Ik ben op zoek naar een systeem ter vervanging van mijn huidige server. Op dit moment heb ik een Core2 duo (1e generatie) server staan met een Areca kaart en 5x500Gb in RAID5 voor netto 2tb storage capacity. Het systeem vreet stroom en kan eigenlijk niet veel. De IO performance is leuk maar heb ik niet echt nodig. Op dit moment heb ik een active directory draaien op de server maar het nut hiervan is ook beperkt. Dus het draaien van een Windows server OS is geen noodzaak.
Bovenstaand systeem wil ik vervangen voor een systeem met de volgende functies:
Home Server voor bestandsdeling (share aanbeiden is genoeg, hoeft geen server OS te zijn)
Torrent download systeem
Media Center (dus stil) (Plex server/client) (moet 1080p kunnen spelen)
Remote Desktop bak (op werk zijn heel veel sites geblocked maar port 3389 niet) het idee is dus om gewoon met thuis te connecten om diverse websites overdag te kunnen bezoeken.
Het nieuwe systeem wil ik in de huiskamer (TV hoek) neerzetten ipv op zolder en zal altijd aanstaan. Mijn vraag is of ik het moederbord WOL kan laten doen om het systeem uit standby te halen als ik een remote desktop sessie opzet? Een pré zou zijn als ik een remote desktop sessie kan opzetten zonder de console over te nemen. (zodat iemand het Media Center kan gebruiken terwijl ik op afstand zit te browsen op hetzelfde systeem of wat torrents aanslinger).
De hoeveelheid data die ik verzamel groeit gestaag maar niet hard. Nog geen 500Gb per jaar.
Het volgende systeem heb ik samengesteld en ik hoor graag feedback op de componenten naar aanleiding van bovenstaande wensenlijst.
Dank voor de input!
Bovenstaand systeem wil ik vervangen voor een systeem met de volgende functies:
Home Server voor bestandsdeling (share aanbeiden is genoeg, hoeft geen server OS te zijn)
Torrent download systeem
Media Center (dus stil) (Plex server/client) (moet 1080p kunnen spelen)
Remote Desktop bak (op werk zijn heel veel sites geblocked maar port 3389 niet) het idee is dus om gewoon met thuis te connecten om diverse websites overdag te kunnen bezoeken.
Het nieuwe systeem wil ik in de huiskamer (TV hoek) neerzetten ipv op zolder en zal altijd aanstaan. Mijn vraag is of ik het moederbord WOL kan laten doen om het systeem uit standby te halen als ik een remote desktop sessie opzet? Een pré zou zijn als ik een remote desktop sessie kan opzetten zonder de console over te nemen. (zodat iemand het Media Center kan gebruiken terwijl ik op afstand zit te browsen op hetzelfde systeem of wat torrents aanslinger).
De hoeveelheid data die ik verzamel groeit gestaag maar niet hard. Nog geen 500Gb per jaar.
Het volgende systeem heb ik samengesteld en ik hoor graag feedback op de componenten naar aanleiding van bovenstaande wensenlijst.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570T Tray | € 177,49 | € 177,49 |
| 1 | Gigabyte GA-H87M-HD3 | € 76,30 | € 76,30 |
| 2 | Seagate Desktop HDD.15 (OEM), 4TB | € 146,- | € 292,- |
| 1 | Lian Li PC-V355 | € 97,99 | € 97,99 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 32,45 | € 32,45 |
| 1 | G.Skill RipjawsX F3-17000CL11D-8GBXL | € 68,- | € 68,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 31,40 | € 31,40 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 120GB | € 82,50 | € 82,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 858,13 | |
Dank voor de input!
[ Voor 5% gewijzigd door RutgerDB op 12-09-2013 16:23 ]