ook begin Juni weer terug gestuurd en wacht nog steeds op m'n geld retour.
Welke betaalmethode hen je gebruikt? Met cc of PayPal sta je bij zoiets best sterk en krijg je je geld gegarandeerd terug.

• Sorcerer8472
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:07

Sorcerer8472

Mens sana?

Cool73 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:44:
[...]

En, geld nog teruggekregen nu zo'n 2 maanden later?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Immutable
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 15:08
DaMightyWackO schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 21:38:
[...]

Waarom wordt dit soort oplichting niet aangepakt? Ik zie de man iedere keer weer terug komen op RTL?
(ik kijk nog wel eens snowmagazine terug, en daar zit een woonprogramma voor of na)
En vandaag weer bij eigen huis en tuin. De Amfa 4000. Hoe kan dat, dat zulke oplichting gewoon op RLT4 bij een gerespecteerde programma terecht komt?
Weet je wat. Die mensen die opgelicht worden verdienen het ook gewoon. Dom volk mag wel eens wat leergeld betalen !!! Als je toch niet op wil letten bij natuurkunde.

• habbekrats
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:23
Immutable schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:42:
[...]

En vandaag weer bij eigen huis en tuin. De Amfa 4000. Hoe kan dat, dat zulke oplichting gewoon op RLT4 bij een gerespecteerde programma terecht komt?
Weet je wat. Die mensen die opgelicht worden verdienen het ook gewoon. Dom volk mag wel eens wat leergeld betalen !!! Als je toch niet op wil letten bij natuurkunde.
Die firma koopt de zendtijd gewoon in, sponsoring/adformatie. Gewoon niet naar rtl meuk kijken.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

• koendio
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:11
Slimme zet, en vervolgens ermee adverteren dat ze bekend zijn van rtl....
https://www.waterontharder.com/nlk/amfa4000/amfa4000
De Amfa4000 was te zien in RTL4 woontips en Lifestylexperience!

[Voor 20% gewijzigd door koendio op 22-12-2019 07:35]

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Nu begrijp ik waarom mijn vrouw me vanochtend vroeg een bericht stuurt of ik eens naar de AMFA4000 wil kijken. Zij ligt even in het ziekenhuis en zit daar natuurlijk flauwekulTV te kijken (RTL etc). Omdat een waterontharder al eens ter sprake is gekomen was dit natuurlijk een inkoppertje... Helaas trap ik niet in deze flauwekul, kalk is niet magnetisch.

En dan verder, zoals ik vanochtend ook ergens in dit topic las: is er ergens een overzicht of vergelijker van waterontharders? Moeten ze, net als veel andere zaken, worden toegevoegd aan de pricewatch of moet er een verzameling komen met ervaringen per merk/apparaat.

• Sharkoon
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 07-04 19:34
Als je gelovig bent, dan snap ik dat waterontharders werken. Ik geloofde eerst wel en heb er 1 aangeschaft de amfa. Nu ben ik ongelovig geworden! Zonde van het geld. En als je wel gelooft, dan werkt het.. Maar het is een placebo effect!

• soepah
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:18
Sharkoon schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:01:
Als je gelovig bent, dan snap ik dat waterontharders werken. Ik geloofde eerst wel en heb er 1 aangeschaft de amfa. Nu ben ik ongelovig geworden! Zonde van het geld. En als je wel gelooft, dan werkt het.. Maar het is een placebo effect!
Mag ik vragen waarom je deze uitspraak doet? wat ligt hieraan ten grondslag?
Volgens mij is het een beproefd recept dat al jaren gebruikt word..
Enkele 'ontharders' op basis van magnetisme worden (terecht) afgedaan als broodje aap, maar de ionenuitwisseling of omgekeerde osmose lijkt me niet een kwestie van geloof..

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• JunkO
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:03
Je heeft het over een Amfa4000, geen echte waterontharder dus. Je weet hopelijk wel waar je over praat of roep je nou gewoon maar wat? 8)7

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
De AMFA is geen ontharder...

Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen?

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:00
Een echte waterontharder werkt wel ;)
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True