nieuws: Samsung moet 215 miljoen euro extra schadevergoeding betalen aan Apple
komt boven op een bedrag van bijna 600 miljoen dollar DAT
komt boven op een bedrag van bijna 600 miljoen dollar DAT
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 22-11-2013 18:41 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Spark is geschreven in Dart, Googles javascript-vervanger
Dart is een objectgeoriënteerde taal in C-stijl bedoeld om uiteindelijk Javascript te vervangen.
er is een tool dart2js om Dart-code naar Javascript om te zetten.
JavaScript schrijf je met een hoofdletter J en een hoofdletter S (wel consistent doenChrome Apps zijn apps geschreven in html, javascript en css of geschreven in C/C++
Defensie koopt vier onbewapende MQ-9 Reaper-dronesbeide is niet om toestemming gevraagd
Die zin loopt niet goed.waarbij de toestellen door een team van ongeveer honderd man met andere NAVO-landen zal meewerken
(bijwoord, geen bijvoeglijk naamwoord).binnenslands
Ik ben helemaal geen stagiair
Verwijderd
Een deel van de plaatsnamen is weggelaten; het is onbekend of er Nederlandse plaatsen onder de atappunten zijn.
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
Motorspot -> Motorsportgamers 5,8 miljoen kilometer hebben gereden in Forza Motorspot 5
Beetje onnodig complex geformuleerde eerste zin en onnodige komma in de tweede. Het verbindingsstreepje vóór 'app' lijkt me ook niet echt nodig. Ik zou het zo doen:Het rippen van muziek via de Android- en iOS-apps van Google Play All Access, de Spotify-concurrent van Google, blijkt eenvoudig. Door het verkeer van de telefoon te onderscheppen, kunnen afgespeelde nummers worden opgeslagen als mp3. Er wordt geen drm toegepast.
Dubbele punt? Eventueel een punt komma alhoewel die wat 'uitgeburgerd' is geraakt.maar dat is eenvoudig: daarvoor
Weer dubbele punt. Ik zou hier gewoon een punt zetten. En de komma voor "voordat" kan eigenlijk ook weg. Die in de laatste zin eigenlijk ook.Bij de All Access-apps is dat moeilijker: eerst zullen de apps moeten worden aangepast zodat ze drm ondersteunen, voordat de mogelijkheid om mp3's te downloaden ongedaan kan worden gemaakt. Google is vrijdagmiddag op de hoogte gesteld van het probleem, maar was nog niet in staat om een reactie te geven.
Dit zijn geen spelfouten of tikfouten, je wil het op een andere manier opschrijven. Dat is een kwestie van smaak. Verder zou ik er wel de spellingsregels nog even op naslaan: 'iOS apps' is géén goed Nederlands. Er móet een streepje tussen (of het moet aan elkaar). Zie: Engelse ziekteCaptJackSparrow schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:24:
nieuws: Muziek Spotify-concurrent van Google blijkt eenvoudig te rippen
[...]
Beetje onnodig complex geformuleerde eerste zin en onnodige komma in de tweede. Het verbindingsstreepje vóór 'app' lijkt me ook niet echt nodig. Ik zou het zo doen:
"Het blijkt eenvoudig om muziek van Access, de Spotify-concurrent van Google, te rippen via de Android en iOS apps van Google Play All. Door het verkeer van de telefoon te onderscheppen kunnen afgespeelde nummers worden opgeslagen als mp3. Er wordt geen drm toegepast."
[...]
Dubbele punt? Eventueel een punt komma alhoewel die wat 'uitgeburgerd' is geraakt.Anders een komma. Eventueel een nieuwe zin.
[...]
Weer dubbele punt. Ik zou hier gewoon een punt zetten. En de komma voor "voordat" kan eigenlijk ook weg. Die in de laatste zin eigenlijk ook.
Het is niet discutabel, en ik ga het niet veranderen - sorry. Uiteraard waarderen we de moeite die je er in hebt gestoken, maar dat betekent niet dat we alles overnemen.CaptJackSparrow schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:00:
Het gebruik van komma en dubbele punt is wel op zijn minst discutabel. Aangezien ik dat toch wou melden heb ik de rest gelijk maar even meegenomen ook al is dat licht off-topic. Het viel me op. Ik heb er de nodige moeite aan besteed. Lijkt me niet onredelijk dat er dan ook serieus naar gekeken wordt.
Hmmm oké... aparte keus voor iets wat gewoon officieel JavaScript heet?Joost schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:19:
We zijn weer bij! Behalve 'JavaScript', dat schrijven wij gewoon lowercase.
verhoogt.waarschijnlijk omdat ze van mening zijn dat dit het risico op backdoors en andere malware verhoogd.
t.net doet al jaren niet aan fatsoenlijk gebruik van hoofdletters. lost cause. (Ze doen ook al jaren aan 'er moet een werkwoord in de titel staan' waardoor je heel geforceerde titels krijgt.)jdemaat schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:17:
[...]
Hmmm oké... aparte keus voor iets wat gewoon officieel JavaScript heet?
[ Voor 59% gewijzigd door CyBeR op 24-11-2013 10:55 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
het onderhoudHij gelooft dat de toren, die stijgende warme lucht, opgewarmd door de zon, gebruikt en daarmee de turbines aandrijft, een alternatief kan zijn op de fotovoltaïsche cel in gebieden met veel aardbevingen, waar de onderhoud van stroomkabels of zonnepanelen lastig is.
van plan om [...] invloed te willen uit te oefenen
in buitenlandse
een alternatief kan zijn voor
een groener alternatief voor [...] en een dat langer meegaat
In afwachting van een eventuele verduidelijking door de auteur heb ik de zin voorlopig geschrapt.W-a-n-d-t schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 23:03:
Defensie koopt vier onbewapende MQ-9 Reaper-drones
[list]
• Tweede alinea, eerste zin:
[...]
Die zin loopt niet goed.
deZelfs als de configuratie van een Exchange-account lukt, kunnen echter problemen optreden: zo treden er problemen op bij het ophalen van e-mail. In sommige gevallen treden die problemen pas op na uren of dagen. Terwijl de e-mail niet meer wordt binnengehaald, gaat de accu van het toestel wel opeens veel sneller leeg. Het veranderen van de instellingen, zoals het opnieuw instellen van certificaten of het kortstondig in- en uitschakelen van synchronisatie, lijkt te problemen op te lossen, maar dat blijkt slechts tijdelijk te werken. Wat beter zou werken is het uitschakelen van pushmail en polling in te stellen, waarbij om de zoveel tijd wordt gecontroleerd of er nog nieuwe e-mail is.
Een 'l' teveel.Inmiddels kan de ontwikkelaar over meer dan 30 miljoen dollar beschikken voor het maken van ruimtesimullatiegame Star Citizen.
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Verwijderd
Wat is hier mis met 'sshd'?X-DraGoN schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:51:
nieuws: WD combineert hdd en ssd in behuizing bij Black2
De Western Digital Black2, waar Tweakers zondag over berichtte blijkt geen ssdsshd, te zijn maar twee losse schijven in een enkele 2,5"-behuizing.
| Hardcore - Terror |
Uiteraard niet, typfout (terwijl de 0 toch aan het andere eind van de reeks cijfers op mijn toetsenbord zitHet kan niet in beide situaties een 1 opleveren.
Verwijderd
ongevoelig = niet gevoelig, ongevoeliger is dan dus de vergrotende trap (der vergelijking)=meer niet gevoelig, wat natuurlijk onzin is.ongevoeliger voor slijtage dan huidige geheugentechnologie.
[ Voor 10% gewijzigd door XiniX88 op 26-11-2013 08:40 . Reden: Disclaimer toegevoegd ]
EnXiniX88 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 08:38:
reviews: PlayStation 4 en Xbox One: de hardware vergeleken
"Geheugen bandbreedte: 109 GB/s voor esRAM"
reviews: PlayStation 4 en Xbox One: de hardware vergeleken
"De opgegeven bandbreedte van het esram bedraagt 204GB/s"
lijkt mij dat 1 van de 2 correct is (of ik zit er naast)
Moet volgens mij het volgende zijn:Ddr3 heeft namelijk ook een hogere latency dan gddr5, wat deels gecompenseerd wordt door de eveneens hogere kloksnelheid.
GDDR5 heeft namelijk ook een hogere latency dan DDR3, wat deels gecompenseerd wordt door de eveneens hogere kloksnelheid.
Volgens mij heeft juist de Xbox One ddr3, een hogere latency én een hogere kloksnelheid en heeft de PS4 gddr5, een lagere latency en een lagere kloksnelheid. Correct me if I'm wrong, dan leg ik het voor aan de auteur.Toettoetdaan schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 08:40:
[...]
quote:
Ddr3 heeft namelijk ook een hogere latency dan gddr5, wat deels gecompenseerd wordt door de eveneens hogere kloksnelheid.
Moet volgens mij het volgende zijn:
quote:
GDDR5 heeft namelijk ook een hogere latency dan DDR3, wat deels gecompenseerd wordt door de eveneens hogere kloksnelheid.
[...]
Ik dacht eerst dat het anders niet zou passen, maar volgens mij gaat de @ gewoon naar de volgende regel als je "MB" toevoegt256MB xdr dram @ 3,2GHz
256 gddr3 @ 700MHz
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Inmiddels is de auteur geraadpleegd. Hij geeft je (Toettoetdaan) gelijk en het artikel is conform aangepast.Delpozo schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 08:53:
[...]
Volgens mij heeft juist de Xbox One ddr3, een hogere latency én een hogere kloksnelheid en heeft de PS4 gddr5, een lagere latency en een lagere kloksnelheid. Correct me if I'm wrong, dan leg ik het voor aan de auteur.
De rest is gefikst.
Nog steeds een lege abbr:F_J_K schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:41:
Verder staat bij de rij GPU een abbr zonder uitleg: "240 shaders @", dus even de abbr-tag weghalen?
<td>
<abbr> … </abbr>
@ 500MHz
<abbr title="compute unit"></abbr>
</td>
volgens mij staat daar een 'e' te veel in plaatste.Zodra Futuremark vanaf nu vermoedt dat een smartphone of tablet vals speelt bij zijn 3d-Android-benchmark, plaatste het deze onderaan de ranglijst met de aanduiding delisted.
[ Voor 31% gewijzigd door JDVB op 26-11-2013 13:33 ]
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
[ Voor 98% gewijzigd door Urza- op 26-11-2013 15:03 ]
Volgens mij klopt deze zin niet, verkochte tablets...verkocht.In totaal worden er 285 miljoen verkochte tablets in 2014 verkocht
[ Voor 4% gewijzigd door GeKo op 26-11-2013 16:28 . Reden: Opmaak veranderd voor duidelijkhei ]
Helemaal gelijk. Deze en de andere zijn verbeterd.Randfiguur schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:51:
video: Ubisoft toont de naval combat uit Assassin's Creed Pirates
In titel:
"Naval combat" is natuurlijk een tikkie lui. Van "maritieme oorlogsvoering" word je als redacteur ook niet vrolijk, maar "een zeeslag" past mijns inziens prima.
algoritmischeZij kregen in totaal tien logaritmische opgaven voorgelegd,
hier is een apostrof geplaatst na "coupé", echter omdat er geen verwarring kan zijn over de uitspraak, moet de meervouds-S er gewoon aan vast worden geschreven, net zoals in de eerste alinea. Het moet dus worden:Momenteel hebben veel eerste klas-coupé's al stopcontacten zodat een treinreiziger bijvoorbeeld zijn laptop of smartphone kan opladen.
Momenteel hebben veel eerste klas-coupés al stopcontacten zodat een treinreiziger bijvoorbeeld zijn laptop of smartphone kan opladen.
(nog steeds).een alternatief kan zijn voor
enEen team [...] heeft
Kamer wil ook stopcontacten in tweede klasNorthwesteren
(dus één woord).eersteklascoupés
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Het is zelfs 'eersteklascoupés', zoals ook W-a-n-d-t opmerktSleepybag schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:15:
nieuws: Kamer wil ook stopcontacten in tweede klas
eerste zin tweede alinea:
[...]
hier is een apostrof geplaatst na "coupé", echter omdat er geen verwarring kan zijn over de uitspraak, moet de meervouds-S er gewoon aan vast worden geschreven, net zoals in de eerste alinea. Het moet dus worden:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door Delpozo op 27-11-2013 09:20 ]
De uitdrukking is "in der minne schikken".'in de minne' te kunnen schikken.
Moet zijn: Sypher geeft aanSypher geeft dat alle verwijzingen naar ondertitels en aanverwante zaken zullen worden verwijderd
te veelNee, teveel concurrentie van consoles
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Zowel 'datacenters' als 'rekencentra' is correct en er is niets op tegen om, in beperkte mate, synoniemen te gebruiken.jip_86 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:35:
nieuws: 'Microsoft gaat verkeer tussen datacenters versleutelen'
Is het nu datacenter (titel) of rekencentra (artikel). Graag consistent zijn als we zo nodig geforceerd Nederlands willen gebruiken. Anders kan je net zo goed, zeker op een techsite, gewoon de gangbare terminologie uit de wereld gebruiken.
Verwijderd
Net Nederlandse bedrijf Rocki
Wordt hier "Microsoft Bing" bedoelt of mist er een komma tussen Microsoft en Google?Met het initiatief volgt Microsoft Google, Facebook en Yahoo.
Wat er staat is correct..je schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:53:
Microsoft gaat verkeer tussen datacenters versleutelen
De laatste zin van de eerste alinea:
[...]
Wordt hier "Microsoft Bing" bedoelt of mist er een komma tussen Microsoft en Google?
Of wordt hier verwezen naar het opvolgen van andere bedrijven (mist dan het woordje 'op' niet, op het einde van de zin)?
Testing, one, two ...
Commissie
(Of is deze een kloon?Viviane Reding 2
Eurocommissaris
communicatie-infrastructuur
ofverkeert [...] zich nog in een vroeg stadium
bevindt [...] zich nog in een vroeg stadium
accu's
honderdduizendenDe Cyanogemod Installer was honderduizenden keren gedownload
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
To question is to grow.
It takes one to know one...
I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.
richtteOCZ was een van de eerste bedrijven die zich op de ssd-markt richte, hoewel het bedrijf ook voedingen maakte.
ofnieuws: Lek in Windows XP- en Server 2003-kernel wordt actief misbruikt]
elevation if privilege
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq