Linkjes naar externe progs werken niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik merkte in het [PC] Mechwarrior Online - Deel 2 topic dat wanneer je een link maakt naar een externe prog, Tweakers de : weghaalt in de link. Wat ik dus wilde doen is een klikbare link neerzetten om met een Mumble server te kunnen connecten. Maar als ik dat doe gaat dit niet goed.

Het gaat om deze link:
mumble://hera.mumble-serveur.com:17773/?version=1.2.2

Die wanneer ik hem klikbaar maak, de : verliest na de mumble. Dus zo:
[url=mumble://hera.mumble-serveur.com:17773/?version=1.2.2]mumble://hera.mumble-serveur.com:17773/?version=1.2.2[/url]
(hover maar eens boven de link ;) dan zie je dat de : weg is)

Geen idee of het bewust is gedaan zodat je geen externe progs kan starten via een link? Maar ik wilde het toch even melden :)

[ Voor 4% gewijzigd door mvds op 13-09-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk eens wat beter. Je link is niet mumble://, maar http://muble//. Oftewel, de URL tag parser zet er zelf http:// voor als dat er nog niet stond en verwijdert alle overige illegale tekens, je : dus. Het is geen bug, maar beperking/feature van de URL parser.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan nog is maar een beperkt aantal protocollen toegestaan en mumble: is er daar niet één van, hoe goed hij ook kijkt. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Hero of Time schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:27:
Kijk eens wat beter. Je link is niet mumble://, maar http://muble//. Oftewel, de URL tag parser zet er zelf http:// voor als dat er nog niet stond en verwijdert alle overige illegale tekens, je : dus. Het is geen bug, maar beperking/feature van de URL parser.
Volgens mij heeft de werking van de parser er weinig mee te maken of ik goed kijk of niet :) Ik vraag me dan ook af wat de toegevoegde waarde is van die opmerking. Ik meld dat het niet werkt, en daarin heb ik toch gelijk of niet? :)
NMe schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:28:
Dan nog is maar een beperkt aantal protocollen toegestaan en mumble: is er daar niet één van, hoe goed hij ook kijkt. ;)
Aha, duidelijk :) En is er een mogelijkheid om protocollen toe te laten voegen? Of is dat een no-go? :) Want volgens mij werken meer apps met dat soort links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Oude discussie, maar wat is nou de conclusie? :) Want die discussie ging van linkjes naar externe progs naar het wel of niet ondersteunen van QR codes. En over die QR codes is gezegd, dat doen we niet, maar ik zie geen conclusie over het toevoegen van protocollen voor externe progs.

(en natuurlijk moet je niet alles open zetten, maar veel gebruikte protocollen toevoegen is een andere discussie lijkt mij)

[ Voor 84% gewijzigd door mvds op 15-09-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het slotje op dat topic lijkt me redelijk sluitend? :) Er zijn zó veel protocollen dat het gewoon niet bij te houden is en gewoon alles toestaan is ook niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Er zijn inderdaad erg veel protocollen, maar ik denk dat een groot aantal niet gevraagd zijn, en ook niet gevraagd zullen worden :) Dus als je kijkt naar hoeveel protocollen er Tweakers gerelateerd zijn, (armory, winamp, mumble, teamspeak en misschien nog een handvol) dan lijkt het mij wel mee te vallen, en redelijk makkelijk te implementeren, het gaat imho om een lijstje met dingen die je toelaat, en de rest sluit je uit :) De manier van parsen lijkt me in alle gevallen hetzelfde werken.

[ Voor 14% gewijzigd door mvds op 16-09-2013 09:57 . Reden: Opmerking weggehaald, mensen vielen erover... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ja, want onze devvers zijn lui. Ze denken helemaal niet aan het feit dat het clutter geeft en mensen die het programma missen een totaal nutteloze link oplevert.

Sorry, maar wat een rotopmerking is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk ook niet dat het wenselijk is je straks overal te pas en te onpas allemaal vage klikbare links tegenkomt. Behalve dat telnet:// & irc:// links niet echt meerwaarde oplevert, daar ook een stuk meer toezicht op nodig is. Er zijn aan urls al genoeg spammers.

En de mods moeten natuurlijk ook die "apps" gaan installeren om te controleren of het policy-proof is. Een link naar een IRC-room van een 0-day crack/exploit/ftp/whatever is namelijk niet policy-proof.

Behalve de technische kant, heb je ook te maken met de policy-kant, en die draait op vrijwilligers, de mods.

Wat je niet faciliteert, hoef je ook niet te screenen...

Sommige dingen zijn eenvoudig te implenteren, maar een beslissing wordt niet enkel daarop genomen natuurlijk.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

mvds schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:04:
Er zijn inderdaad erg veel protocollen, maar ik denk dat een groot aantal niet gevraagd zijn, en ook niet gevraagd zullen worden :) Dus als je kijkt naar hoeveel protocollen er Tweakers gerelateerd zijn, (armory, winamp, mumble, teamspeak en misschien nog een handvol) dan lijkt het mij wel mee te vallen, en redelijk makkelijk te implementeren, het gaat imho om een lijstje met dingen die je toelaat, en de rest sluit je uit :) De manier van parsen lijkt me in alle gevallen hetzelfde werken.

Maar oke, ik zal het slotje zien als een "dat vinden we teveel moeite dus het komt er niet". Duidelijk... Niet erg Tweaker waardig, maar duidelijk... En jammer.
:D dus omdat tweakers.net niet doet wat in jouw straatje past zijn ze lui en is het niet tweaker waardig! Met zo;n houding kom je er wel! :')

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[url="mumble%3a//hera.mumble-serveur.com:17773/?version=1.2.2"]ach ik zie het probleem niet[/]

ow nu wel :P de browser parsed hem niet lekker

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 15-09-2013 17:00 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

crisp

Devver

Pixelated

crisp in "[Windows 8 Store] Urls van het W8 storeformaat niet herkend"

In principe beperken we ondersteuning tot enkele veelgebruikte en officiële protocollen; volgens mij is alleen unreal: een uitzondering op dat laatste - zie ook Overzicht van UBB-codes #footnote_1

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
crisp schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:25:
crisp in "[Windows 8 Store] Urls van het W8 storeformaat niet herkend"

In principe beperken we ondersteuning tot enkele veelgebruikte en officiële protocollen; volgens mij is alleen unreal: een uitzondering op dat laatste - zie ook Overzicht van UBB-codes #footnote_1
En voiceservers (Mumble, Teamspeak, Skype (geen idee of die ook met links overweg kan)) zijn volgens "jullie" niet officieel en veelgebruikt?

Het was niet bedoeld als rotopmerking, maar simpel zeggen, er zijn zoveel protocollen, dus doen we het niet vind ik wel erg makkelijk. Maar dat is jullie recht hoor, daar niet van... Maar ik mag het dan toch wel jammer vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Fietsbel schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:54:
[...]

:D dus omdat tweakers.net niet doet wat in jouw straatje past zijn ze lui en is het niet tweaker waardig! Met zo;n houding kom je er wel! :')
In mijn straatje? Hoezo in MIJN straatje? Als iemand de opmerking plaatst dat ze geen aanpassingen willen doen aan de kast om iets passend te krijgen, moet je eens kijken hoe snel je een opmerking te pakken hebt van "we zitten hier toch op Tweakers of niet?" Volgens mij is het de algemene opvatting dat je juist hier op Tweakers zit omdat je het lastige niet uit de weg wilt gaan. Of omdat veel mensen vinden dat standaard uit de winkel niet voldoet... Volgens mij is Tweakers juist voor die doelgroep opgericht...

En ik vraag de devvers niet om ALLE protocollen te gaan ondersteunen, ik vraag om de mogelijkheid enkele veel gebruikte toegevoegd te krijgen. En het is hun goed recht om nee te zeggen. Net zoals het mijn goed recht is om het jammer te vinden als de dan gezegd word, er zijn zoveel protocollen, dat we die paar gevraagde ook maar niet doen. Dat vind ik makkelijk ja, en erg jammer.

Maar prima, ik zal het laten rusten, ik heb mijn antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

crisp

Devver

Pixelated

mvds schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:37:
[...]

En voiceservers (Mumble, Teamspeak, Skype (geen idee of die ook met links overweg kan)) zijn volgens "jullie" niet officieel en veelgebruikt?
Geen officiële protocollen iig...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
crisp schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:55:
[...]

Geen officiële protocollen iig...
Oke, prima :) Ik geloof je :) Gevalletje, jammer maar helaas dus. :)
Pagina: 1