Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-11 18:03
Nadat mijn ouders een nieuwe GT60 hebben gekocht na het openen van mijn vorige topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1555713 (Wat een TV!!!) wil ik zelf ook een TV gaan kopen zodat ik zelf kan bepalen wat ik kijk, en een tv heb voor als ik binnenkort het huis uit ga :).

Nu hoeft mij niet meer vertelt te worden dat plasma beter is (dat weet ik nu wel :9 ) maar gezien de TV voor nu -en waarschijnlijk nog 1,5 jaar- op mijn kamer staat zijn er dingen die ik mij afvraag, namelijk:
-Plasma wordt wel erg warm, wordt dat niet erg hinderlijk op een kleine slaapkamer van 10m2?
-In tegenstelling tot mijn ouders wil ik wel mijn windows desktop op mijn scherm kunnen zetten, wordt nu het inbranden wel gevaarlijk?

Naast een beetje PC-en worden er vrijwel alleen maar series en films op gekeken. Gezien die GT60 voor mij te duur is leek de ST60 mij wel wat als ik voor plasma ga. Als het LCD wordt zal ik waarschijnlijk voor de ET60 gaan.

Stiekem wil ik de ST60, maar ik ben dus bang dat mijn windows logo gaat inbranden :'(

PS: overigens wil ik voor een 42" gaan (2.5 meter kijkafstand :D )

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Op 20m2 merk ik het wel (denk ik) als hij langer aanstaat. Zeker nu met het warmere weer.
PC gebruik (desktop bezigheden) zou ik nog steeds niet doen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

Ik denk ook wel dat je de warmte gaat merken. Is het een NeoPDP? Dat zal wellicht schelen. Verder zou ik alleen een plasma kopen met een antireflectielaag.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

In mijn huiskamer merk ik zelfs als mijn 65" Pana aan staat. Temperatuur heb ik zo een graad of wat omhoog volgens de thermostaat. Scheelt wel dat de thermostaat relatief dicht bij de TV hangt (al dan wel om een hoek) en ik naast de TV dan ook nog wat eindversterkers aan heb staan die redelijk wat verbruiken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik zou in zo'n klein hok niet aan een 42" plasma beginnen vanwege de warmte.
Koop iets wat energiezuinig is.

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
In jou situatie zou ik op safe spelen en voor LCD gaan.

pricewatch: Samsung UE40F6400 Zwart
+ Goede zwart-waarden
+ Goede kleuren
+ Goed contrast
- Matige motion
- Matige kijkhoeken

pricewatch: Panasonic Viera TX-L42ET60 Zilver
+ Goede motion
+ Goede kijkhoeken
+ Goede kleuren
- Slechte zwart-waarden
- Hoge/matige input lag

http://tweakers.net/price...;331173;330499/categorie/

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-11 18:03
Bedankt voor de reacties! Jammer dat plasma door de warmte een no-go is.. Dan ga ik mijzelf verdiepen in LCD. De ET60 heb ik inderdaad al gezien! Samsung ben ik geen fan van.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als het voor zo kort is: een leuke tweedehands en later weer verder kijken (bijvoorbeeld http://tweakers.net/aanbo...ny-kdl-42w655a-zwart.html)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
evanraalte schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:45:
Jammer dat plasma door de warmte een no-go is.
Tsja. Als het nu voor een enkel keer een uurtje tv kijken was...
Maar met dubbelfunctie als computermonitor staat dat ding waarschijnlijk de halve dag aan.
Pagina: 1