Aankoopadvies router, ziggo internet

Pagina: 1
Acties:

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-12 08:58
Beste Tweakers,

Ik ben het afgelopen jaar al flink aan het sukkelen met mijn draadloos internet in mijn appartement.
Sinds maart 2012 maak ik gebruik van Ziggo internet met het Ubee modem. Het draadloos internet werkte op het eerste modem erg slecht, waarna een monteur voor mij een nieuw modem heeft geïnstalleerd. Dit is ongeveer twee maanden goed gegaan, maar zonder (door mij bekende) aanleiding heeft het draadloos zijn stabiliteit verloren.

Na wat verdieping hier op het forum en contact met Ziggo heb ik een router aangeschaft van een mede-tweaker, wat blijkbaar het probleem op zou moeten lossen. Ook dit ging een periode van 2-3 weken prima, totdat ook deze verbinding weer onstabiel is geworden. De betreffende router is de Sitecom WL-341 Wireless Router 300N X2. Ik weet dat dit geen top equipment is, maar had verwacht dat het voor mijn gebruik toch een goede oplossing moest zijn.

Wat het probleem kan veroorzaken is dat in mijn omgeving meer dan 40 internet verbindingen te vinden zijn, waarbij veel van deze verbindingen zeker 60% van de signaalsterkte hebben van mijn eigen netwerk.
Ook zijn alle kanalen druk in gebruik, waardoor het wisselen van kanaal geen oplossing blijkt te zijn.

Nu zou ik graag advies van jullie willen wat ik moet doen om toch stabiel draadloos internet te krijgen.
- Moet ik verder gaan zoeken bij Ziggo?
- Moet ik gaan zoeken in de configuratie van mijn Router/Modem (heb al een hoop geprobeerd, en ook al een expert laten kijken, wat tot geen resultaat heeft geleid, dit heeft dus niet mijn voorkeur)?
- Moet ik een nieuwe 'betere' router aanschaffen?

Hieronder schets ik nog een situatie van het internet gebruik in mijn huishouden:

Mijn voornamelijke toepassingen zijn;

- draadloos internet op samsung galaxy S3, voornamelijk internet gebruik;
* waarbij gebruik wordt gemaakt van streamen via de Youtube app
* waarbij gebrowsed wordt met de standaard telefoon browser
* waarmee gebruik wordt gemaakt van de gmail applicatie

- draadloos internet op samsung galaxy S2, voornamelijk internet gebruik;
* waarbij gebruik wordt gemaakt van streamen via de youtube site
* waarbij gebrowsed wordt met de standaard telefoon browser en chrome browser
* waarbij gebruik wordt gemaakt van de Hotmail applicatie
* waarbij gebruik wordt gemaakt van de facebook applicatie

- draadloos internet op Laptop met Intel wireless netwerkkaart (exact model moet ik nog opzoeken)
* waarmee intensief wordt gegamed (hierbij is de onstabiliteit het vervelendst)
* waarmee ongeveer 10 gigabyte per maand via torrents wordt gedownload
* waarmee voorderest vooral gebrowsed wordt.

- bedraad internet op computer met Intel netwerkkaart (exacte model moet ik nog opzoeken)
* waarmee vooral gebrowsed wordt.

Alvast bedankt voor de moeite van het doorlezen, en ik hoop op een goed advies!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:24

RvL

Een draadloos netwerk in een drukke omgeving is altijd erg lastig. Stabiliteitsproblemen en lage bandbreedte zijn de eerste gevolgen de congestie in de lucht.

Een goede router kan inderdaad bijdragen aan de stabiliteit en bandbreedte, maar ook een goede router zal last hebben van de drukte in de lucht. Je kan overwegen over te stappen naar 5GHz, maar je telefoons kunnen daar niet op. Dus heb je een router nodig die beide (en gelijktijdig) kan. Gelukkig zijn er tegenwoordig een hoop routers die dat kunnen.

De 5GHz band is (vooralsnog) namelijk relatief rustig, al kan ik natuurlijk niet zien hoe dat bij jou is (en zonder apparaat wat zelf op 5GHz kan is dat ook niet te onderzoeken). Het nadeel van de 5GHz band is wel dat het bereik wat minder is (kleinere golflengte dus dringt minder goed door muren en aanverwanten).

Nadeel is ook dat je mogelijk een andere netwerkkaart nodig hebt voor je laptop (exact model is dan inderdaad handig om te weten ;) ), omdat een hoop netwerkkaarten alleen geschikt zijn voor 2.4GHz.

Zonder je budget te weten: de Asus RT-N66U schijnt een erg goede router te zijn. Zelf heb ik er helaas geen ervaring mee, maar er loopt wel een uitgebreid topic over: [Ervaringen] Asus RT-N66U (N900) dual-band router

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Qon
Erg bedankt voor je advies! Budget leek mij inderdaad niet handig om aan te geven, aangezien ik graag stabiel internet wil krijgen en behouden, zonder daar concessies in te hoeven maken.

Daarnaast heb ik volgens mij enkel een wifi-kaart in m'n laptop zitten waarop 2,4 GHz kan worden ontvangen. Ik heb al meer gelezen over 5 GHz en dat het minder druk zou zijn. Daarom zal ik me nog meer gaan verdiepen of het voor mij mogelijk is om mijn netwerkkaart in mijn Clevo 170M te vervangen (BTO laptop, dus moet mogelijk zijn lijkt me). Wellicht dat je me al een richting kan opsturen waar ik meer informatie kan vinden, waar deze te bestellen en/of in te bouwen.

Nogmaals bedankt!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:40
Zowel de S2 en de S3 ondersteunen 5Ghz, dus 5Ghz scannen is mogelijk met één van de smartphones

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Qon schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:11:
Beste Tweakers,

Ik ben het afgelopen jaar al flink aan het sukkelen met mijn draadloos internet in mijn appartement.
Sinds maart 2012 maak ik gebruik van Ziggo internet met het Ubee modem. Het draadloos internet werkte op het eerste modem erg slecht, waarna een monteur voor mij een nieuw modem heeft geïnstalleerd. Dit is ongeveer twee maanden goed gegaan, maar zonder (door mij bekende) aanleiding heeft het draadloos zijn stabiliteit verloren.

Na wat verdieping hier op het forum en contact met Ziggo heb ik een router aangeschaft van een mede-tweaker, wat blijkbaar het probleem op zou moeten lossen. Ook dit ging een periode van 2-3 weken prima, totdat ook deze verbinding weer onstabiel is geworden. De betreffende router is de Sitecom WL-341 Wireless Router 300N X2. Ik weet dat dit geen top equipment is, maar had verwacht dat het voor mijn gebruik toch een goede oplossing moest zijn.
Ik niet.

Dat is echt onderste uit de kan, een buggy low-end router van een paar jaar terug. Slechte performance, slechte stabiliteit. Maar dan nog is dat niet je hoofdprobleem...
Wat het probleem kan veroorzaken is dat in mijn omgeving meer dan 40 internet verbindingen te vinden zijn, waarbij veel van deze verbindingen zeker 60% van de signaalsterkte hebben van mijn eigen netwerk.
Ook zijn alle kanalen druk in gebruik, waardoor het wisselen van kanaal geen oplossing blijkt te zijn.
Bingo. Dit is je probleem. De jou niet bekende oorzaak dat het fout ging is simpelweg dat iemand anders op hetzelfde kanaal veel verkeer genereerde. Het aantal netwerken en hoe sterk ze zijn zegt nog niet zoveel, wat vooral hinder oplevert is zwaar gebruik van een netwerk. Ter vergelijking, ik detecteern momenteel in de woonkamer 46 netwerken. Enige daarvan die enig hinder oplevert is die van een van mijn directe buren. De rest hangt volop in de lucht, maar men doet er blijkbaar bijna niets mee. We hebben gewoon onderling afgesproken welke kanalen we pakken en sindsdien gaat het prima.

Maar goed, met 40 netwerken kan het zomaar zijn dat twee of drie anderen hun WiFi volop gebruiken en dan gaat het op 2.4GHz gewoon niet werken.
Nu zou ik graag advies van jullie willen wat ik moet doen om toch stabiel draadloos internet te krijgen.
- Moet ik verder gaan zoeken bij Ziggo?
Zinloos. Zij leveren prima internetverbinding, je WiFiproblemen zitten gewoon in de lucht. Waarschijnlijk was er ook niets mis met de Ubee WiFi-modems, ook puur interferentie.
- Moet ik gaan zoeken in de configuratie van mijn Router/Modem (heb al een hoop geprobeerd, en ook al een expert laten kijken, wat tot geen resultaat heeft geleid, dit heeft dus niet mijn voorkeur)?
"Een expert"? Wees eens duidelijker wat je daarmee bedoelt. Enige WiFi-certificiring is voor theorie van hoe het werkt en voor het opzetten van corporate netwerken ermee. En ik kan je verzekeren dat je daar niet leert wat je nodig hebt om een thuisrouter optimaal in te stellen in een hostile omgeving...

Maar goed: je router is brak en bovenal single-band (2.4GHz-only). Dat geef vrij weinig qua settings om mee te spelen. Je wilt in ieder geval absoluut 20MHz-brede kanalen gebruiken (en dus niet 20/40 auto) aangezien twee keer zoveel kanaal ook twee keer zoveel interferentie geeft, en hij per kanaal maar half zo hard kan zenden. Verder wil je power gewoon op 100% hebben. Maar goede kans dat dat geen steek helpt als er gewoon op alle 2.4GHz-kanalen verkeer en dus verstoring is.
- Moet ik een nieuwe 'betere' router aanschaffen?
Dat is nog maar de vraag.

Wat je bovenal wilt is waar mogelijk op 5GHz overstappen. Daar heb je meer kanalen en minder interferentie (want de signalen penetreren minder). Voorwaarde is wel dat je client devices het aankunnen en dat je nog overal waar nodig ontvangst hebt.

Het zou zomaar kunnen dat je Ubee modem 5GHz aankan. Zo ja zou je het daarmee kunnen proberen.
Hieronder schets ik nog een situatie van het internet gebruik in mijn huishouden:

Mijn voornamelijke toepassingen zijn;

- draadloos internet op samsung galaxy S3, voornamelijk internet gebruik;
* waarbij gebruik wordt gemaakt van streamen via de Youtube app
* waarbij gebrowsed wordt met de standaard telefoon browser
* waarmee gebruik wordt gemaakt van de gmail applicatie

- draadloos internet op samsung galaxy S2, voornamelijk internet gebruik;
* waarbij gebruik wordt gemaakt van streamen via de youtube site
* waarbij gebrowsed wordt met de standaard telefoon browser en chrome browser
* waarbij gebruik wordt gemaakt van de Hotmail applicatie
* waarbij gebruik wordt gemaakt van de facebook applicatie

- draadloos internet op Laptop met Intel wireless netwerkkaart (exact model moet ik nog opzoeken)
* waarmee intensief wordt gegamed (hierbij is de onstabiliteit het vervelendst)
* waarmee ongeveer 10 gigabyte per maand via torrents wordt gedownload
* waarmee voorderest vooral gebrowsed wordt.

- bedraad internet op computer met Intel netwerkkaart (exacte model moet ik nog opzoeken)
* waarmee vooral gebrowsed wordt.

Alvast bedankt voor de moeite van het doorlezen, en ik hoop op een goed advies!
Zoek om te beginnen op of je apparaten 5GHz aankunnen. Je twee telefoons ondersteunen het iig alvast wel. Mbt de NICs kom je er snel zat achter. "WiFi-bgn" is bijna altijd 2.4GHz only. "WiFi-agn" is 2.4+5GHz. Het is bij zoveel storende netwerken aan te raden om de NIC in je laptop te upgraden naar eentje die 5GHz aankan als dat nu niet kan. Als er nu een Intel 3xxx of 4xxx NIC in zit kun je vrijwel zeker upgraden naar een 5xxx of 6xxx die dual-channel (2.4GHz + 5GHz) ondersteunt.

Oslik blyat! Oslik!

• Qon
Heel erg bedankt voor het advies, ik weet in ieder geval dat inderdaad het Ubee modem de 5 GHz ondersteunt, en ook meerdere SSID's kan uitzenden. Het lijkt me sowieso goed om te beginnen met mijn telefoons 'apart' op het 5 GHz netwerk aan te sluiten, en dan de 'laptop/game' verbinding op een aparte SSID te zetten.

Daarnaast ga ik ook direct op onderzoek uit waar ik voor mijn laptop zo'n 2,4 + 5 ghz netwerk kaart kan aanschaffen, zodat ik ook van het 5 GHz signaal gebruik kan maken.

Wellicht kun je me vertellen of deze kaart geschikt is;

pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangt er maar vanaf. Dit is een mPCIe kaartje, als je huidige NIC ook mPCIe is past het alvast fysiek (als de laptop wat ouder is zou mPCI ook kunnen, dat is andere koek). Of het ook compatibel is, is een tweede. De meeste laptopfabrikanten geven geen duidelijke HCL, maar misschien dat BTO dat wel doet.

In ieder geval is de 7260 een kaart met aansluitingen voor twee antennes. Als je laptop drie antennes heeft is dat zonde, dan kun je beter een 6300 of 7300 overwegen - mits compatibel.

Geeft BTO geen info waar je wat aan hebt, dan kun je op zoek gaan naar ervaringen van anderen met dezelfde laptop. Als een ander kaart X aan de praat heeft zou het voor jou ook goede gok zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Qon
Ik ga inderdaad op onderzoek bij de samensteller, die kan mij waarschijnlijk precies vertellen welke wireless kaarten compatible zijn met mijn moederbord. Je hebt altijd de keuze om verschillende wireless kaarten te configureren, echter heeft dat de aanschaffer van de laptop niet gedaan. Ik heb weer wat te doen aankomende tijd!

Ik ga het uitzoeken, en probeer alles waar ik achterkom te posten in dit topic, zodat ik anderen in de toekomst wellicht kan helpen met deze info.

Nogmaals bedankt voor het fijne advies!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49
oh... en je game laptop aan een draadje hangen (zoizo bij gamen) en als het kan je desktop meteen ook

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Qon
Ja dat heb ik nu als oplossing ja, dat werkt prima.
Maar soms wil ik in de bank gamen, of in de keuken etc. Vandaar mijn verzoek.

• Qon
Ik heb trouwens als moederbord het volgende: Intel® 6 Series Chipset/Intel® C200 Series.

Mijn wireless kaart is de Intel Centrino Wireless-N 1030.

Wellicht kan iemand me zo vertellen welke wireless ethernet kaart rechtstreeks in mijn laptop past met deze informatie? Het zou in elk geval mij erg op weg helpen, ik weet niet op er 2 of 3 antennes ondersteunt worden (geen idee hoe ik deze informatie kan vinden, maar ik denk wel dat dit in die twee links staat die ik verzonden heb). Ik weer wel dat mijn huidige ethernet kaart geen 5 GHz ondersteunt.

Alvast bedankt voor jullie input en ik ga morgen overdag proberen naar de leverancier van de laptop te bellen.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Wireless Ethernet" is een contradictio in terminis :o

Ethernet is juist een bedrade netwerkstandaard... en geen enkele Ethernetkaart zal dus 5GHz ondersteunen...

Jij wilt een WiFi-kaart. Probleem is dat we je niet kunnen vertellen wat erin gaat. Fysiek past iedere half-height mPCIe kaart, waar bijvoorbeeld die 7260 die je noemde onder valt (evenals 90% van andere mPCIe kaarten). Punt is dat laptops in de regel met een BIOS whitelist werken. Alleen in BIOS bekende kaarten zullen geinitialiseerd worden. Dat betekent dat je echt de info van je laptop vendor moet hebben - of van anderen die dezelfde laptop hebben.

Bellen lijkt me stuk minder zinnig dan googlen, helpdeskers ingewikkelde vragen stellen over dingen die niet officieel ondersteund zijn is zelden een productieve bezigheid.

Die Intel 1030 is wel heel erg low-end. Als ik het goed zie heeft het maar een enkele radio, gelukkig toch wel twee antenneaansluitingen. Een betere kaart (die 2x2:2 aankan, oftewel twee radio's, twee antennes en twee fysieke streams) zal sowieso veel betere performance geven, nog los van 2.4GHz vs 5GHz. Maar als je toch bezig bent is 5GHz support natuurlijk aan te raden. Check trouwens in je laptop hoeveel antenneaansluitingen er zijn, het zou zomaar kunnen dat er drie in zitten maar de derde niet gebruikt wordt met deze flutkaart. In dat geval kun je rustig een 3x3:3 kaart nemen. Die zal slechts marginaal duurder zijn, maar performance zal - mits je router het ondersteunt (3x3:3 routers zijn vrij zeldzaam en doorgaans aan de duren kant) - fors sneller en stabieler zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Qon
Ik heb gisteren contact opgenomen met de leverancier van de laptop (Mitracom) en na mijn gegevens erbij te hebben gezocht, wisten ze me precies te vertellen dat deze laptop beschikt over 3 antennes, en ook welke kaart er voor geschikt zou zijn. Deze konden ze me ook voor inkoopprijs aanbieden omdat ze maar al te graag van die voorraad afkwamen (de beschikbare kaart zou een Intel centrino 6300 worden.)

Ik heb inmiddels ook goede tips gehad en deze toegepast, waardoor in elk geval gisteravond zonder uitval draadloos heb kunnen gamen, wat voorheen dus echt niet mogelijk was.

Nogmaals bedankt voor het advies. Waarschijnlijk ga ik trouwens de wifi-kaart zelf vervangen... Lijkt me erg interessant namelijk.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De Intel 6300 is een goede, snelle en betrouwbare WiFi-kaart. Het zal zeker ook in 2.4GHz beter presteren dan dat flutding wat er nu in zit, en je kunt ermee op 5GHz werken. Aanrader. Overigens, check wel even wat die "inkoopprijs" is, ik heb ooit een 6300 (die al de nodige jaartjes oud is) voor EUR 15 gekocht 2e hands, en nieuw staat hij in Pricewatch voor EUR 31 momenteel. Als de "inkoopprijs" meer is dan dat kun je het beter ergens anders kopen - en beter niet vertrouwen op die toko trouwens....

Oslik blyat! Oslik!

• Qon
Weet jij toevallig ook of de Intel Centrino Advanced-N 6235 ook een goede kaart is?
Want volgens mij gaven ze aan dat beide van deze kaarten toepasbaar zijn.

Ik weet dat de 6300 niet over bluetooth beschikt en de 6235 wel, maar de 6300 maakt gebruik van 450 mb/s en de 6235 van 300 mb/s (kan ik trouwens daaruit concluderen dat 'per antenne' gebruik kan worden gemaakt van 150 mb/s?). Mijn draadloos router zend op dit moment maximaal 300 mb/s uit, waardoor ik denk dat de 6235 wellicht ook goed genoeg is.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die marketingblaatsnelheden moet je snel negeren. "150Mbps" is een carrier bandbreedte en geen effectieve throughput, plus dingen die je niet kunt of mag optellen worden wel opgeteld.

Waar het om gaat:
- hoeveel radio's heeft de adapter
- hoeveel antennes kun je erop aansluiten
- hoeveel physcal streams kan het aan

Jouw laptop heeft drie antennes. Je wilt dus sowieso een kaart die drie antennes aan kan sluiten. De 6300 heeft drie radio's en het kan drie physical streams tegelijk aan. Dat is 3x3:3, dus de beste mogelijke combinatie.

De 6235 heeft maar twee antenneaansluitingen en kan maar twee physical streams tegelijk aan. Moge duidelijk zijn dat dat inferieur is aan de 6300, want je laat een antenne onbenut. Het is wel beter dan de huidige 1030 aangezien dat maar één radio heeft en dus ondanks gebruik van twee antennes maar een enkele physical stream aankan.

Hoeveel verschil je gaat merken hangt af van de AP waar je op aangesloten bent. Moge duidelijk zijn dat als je AP maar een enkele physical stream aankan, je weinig meerwaarde gaat halen uit NIC die twee of drie aankan. Lichte meerwaarde hou je omdat de extra radio's mogelijk maken om beter ruis eruit te filteren. Als ik kijk naar die WL-341 kan ik nergens eenduidig de configuratie qua radio's, maar als ik er zo naar kijk zie ik twee antennes en de marketingblaat heeft het over MiMo, dus je komt uit op 2x2:2.

Dan zul je meerwaarde hebben met de 6235.

Van de Ubee EVW3200 kan ik werkelijk niets vinden qua WiFi specs. Hoe dat uit zal pakken is maar de vraag.

Als je maximale performance wilt, kun je kijken naar een een router met WiFi AP die 3x3:3 doet. De al genoemde Asus RT-N66U heeft dat. Ik heb z'n grote broer, de RT-AC66U en heb daar in 802.11n-modus met een 3x3:3-capable laptop (Apple MacBook Pro voorjaar 2013) 298Mbps echte throughput gemeten. Western Digital heeft ook een vergelijkbaar presterende 3x3:3 router. Kijk op www.smallnetbuilder.com naar de WiFi charts voor een goede vergelijking.

Oslik blyat! Oslik!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:48
nieuws: 'Intel wist forumaccounts van klagers over instabiele Centrino wifi-adapters'

Koop geen Centrino, ik heb er 2 gehad en verschillende laptops en verschillende series en het N netwerk is alles behalve stabiel en G werkt perfect, ik ben niet de enige met dit probleem.

Ik raad jouw aan om voor de AC standard te gaan i.p.v. de N, helaas denk ik niet dat jouw laptop de volgende kaart ondersteund, Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth. Maar daar kom je maar op 1 manier achter.

De router kan inderdaad een Asus of een Netgear zijn, die werken beide prima.

De Ubee modems/routers van ziggo zijn instabiel mits je meer dan 2 apparaten erop gebruikt en aan torrents doet, die klappen er heel vaak uit, zelf heb ik mijn ubee in briged mode laten zetten door de helpdesk en hierdoor is alleen nog maar een modem en gebruik ik een router die niet elk uur eruit klapt bij wireless.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Qon
Bschnitz schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:51:
nieuws: 'Intel wist forumaccounts van klagers over instabiele Centrino wifi-adapters'

Koop geen Centrino, ik heb er 2 gehad en verschillende laptops en verschillende series en het N netwerk is alles behalve stabiel en G werkt perfect, ik ben niet de enige met dit probleem.

Ik raad jouw aan om voor de AC standard te gaan i.p.v. de N, helaas denk ik niet dat jouw laptop de volgende kaart ondersteund, Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth. Maar daar kom je maar op 1 manier achter.

De Ubee modems/routers van ziggo zijn instabiel mits je meer dan 2 apparaten erop gebruikt en aan torrents doet, die klappen er heel vaak uit, zelf heb ik mijn ubee in briged mode laten zetten door de helpdesk en hierdoor is alleen nog maar een modem en gebruik ik een router die niet elk uur eruit klapt bij wireless.
De 7260 is volgens mij van de laatste generatie en wordt dan inderdaad niet ondersteunt. De leverancier wist mij te vertellen dat vorige generatie kaarten nog wel ondersteunt worden, waaronder de centrino 6235 en centrino 6300. Het is dus nu aan mij om te kijken welke kaart ik ga gebruiken.

Het Ziggo Ubee modem heeft ook 2 antenne's. Dus ik zal effectief geen gebruik gaan maken van de 3 x 3:3 verbinding, maar wel profijt kunnen hebben van het minder ruis aspect.

Bij mij om de hoek zit CDROMLAND, waar ze de 6235 voor € 25,- verkopen. Ik denk dat ik anders dat maar eens ga proberen, dan heb ik sowieso garantie.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bschnitz schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:51:

Check je link:
wifi-adapter uit Intels Centrino 6230/6235-serie
*Alle* Intel WNICs heten 'Centrino', jij gooit kindje met badwater weg door te beweren dat de bug met die twee specifieke soorten gelden voor alle Centrino's :o
Ware het niet dat de "AC standaard" nog helemaal niet geformaliseerd is, met risico dat de verschillende producten die "AC" beweren te zijn niet goed samenwerken of dat alleen doen volgens N-standaard. Dat is trouwens exact wat ik al zie gebeuren tussen de Intel 7260 en Broadcom 4360 die beide beweren AC te ondersteunen maar met elkaar enkel N kunnen praten :o
Pardon :?

Heb je enig idee hoeveel routers Asus en Netgear maken. De Asus RT-N66U staat erg hoog aangeschreven. Dat kan ik niet bepaald zeggen van de RT-N16U. Idem bij Netgear: goede routers maar ook slechte en gewoon low-end dingen.

Gewoon kijken naar de individuele router, niet lui zijn en niet verder kijken dan merk :o
Topprestaties hoef je niet te verwachten, maar ik zou TS aanraden het toch te proberen en pas als het geen bevredigend resultaat geeft een andere router te overwegen.
Qon schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:20:
[...]

De 7260 is volgens mij van de laatste generatie en wordt dan inderdaad niet ondersteunt. De leverancier wist mij te vertellen dat vorige generatie kaarten nog wel ondersteunt worden, waaronder de centrino 6235 en centrino 6300. Het is dus nu aan mij om te kijken welke kaart ik ga gebruiken.

Het Ziggo Ubee modem heeft ook 2 antenne's. Dus ik zal effectief geen gebruik gaan maken van de 3 x 3:3 verbinding, maar wel profijt kunnen hebben van het minder ruis aspect.

Bij mij om de hoek zit CDROMLAND, waar ze de 6235 voor € 25,- verkopen. Ik denk dat ik anders dat maar eens ga proberen, dan heb ik sowieso garantie.
Dat zou ik dus niet doen:

1) je gebruikt een van de drie antennes niet. Dat is zonde.
2) zoals Wartopia aangeeft zijn er known issues met exact dat type. Afblijven dus.

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 17-09-2013 12:47 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Qon
Dan ga ik toch voor de 6300. Top om te zien dat er zoveel mensen zijn die mij zo'n goed advies kunnen geven. Heel erg bedankt!

• Qon
Ik heb trouwens nog een vraagje. Ik zie namelijk dat je 'antennes' van je laptop aangesloten moeten worden met aparte antenne draadjes. Zitten deze antenne draadjes nu al in mijn laptop (als de leverancier zegt dat mijn laptop 3 antennes heeft) of moet er nog een verbindingsdraadje worden gelegd tussen die antennes en de wifikaart? Want zoals jullie aangeven heeft mijn huidige kaartje maar één antenne aangesloten (ik voel me wel een extreme noob nu, maar antwoord op vragen als dit kan ik niet vinden met mr google).

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als het goed is hangen er drie antennedraadjes in je laptop. Twee daarvan zijn aangesloten (huidige kaart heeft maar 1 radio maar 2 antennes), de derde niet.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Asus RT-N66U verreweg de beste, heb er €120 voor betaald maar wat een plezier ervan!
Ubee Modem Wifi etc waardeloosssssssssssssssss!!!!!!!!!

• Qon
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:12:
Asus RT-N66U verreweg de beste, heb er €120 voor betaald maar wat een plezier ervan!
Ubee Modem Wifi etc waardeloosssssssssssssssss!!!!!!!!!
dion_b schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 18:13:
Als het goed is hangen er drie antennedraadjes in je laptop. Twee daarvan zijn aangesloten (huidige kaart heeft maar 1 radio maar 2 antennes), de derde niet.
Thx guys, zodra het is gelukt, zal ik er wat plaatjes van updaten etc.
Pagina: 1