Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Elisabeth86123
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-08-2024
Matched: Lvgk1t
Goedenavond,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Wij hebben sinds een half jaar water ontharder. Hij functioneert prima , geen kalk meer in het water volgens meerdere metingen. Echter krijgen wij op onze kranen overal vlekken.
Via Google vond ik een link met iemand naar mijn idee precies de zelfde vlekken die hier gepost heeft. Echter blijkt de post verwijderd helaas. De vlekken zijn precies als op foto als link: Https://goo.gl/images/Lvgk1t
Alleen te verwijderen door lang met tandpasta te poetsen...
heeft iemand een idee hoe deze vlekken ontstaan?
Volgens de leverancier van de waterontharder heeft het mogelijk met een reactie ontstaat in bepaalde kunststof leidingen??
Graag jullie hulp.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Elisabeth86123 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:22:
Goedenavond,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Wij hebben sinds een half jaar water ontharder. Hij functioneert prima , geen kalk meer in het water volgens meerdere metingen. Echter krijgen wij op onze kranen overal vlekken.
Via Google vond ik een link met iemand naar mijn idee precies de zelfde vlekken die hier gepost heeft. Echter blijkt de post verwijderd helaas. De vlekken zijn precies als op foto als link: Https://goo.gl/images/Lvgk1t
Volgens de leverancier van de waterontharder heeft het mogelijk met een reactie ontstaat in bepaalde kunststof leidingen??
Graag jullie hulp.
Dit is eerder voorgekomen in deze topic. Volledig onthard water is corrosief blijkbaar. Je kan beste niet volledig ontharden. 1dH houden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-12 13:57
Oxellaar schreef op zondag 10 juni 2018 @ 23:19:
@Elisabeth86123 te zacht water kan vlekken veroorzaken op chroom van sanitair.
Een ontharder "hoort" afgesteld te zijn op een hardheid van 2 a 3 en niet lager.
Alles lager dan 3 geeft geen kalkaanslag.
Stel je hem toch af op 0, dan verbruik je onnodig meer zout en regeneratiewater.
En waarom "hoort" dat dan? Ik heb al een paar jaar een ontkalker in gebruik en zie geen vlekken op mijn chromen kranen ontstaan.
Ontkalk water is overigens niet gelijk aan onthard water, onthard water is corrosief en dat ontkalkt water zeer zeker niet.
Elisabeth86123 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:22:
Goedenavond,

Graag jullie hulp.
Het ontstaan van deze vlekken blijft wel vreemd. Wat geeft je leverancier voor oplossing, behale poetsen?

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Pagina: 1

Let op:
Aan alle behulpzame nieuwe users-met-dubbele-agenda:
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/ en dan vooral 4.8.