Het is weeral enkele dagen geleden, van 30 april om precies te zijn, maar ik realiseerde me dat er in het topic nog niets gemeld was.
Dus bij deze tijd voor een verslag!:
Team Flare heeft 30 april 2015 de Criminal Mastermind challenge voltooid in hun eerste poging! (Als eerste PS3 GOTP team als ik me niet vergis

)
Team Flare bestaat uit: TheWayJay (WJvA), Breznikov (Brasher), Levik_7 en ikzelf.
Na een behoorlijk woelige start op The Fleeca Job dankzij de bug in Scope Out - die uiteindelijk 3 uur duurde daardoor - kon ons team op de 2de dag eindelijk verder met de Prison Break heist.
Met enige hulp van armored kuruma's en grof geschut werd daar setup na setup probleemloos afgerond.
De finale van Prison Break was het eerste spannende moment. Verkleed als inmate kreeg ik het even moeilijk halfweg de ontsnapping, maar gelukkig kwam net op dat moment Breznikov ons te hulp met de buzzard, waardoor ik de tijd had om broodnodige armor bij te vullen.
Eenmaal Dr Rashkovsky er met zijn vliegtuigje vandoor ging, hergroepeerden we op het strand. Hier kreeg ons team zijn naam, toen een van de strandgangers het een slim idee vond een flare af te vuren op de laatste parachutist. Diens parachute verdween, waarna hij - op slechts enkele meters van het strand - de zee in plofte.
No harm done gelukkig, op naar de Humane Labs Raid!
Ook Humane Labs werd door het team vlot verorberd, niet in het minst dankzij pretty darn decent heli-flying van teampiloot WayJay en elite-aiming van copiloot Breznikov.
De heist finale werd in een recordtempo afgewerkt, al haalden we niet de elite challenge binnen, waarmee we speeldag 2 afsloten.
Speeldag 3 werd er verder gegaan met Series A funding. Ook hier waren er geen noemenswaardige problemen, al waren we even verrast toen tijdens Trash Truck de volgorde van ophaalpunten gewijzigd bleek te zijn!
Ook werd het tijdens de finale even spannend toen de 2 busjes gescheiden raakten op het moment dat de weerstand het hoogst was, maar met nog ruime tijd op de klok konden beide busjes het eindpunt bereiken.
Gelijk maar verder dan met Pacific Standard, de finale heist. Een en ander verliep hier net wat spannender dan tijdens eerdere oefensessies. "Signal" - de setup met Avi Swartzman op zijn eilandje - blijft een van de spannendere setups, vooral toen 3/4e van het team er vandoor was en ik geen jetski meer kon vinden. Gelukkig bleek er om de hoek nog een zwarte jetski verstopt in een inham waarna ik de achtervolging inzette.
Tijdens setup 3 - "Hack" - liep de organisatie helemaal mis. We bleken onze kuruma vergeten te zijn, dus gingen we de tegenstand te voet te lijf. Eenmaal alle weerstand weggevaagd kropen we in onze respectievelijke busjes, maar halfweg de anders rustige terugrit kreeg ons eigen busje toch meerdere gangmembers achter zich aan.
Busje nummer 2 besloot dan maar een stevige omweg te maken om zo busje 1 ter hulp te schieten, wat hard nodig bleek toen busje 1 bekogeld werd met granaten!
Goede communicatie bleek broodnodig, maar ook deze werd gelukkig netjes afgerond, al werd Levik - als ik me niet vergis - nog bijna opgeblazen door een RPG toen Breznikov "even het busje ging opblazen". Brings back memories (vorige keer blies hij zichzelf op toen hij dacht dat zijn RPG een sticky was...)
Om de avond af te sluiten werd ook nog "Convoy" uitgespeeld, zonder noemenswaardige moeilijkheid.
Dag 4, tijd voor de grote finale! Maar eerst nog even "Bikes", de laatste setup afronden. Mits volgens van de juiste route - eerst even rechtdoor met de bikes, en dan pas rechtsaf - is dit eigenlijk een van de makkelijkste setups uit de hele heist. Goed gas geven en zien dat je niet de laatste bent, want die krijgt gewoonlijk nog wat weerstand te verduren ;-).
Voor de grote finale was de tactiek vrij eenvoudig: zorgen dat er geen NOOSE aan te pas komt, doorknallen tot bij de motoren, en bij de eerste roadblock een police cruiser grijpen.
De praktijk bleek iets lastiger. Meerdere malen bleken we een iets te grote shortcut te nemen richting de motoren ("leaving the area, return to the getaway route!"; oops!).
Eenmaal bij de eerste roadblock ging het vrijmaken van een wagen vrij vlot, maar instappen bleek dan weer een grotere opgave. Tegen de tijd dat we eindelijk met z'n vieren in de wagen zaten bleven er nog maar 2 banden over, maar het was echt tijd om te gaan.
Met behoorlijk wat glijpartijen, botsingen en communicatie ("Langs rechts! Nee langs rechts zeg ik je!"; -"nee, niet die weg op, er langsheen!") raakten we voorbij de gevangenis, waar het toch echt tijd was voor een nieuwe wagen.
Van wagen wisselen bleek de juiste beslissing, 10 seconden later zaten we met zijn vieren in een verse police cruiser, en bovendien met een nieuwe chauffeur (was meteen die "wie mag er rijden?"-discussie opgelost).
Even later bevonden we ons op het spoor en was het einde in zicht. Nog even de berg over - geen enkele policieauto gezien? - en dan de final stretch tot aan de dingy die nog bijna eraan ging toen onze police cruiser er tegen/onderdoor dreef.
Mission complete, iedereen zweethandjes maar met $920.000 nog best een behoorlijk resultaat. We hebben het gehaald: "All in order" +$1.000.000, "Loyalty" +$1.000.000, "Criminal Mastermind" +$10.000.000
Rest me enkel nog te melden: WayJay is een betere piloot als ik ;-)