Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:08
Beste mensen,

Helaas is gisteravond mijn telefoon gevallen en zit er een flinke barst in. Gezien de kosten van schermreparatie voor een Galaxy S3 nogal hoog liggen (tegen de 200) vroeg ik mij af of ik er ook een schermsticker op kan plakken om te voorkomen dat de barst verder gaat. Of heb je misschien andere tips?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

Beste tip: Bestel voor een paar tientjes een nieuwe in China en zet die er zelf in. Stelt weinig voor en zeker voor zoiets als de S3 is dat best goedkoop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-05 14:54
Naar mijn mening is reparatie de enige goede mogelijkheid. Een schermsticker zal er misschien voor zorgen dat de barst niet (veel) groter wordt, maar is niet echt een permanente oplossing. Eventueel zou je kunnen kijken of je inboedelverzekering de kosten voor herstel vergoed, maar hiervoor moet je even contact met hen openemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een paar tientjes... ik zie ze staan voor ongeveer $120: link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:17

Dima_2005

T.net-verslaafde

Moet zelfs niet uit China komen... In UK heb je ook talloze shops (bv. parts4mobiles)
Als je een beetje handig bent, kun je het zelf repareren.

Maar inderdaad, goedkoop zal het niet zijn. Paar tientjes is voor een glas alleen, maar aangezien het op een S3 vastgeplakt is, ben je verplicht om AMOLED scherm ook mee te vervangen.

Als je uitzonderlijk handig bent, kun je misschien wel het glas eraf krijgen zonder je scherm te beschadigen en dan kost het glas inderdaad een paar tientjes.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

Dima_2005 schreef op zondag 15 september 2013 @ 09:50:
Als je uitzonderlijk handig bent, kun je misschien wel het glas eraf krijgen zonder je scherm te beschadigen en dan kost het glas inderdaad een paar tientjes.
Hoe handig je ook bent, dit gaat je nooit lukken. De digitizer zit in het glas, dat glas ga je dus nooit er af krijgen zonder alles te beschadigen en een nieuwe ga je er nooit op krijgen inclusief het aansluiten van alle details.

$120 in de VS is al slecht een euro of 90. Da's dus maar een fractie van wat het toestel kost. Laat staan dat je in China gaat kijken. Ik zeg; voor een euro of 60/70 moet dat te vinden zijn. Het is nou ook weer niet een heel bijzonder scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ben nu wel benieuwd, kun je het scherm/glas nu zelf vervangen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:17

Dima_2005

T.net-verslaafde

Glas (met digitizer dus) is wel apart te verangen en is best goedkoop. Maar simpel is het niet:
YouTube: Samsung Galaxy S3 Glass Screen Replacement Repair Change - TUTORIAL

Ken een paar mensen die het ook gedaan hebben.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-05 17:32
voor 120 euro kan je in een kpn XL winkel hem laten repareren, wachtijd van 30 minuten en krijg je hem direct weer mee..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:13
Maar is de glas die je bestelt uit China of UK de zelfde kwaliteit als die van Samsung zelf? Of is het een namaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

yeth3119 schreef op zondag 15 september 2013 @ 13:18:
Maar is de glas die je bestelt uit China of UK de zelfde kwaliteit als die van Samsung zelf? Of is het een namaak?
Het is vele malen beter dan glas met een scheur erin. ;)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Thanks voor de tips mensen :) ik ben helaas niet handig genoeg dat ik het wil wagen zelf een scherm er op te zetten. Als de reparatie echt € 120 is bij zo'n KPN XL winkel ga ik daar eens langs, dat is nog een meevaller t.o.v. de € 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Altijd nog even verzekering kijken. Ik heb een algemene Interpolis buiten-de-deur verzekering. Daarmee heb ik al eens een nieuwe S1 gekregen nadat de oude onder de bus kwam en vlak voor het aflopen van mijn tweejarig abonnement een nieuw scherm toen de S1 uit mijn zak op straat viel. Als je een beetje verzekering hebt die niet al te moeilijk doet kan je het geod waarschijnlijk wel terugkrijgen. Moet natuurlijk wel een gerelateerde verzekering zijn, met een levensverzekering krijg je het niet vergoed. Kijk eens wat voor verzekering je hebt en als het misschien je dekt, bel ze op.

[ Voor 7% gewijzigd door Amanoo op 15-09-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adejong
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04-2024
Bij mij is een aantal weken geleden mijn scherm van mijn galaxy s3 ook gebarsten. Ik heb hem ook laten repareren bij een KPN XL winkel voor 120 euro.
De bon heb ik ingediend bij de inboedelverzekering en inderdaad teruggekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
Beste tip:

eBay.com , kijk voor een digitizer.
Zoek op YouTube een screen replacement filmpje

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:55

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Idem bij mijn vrouw. Gevallen, wordt nu gerepareerd, opgegeven bij de verzekering en alles krijgen we vergoed minus vijf tientjes eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

bel deze ben ik al 4 x geweest 2 x met s4 1 x lg optimus 3d en mijn nokia e7

http://www.smartphonedisplay.nl/nl/content/7-repair-center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

kosten 60 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Op hun website staat Galaxy S3 touchscreen € 169,95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Bastiaan schreef op zondag 15 september 2013 @ 17:54:
Idem bij mijn vrouw. Gevallen, wordt nu gerepareerd, opgegeven bij de verzekering en alles krijgen we vergoed minus vijf tientjes eigen risico.
Inboedel verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Adejong schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:49:
Bij mij is een aantal weken geleden mijn scherm van mijn galaxy s3 ook gebarsten. Ik heb hem ook laten repareren bij een KPN XL winkel voor 120 euro.
De bon heb ik ingediend bij de inboedelverzekering en inderdaad teruggekregen!
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik heb voor ongeveer 15 euro nieuw glas gekocht op eBay en het toen vervangen. Is ongeveer een kwartiertje werk. Glas even opwarmen, zodat de lijm los laat. Voorzichtig oude glas er af halen. Nieuwe glas er op en klaar. Werkte weer perfect.

Helaas liet ik een week later weer m'n telefoon vallen, waarbij de digitizer deze keer wel echt stuk ging |:( ;(

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je nou samen met de TS van dit topic gaat krijg je misschien wel korting: Barst in scherm + LCD defect Galaxy S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:55

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Yes; inboedel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
Croga schreef op zondag 15 september 2013 @ 09:47:
Beste tip: Bestel voor een paar tientjes een nieuwe in China en zet die er zelf in. Stelt weinig voor en zeker voor zoiets als de S3 is dat best goedkoop te krijgen.
Het leuke is, is dat dat ten eerste: fake schermpjes/digitizers zijn, en je dus niet gegarandeerd van kwaliteit bent.
Daarnaast is het vervangen van alleen het scherm een werkelijk demonisch-helse bende om die te vervangen op een Galaxy S 3, je moet het met een verfbrander lossmelten(de lijm althans) vervolgens heel veel om gaan prutsen in de behuizing etc., dat kan ik je wel afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

TecHHeaD schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:09:
[...]

Het leuke is, is dat dat ten eerste: fake schermpjes/digitizers zijn, en je dus niet gegarandeerd van kwaliteit bent.
Daarnaast is het vervangen van alleen het scherm een werkelijk demonisch-helse bende om die te vervangen op een Galaxy S 3, je moet het met een verfbrander lossmelten(de lijm althans) vervolgens heel veel om gaan prutsen in de behuizing etc., dat kan ik je wel afraden.
Dat is echt zwaar overdreven. Met een fohn werkt het ook prima en zelf heb ik mijn oven op de grilstand gebruikt. Een minuutje onder de grill en dan is de lijm helemaal zacht. Vervolgens is het een klein beetje peuteren om een 'beginnetje' te krijgen, maar daarna trek je het oude scherm er zo vanaf. Ik was in totaal een kwartiertje bezig met het hele proces.

En misschien zijn die Chinese glaasjes wel van slechte kwaliteit, zoals hier eerder gesteld, het is nog altijd beter dan een gebroken glas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-05 20:55
Mijn scherm iclusief lcd van mijn galaxy s3 is ook kapot gegaan. Vandaag bij de kpn XL winkel laten vervangen voor 120 euro. Topservice en de reparatiekoaten vallen reuze mee.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Bel eerst eens de inboedelverzekering, dan kost het of maar een fractie of helemaal niks, indien het onder de dekking valt.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 19:55
Ik zag zojuist dat mijn scherm ook een barst heeft van boven (net onder de speaker) naar rechts. Het is dat het licht er op viel, want je voelt en ziet hem van voren niet (wel met je nagel).

Als ik het goed begrijp is KPN XL de goedkoopste optie? Ik vermoed dat ik het via de inboedel wel terug kan krijgen, maar een goedkopere reparatie scheelt natuurlijk sowieso :-)

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-05 17:32
XL winkel doet het voor 120 euro, plus als je gewoon garantie hebt op je samsung toestel doen ze nog veel meer voor je (als je de batterij eruit haalt staat er een code onder de Imeinr. als het 4e nr een C of oplopend is heb je op dit moment nog garantie)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• Web-Brielle
  • Niet online
Heb nu zelf een aantal keer het glas van een S3 vervangen, opzich zo gedaan.
Het nadeel is alleen wel dat de touchscreen minder reageert omdat deze "vastgelijmd" is aan het LCD scherm.
Als je accepteert dat je touchscreen niet 100% maar 90% goed is, dan kan je alleen het glas vervangen ;) (kost 20-25 euro meestal en een uurtje werk).
https://www.dropbox.com/s...2013-07-22%2015.05.22.jpg
https://www.dropbox.com/s...2013-07-22%2015.05.03.jpg

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:06
<noteert alvast een paar namen waarvan ik nooit een tweedehands telefoon ga kopen ;) >

Nickname does not reflect reality

• Web-Brielle
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:19:
<noteert alvast een paar namen waarvan ik nooit een tweedehands telefoon ga kopen ;) >
Zolang ze het eerlijk vermelden, dan is het het probleem niet..:P mijn reactie krijgen ze daardoor alleen niet :P (makkelijk te testen bij een S3, probeer met 3 vingers iets te doen, dan loopt die vast ;) )

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Web-Brielle schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:15:
Heb nu zelf een aantal keer het glas van een S3 vervangen, opzich zo gedaan.
Het nadeel is alleen wel dat de touchscreen minder reageert omdat deze "vastgelijmd" is aan het LCD scherm.
Als je accepteert dat je touchscreen niet 100% maar 90% goed is, dan kan je alleen het glas vervangen ;) (kost 20-25 euro meestal en een uurtje werk).
https://www.dropbox.com/s...2013-07-22%2015.05.22.jpg
https://www.dropbox.com/s...2013-07-22%2015.05.03.jpg
Heb je zo'n adhesive pad gebruikt en daarna de boel weer opgewarmd en extra aangedrukt? Want ik had helemaal geen touchscreen problemen na het vervangen van het glas. Alles werkte zoals ik gewend was.

Maar het zou kunnen dat die problemen later komen, want ik heb het maar een week kunnen testen voordat ik hem weer kapot heb laten vallen |:(

• Web-Brielle
  • Niet online
Devil schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:12:
[...]

Heb je zo'n adhesive pad gebruikt en daarna de boel weer opgewarmd en extra aangedrukt?
Je bedoelt gewoon de 3M 'sticker-plak-rand' die je ertussen doet om alles weer te laten plakken aan elkaar? Zo ja, uiteraard :P
Daarna weer met de föhn eroverheen voor een paar min, werkt wel super, alleen met meerdere vingers heb je kans op vastlopers..

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:11

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:06
Da's alleen het glaasje, zonder de digitizer. En ondanks de verhalen hierboven is alleen het glas vervangen niét een simpele job. Uiteraard wel de goedkoopste oplossing maar makkelijk is het zeer zeker niet.

Nickname does not reflect reality

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:00
ook zelf het scherm vervangen ( alleen het glas ) van de S3 , koste mij nog geen 15 euro incl LOCA ( uv lijm ipv die 3m adhesive velletjes) en is het scherm dus ook weer volledig gelijmd op het LCD. Dus weer een 100% werkend touchscreen.

Wees er alleen goed op bedacht dat je het touch gedeelte vrij simpel kan slopen met het loshalen van het glas en dan mag je alsnog een compleet scherm kopen.
zie ook Gh0stw4lk3r in "[Samsung Galaxy SIII] Ervaringen en Discussie"

Maar voor je uiteindelijke vraag of een screenprotector werkt, ja dat werkt, zoals gezegd mijn scherm lag in 100en stukjes en heb dit tijdelijk bij elkaar gehouden met een screenprotector tot mijn nieuwe glas binnen was

[ Voor 14% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 26-09-2013 11:50 ]

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Web-Brielle schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:22:
[...]

Je bedoelt gewoon de 3M 'sticker-plak-rand' die je ertussen doet om alles weer te laten plakken aan elkaar? Zo ja, uiteraard :P
Daarna weer met de föhn eroverheen voor een paar min, werkt wel super, alleen met meerdere vingers heb je kans op vastlopers..
Ja die bedoel ik. Had ik er los bijgekocht, want bij het setje zat alleen een sticker voor op de randjes, terwijl het oorspronkelijke glas volledig aan de lcd zit gelijmd. Als je alleen de randjes plakt dan kan ik me voorstellen dat de touch niet meer optimaal werkt, omdat het misschien hier en daar wat 'lucht' tussen het glas en de lcd zit.

• Web-Brielle
  • Niet online
Devil schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:33:
[...]

Ja die bedoel ik. Had ik er los bijgekocht, want bij het setje zat alleen een sticker voor op de randjes, terwijl het oorspronkelijke glas volledig aan de lcd zit gelijmd. Als je alleen de randjes plakt dan kan ik me voorstellen dat de touch niet meer optimaal werkt, omdat het misschien hier en daar wat 'lucht' tussen het glas en de lcd zit.
Daarom ja :P De allereerste keer wist ik net hoe het moest, ben een uurtje bezig geweest om al die 100'den stukjes eraf te halen.
De keren daarop ging het stukken beter, doe er nu 1 per week ongeveer omdat mensen geen geld eraan uit willen geven.
Maar met dan UV dat zie ik nu pas!:O gelijk bestellen die handel :P Tips voor glas+lijm iemand? O-)
Kan ik veel mensen blij gaan maken :)

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:00
UV lijm http://www.ebay.nl/itm/130973731036 kon ik een S3 3 keer mij lijmen, was met een dag of 5 in huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:45
Ok, ik heb ook nog een vraagje.

Mijn vriendin heeft, nadat de galaxy s2 alle mishandelingen zat was en de geest had gegeven, een S3 gekocht, vandaag zat hij bij de post, en binnen een paar uur had ze het al voor elkaar om een barst in het scherm te maken (echt, terwijl ik op weg naar de winkel was voor een hoesje laat zij hem al vallen, in een plasje water, ziet er niet naar uit dat hij daar onder heeft geleden, aangezien hij nog wel normaal werkt). Nou is het geen opvallend grote barst, dus dat is het probleem niet echt (nu), maar alleen werkt het touchscreen ook niet meer, komt dit door de breuk, of moet ik vrezen voor een dure reparatie (glazen scherm kan ik, met behulp van youtube denk ik wel zelf), een hele lcd unit vervangen is toch wel een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Misschien is er water in de breuk gekomen en is daardoor het touchescreen kapot gegaan. Op zich heeft een breuk in alleen het scherm geen invloed op het touchescreen, mijn glas was helemaal versplinter, maar touch werkte nog prima. Dus ik ben bang dat dit meteen een dure reparatie wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:45
Even een kleine update.

Na 2 dagen deed het touchgedeelte het weer uit zichzelf (net toen ik bij de reparatiewinkel aankwam) en heb hem dus niet laten repareren, na een aantal uur begon het scherm echter te flikkeren, en uiteindelijk helemaal op zwart te gaan, dus het scherm is alsnog vervangen bij een kpnXL (dat was de goedkoopste). Ondertussen ook een goed hoesje omheen gedaan.
Pagina: 1