TL-R600VPN ervaring

Pagina: 1
Acties:

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik ben opzoek naar een router met de volgende features:
  • Een stabiele router die niet om de dag gereboot hoeft te worden
  • De default wat je van een router kan verwachten, mac filtering, ipc&mac binding, dhcp, PPPoE,etc
  • VLan support, zodat ik de verschillende vlans kan verdelen over physieke poorten
  • VPN support, zodat ik als ik via een hotspot ben verbonden toch nog veilig kan internetten
  • Gigabit poorten
En eigenlijk zat in mijn wensenlijstje ook, wat op dit moment de TP-Link niet kan bieden:
  • Wifi N op 5Ghz support
  • Wifi gasten een eigen vlan die enkel naar het internet gaat.
  • Ipv6
Nu kwam ik de TL-R600VPN en de het draadloze broertje TL-ER604W tegen wat eigenlijk weer familie genoten zijn van de uiters populaire TL-SG3210 onder glasvezel gebruikers.

Zijn er mensen die al ervaring hebben met de 600VPN?
Of zijn er tweakers die een betere router in gedachten hebben die aan bovenstaande wensen voldoet.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Of die TPLink ook vlans ondersteunt kan ik ff niet zo snel zien.

Maar bv Asus heeft ook vergelijkbare routers en ligt in dezelfde prijsrange. En je kan daar Tomato/DDWrt/andere fw op installeren.
[Ervaringen] Asus RT-N66U (N900) dual-band router

Engenius heeft volgens mij ook leuke oplossingen. Ik lees alleen her en der wat over 'matig bereik' maar hoe dat met die TPLink is.. ook geen idee. (ESR600H, $90) Zit standaard al guest gebeuren en Multi-ssid bv in

Wat zijn je wensen kwa setup? Als je krachtigere shit wilt doen, vlans en allerlei 'rare' geintjes, en zelf de tijd/kennis/geduld hebt zijn er veel meer tweaker-achtige oplossingen: Mikrotik, Soekris/PFsense/Monowall om maar iets uit het +/- 100 eur segment te roepen.

[ Voor 16% gewijzigd door DJSmiley op 07-09-2013 15:54 ]

• Madcat
  • Niet online
Als ik de handleiding goed heb gelezen ondersteunen zowel de 600 als de 604 beide managed poorten en kan je een vlan op een physieke poort zetten. Als ik de manual van de asus zo lees ondersteund die juist weer niet vlans.
De Mikrotik RB2011UAS-2HnD-IN had ik ook al gevonden en ziet er ook wel netjes uit.

Verwijderd

Alleen doet de Mikrotik geen 5 GHz. Maar voor de rest is het ene supre router.

Je moet exact weten wat je doet, en veel Wiki's lezen, maar het is geen "rocket science".

Haik

• Madcat
  • Niet online
Ik lees op internet vaker dat het wifi gedeelte gewoon niet lekker werkt, misschien toch handig om het draadloos en bedraade deel op te delen.

De cisco rv180 is op zich ook heel erg intressant. Zijn er mensen met ervaring op dat vlak?
Werkt de PPPoE icm glasvezel van kpn?