Beste Tweakers,
Ik ben het afgelopen jaar al flink aan het sukkelen met mijn draadloos internet in mijn appartement.
Sinds maart 2012 maak ik gebruik van Ziggo internet met het Ubee modem. Het draadloos internet werkte op het eerste modem erg slecht, waarna een monteur voor mij een nieuw modem heeft geïnstalleerd. Dit is ongeveer twee maanden goed gegaan, maar zonder (door mij bekende) aanleiding heeft het draadloos zijn stabiliteit verloren.
Na wat verdieping hier op het forum en contact met Ziggo heb ik een router aangeschaft van een mede-tweaker, wat blijkbaar het probleem op zou moeten lossen. Ook dit ging een periode van 2-3 weken prima, totdat ook deze verbinding weer onstabiel is geworden. De betreffende router is de Sitecom WL-341 Wireless Router 300N X2. Ik weet dat dit geen top equipment is, maar had verwacht dat het voor mijn gebruik toch een goede oplossing moest zijn.
Wat het probleem kan veroorzaken is dat in mijn omgeving meer dan 40 internet verbindingen te vinden zijn, waarbij veel van deze verbindingen zeker 60% van de signaalsterkte hebben van mijn eigen netwerk.
Ook zijn alle kanalen druk in gebruik, waardoor het wisselen van kanaal geen oplossing blijkt te zijn.
Nu zou ik graag advies van jullie willen wat ik moet doen om toch stabiel draadloos internet te krijgen.
- Moet ik verder gaan zoeken bij Ziggo?
- Moet ik gaan zoeken in de configuratie van mijn Router/Modem (heb al een hoop geprobeerd, en ook al een expert laten kijken, wat tot geen resultaat heeft geleid, dit heeft dus niet mijn voorkeur)?
- Moet ik een nieuwe 'betere' router aanschaffen?
Hieronder schets ik nog een situatie van het internet gebruik in mijn huishouden:
Mijn voornamelijke toepassingen zijn;
- draadloos internet op samsung galaxy S3, voornamelijk internet gebruik;
* waarbij gebruik wordt gemaakt van streamen via de Youtube app
* waarbij gebrowsed wordt met de standaard telefoon browser
* waarmee gebruik wordt gemaakt van de gmail applicatie
- draadloos internet op samsung galaxy S2, voornamelijk internet gebruik;
* waarbij gebruik wordt gemaakt van streamen via de youtube site
* waarbij gebrowsed wordt met de standaard telefoon browser en chrome browser
* waarbij gebruik wordt gemaakt van de Hotmail applicatie
* waarbij gebruik wordt gemaakt van de facebook applicatie
- draadloos internet op Laptop met Intel wireless netwerkkaart (exact model moet ik nog opzoeken)
* waarmee intensief wordt gegamed (hierbij is de onstabiliteit het vervelendst)
* waarmee ongeveer 10 gigabyte per maand via torrents wordt gedownload
* waarmee voorderest vooral gebrowsed wordt.
- bedraad internet op computer met Intel netwerkkaart (exacte model moet ik nog opzoeken)
* waarmee vooral gebrowsed wordt.
Alvast bedankt voor de moeite van het doorlezen, en ik hoop op een goed advies!
Ik ben het afgelopen jaar al flink aan het sukkelen met mijn draadloos internet in mijn appartement.
Sinds maart 2012 maak ik gebruik van Ziggo internet met het Ubee modem. Het draadloos internet werkte op het eerste modem erg slecht, waarna een monteur voor mij een nieuw modem heeft geïnstalleerd. Dit is ongeveer twee maanden goed gegaan, maar zonder (door mij bekende) aanleiding heeft het draadloos zijn stabiliteit verloren.
Na wat verdieping hier op het forum en contact met Ziggo heb ik een router aangeschaft van een mede-tweaker, wat blijkbaar het probleem op zou moeten lossen. Ook dit ging een periode van 2-3 weken prima, totdat ook deze verbinding weer onstabiel is geworden. De betreffende router is de Sitecom WL-341 Wireless Router 300N X2. Ik weet dat dit geen top equipment is, maar had verwacht dat het voor mijn gebruik toch een goede oplossing moest zijn.
Wat het probleem kan veroorzaken is dat in mijn omgeving meer dan 40 internet verbindingen te vinden zijn, waarbij veel van deze verbindingen zeker 60% van de signaalsterkte hebben van mijn eigen netwerk.
Ook zijn alle kanalen druk in gebruik, waardoor het wisselen van kanaal geen oplossing blijkt te zijn.
Nu zou ik graag advies van jullie willen wat ik moet doen om toch stabiel draadloos internet te krijgen.
- Moet ik verder gaan zoeken bij Ziggo?
- Moet ik gaan zoeken in de configuratie van mijn Router/Modem (heb al een hoop geprobeerd, en ook al een expert laten kijken, wat tot geen resultaat heeft geleid, dit heeft dus niet mijn voorkeur)?
- Moet ik een nieuwe 'betere' router aanschaffen?
Hieronder schets ik nog een situatie van het internet gebruik in mijn huishouden:
Mijn voornamelijke toepassingen zijn;
- draadloos internet op samsung galaxy S3, voornamelijk internet gebruik;
* waarbij gebruik wordt gemaakt van streamen via de Youtube app
* waarbij gebrowsed wordt met de standaard telefoon browser
* waarmee gebruik wordt gemaakt van de gmail applicatie
- draadloos internet op samsung galaxy S2, voornamelijk internet gebruik;
* waarbij gebruik wordt gemaakt van streamen via de youtube site
* waarbij gebrowsed wordt met de standaard telefoon browser en chrome browser
* waarbij gebruik wordt gemaakt van de Hotmail applicatie
* waarbij gebruik wordt gemaakt van de facebook applicatie
- draadloos internet op Laptop met Intel wireless netwerkkaart (exact model moet ik nog opzoeken)
* waarmee intensief wordt gegamed (hierbij is de onstabiliteit het vervelendst)
* waarmee ongeveer 10 gigabyte per maand via torrents wordt gedownload
* waarmee voorderest vooral gebrowsed wordt.
- bedraad internet op computer met Intel netwerkkaart (exacte model moet ik nog opzoeken)
* waarmee vooral gebrowsed wordt.
Alvast bedankt voor de moeite van het doorlezen, en ik hoop op een goed advies!