Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Volvo uit 2006 met één doffe kap

Pagina: 1
Acties:

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:13
Ik heb een Volvo v50 uit 2006. In principe ziet de auto er nog goed uit, echter op één plek ziet de lak erg dof. Aangezien een foto meer zegt dan 1000 woorden, hieronder een aantal foto's. Ze zijn uiteraard clickable voor een hogere resolutie. Wat zou ik hiermee kunnen doen? Is er überhaupt nog hoop?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1757832/VolvoDoffeLak1_small.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1757832/VolvoDoffeLak2_small.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1757832/VolvoDoffeLak3_small.jpg

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:39

vhal

ಠ_ಠ

Polijsten en kijk eens voor tips in het detaillingtopic

Strava

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Balen, maar eerlijk gezegd wel vaak bij rode auto's. Hoewel de auto wel relatief jong is.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:44
Polishen, maar het lijkt wel alsof de blanke lak daar een beetje fubar is?

• smeerbartje
De_Bastaard schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:08:
Polishen, maar het lijkt wel alsof de blanke lak daar een beetje fubar is?
Thanks; wat betekent "fubar" eigenlijk? :) En welke polish raad je aan?

[ Voor 57% gewijzigd door smeerbartje op 15-09-2013 21:09 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja, er is hoop:

Commandant 4, 5 en 7

Wise enough to play the fool

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

(Het is een afkorting voor Fucked Up Beyond All Repair/Recognition, maar zo erg is t dus nog niet..)

Verwijderd

AlexanderB schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:01:
[...]

(Het is een afkorting voor Fucked Up Beyond All Repair/Recognition, maar zo erg is t dus nog niet..)
Zeker niet, goed polijsten met commandant en daarna in een goede wax zetten om de kleur voor zover mogelijk nog te beschermen.

Let op dat je niet TE heftig gaat polijsten, want dan ben je op een gegeven moment door de lak heen (deze behandeling zal eens per jaar - 2 jaar herhaald moeten worden, afhankelijk van de gebruikte beschermlaag en hoevaak je hem bijpoetst).

In een uiterst geval zou je de auto kunnen laten bijspuiten. Ken je echter niemand in de autoschade- en spuiterijen kan dat nog best een prijzig klusje worden.

Er zijn ook bedrijven en particulieren (check bv marktplaats, of het auto-detailing topic hier op tweakers) die het poetsen om dofheid te voorkomen en verhelpen voor je kunnen doen. Dan weet je in ieder geval zeker dat het goed gebeurd.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-11 18:34
Mits de blanke laklaag nog intact is, kun je met poetsen zeer veel bereiken:

http://forum.carclean.nl/...-Charade-metamorfose.aspx

De wijzen komen uit het Oosten!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

^ wauw.. wist niet dat dat mogelijk was.. (die laatste foto is zeker grappig).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 16:13
Ik zie een aantal keer Commandant voorbijkomen, maar een kennis van me raadt dat juist af. Goedkope rommel, je poetst je een ongeluk en er zit ammoniak in, wat op lange termijn minder goed is voor de lak. Wat er precies minder goed aan is weet ik niet precies, maar de beste man zit al 35 jaar in de autolak- en poetsbranche, dus ik geloof hem op zijn woord :P Hij heeft me een tijdje geleden aangeraden System Easy Polish te gebruiken op mijn verbleekte Swift en die is er weer netjes rood van geworden. Zie http://www.nonpaints.com/...J-Sw9j70LkCFZShtAodT2cAyA

Een jaar of tien geleden heb ik ook goede ervaring opgedaan met Bendolit (http://www.bendolit.com/) Ik had toen een bleekrode Mitsubishi Colt met een bijna wit uitgeslagen motorkap. Na drie uurtjes poetsen waarvan twee uur alleen aan de motorkap besteed te hebben (tip: regel een poetsmachine :P) was het ding weer hoogglans rood :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 17:10

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

2006, dus 7 jaar oud... Wellicht nog garantie op de lak? Al eens gevraagd bij een Volvo-dealert? Nee heb je, ja kun je krijgen...

[ Voor 14% gewijzigd door Mx. Alba op 17-09-2013 10:56 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik vraag me af of er garantie wordt gegeven op iets wat er gewoon uitziet als gebrek aan onderhoud van de lak. ;)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat vraag ik me inderdaad ook af, maar zoals ik al zei: nee heb je, ja kun je krijgen. De kans erop is klein maar stel dat de Volvo-dealer vindt dat het wel garantie is, dan ben je maar mooi gratis en voor niks van het probleem af.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Het lijkt op het verkrijten van de kleurlak. Iets wat heel vaak voorkomt/kwam bij kleurlakken zonder blanke lak.

Wat ik me dus afvraag is of deze Volvo ook al is voorzien van een blanke laklaag, zoals de meeste unilakken tegenwoordig. Zo ja, dan lijkt me het een defect van de blanke laklaag.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

kendo schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:48:
Zo ja, dan lijkt me het een defect van de blanke laklaag.
... en dus mogelijk garantie. ;)

• Peenutzz
Het lijkt trouwens wel of er ooit iets overheen is gegoten, weet niet of ze dat wel als garantie opvatten.

• smeerbartje
Heb met leverancier van Bendolit gemaild. Zijn antwoord komt neer op het volgende:
  • Het betreft een uitspuitplek. Er is dus waarschijnlijk schade geweest op deze plek.
  • Uit ervaring weten ze dat de originele lak van Volvo keihard is, goede kwaliteit.
  • Lakken gebruikt voor schade-herstel zijn (doorgaans) van veel mindere kwaliteit
  • Hoewel Bendolit het aangezicht wel zal verbeteren, kunnen ze niet garanderen dat dit effect blijvend is.
  • De kleur is in feite uit de lak gepoetst, ik kijk dus in feite door de lak heen.
Wat zal ik doen? Gewoon proberen met Bendolit en poetsen als een dolle?

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:29
gewoon laten polijsten, als dat niet werkt is de blanke lak gewoon gaar en zal het opnieuw gespoten moeten worden, een ervaren autopoetsen / schadehersteller kan jou ook meteen vertellen of er uberhaupt nog blanke lak op zit en of het redelijkerwijs op te poetsen/polijsten valt

• smeerbartje
"laten" polijsten? Ik was eigenlijk van plan om het zelf te doen, met een oude handdoek ofzo... niet goed?

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nee.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Gewoon zelf doen en hou je aan de gebruiksaanwijzijng op de verpakking.
Ik heb zelf ook eens als een dolleman lopen boenen met een of ander Commandantspul en het resultaat was goed.
Ik weet alleen niet meer wat voor soort doek ik toen gebruikt heb. Handdoek lijkt me te grof.
Ik opteer voor T-shirt :*) , een paar keer dubbelgeslagen zodat je een mooi handzaam "poetsblokje" krijgt.
@Peenutzz hieronder: inderdaad, uitpoetsen met een schone doek is even belangrijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 03:06 ]

• Peenutzz
Oud t-shirt werkt goed. Maak er twee doeken van, eentje om in te wrijven, eentje om uit te poetsen :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Lees dit topic eens door: Het grote auto detailing topic

Paar dingetjes aanschaffen en je auto glimt weer als een gloednieuwe Ferrari.
Pagina: 1