Het Groene Boekje is het niet met je eens.mae-t.net schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:52:
In nieuws: Nieuw type koolstofbatterij gaat langer mee en laadt sneller dan lithium-ion
[...]
Electrolyt is onzijdig, dus organisch zonder e.
Niet helemaal zeker of fouten in de Downloads hier ook geplaatst moeten worden, maar:
downloads: Maxthon 4.4.0.4000
Downloadlink is verkeerd, goede link moet zijn:
downloads: Maxthon 4.4.0.4000
Downloadlink is verkeerd, goede link moet zijn:
http://dl.maxthon.com/mx4/maxthon_portable_4.4.0.4000.7zMaxthon Browser 4.4.0.4000 voor Windows, portable
nieuws: Dell introduceert drie nieuwe UltraSharp-monitoren
Het gaat volgens mij om drie zakelijke modellen.Dell heeft zijn lijn van UltraSharp-monitoren uitgebreid met twee zakelijke modellen.
nieuws: Britse onderzoekers ontwikkelen zeer nauwkeurig 'kwantumkompas'
het kompas ---> datWetenschappers aan het Britse National Physical Laboratory hebben een 'kwantumkompas' ontwikkeld die
Verwijderd
nieuws: AOC introduceert ips-monitors met Onkyo-speakers
Volgens AOC hebben de panelen een helderheid van 250 cd/m² en inkijkhoeken van 178 graden
Liep er tijdens het schrijven een vrouw langs?
Kijkhoek, niet inkijk....
Volgens AOC hebben de panelen een helderheid van 250 cd/m² en inkijkhoeken van 178 graden
Liep er tijdens het schrijven een vrouw langs?
Kijkhoek, niet inkijk....
Laatste alinea:
De Amerikaanse prijzen voor de UZ2715H en de U2715H zijn respectievelijk 300 en 450 dollar;
U2715H wordt nergens anders in het artikel genoemd, dus neem aan dat UZ2315 en de UZ2715H moet zijn.
http://accessories.us.del...tegory_id=7828&~ck=bt&p=1
en UZ2215H is 186 pond ex belasting.
http://configure.euro.del...5h&s=bsd&sbc=dell-uz2215h
Laatste alinea:
De Amerikaanse prijzen voor de UZ2715H en de U2715H zijn respectievelijk 300 en 450 dollar;
U2715H wordt nergens anders in het artikel genoemd, dus neem aan dat UZ2315 en de UZ2715H moet zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Flaggie op 15-05-2014 21:47 ]
Knap lastig die typenummers. Ik vertrouw erop dat het nu klopt.Flaggie schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:46:
Laatste alinea:
@dasiro: geduld a.u.b.
reviews: LG 42LB670V: trage start voor webOS
Dit toestel heeft een gewonde ruisonderdrukker. Kan iemand de 112 bellen?
Dit toestel heeft een gewonde ruisonderdrukker. Kan iemand de 112 bellen?
Hier reviews: LG 42LB670V: trage start voor webOS bij het onderdeel over geluid:
"Er zijn 6 geluidsmodi: *opsomming van 5 modi*. "
"Er zijn 6 geluidsmodi: *opsomming van 5 modi*. "
nieuws: Gerucht: AMD komt binnenkort met zuinige videokaart op basis van Tonga-gpu
Nog geen ondersteuning, neem ik aan. Anders klinkt de zin zo raar.De gpu zou in ieder geval nog niet op 20nm geproduceerd worden en ook voor High-Bandwidth-Memory, waar eerder geruchten over waren, is nog ondersteuning aanwezig.
nieuws: 'Leveringen panelen voor uhdtv's in een maand bijna verdriedubbeld'
verdriedubbelen bestaat niet. Het is verdrievoudigen of verdubbelen
Deze site is het gedeeltelijk met me eens, maar zegt dat het inmiddels goedgekeurd wordt. Wat mij betreft ziet het er alsnog niet uit.
Deze site is het gedeeltelijk met me eens, maar zegt dat het inmiddels goedgekeurd wordt. Wat mij betreft ziet het er alsnog niet uit.
Je geeft zelf het antwoord al; 'verdriedubbeld' is een bestaand Nederlands woord.gwystyl schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:44:
nieuws: 'Leveringen panelen voor uhdtv's in een maand bijna verdriedubbeld'
De site die ik link geeft aan dat het inmiddels geaccepteerd wordt, maar het staat bijvoorbeeld (nog) niet in de van Dale.Delpozo schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:01:
[...]
Je geeft zelf het antwoord al; 'verdriedubbeld' is een bestaand Nederlands woord.
Woordenlijst.org geeft het wel op, maar zonder betekenis. Taaladvies.net en Taaluniversum kunnen verdriedubbeld beide niet vinden.
Laten we het er maar op houden dat ik het er niet uit vind zien....
nieuws: België screent alle overheidsdiensten op spionagesoftware
Derde alinea: uit breiden -> uit te breiden
Derde alinea: uit breiden -> uit te breiden
[ Voor 0% gewijzigd door Sleip op 16-05-2014 12:40 . Reden: Onjuiste verbetering voorgesteld ]
En ik sluit me daarbij aan. Je weet dat verdrievoudigd het correcte woord is, en omdat het in de volksmond zo gegroeid is, laten we verdriedubbeld dan ook maar goedkeuren....gwystyl schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 12:10:
[...]
Laten we het er maar op houden dat ik het er niet uit vind zien....
Soms moet je princiepes hebben. Waar houd het anders op vervijfdubbelt? vernegendubbelt
Ik begrijp jullie weerzin, maar we beperken ons hier tot het verbeteren van fouten. Bedenk ook: de hele taal is in de volksmond gegroeidgjmi schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:43:
[...]
En ik sluit me daarbij aan. Je weet dat verdrievoudigd het correcte woord is, en omdat het in de volksmond zo gegroeid is, laten we verdriedubbeld dan ook maar goedkeuren....
Soms moet je princiepes hebben. Waar houd het anders op vervijfdubbelt? vernegendubbelt
Ubisoft bevestigt aparte Assassin's Creed-game voor Xbox 360 en PlayStation 3:
Voorlaatste zin mist een woord.
[ Voor 36% gewijzigd door casparz op 16-05-2014 14:46 ]
En als we daar dan toch bezig zijn: een aantal (screenshots) was uitgelekt.
screenshots is wel meervoud, maar dat is niet het onderwerp. Aantal is het onderwerp, dus moet het werkwoord derde persoon enkelvoud zijn.
screenshots is wel meervoud, maar dat is niet het onderwerp. Aantal is het onderwerp, dus moet het werkwoord derde persoon enkelvoud zijn.
casparz schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:45:
Ubisoft bevestigt aparte Assassin's Creed-game voor Xbox 360 en PlayStation 3:
nieuws: Sweex maakt doorstart zonder Yarvik-lijn
In de openings-paragraaf wordt het overnemende bedrijf "Nedix" genoemd, daarna "Nedis".
In de openings-paragraaf wordt het overnemende bedrijf "Nedix" genoemd, daarna "Nedis".
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Fout:
Artikel: nieuws: Apple experimenteert met kortingscodes voor in-app aankopen
Oplossing: Spatie(...)van een redacteur van 148apps(...)
- 12345dan
Afgaande op het Twitter-account van de oprichter, is 148apps zonder spatie.12345dan schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:48:
Fout:
[...]
Oplossing: Spatie
Ik hou het bij een hoofdletter A.12345dan schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:48:
Fout:
[...]
Oplossing: Spatie
Ik vond het al zo gek... Ik dacht ¨een redacteur van 148 apps¨
. Maar zo heet de applicatie dus
. Bedankt voor het antwoorden.
- 12345dan
"De rechtbank in Gelderland heeft nu geoordeeld dat dat niet zo is"
Lijkt me dat dit de rechtbank in Overijssel moet zijn ipv Gelderland, aangezien Almelo in Overijssel ligt.
nieuws: Nederlandse rechter: bitcoin is geen geld maar ruilmiddel
Lijkt me dat dit de rechtbank in Overijssel moet zijn ipv Gelderland, aangezien Almelo in Overijssel ligt.
Inleiding:
Inleiding:
3de alinea:Bitcoin is geen geld, maar een ruilmiddel. Dat heeft de rechtbank in Overijssel geoordeeld in een zaak tegen iemand die beloofde tegen betaling bitcoins te leveren, maar slechts een deel van de bitcoins daadwerkelijk overhandigde.
De rechtbank in Gelderland heeft nu geoordeeld dat dat niet zo is. (...)
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
nieuws: nieuws: Sweex maakt doorstart zonder Yarvik-lijn
laatste alinea: "aan de de Yarvik-producten danken."
moet waarscijnlijk zijn: "aan de Yarvik-producten te danken."
laatste alinea: "aan de de Yarvik-producten danken."
moet waarscijnlijk zijn: "aan de Yarvik-producten te danken."
Het faillissement van Sweex was grotendeels aan de de Yarvik-producten danken.
Moet zijn:
Het faillissement van Sweex was grotendeels aan de Yarvik-producten te wijten.
Het faillissement van Sweex was grotendeels aan de de Yarvik-producten danken.
Moet zijn:
Het faillissement van Sweex was grotendeels aan de Yarvik-producten te wijten.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
De op één na laatste zin van nieuws: Nederlandse rechter: bitcoin is geen geld maar ruilmiddel
ook door de Amerkaanse
EU-hof: zoekmachines moeten resultaten verwijderen bij privacy-inbreuk
Vijfde alinea, tweede zin:
UT laat politiecomputers tweets 'begrijpen' voor veiligheid bij evenementen
Franse politie doet invallen vanwege Blackshades-malware
Ministerie van Defensie kampt mogelijk met grote ict-problemen
Eerste alinea, laatste zin:
Vijfde alinea, tweede zin:
dochteronderneming
UT laat politiecomputers tweets 'begrijpen' voor veiligheid bij evenementen
- Derde alinea, eerste zin:hashtags
- Vierde alinea, derde zin:eraan
- Vierde alinea, laatste zin:wordt.
- Vijfde alinea, tweede zin:De methode [...] en daarnaast werkt ze
- Zevende alinea, laatste zin:als named entity te beschouwd moet worden
Franse politie doet invallen vanwege Blackshades-malware
- Eerste alinea, eerste zin:gedaan gedaan
- Eerste alinea, tweede zin:in in
Ministerie van Defensie kampt mogelijk met grote ict-problemen
Eerste alinea, laatste zin:
(dubbele spatie).en 'de basis
nieuws: PostNL gaat als proef onlinebestellingen binnen één uur leveren
Al. 4
Amsterdammers die vanuit thuis een pakketje bezorgen bij de online pui, moeten iets langer wachten en ontvangen hun pakketje later op die dag.
Wordt hier bestellen bedoeld?
Al. 4
Amsterdammers die vanuit thuis een pakketje bezorgen bij de online pui, moeten iets langer wachten en ontvangen hun pakketje later op die dag.
Wordt hier bestellen bedoeld?
KPN is een drieletterwoord
In nieuws: Nederlandse rechter: bitcoin is geen geld maar ruilmiddel
Alinea 3:
Daarom hoeft de aangeklaagde partij enkel het teveel betaalde gedrag bedrag te betalen, evenals een schadevergoeding van 1760 euro en de advocatenkosten à circa 2700 euro.
Alinea 3:
Daarom hoeft de aangeklaagde partij enkel het teveel betaalde gedrag bedrag te betalen, evenals een schadevergoeding van 1760 euro en de advocatenkosten à circa 2700 euro.
Gefikst. Dank voor het melden!
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
nieuws: Amerikaan krijgt 20 jaar celstraf vanwege handel in gestolen data
Volgens justitie laat deze zaak zien dat cybercrime traditionele criminaliteit als bankovervallen snel overneemt
Dat is wel een héél lelijke en héél letterlijke vertaling.Bron: “As shown in this case, cybercrime has grown into an industry and is rapidly overtaking traditional crime such as bank robbery,”
Uit hetzelfde artikel
Is er eigenlijk eentje die de spellingcheck ook op zou moeten pikken.Daarin zaten vervalste creditcards en apparaten om om creditcards, briefgeld en identiteitsdocumenten te vervalsen.
Gefikst.
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
nieuws: Google Maps laat hoogteverschillen zien op fietsroutes
De nieuwe functionaliteit werd ontdekt naar TechCrunch....
moet door zijn.
De nieuwe functionaliteit werd ontdekt naar TechCrunch....
moet door zijn.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
- BandridgeNedis is al bekend van merken als König, Bandrigde en Camlink.
edit ik moet beter lezen
[ Voor 93% gewijzigd door mrc4nl op 17-05-2014 10:52 ]
ora et labora
de iets duurdere en luxere Moto X --> luxueuzere
reviews: Motorola Moto X: compacte alleskunner
Volgens mij is dat niet fout.Aegir81 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 11:04:
de iets duurdere en luxere Moto X --> luxueuzere
Rest is gefikst.
nieuws: Oud-iPhonegebruikster klaagt Apple aan om berichten die niet aankomen
aan een Apple-account. Zodra iemand echter naar een Androidtoestel is overstapt, blijft het nummer bij Apple opgeslagen als iMessage-apparaat. Dit b...
Androidtoestel is "overstapt", moet zijn "overgestapt"
aan een Apple-account. Zodra iemand echter naar een Androidtoestel is overstapt, blijft het nummer bij Apple opgeslagen als iMessage-apparaat. Dit b...
Androidtoestel is "overstapt", moet zijn "overgestapt"
nieuws: OnePlus: One-smartphone wordt verkocht tegen kostprijs
Waarom schrijf je 'mond-tot-mond'-reclame en niet mond-tot-mondreclame?
Er wordt op Tweakers veelvuldig gebruik gemaakt van streepjes tussen woorden maar vaak begrijp ik de logica daarachter niet. Bijvoorbeeld waarom schrijf je splitscreen-weergave met en splitscreenmogelijkheid zonder streepje?
Er wordt op Tweakers veelvuldig gebruik gemaakt van streepjes tussen woorden maar vaak begrijp ik de logica daarachter niet. Bijvoorbeeld waarom schrijf je splitscreen-weergave met en splitscreenmogelijkheid zonder streepje?
Dit is niet het topic voor discussie.kwiebus schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:21:
nieuws: OnePlus: One-smartphone wordt verkocht tegen kostprijs
Rest is gefikst.
Het is al een oud artikel, maar ik kwam het toevallig tegen.
reviews: De iPad mini Retina: eindelijk high-end
reviews: De iPad mini Retina: eindelijk high-end
--> ondersteundDe versie met simkaart kan dus overweg met 4g-netwerken en voor wifi wordt maximaal 802.11n ondersteunt, met twee streams.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Het gaat mij niet om een discussie maar om de juiste spelling.RoD schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:50:
[...]
Dit is niet het topic voor discussie.
Rest is gefikst.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/559/
http://woordenlijst.org/zoek/?q=mond-tot-mondreclame&w=wDe correcte vorm is mond-tot-mondreclame.
mond–tot–mondreclame [mond–tot–mond·re·cla·me], de
NASA blaast Kepler-satelliet via 'truc' nieuw leven in
- Eerste alinea, tweede zin:ruimtetelescoop [...] wat hij eerder ook al deed
- Vierde alinea, eerste zin:gericht zal zijn
Dat is zo, maar ik heb het tussen haakjes gezet, omdat het niet letterlijk mond-op-mond is. Vandaar het streepje erbij.kwiebus schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 16:02:
[...]
Het gaat mij niet om een discussie maar om de juiste spelling.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/559/
[...]
http://woordenlijst.org/zoek/?q=mond-tot-mondreclame&w=w
[...]
En weer bij.
[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 18-05-2014 01:26 ]
reviews: Lenovo Essential B5400: Stevige laptop met mat scherm
)
Er zijn geen gradaties in "essentieel". Iets is of wel of niet essentieel, het ene is niet 'essentiëler' dan het ander.De Lenovo Essential B590 was een tijd lang een populaire keuze op Tweakers en met de Essential B5400 komt het bedrijf met een nieuwe reeks laptops, die voorzien zijn van de meest 'essentiële' functionaliteit.
Dubbele spatie tussen "of" en "de". (Niet te zien in deze post, maar staat er wel.)De vraag is dan natuurlijk of de essentiële functionaliteit die je krijgt, genoeg waar voor je geld biedt.
Ik neem aan dat het hier niet gaat om eeuwig branden, maar om fel licht. Of niet? (Typfout.Toch hebben we wat aan te merken op het scherm; de maximale helderheid en het contrast houden niet over, waardoor je je, ondanks de afwezigheid van spiegelingen, in helverlichte ruimtes alsnog moet inspannen om het scherm af te lezen.
[quote=https://tweakers.net/nieuws/96080/mozilla-wil-gebruikers-oude-versies-van-firefox-laten-updaten.html]
Alhoewel de precieze plannen nog worden uitgewerkt gaat Mozilla vanaf Firefox 11 een hotfix doorvoeren die nieuwe software op de achtergrond automatisch downloadt.
[/quote]
Ik vermoed dat hier versie 31 bedoeld werd want versie 11 is inmiddels best oud. Sorry, niet goed gelezen.
Alhoewel de precieze plannen nog worden uitgewerkt gaat Mozilla vanaf Firefox 11 een hotfix doorvoeren die nieuwe software op de achtergrond automatisch downloadt.
[/quote]
Ik vermoed dat hier versie 31 bedoeld werd want versie 11 is inmiddels best oud. Sorry, niet goed gelezen.
[ Voor 4% gewijzigd door webkiller71 op 18-05-2014 16:37 ]
Verwijderd
toch nog 1 gevonden:
nieuws: Oud-astronaut Wubbo Ockels (68) overleden aan gevolgen van kanker
voorlaatste alinea:
Hij had al een vliegtuigcrash in 1989 en een ernstig hartinfarct in 2005 overleefd toen Ockels, die ook als bijzonder hoogleraar verbonden was aan de Rijksuniversiteit Groningen, in 2008 per toeval te horen dat hij een vergevorderde niertumor had.
daar zal nog woordje bij moeten, nl: kreeg
nieuws: Oud-astronaut Wubbo Ockels (68) overleden aan gevolgen van kanker
voorlaatste alinea:
Hij had al een vliegtuigcrash in 1989 en een ernstig hartinfarct in 2005 overleefd toen Ockels, die ook als bijzonder hoogleraar verbonden was aan de Rijksuniversiteit Groningen, in 2008 per toeval te horen dat hij een vergevorderde niertumor had.
daar zal nog woordje bij moeten, nl: kreeg
Verwijderd
nieuws: Vodafone heeft vanaf september landelijke 4g-dekking
volgens KPN komt dat door de 'zachte winter',
Ik denk dat Vodafone dat stelde?
volgens KPN komt dat door de 'zachte winter',
Ik denk dat Vodafone dat stelde?
Crytek: 8GB in Xbox One en PS4 is mogelijk onvoldoende
De eerste fout is wel duidelijk lijkt me. De tweede fout is het gebruik van meervoud bij het woord "generatie".De Xbox One biedt 8GB in de vorm van ddr3-geheugen, terwijl de PlayStation 4 evenveel ram beschikbaar heeft in de vorm van het snellere gddr5-geheugenchips. De vorige generatie, de Xbox 360 en de PlayStation 3, moesten het nog doen met 512MB ram.
... het werkgeheugen...Uiteindelijk zal de 8GB werkgeheugen een flessenhals gaan vormen bij zowel de Xbox One als de PlayStation 4
Volgens mij hoort hier te staan: "toegang tot het volledige werkgeheugen".Naast de hogere eisen van game-engines stelt Tracy dat developers ook niet altijd volledige toegang hebben tot het werkgeheugen
[ Voor 28% gewijzigd door ymmv op 19-05-2014 12:00 ]
nieuws: Nederlanders kopen minder tablets en meer laptops
Moet natuurlijk 2013 zijn neem ik aan.De daling is van toepassing op zowel aantallen als omzet. De daling werd aan het einde van 2014 ingezet en heeft zich in het afgelopen kwartaal doorgezet.
'de 8GB' is correct; 'werkgeheugen' is hier een verbijzondering van 'de 8GB'.ymmv schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:20:
[...]
... het werkgeheugen...
Wat er staat is eveneens correct.Volgens mij hoort hier te staan: "toegang tot het volledige werkgeheugen".
De rest is verbeterd.
In 'Verenigde Staten gaan China aanklagen voor digitale spionage'
Moet denk ik zijn "verdenken"?De VS zou China ervan bedenken bedrijfsgeheimen van Amerikaanse bedrijven te hebben uitgemaakt.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Zag en dacht het zelfde.Jiriki schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:24:
[...]
Moet denk ik zijn "verdenken"?
Verwijderd
En 'uitgemaakt' moet 'buitgemaakt' zijn denk ik?Jiriki schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:24:
[...]
Moet denk ik zijn "verdenken"?
Verwijderd
"De VS zou China ervan bedenken bedrijfsgeheimen van Amerikaanse bedrijven te hebben uitgemaakt."
uitgemaakt = buitgemaakt?
nieuws: 'Verenigde Staten gaan China aanklagen voor digitale spionage'
uitgemaakt = buitgemaakt?
nieuws: 'Verenigde Staten gaan China aanklagen voor digitale spionage'
Eens. We wilden dit snel publiceren en dan kan dit het gevolg zijn. Moet natuurlijk beter.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:27:
Lekker slordig zeg trouwens.. pfff
"Uiteindelijk zal de 8GB werkgeheugen een flessenhals gaan vormen bij zowel de Xbox One als de PlayStation 4. denkt Tracy."
De punt moet een komma zijn denk ik.
"Uiteindelijk zal de 8GB werkgeheugen een flessenhals gaan vormen bij zowel de Xbox One als de PlayStation 4. denkt Tracy."
De punt moet een komma zijn denk ik.
[ Voor 71% gewijzigd door Jimmy_ op 19-05-2014 15:07 ]
De punt heeft inmiddels een staartje gekregen.
nieuws: Xmpp-providers schakelen 'verplichte' encryptie in
Ik gok protocol.Alternatieven die worden overwogen zijn het toepassen van het dsnssec-protoocol en het Monkeysphere-project
nieuws: Onderzoekers waarschuwen dat emv-chip voor banktransacties niet veilig is
Volgens de wetenschappers hebben de banken het emv-probleem mogelijkerwijs ontkent of gedacht dat het lastig was om een aanval uit te voeren, omdat daarvoor toegang nodig is tot fysieke bankpassen en er de mogelijkheid moet zijn om op bankautomaten de software aan te passen.
Moet "ontkend" zijn...
Volgens de wetenschappers hebben de banken het emv-probleem mogelijkerwijs ontkent of gedacht dat het lastig was om een aanval uit te voeren, omdat daarvoor toegang nodig is tot fysieke bankpassen en er de mogelijkheid moet zijn om op bankautomaten de software aan te passen.
Moet "ontkend" zijn...
[ Voor 15% gewijzigd door Tuxwielder op 19-05-2014 18:17 . Reden: Verkeerde URL ]
nieuws: VS klagen vijf Chinezen aan voor stelen bedrijfsgeheimen
In de titel staat: VS klagen vijf chinezen aan...
Het moet zijn: VS klaagt ...
VS = enkelvoud.
Edit: Sorry, tegenwoordig mag meervoud ook.
In de titel staat: VS klagen vijf chinezen aan...
Het moet zijn: VS klaagt ...
VS = enkelvoud.
Edit: Sorry, tegenwoordig mag meervoud ook.
[ Voor 9% gewijzigd door pilon op 19-05-2014 19:00 ]
Geachte redactie, ik weet niet of het al langs is gekomen of dat het niet de juiste plaats is om dit te melden: m.a.w. is het een tik fout en / of een vertaal fout??
nieuws: Gerucht: HTC komt met waterdichte M8 Prime met QHD-scherm
Hierin wordt enkele keren het woord siliconen genoemd, dit moet zijn Silicium (het element Si)
Engels Silicon wordt in het Nederlands hetzelfde als in het Latijn silicium
Wikipedia: Silicium
edit, in het eerste geval gaat het om silicium verbindingen dus zou je van siliconen mogen spreken, maar de naam van de verbinding zelf aluminium-siliconencarbide zou moeten zijn: Aluminium-Siliciumcarbide.
edit 2: Of hoort dit toch thuis onder een apart nieuw topic?
nieuws: Gerucht: HTC komt met waterdichte M8 Prime met QHD-scherm
Hierin wordt enkele keren het woord siliconen genoemd, dit moet zijn Silicium (het element Si)
Engels Silicon wordt in het Nederlands hetzelfde als in het Latijn silicium
Wikipedia: Silicium
edit, in het eerste geval gaat het om silicium verbindingen dus zou je van siliconen mogen spreken, maar de naam van de verbinding zelf aluminium-siliconencarbide zou moeten zijn: Aluminium-Siliciumcarbide.
edit 2: Of hoort dit toch thuis onder een apart nieuw topic?
[ Voor 18% gewijzigd door BenGenaaid op 19-05-2014 19:24 ]
Het is ook niet mond-op-mond-, maar mond-tot-mondreclame. De huidige spelling is dus nog steeds incorrect.RoD schreef op zondag 18 mei 2014 @ 01:26:
[...]
Dat is zo, maar ik heb het tussen haakjes gezet, omdat het niet letterlijk mond-op-mond is. Vandaar het streepje erbij.
Ik snap dat dit topic niet voor discussie is. Die discussie is ook overbodig zolang de juiste spellingsregels worden gehanteerd.
Ik wilde zelf een spellingsfout uit dezelfde categorie (samenstellingen) aankaarten:
'netvlies verschroeiende' @ reviews: De Android-titanenstrijd: Galaxy S5, Xperia Z2 en HTC One vergeleken
In het Nederlands worden samenstellingen zonder spatie geschreven.
Het moet dus zijn: netvliesverschroeiende.
nieuws: Onderzoekers waarschuwen dat emv-chip voor banktransacties niet veilig is
Moet voltooid deelwoord zijn: ontkend.Volgens de wetenschappers hebben de banken het emv-probleem mogelijkerwijs ontkent of dachten ze dat het lastig was om een aanval uit te voeren, omdat daarvoor toegang nodig is tot fysieke bankpassen en er de mogelijkheid moet zijn om op bankautomaten de software aan te passen.
We zijn weer bij. Dank voor het melden allemaal.
een tablet ... die 799 dollar zou gaan kostennieuws: Gerucht: Microsoft komt met goedkopere Surface Pro 3 met Core i3:
Het goedkoopste model wordt een tablet met Core i3, 4GB werkgeheugen en 64GB flashopslag, dat 799 dollar zou gaan kosten.
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Metadata zin bijvoorbeeld gegevens over de bellers die het gesprek voeren en de locatie waar ze zich bevonden.
zin = zijn
nieuws: 'NSA tapte alle telefoongesprekken in Bahama's af'
zin = zijn
nieuws: 'NSA tapte alle telefoongesprekken in Bahama's af'
nieuws: Dell: Alienware-Steam Machine wordt ons minst winstgevende systeem ooit
wordenConsoles wordt vaak met verlies of in ieder geval met weinig winst verkocht,
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
reviews: Tweakers FAQ
Bij 'Wie beheert al die spullen?' staat
"Kees Hoekzema is charge van het systeembeheer"
moet zijn
"Kees Hoekzema is in charge van het systeembeheer"
Bij 'Wie beheert al die spullen?' staat
"Kees Hoekzema is charge van het systeembeheer"
moet zijn
"Kees Hoekzema is in charge van het systeembeheer"
Software-update - SuperAntiSpyware 6.0.1020 bèta
"In verdie 6.0 is met name"
Moet zijn
"In versie 6.0 is met name"
"In verdie 6.0 is met name"
Moet zijn
"In versie 6.0 is met name"
[ Voor 24% gewijzigd door RGAT op 20-05-2014 14:04 ]
Fixing things to the breaking point...
nieuws: Wetenschappers kunnen 'rijstkorrel'-implantaat in lichaam draadloos opladen
Filmpje is geluidloos.
Filmpje is geluidloos.
nieuws: Wachtwoorden iTunes-gebruikers blijken relatief eenvoudig te onderscheppen
Beveiligingsonderzoeker Loman vermoed bovendien dat precies dezelfde kwetsbaarheid tot voor kort in iOS zat
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
nieuws: Microsoft introduceert Surface Pro 3
e twee Surface Pro 3-modellen met een Core i7-cpu beschikken beide over 8GB ram en naar keuze 256MB of 512MB aan flashopslag.
Voor de duidelijkheid: lijkt mij dat het om GB's moet gaan
e twee Surface Pro 3-modellen met een Core i7-cpu beschikken beide over 8GB ram en naar keuze 256MB of 512MB aan flashopslag.
[ Voor 10% gewijzigd door Whinger op 20-05-2014 18:27 ]
"Er komt ook duurdere versies met Core i5- en i7-cpu's."
"Er komt ook duurdere versies met Core i5- en i7-cpu's."
Volgende keer misschien eerst zelf maar kijken in dit topic........j.devreede schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 18:25:

Een foutje in het opslag geheugen van de i7 versie, die heeft natuurlijk 256GB of 512GB aan opslag, niet MB
[ Voor 51% gewijzigd door daaf89 op 20-05-2014 18:48 . Reden: Quote toegevoegd ]
0 procent efficiënter isd dan reguliere fans
0 procent efficiënter isd dan reguliere fans
nieuws: Harmonix: Guitar Hero-genre verdween door overvloed en te weinig vernieuwing
Guiter -> Guitar.Het Guiter Hero-genre verdween door een overvloed aan games en een gebrek aan vernieuwing binnen het genre.
'NSA tapte alle telefoongesprekken in Bahama's af'
- Derde alinea, tweede zin:dat het erop lijkt
- Vierde alinea, tweede zin:
(beide keren tegenwoordige tijd (of beide keren verleden tijd)).de bellers die het gesprek voeren en de locatie waar ze zich bevinden
nieuws: Google geeft Google+-app 'automatische verhalen' en nieuwe interface
3e alinea:
3e alinea:
Hoort met een D te zijnen worden grote fotobibliotheken ondersteunt:
Gadgets FTW!
nieuws: Nederlandse artsen: kinderen mogen niet langer dan 2 uur achter beeldscherm
veroorzaaken -> veroorzaken
die die -> die
veroorzaaken -> veroorzaken
die die -> die
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 21-05-2014 08:24 ]
Virussen? Scan ze hier!
downloads: Auslogics Disk Defrag Touch 1.0
Volgens reactie van Dark Angel werkt het programma niet op Windows XP
Volgens reactie van Dark Angel werkt het programma niet op Windows XP
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Lees eerst de topicstart!
Wat we <em>niet</em> in dit topic willen zien:
<ul><li>inhoudelijke fouten,</li><li>suggesties voor een andere stijl of een alternatieve manier van schrijven,</li><li>fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en </li><li>meldingen waar discussie over mogelijk is.</ul>Open voor zulke zaken dus een <em>apart</em> topic!~~~[/html]
~~~[html]Lees eerst de topicstart!
Wat we <em>niet</em> in dit topic willen zien:
<ul><li>inhoudelijke fouten,</li><li>suggesties voor een andere stijl of een alternatieve manier van schrijven,</li><li>fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en </li><li>meldingen waar discussie over mogelijk is.</ul>Open voor zulke zaken dus een <em>apart</em> topic!~~~[/html]