Hi. Ik ben me aan het orienteren om een professionele videocamera in huis te halen. Ik werk al enkele jaren met fotografie, deze afdeling is me enigzins bekend. Maar het schieten van video's is een andere tak.
Ik wil me graag richten op aankoop van een professionele camera. Ik zie voorbij komen van 200 euro 2dehands tot 8000 euro voor een echt high-tech professioneel ding. De reden van aankoop is het uitbreiden van mijn activiteiten voor mijn werk. Het budget is aanwezig... al weet ik bij god niet wat ik aanschaffen moet.
- HD beeld optioneel, als het maar in 16:9 filmen kan (als dat bestaat)
- Opslag per SD / geheugen en niet te mager ook
- Batterijduur, zeer belangrijk
- Optionele goodies...
Nu weet ik dat net zoals fotografie er altijd goede DSLR instap-modellen zijn. Volgens mij zijn deze ook beschikbaar voor camerawerk. Laat ik het zo stellen dat ik nogal veel uit de hand wil gaan schieten en een steady motion sensor ofzo een must is. Ook moet het geschikt zijn voor closeups. Dus een lens die corrigeren kan op wat ik doe is wel zo prettig.
- HD beeld optioneel, als het maar in 16:9 filmen kan (als dat bestaat)
- Opslag per SD / geheugen en niet te mager ook
- Batterijduur, zeer belangrijk
- Optionele goodies...
Nu weet ik dat net zoals fotografie er altijd goede DSLR instap-modellen zijn. Volgens mij zijn deze ook beschikbaar voor camerawerk. Laat ik het zo stellen dat ik nogal veel uit de hand wil gaan schieten en een steady motion sensor ofzo een must is. Ook moet het geschikt zijn voor closeups. Dus een lens die corrigeren kan op wat ik doe is wel zo prettig.