Problemen toegang tot NAS buiten af

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views

• StevenNL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-11-2025
Beste tweakers,

Ik heb een aantal weken een Synology DS213 gehaald voor opslag.

Ik heb in de router de poorten open gegooid om ook van buiten mijn netwerk bij mijn bestanden te komen, nou kan ik sinds een paar dagen ineens geen toegang meer krijgen via mijn externe IP. Settings zijn verder ongewijzigd.

Iemand enig idee wat het probleem is?

Mvg,

Steven

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:45
- Dynamisch IP die ondertussen al gewijzigd is?
- Port forwarding ingesteld op router? (tenzij je dat bedoelt met "poorten opengooien")
- Firewall / iptables op je NAS

Misschien wel belangrijk om te weten is of je je NAS gewoon via IP benadert, of is er al een hostname aan verbonden, via dyndns bvb?

[ Voor 32% gewijzigd door SanderH_ op 07-09-2013 16:40 ]

• StevenNL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-11-2025
SanderH_ schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:37:
- Dynamisch IP die ondertussen al gewijzigd is?
- Port forwarding ingesteld op router? (tenzij je dat bedoelt met "poorten opengooien")
- Firewall / iptables op je NAS

Misschien wel belangrijk om te weten is of je je NAS gewoon via IP benadert, of is er al een hostname aan verbonden, via dyndns bvb?
Port forwarding is goed ingesteld. Wat raar is, is dat hij het wel gedaan heeft en in één keer is hij niet meer te benaderen terwijl er geen settings of IP adressen aangepast zijn.

Verwijderd

Hoi StevenNL,

Welkom op GoT!

Helaas moet ik je topic alweer sluiten. Zo zijn afzonderlijke topics over Synology alleen toegestaan bij voldoende inzet en een rechtvaardiging dit buiten de centrale Synology topics om te doen. Daarnaast verwachten we altijd zelfredzaamheid.

Bij jou lijken beide niet van toepassing te zijn, en je topic heeft een groot helpdesk-gehalte. Je biedt tevens te weinig informatie (Screenshots, wat je zelf allemaal hebt geprobeerd, e.d.) om je goed te kunnen helpen.

Probeer het eerst zelf eens op te lossen en zoek naar hoe anderen port forwarding hebben ingesteld. Doe wat testjes zoals Shields Up van grc.com etcetera. Mocht je er dan nog niet uitkomen, stel je vraag dan in het juiste topic, [Synology] Vraag en antwoord.

Dit topic is gesloten.