MrMistral schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:17:
Hier als voorbeeld mijn hoge 1:19. Zoals je ziet is er nog steeds veel ruimte voor verbetering. Maar dat is het juist met deze baan; een foutje is heel snel gemaakt. Plus dat het hier meer zo is dan bij andere tracks dat bochten doorwerken op elkaar. Daarmee bedoel ik dat een foutje of een verkeerde entry/exit in de ene bocht vaak leidt tot mindere volgende drie bochten
[
video]
Haha. Je ging die banden raken die laatste ronden. Zo herkenbaar.
Wat Mistral hier deze goede ronde heel goed toont is het 'kwakken' met de Zentorno.
Juiste moment remmen..... insturen en tijdens de bocht meteen dat gas er weer op.
Je kunt sommige bochten al remmend de zentorno al omgooien in de goede richting en doordat hij dan goed staat kan het gas er weer op. Dit bedoel ik met 'kwakken'.
Bijna elke bocht lukte hem dat en daar pak je de winst. Maar dit vergt wel wat want je rem punt moet goed zijn en insturen moet kloppen. (buiten naar binnen kort om de binnen bocht)
Indien je te laat of weinig remt haal je de bocht niet en gas erop is dan niet te doen. Indien je wel op tijd remt maar niet de juiste lijn stuurt kan je of de bocht niet halen of je haalt hem wel maar je moet vol de auto omgooien om de lijn te houden en met het gas erop veroorzaakt dit de spin.
Tip voor iedereen: De spin wordt meestal veroorzaakt door een niet ideale lijn. Hard corrigeren (vol sturen om gewenste richting te forceren) en gas erop veroorzaakt instabiliteit.
Pinas is zo ontzettend goed omdat hij een fantastische race lijn rijdt en minimaal hoeft te corrigeren. Hierdoor spint hij minimaal.
Kijk met de info Mr Mistral zijn rondje nog eens terug (vanaf 0:24) en je ziet precies wat ik bedoel. Remmen, sturen, gas erop.
En dan kan je tot een 01:18:50 komen maar dat zie ik mijzelf ook niet snel meer rijden. die koester ik voorlopig maar even.
PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX