Na het raadplegen van de zoekfunctie en de verschillende troubleshooters zit ik nog steeds met het volgende probleem:
Bovenstaand doet vermoeden dat het probleem ofwel in de voeding, ofwel in het moederboard zit. Ik heb alle opties inmiddels geprobeerd, USB apparaten loskoppelen, BIOS resetten, opstarten zonder GPU, etc. maar niets schijnt te helpen. Voltages zijn ook goed. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Een aanwijzing van het probleem zou al super zijn, dan weet ik of ik mijn voeding of moederboard moet omruilen (of beide:()
De specs van het systeem:
- Als mijn pc stressed is, dan valt hij soms compleet uit. Hij wil vervolgens niet meer opstarten. Ik kan dan de powerknop indrukken, maar er gebeurt niets (ventilatoren slaan niet eens een fractie van een seconde aan). De temp van zowel de CPU als GPU zijn gezond.
- Als mijn pc niet stressed is, valt hij soms ook uit (bijvoorbeeld tijdens het browsen).
- Hij valt ook uit als ik de kast van zijn plek af haal
- Hij gaat niet aan door de powerknop van de voeding uit en weer aan te zetten. De powerkabel opnieuw aansluiten werkt ook niet. Hij werkt alleen weer als ik de 24 pins connector van het moederboard afhaal, en er vervolgens weer op druk. De connector een beetje bewegen helpt niet, dus het is waarschijnlijk geen los kabeltje of slechte connector.
Bovenstaand doet vermoeden dat het probleem ofwel in de voeding, ofwel in het moederboard zit. Ik heb alle opties inmiddels geprobeerd, USB apparaten loskoppelen, BIOS resetten, opstarten zonder GPU, etc. maar niets schijnt te helpen. Voltages zijn ook goed. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Een aanwijzing van het probleem zou al super zijn, dan weet ik of ik mijn voeding of moederboard moet omruilen (of beide:()
De specs van het systeem:
- AMD Phenom II x4 965 BE
- GeForce GTX 560 Ti
- Gigabyte GA 970A-UD3
- XFX Pro 550W voeding
- Samsung 1Tb HDD
[ Voor 3% gewijzigd door TFBlitzwing op 18-09-2013 19:26 ]
"I tried being reasonable, I didn't like it"