Mijn ouders gaan eindelijk de oude Philips Matchline weg doen, maar willen er wel iets moois voor in de plaats. Ook nemen we een HTPC + goede audioset dus TV kijken gaat echt een feestje worden
.
Nu zijn er wel een paar eisen aan de televisie:
- 100Hz of meer (échte hertz, niet PMR, CMR of dat soort meuk).
- Zachte kleuren
- 3d (type maakt niet uit, t is meer voor de gein
)
- Ambilight, het liefst aan 3 kanten (als keuze voor Philips gaat)
Ook zijn er dingen die minder belangrijk zijn:
-SmartTV ivm gebruik HTPC
-snelheid van TVtuner ivm gebruik HTPC
Nu ben ik gaan kijken bij de lokale TVboer en kwam tot de volgende conclusies:
-Samsung wordt het sowieso niet, SmartTV wordt naar mijn mening te veel in je strot geduwd.
-Ambilight blijf ik toch heel indrukwekkend vinden, toch maar een philips dan
nu zag ik vandaag een 42pfl7008 voor 1050 (1199-cashback) en een 40pfl8007 (ik weet het oud model) voor 1050. T probleem is dat ik niet weet welke ik moet kiezen. Ik krijg de indruk dat de XXX8 serie meer op smartTV gefocust is en de 8007 dus een betere TV is(200Hz tov 100Hz en actief 3d).
Wat is jullie mening? Met de gedachten dat de beeldkwaliteit het belangrijkst is? Of zit ik totaal verkeerd met mijn keuze en moet ik voor een andere kiezen? xD
Dank u vriendelijk
Nu zijn er wel een paar eisen aan de televisie:
- 100Hz of meer (échte hertz, niet PMR, CMR of dat soort meuk).
- Zachte kleuren
- 3d (type maakt niet uit, t is meer voor de gein
- Ambilight, het liefst aan 3 kanten (als keuze voor Philips gaat)
Ook zijn er dingen die minder belangrijk zijn:
-SmartTV ivm gebruik HTPC
-snelheid van TVtuner ivm gebruik HTPC
Nu ben ik gaan kijken bij de lokale TVboer en kwam tot de volgende conclusies:
-Samsung wordt het sowieso niet, SmartTV wordt naar mijn mening te veel in je strot geduwd.
-Ambilight blijf ik toch heel indrukwekkend vinden, toch maar een philips dan
nu zag ik vandaag een 42pfl7008 voor 1050 (1199-cashback) en een 40pfl8007 (ik weet het oud model) voor 1050. T probleem is dat ik niet weet welke ik moet kiezen. Ik krijg de indruk dat de XXX8 serie meer op smartTV gefocust is en de 8007 dus een betere TV is(200Hz tov 100Hz en actief 3d).
Wat is jullie mening? Met de gedachten dat de beeldkwaliteit het belangrijkst is? Of zit ik totaal verkeerd met mijn keuze en moet ik voor een andere kiezen? xD
Dank u vriendelijk