Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netbook/laptop voor onderweg

Pagina: 1
Acties:

• GeKo
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 16:05
Beste mede leden.

Volgend jaar staat er een leuke reis naar IJsland en NY gepland, in beiden hotels heb ik gratis wifi en hier wil ik dan ook gebruik van maken. In verband met een vliegreis en de hierbij behorende maximale toegestane gewicht wens apparaat van minder dan 1.8 kg.

Waar ga ik het apparaat voor gebruiken:
- Opslag van de foto's (voor het bekijken word denk ik picasa photo viewer gebruikt)
- E-mailen. (opensource of via de browser)
- Surfen. (Chrome of Firefox)
Verder voorkeuren:
- Accuduur ±6 uur
- Compact < 13"
- Gewicht, zo laag mogelijk maar in ieder geval <1.8 kg
- Prijs, het liefst onder de €550 (Echter is de laptop hardware machtig gezien up-to-date dan wil ik best iets meer betalen.)

Een tablet is natuurlijk voor het meeste wel geschikt alleen het typen van emails is minder evenals het opslaan van de foto's. Daarom gaat de voorkeur uit naar een kleine laptop.

Zelf kwam ik op de Lenovo, Thinkpad Edge E130
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E130 (NZUBEMH)
Het is een aardige prijs voor en laptop alleen weet ik zeker dat ik deze ook na de vakantie kan blijven gebruiken, bij netbooks is dit nogal twijfelachtig.

Bij een duurder model, mijn eigen keuze, moeten muziek afspelen en office geen probleem zijn en soepel kunnen gaan.

Bij voorbaat al bedankt voor de hulp. _/-\o_

Edit:
Prijs veranderd €450 naar €550.

[ Voor 8% gewijzigd door GeKo op 12-11-2013 08:34 . Reden: Leesbaarheid verhogen. ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

Voor mijn dochter heb ik laatst in het forum een soortgelijke vraag gesteld.

Uitkomst was dat we een Windows Surface tablet hebben besteld met een Type-Cover. Omdat mijn dochter studente is, kost dit €299 via surfspot, maar ik weet niet of dat een optie voor je is.

... en gaat over tot de orde van de dag

• GeKo
Het probleem is dat ik geen student meer ben waardoor de tablets van windows, die zeer zeker leuk zijn, niet te betalen zijn.

Ik ben gister bij de makro geweest en zag dit model staan,
pricewatch: Acer Aspire V5-171-53318G50ass
De hardware is goed genoeg en de prijs was vergelijkbaar met die van de lenovo.

Alleen het feit dat die van Acer is heeft mij er van weerhouden om hem mee te nemen.
Zelf niet al te goede ervaring met een Acer (wel al 7 jaar terug gekocht en tot 3 jaar terug gebruikt).

[ Voor 122% gewijzigd door GeKo op 13-09-2013 09:00 . Reden: Toevoeging nieuwe mogelijke keuze ]

• GeKo
Omdat de vakantie waarvoor ik deze laptop wil aanschaffen snel nadert zal ik dit topic nieuw leven in blazen.
De eisen zijn nog altijd hetzelfde, behalve de prijs die ik nu verhoogt heb naar €550.

Omdat de vakantie naar NY en Pennsylvania gaat is een aanschaf in Amerika ook mogelijk (prijsverschil is in veel gevallen het wachten wel waard.) Tevens heb ik gedurende de vakantie een adres tot mijn beschikking om het product te laten komen (familie).

Ik heb in de tussentijd veel afgezocht en kom niet veel laptops tegen welke ik zonder verder advies meteen zou aanschaffen. Hoofdzakelijk vanwege eigen ervaring met Acer en Asus in het verleden.

Graag hoor ik jullie advies over de aanschaf van een laptop.

Mvg,
GeKo
O-)

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Ik zou eens naar de Asus t100 kijken. Klein, licht en een goede accuduur. Reviews zijn ook behoorlijk positief.

• GeKo
Danku, waar ik echter bang voor ben is dat dit apparaat zeer snel achterhaald en na een tijdje langzaam aanvoelt.
Ik denk wel dat ik bij de lokale mediamarkt eens met het apparaat ga spelen.

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Daar ben ik ook een beetje bang voor, daarom koop ik hem zelf niet:p

Als ik een snelle laptop had zou ik deze nemen voor erbij. Ideaal ding voor onderweg of op reis. Zou zelf graag een surface pro willen omdat
die dan ook mijn huidge (trage) laptop kan vervangen, maar de prijs is me iets te hoog.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Ik weet niet of tweedehands ook een optie is, anders wil ik schaamteloos deze even pluggen :+
V&A aangeboden: Acer Iconia Tab W700 128GB Zilver

Het is een tablet met hoes waardoor je hem in laptopstand kunt gebruiken, i5 met SSD en 4 GB geheugen, Windows 8(.1) en in nagenoege nieuwstaat.
Batterijduur is flink hoger dan wat je zoekt, scherm is full HD IPS in plaats van zoiets als de Lenovo en voor het geld is het een hele snelle machine.

Mocht tweedehands geen optie zijn dan heb je met de T100 in ieder geval de beste schermkwaliteit die je kan krijgen (IPS) of anders moet je toch gaan kijken naar de goedkope thin-and-lights die meestal teveel besparen op de écht belangrijke dingen (scherm, batterijduur, materialen die zijn gebruikt) wat toch zonde is...
De Lenovo is denk ik de beste keus als je niet zoveel uit te geven hebt en toch een vlotte machine wilt.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
is niet echt goedkoop
ik typ nu van een acer v5 (i5 ulv / gt750m / backlit / ips 1080p)
echt een fantastisch ding ! zit stevig in elkaar, heel stil, koeling lijkt prima in orde

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Merethil
Welke V5 is dat precies? Ik kan ze alleen maar vinden van 11,6" met 1366x768 scherm...
Hoe dan ook, wel een iets andere klasse he!? Iets met het verschil tussen 11,6" 1,1 KG en 15,6" 2+ KG. Daarnaast zal de batterij lang niet zo lekker meegaan als die in de tablet.

Ik snap dat je heel blij met die V5 bent (Is het niet toevallig een V7-582PG?) maar hij is niet voor iedereen geschikt...

• aron225
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii

batterij ging gister op intel gpu 5.5 uur mee , browsen en downloaden
keyboard is redelijk, hele korte travel, maar dat heb je snel met ultra portables.
1080p ips scherm is echt super goed !! echt een heeeeel mooi scherm.
mousepad is goed, alleen echt klikken met e hem hard induwen (touchpad is van elan)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Merethil
Ah die, die had ik niet gevonden.
Nette laptop maar voor deze persoon volgens mij niet echt geschikt. Ten eerste omdat hij 250 euro duurder is maar ten tweede en vooral, veel te zwaar.

Tenzij TS zich opeens bedenkt, natuurlijk.

• aron225
het was meer ter bevestiging dat de slechte reputatie van acer lang niet altijd meer opgaat.
de v5 en s7 en v7 lijn zijn prima gebouwt.
hebben prima accu's.. e.d.

ja deze is zwaarder e.d. maar er zijn in deze lijn ook minder zware en kleinere edities, met dezelfde goede bouwkwaliteit te vinden..

moet wel zeggen, 2.1 kilo valt best mee, als je er rekening mee houdt dat mijn variant lachend bf4 op medium settings @ 1080p draait

[ Voor 45% gewijzigd door aron225 op 13-11-2013 16:06 ]

• GeKo
Bedankt voor de reacties

De V5 van aron225 is echt te groot waarvoor ik hem ga gebruiken dus die valt helaas af.

Om eerlijk te zijn had ik niet gekeken naar de Acer Iconia W700.
Maar de specs zijn inderdaad erg goed, en tweedehands zijn deze net zo goedkoop als de Lenovo.
Het enige minpuntje is het ontbreken van een card reader, hoewel een losse USB card reader niet meer zo duur is tegenwoordig.

Vanavond ga ik naar de mediamarkt om een een kijkje te nemen en een beetje te spelen met beiden apparaten (acer en asus).

Update volgt zsm

• GeKo
Update:

Vanwege een leuke financiële meevaller heb ik besloten om gedurende de reis in Amerika een Surface Pro 2 aan te schaffen. Het apparaat is daar veel goedkoper en is voor mij een vervanging voor mijn desktop/laptop/tablet.

Imo een goede keus en eentje welke ik niet gedacht had te kunnen maken.
De kosten zijn wel hoger dan de €550 euro die ik hier opgegeven hebt moet ik toegeven maar omdat ik dan in een keer een goede upgrade voor alle 3 de apparaten heb is het in mijn ogen een goede compromis.

Allen dank voor uw bijdragen en reactie !
Pagina: 1