Toon posts:

Adobe Photoshop / illustrator / Indesign / (geen video-edit)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb eerder eenzelfde topic gezien, maar ik wist niet of ik daarop mocht "inhaken".. Ik heb (per direct ;) ) een nieuwe computer nodig die programma's zoals Illustrator / Indesign / Photoshop (snel) aan zou moeten kunnen (logo's, ontwerpen, folders, tekenen, websites).

Ik heb het onderstaande samengesteld :
:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 191,73€ 191,73
1ASRock B75 Pro3-M€ 55,53€ 55,53
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 77,-€ 77,-
1Cooler Master Elite 310€ 29,-€ 29,-
1Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit€ 82,28€ 82,28
1Corsair CMSO16GX3M2A1333C9€ 110,39€ 110,39
1be quiet! System Power 7 500W€ 56,-€ 56,-
1Samsung 840 series 120GB€ 82,99€ 82,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 684,92

Ik heb gekozen voor een i5 ipv een AMD omdat die de bewerkingen sneller uit zou voeren (please correct me if i'm wrong), 2TB opslag voor voldoende ruimte voor het werk, 16RAM ipv van 8 zodat ik even vooruit kan, en een SSD voor de snelle start.

Mijn enige voorkeur is dat het budget rond de 700 euro blijft, en de bewerkingen snel uitgevoerd worden (en ik zoals voorheen, ook snel de programma's gelijktijdig kan gebruiken/wisselen).

Ik ben een enorme noob op dit gebied, maar ik heb mijn best gedaan om eerst het een en ander te lezen. Zit ik ongeveer goed (help :? )?

Gr. Priscilla

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

CS6 werkt optimaler met Intel idd, maar ik vraag me af of je echt performanceverschil ziet met een AMD.

Ik zou persoonlijk voor 32gig RAM gaan en een puike videokaart (want CS6 doet aan GPU accelaratie): http://helpx.adobe.com/ph...hotoshop-cs6-gpu-faq.html

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Je hebt een 1150 processor en een 1155 moederbord, dat gaat niet passen. Verder is de voeding nogal overkill zonder gpu. Het geheugen is van sodimm type, dat gaat ook niet passen.

[ Voor 19% gewijzigd door NLBUURMAN op 17-09-2013 13:27 ]

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-03 15:03
BtM909 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:45:
CS6 werkt optimaler met Intel idd, maar ik vraag me af of je echt performanceverschil ziet met een AMD.

Ik zou persoonlijk voor 32gig RAM gaan en een puike videokaart (want CS6 doet aan GPU accelaratie): http://helpx.adobe.com/ph...hotoshop-cs6-gpu-faq.html
Dit wordt er via gpu versneld in ieder geval. Ik neem aan dat de Intel GPU van de processor hier ook wel e.a. van zal kunnen? I.v.m. budget denk ik dat een extra kaart geen optie is, net als 32gb ram. 16 is voorlopig voldoende.
http://helpx.adobe.com/ph...gpu-faq.html#cs6_features

Moederbord past inderdaad niet. Ik heb zojuist de ASRock B85m Pro4 i.c.m. die processor gekocht, die past wel. De kast die je zelf had uitgezocht lijkt me prima. (mijne was wat overkill achteraf :P) Voordeel van dit bord is dat het 4 Ram slots heeft, je kan er dan altijd nog een keer voor kiezen om er nog eens 16gb geheugen bij te gaan prikken.

Voor mijn build (klik voor inventaris) werd aangeraden om een 360w voeding te nemen. Dit was ruim voldoende. (ik had deze config incl. dit crucial geheugen bij Afuture besteld en de andere dag in huis ;).

Ik zag overigens op tweakers gisteren of de dag ervoor nog een melding van een aanbieding van Windows 7 voor 30 euro. Misschien een idee om die kosten uit te sparen? Voorlopig vind ik Windows 8 maar wat irritant!

[ Voor 67% gewijzigd door DutchDisturbed op 17-09-2013 13:55 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:00
Echt veel belangrijke features zijn niet GPU versnelt. Het gaat vooral om zoomen en dat soort taken. Dus je hebt geen high end videokaart nodig.

Daarnaast zijn de meeste files voor website/flyers etc. niet extreem zwaar. meer dan 16GB ga je pas nodig hebben als je Gigapixel foto's aan elkaar gaat plakken, of ander extreem zware bewerkingen gaat doen. 16GB is mooi "future proof".

Met het systeem wat je nu hebt samengesteld, zou je zelfs (op een videokaart misschien na) prima kunnen video-editen. In ieder geval 1080p60 materiaal.

let wel: videokaart is een stroomvreter. misschien heb je aan de videokaart van je CPU ook genoeg. Een GPU is later makkelijk toe te voegen, maar dat betekend ook een sterkere voeding.

en een hogere voeding is volgens mij, wat ik heb gelezen, niet erg. Vaak kun je beter overcapiciteit hebben, omdat de voeding dan efficienter is dan dat die nog net genoeg spanning kan leveren.

• DutchDisturbed
voor mijn systeem gold volgens verschillende mensen in ieder geval dat die 360w nog ruim voldoende moest zijn, zelfs als ik een gemiddelde gpu en optische drive toe zou voegen. Maar goed ik zie dat mijn eigen voeding net zo duur is als de voeding van de ts. Dus qua budget maakt het in ieder geval niet veel uit.

Ik zou in ieder geval kiezen voor de nieuwe generatie i5 processoren (de gekozen 4670) en ik denk dat dan in het budget geen ruimte is voor de extra gpu. Het hangt een beetje af van hoe de ts werkt, maar ik denk ook niet dat het nodig is. Wanneer dat wel het geval is dan kom je gewoon niet uit met dit budget en lijkt het me dat er ook wel wat budget is voor een extra videokaart.

[ Voor 38% gewijzigd door DutchDisturbed op 17-09-2013 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind jullie allemaal zo geweldig :)

@BtM909: bedankt voor je professionele mening over de Intel / AMD strijd. Ik heb ontzettend getwijfeld over de AMD :)

@NLBUURMAN / @Dutchdisturbed: ik heb zojuist het moederbord aangepast. Domme fout, ik had hiervoor een opstelling met AM 3+ sockets etc, en twijfelde zo erg, dat ik na de keuze voor Intel hier totaal overheen heb gekeken. Aangepast, en thanks!

@waah: ik had ook zoiets gelezen. Ik heb alle videokaarten die iin de link worden genoemd bekeken, en als je zegt dat deze later toegevoed kan worden.. zit ik nu dan nog steeds goed?

Ik heb de voeding ook iets aangepast (op wellicht latere toevoeging GPU, e.a. ;) )

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 191,73€ 191,73
1ASRock B85M Pro4€ 63,95€ 63,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 74,85€ 74,85
1Cooler Master Elite 310€ 29,-€ 29,-
1Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit€ 82,28€ 82,28
1Corsair CMV16GX3M2A1333C9€ 114,90€ 114,90
1Cooler Master Silent Pro Gold 450W€ 55,-€ 55,-
1Samsung 840 series 120GB€ 82,99€ 82,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 694,70

@thanks to oplettende NLBuurman :)

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:58
Ik weet niet hoe groot de bestanden zijn waar je mee werkt, maar als je een grotere SSD neemt kun je daar de bestanden van je huidige project opzetten zodat ze een stuk sneller inladen. Als je de standaard meuk gaat installeren ga je al snel richting de 100GB (athans, ik :P)

[ Voor 19% gewijzigd door Bartske op 17-09-2013 15:02 ]

• DutchDisturbed
120gb zal toch wel ruim genoeg zijn? Wanneer je met zulke bestanden werkt dat dat niet genoeg is lijkt het me dat je ook wel met een ander budget bezig bent ;) Anders lijkt me dit gezien het budget niet handig, je zou moeten bezuinigen op andere zaken en uiteindelijk achteruit gaan.

Vergeet dus niet de windows aanbiedingen he! Of misschien dat je nog een oude windows xp hebt liggen? Voor 30 euro koop je al een upgrade! In dat geval heb je 50 euro over! Dat is al een halve videokaart of eventueel inderdaad een grotere ssd.

[ Voor 13% gewijzigd door DutchDisturbed op 17-09-2013 15:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Bartske, bedankt voor je reactie! Wellicht kan ik later, als blijkt dat het niet voldoende (/sneller) is, alsnog een grotere ssd erin plaatsen?

@Dutchdisturbed, bedankt voor de tip!

• DutchDisturbed
Je kan er natuurlijk altijd een grotere in plaatsen, je zal dan wel opnieuw de boel moeten installeren. Maar wanneer je oude projecten netjes op de "normale" harde schijf terug zet en de ssd alleen voor software en lopende dingen gebruikt zal deze groot genoeg zijn.

Voordeel van een grotere ssd is dat deze schijf iets sneller is. Ik geloof dat het bij samsung een verschil is tussen 400 of 500mb/s schrijfsnelheid. Maar als je nog geen ssd gewend bent weet je uberhaupt niet wat je meemaakt :P

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

je hebt nog altijd SODIMM's geselecteerd, terwijl je gewone DIMM's nodig hebt ;)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:00
Heb zelf 128GB.... met daarop de volledige Adobe Suite... en heb nog 50GB over. dus je kan je projectbestanden (tijdelijk) wel op je SSD plaatsen. Zeker als het om flyers, websites en dat soort grafisch spul gaat.

als is 256 wel leuk, is het in verhouding niet zo noodzakelijk dat je daarvoor een slechtere processor moet nemen of iets dergelijks.

en voor 450W moet je volgens mij ook nog wel een losse videokaart kunnen plaatsen. Geen GTX Titan, maar een mid-range kaart (snel genoeg, en ook prima games op te spelen mocht je dat willen). Maar zou eerst gewoon geen videokaart doen.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:05

Vos

AFCA

Iemand nog op- of aanmerkingen over dit systeem? Ik heb dezelfde wensen als de TS dus lurk mooi mee :).

@TS, ga je dit systeem zo bestellen?

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Pagina: 1