Wat een geweldige renders 
KUTGW
KUTGW
[ Voor 14% gewijzigd door F.West98 op 27-10-2013 17:13 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Dank jullie wel!F.West98 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:13:
Ziet er erg goed uit!
Dank je! Berkenmultiplex is een redelijk betaalbaar plaatmateriaal wat er imho al redelijk goed uitziet. Alleen moet je bij de locale bouwmarkt wel goed kijken of er geen 'reparaties' in het hout zitten. Zowiezo is er maar 1 zichtzijde. De andere zijde mag wat meer 'fouten' bevatten.LittleKiller schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:35:
nice! ik zit zelf nu een bureau te ontwerpen van hout waarin alles is ingebouwd. En ook ik zit te dubben over wat voor materiaal, ik als arme student kan natuurlijk niet verwachten dat ik geld genoeg heb voor een hardhouten bureau van walnotenhout! maar dat multiplex is zeker geen slecht alternatief
Wat voor CAD programma gebruik je? Inventor?
Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)
[ Voor 0% gewijzigd door JShal op 10-06-2014 23:55 . Reden: url wijziging plaatjes ]
Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)
[ Voor 0% gewijzigd door JShal op 23-06-2014 00:23 . Reden: url wijziging plaatjes ]
[ Voor 1% gewijzigd door JShal op 23-06-2014 00:27 . Reden: url wijziging plaatjes ]
[ Voor 5% gewijzigd door floriske.nl op 08-01-2014 14:04 ]
Die Glitza geeft naar mijn mening ook het mooiste effect.Als je wil lakken en de kleur van het hout wil behouden dan is Glitza een goede oplossing:
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door floriske.nl op 10-01-2014 09:40 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
[ Voor 1% gewijzigd door JShal op 30-06-2014 22:02 . Reden: url wijziging plaatjes ]
[ Voor 2% gewijzigd door Lanfear89 op 11-02-2014 11:39 . Reden: lazer => laser (zo slecht...) ]
[ Voor 1% gewijzigd door JShal op 30-06-2014 22:04 . Reden: url wijziging plaatjes ]
[ Voor 1% gewijzigd door JShal op 30-06-2014 22:07 . Reden: url wijziging plaatjes ]
[ Voor 64% gewijzigd door floriske.nl op 13-03-2014 12:35 ]
Dank je wel Casejunky!Casejunky schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:57:
echt super gaaf dit ! heerlijk om te zien
Op deze machine zitten simpele limit switches, maar die vertrouw ik niet erg voor het nullen. Ik zou eens moeten testen hoeveel afwijking ze hebben bij het 'afgaan'. Misschien valt het nog binnen een redelijke tolerantie. Alleen moet ik dan denk ik wel de machine-coordinaten opschrijven van het werkstuk nulpunt? Of is dat handiger te doen?floriske.nl schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:30:
[...] USBCNC onthoud overigens altijd de laatste werkstuk nulpunten ten opzichte van het machine nulpunt. Als zoiets gebeurd kan je dus het beste de machine opnieuw homen, dan kloppen (mits je home switches nauwkeurig genoeg zijn) je werkstuk nulpunten daarna ook weer.
De toolsetter is bij het Science Centre buiten werking, tenminste hij is wel aangesloten, maar USBCNC staat niet ingesteld om de z-home te onderbreken als de toolsetter afgaat. Dat zou ik een keertje moeten uitvogelen ...., zou fijn zijn als hij nuttig is!Voor het nullen van de z-hoogte is een toolsetter eigenlijk onmisbaar. [...]
Dat ziet er wel handig uit!Voor de gaten in de kopse kanten zou je eventueel een deuvelmaster aan kunnen schaffen.
[ Voor 1% gewijzigd door JShal op 30-06-2014 22:10 . Reden: url wijziging plaatjes ]
Dat is niet nodig, USBCNC onthoud altijd het laatst ingestelde werkstuk nulpunt.JShal schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:50:
Op deze machine zitten simpele limit switches, maar die vertrouw ik niet erg voor het nullen. Ik zou eens moeten testen hoeveel afwijking ze hebben bij het 'afgaan'. Misschien valt het nog binnen een redelijke tolerantie. Alleen moet ik dan denk ik wel de machine-coordinaten opschrijven van het werkstuk nulpunt? Of is dat handiger te doen?
De toolsetter onderbreekt ook niet het homen van de Z-as. Voor het nullen van de Z-as zit er een speciale button in het user menu.De toolsetter is bij het Science Centre buiten werking, tenminste hij is wel aangesloten, maar USBCNC staat niet ingesteld om de z-home te onderbreken als de toolsetter afgaat. Dat zou ik een keertje moeten uitvogelen ...., zou fijn zijn als hij nuttig is!
[ Voor 3% gewijzigd door floriske.nl op 18-03-2014 10:09 ]
PSN: CobusNL
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Yep, EdingCNC. Maar eens in de documentatie duiken danfloriske.nl schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:07:
[...] Dat is niet nodig, USBCNC onthoud altijd het laatst ingestelde werkstuk nulpunt. [...]
De toolsetter onderbreekt ook niet het homen van de Z-as. Voor het nullen van de Z-as zit er een speciale button in het user menu. Om de toolsetter goed te laten werken moet wel eerst de hoogte van de toolsetter ingesteld worden in een macro bestand. Dit staat uitgelegd in de user manual van de EdingCNC software.
Ik neem tenminste aan dat we het hier over "USBCNC" tegenwoordig "EdingCNC" hebben en niet over "CNCUSB" van Planet CNC? Dat zijn 2 totaal verschillende controllers namelijk.
Dank je wel!redbullet schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:58:
ik kan niet wachten totdat het af is! ziet er goed uit!!
Die had ik vroeger ook wel eens gemaakt, van een T-Ford, en enkele vliegtuigjes uit WO1. Die werden wel vastgezet met houtlijm en dat probeer ik bij deze CiP zoveel mogelijk te voorkomen.noiz13 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:15:
de laatste foto's doet me denken aan die modelbouw pakketen![]()
misschien een idee:P ik koop er wel een
Speciaal voor jou zal ik wel een begin maken met plaatjes geinspireerd op Ikea.P. Herz schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:30:
ik zou echt gek worden om dit te makenmaar echt VET!
idd, maak bouwpakket hiervan en ik koop er 1wel met ikea-achtige instructies natuurlijk
Dank je wel! Ik hoor dit wel van meer mensen in de omgeving. Productietijd is alleen nu nog veel te lang ... Plus tot hoe ver moet je de onderdelen aanleveren? Alleen gefreesd en dat mensen zelf moeten schuren en de componenten bijeen moeten sprokkelen? De IO plate en window zal voor elk moederbord anders moeten zijn... Wat valt er wel en niet in het pakket is de grote vraag.Cobus_NL schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 08:52:
Echt super toff project! Ga zo door!
mocht hier idd een bouwpakket van komen zou ik hem wel willen
Mijn moeder ookMrMilco schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:30:
Ziet er erg mooi uit, mn ma vond m zelfs nog mooi, dat wou ze wel in de kamer hebben staan
[ Voor 8% gewijzigd door JShal op 06-04-2014 17:37 . Reden: update bit-tech ]
[ Voor 1% gewijzigd door JShal op 30-06-2014 22:12 . Reden: url wijziging plaatjes ]
[ Voor 1% gewijzigd door JShal op 30-06-2014 22:14 . Reden: url wijziging plaatjes ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
alsof je bij de IKEA de tekeningen maaktJShal schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:59:
[afbeelding]Post 13: Samenstellen HDD
Ik heb al eens eerder de HDD samenstelling getest, maar deze wordt nu voor het 'echie' in elkaar gezet. Daarna snel door naar het plaatsen van de PSU met de zijwanden (wordt post 14). Op naar het verhaal:
Nu alles geschuurd is; tijd voor de assemblage. Eerst een hardeschijf vastgemaakt in de hdd mountplate. Speciaal voor P. Herz een Ikea achtig plaatje
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Dank je wel! Zelf kijk ik eerst naar plaatjes en als het niet duidelijk is, dan lees ik de uitleg pas. Maar jouw voorstel is natuurlijk ook een goede volgorde. Ik zal er eens op letten wat nou handiger is....F.West98 schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:11:
Dit is zo mooi! Overigens een tip, ik vind het persoonlijk duidelijker als de teksten boven de foto's staan, ipv eronder. Misschien voor de volgende keer, als anderen het ermee eens zijn?
stroopwaffle schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:39:
Echt prachtig gedaan, ik volg deze thread met enige jaloezie
Dank jullie wel!
De kast is inderdaad niet groot, ik wilde het namelijk zo subtiel mogelijk houden. De ATX voeding maakt de case in mijn ogen eigenlijk nog wat te groot (volgende keer maar eens gaan werken met een TFX voeding o.i.d.).P. Herz schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:14:
[...] alsof je bij de IKEA de tekeningen maakterg vet.
ik vraag me trouwens wel af wat ongeveer de afmetingen van de kast wordt... lijkt niet heel groot op de plaatjes namenlijk
Die spleten zijn in een fractie van een millimeter uit te drukken (voornamelijk de hendels van de HDD mountplate), het verschil tussen goed klemmen en net makkelijk kunnen bewegen. Ik verwacht niet veel 'lekkage' van lucht.Gmount schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:51:
Je hebt het er over dat je gaatjes dichtmaakt vanwege de airflow, maar eerder gaf je al aan dat alles de ene keer veel strakker in elkaar zit dan de andere keer. Ben je dan niet bang dat er tussen al die spleten soms ook nog veel lucht kan komen?
Ik vind het wel ontzettend mooi om te zien hoe je alles uitgedacht hebt, netjes getekend, IKEA-like bouwtekeningen voor jezelf etc. Ben je van plan om hierna alle bestanden online te zetten zodat andere mensen dit ook kunnen maken?
anders neem je een beetje stikstof mee uit het treintje, dat koelt pas goed![]()
[ Voor 1% gewijzigd door JShal op 30-06-2014 22:16 . Reden: url wijziging plaatjes ]
Dank je wel _ferry_!_ferry_ schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:56:
Ziet er allemaal mooi uit zeg! Vind de look van multiplex sowieso leuk, en als het dan nog eens allemaal zo mooi in elkaar past is het helemaal top
Dank je wel beta990!HollowGamer schreef op zondag 13 april 2014 @ 23:18:
Very cool!Kan niet wachten tot eind resultaat.
Ben benieuwd naar de koeling, maar heb de topic nog niet gelezen..
[ Voor 1% gewijzigd door JShal op 30-06-2014 22:19 . Reden: url wijziging plaatjes ]
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Speelt graag
Dank je wel! Nee, de videokaart was om te testen of het in de toekomst mogelijk is om een kaart te plaatsen (en vooral ook de connectoren).ronald245 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:31:
altijd weer een pracht om naar te kijken, blijf je die videokaart gebruiken?
misschien is het handig om shielded risers te gebruiken?
Antex schrijft dat de condensatoren in een PSU qua levensduur halveren als de temperatuur met 5,5 graden Celsius toeneemt [bron]. De PSU in mijn build wordt bijna niet belast en er zit ook geen extra PCI kaart in die warm kan worden. Dus het zal allemaal wel meevallen.Djesse8999 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:37:
Is al die warme lucht niet slecht voor je PSU?
Dank je wel!
Dank je wel! Vooral in het begin rook de kamer naar vers hout, maar de geur wordt nu wel wat minder, tenzij ik mijn neus er tegenaan druk.Thamell schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:30:
Als deze mod wordt gestresstest (?!) dan ruikt je werkplaats naar een houtzagerij vermoed ik... Maar props hiervoor, hout en PC gaat niet vaak goed samen, maar nu: damn!
Dank je wel!-Venom- schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:00:
Verdomde vet! echt netjes gemaakt.
[ Voor 1% gewijzigd door JShal op 30-06-2014 22:20 . Reden: url wijziging plaatjes ]
[ Voor 2% gewijzigd door JShal op 30-06-2014 22:21 . Reden: url wijziging plaatjes ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory
Verwijderd
Marinusvw schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:19:
Ziet er super strak uit! Vooral hoe je al die kabels heb weggewerkt!
-Venom- schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:45:
Jezus wat een berg draden in een kleine strakke ruimte! echt netjes gedaan hoor!
Dank je wel Marinusvw & -Venom- ! Ben blij dat het uiteindelijk past Casejunky, daar was ik wel even bang voor.Casejunky schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 23:04:
tis wel proppen geblazen daar xD nu ik dat zie ga ik nooit meer klagen over de weinig ruimte in mijn shuttle
Dank je wel RaoulCode! Het project is wel al bijna afgerond, maar ik heb al wel weer een nieuw idee voor een nieuwe CiP (combinatie van een NAS met iets uit de huiskamer).Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 18:22:
Zeer mooie behuizing de design is zo clean en de renders is zo geweldig ga zeker dit project volgen en je toekomstige projecten vindt het zeer mooi project!
Skills krijg je door het te doensasaa schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 22:38:
echt bijna te mooi. ik wou dat ik zulke skills had in hout bewerking, of in iedergeval het uit tekenen.
de fantasie is het probleem niet. Echt een geweldige build
Pixeltje schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 06:54:
Mooi werk weer!
Dank jullie wel, Pixeltje & spank_mojoo!
En heel veel geduldMrMilco schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:54:
Ziet er nog steeds hartstikke lekker uit man! Je moet het maar kunnen denk ik dan haha, ik kom niet verder dan boren, zagen, dremelen, en de spuitbus met lak haha
Niet verwarmen dus! Gelukkig zijn de magneten nog steeds erg sterk, ze zijn niet teveel gedemagnetiseerd. De hot glue van het hout gehaald en nu met 2 componenten (epoxy) lijm vastgezet. Na uitharden geen beweging meer in te krijgen!supermagnete.de:
Magnet shape and position at temperature losses
Whether heating leads to irreversible losses depends not only on the temperature type of a magnet but also on its shape and its positioning in a group of magnets or ferromagnetic material. The maximum working temperatures in the table above are therefore only reference points. Depending on the positioning and shape, it is possible that a magnet of a certain temperature type already suffers irreversible losses at lower temperatures.
There is a rule for the dependence of temperature losses on the magnet shape: A very flat (flatness = diameter divided by height) magnet that is polarised along its shortest dimension already suffers irreversible losses at temperatures below the maximum working temperature. If the ratio of diameter to height is less than 4, however, the magnet can be heated up above the maximum working temperature without losing its magnetisation.
Examples of actual maximum working temperatures of stand-alone neodymium disc magnets:
Magnet S-10-01-N, Diameter/height = 10, Stated max. working temperature 80C, Actual max. working temperature 60C
[ Voor 14% gewijzigd door JShal op 09-08-2014 23:20 . Reden: plaatjes resolutiefout ]
P. Herz schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:11:
eindelijk, tijdje geleden dat je update had maar man wat is dat het wachten waard, ben stiekem wel beetje fan van je geworden hoor
realmadridsi schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:03:
Wat een vette build. Vooral de detail in het ontwerp proces vind ik persoonlijk super interessant om te lezen!
KUTGW!
Dank jullie allemaal! Ik heb veel te lang niet gepost, allerlei andere dingen aan mijn hoofd gehad (zoals nieuwbouwwoning kopenthomasv schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:06:
Ziet er goed uit, zeker hoe je de "vouwen" als het ware in het hout hebt weten te krijgen met de laser dat het zo buigbaar wordt. KUTGW!
Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650
Dank je wel tharonny!tharonny schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:08:
Heel gaaf! Super netjes gemaakt!
Dank je wel Jeroendedoem! Of ik het achteraf de moeite waard vindt, moet ik daar serieus op antwoordenJeroendedoem schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 02:04:
Enorm awesome heb vanaf kwart voor één tot nu twee uur alles door gelezen, en man man man wat is dit een awesome build. Het oog voor details en met ieder klein dingetje rekening houden vergt enorm veel geduld. Je hebt inmiddels in ieder geval iets waar je enorm trots op mag zijn, en geweldig hoe je ons ieder detaill van het process hebt laten zien. Die ikea tekeningen waren natuurlijk ook helemaal mooi, en zelfs de renders heb je je (teveel) tijd aan besteed.
Ben je nu ook echt dik anderhalf jaar hiermee bezig geweest? En vind je dat achteraf de moeite waard?
In ieder geval bedank voor het (lees)vermaak!
Ik plaats de foto shoot na deze post. Tot zo!asterisk schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:27:
Ik was al bijna bang dat dit mooie project gestaakt was.. Tof om te zien dat je hem toch nog afrond!
Verwijderd
Ik zie net dat deze week de public vote mogelijk is. Een beetje last minute: alleen vandaag kan je nog stemmen! Je kan alleen stemmen als je facebook hebt (zelf heb ik dat niet).HenkDePoema schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:43:
Wat een geslaagd project dit zeg. Volg het al vanaf de eerste post, en het is mooi om te zien dat het afgerond is. Respect voor het eindresultaat, het is erg mooi geworden!
Als we nog kunnen stemmen voor de Cooler Master Case Mod World Series 2015, laat maar weten!
[ Voor 5% gewijzigd door JShal op 17-05-2015 12:52 ]
Voted!JShal schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:51:
Dank jullie allemaal voor de mooie reacties!
Ik heb nog wat zitten stresstesten met verschillende fanspeeds, maar het verschil tussen minimum en maximum fan speed is maar 1 graden op de CPU. Ik zal later nog wel wat resultaten posten.
[...]
Ik zie net dat deze week de public vote mogelijk is. Een beetje last minute: alleen vandaag kan je nog stemmen! Je kan alleen stemmen als je facebook hebt (zelf heb ik dat niet).
Link:
http://mod.coolermaster.com/ -> scratch build
of direct: http://woobox.com/bpkyfp
Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq