1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Je hebt dus: (smartphone met VPN client) -> (internet) -> (Ziggo Cisco) -> (Windows 7 met VPN server), en je probleem is dat de Windows 7 server niet op internet kan? Beetje apart dat dan je VPN wel tot stand komt, mogelijk is het een DNS issue?
Wat zegt 'ipconfig /all' (en dan met name het stukje over je draadloze netwerkverbinding) ?
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Met mijn smartphone maak ik een VPN-verbinding met mijn laptop die via Ziggo het internet op gaat.
Wat ik dus wil is dat mijn smartphone het internet op kan, via het IP-adres van mijn laptop (dus van Ziggo).
(met als reden om bv. op facebook te kunnen als ik op het wifi-netwerk van 'zaak X' ben en facebook daar geblokkeerd is)
De smartphone maakt wel een verbinding, maar kan vervolgens het internet niet op.
ipconfig /all geeft:

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Al krijgt hij gelijk een time-out. Bij jou lijkt het eerder op een DNS probleem. Wat gebeurt er als je het vinkje " Bellers toegang geven tot het interne netwerk" aanzet? Dan kan je telefoon de router misschien bereiken, en krijgt hij misschien wel een DNS?
[ Voor 84% gewijzigd door ThinkPad op 07-09-2013 11:39 ]
Lijkt inderdaad een ander probleem...ThinkPadd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 11:34:
Je bent niet de enige:VPN met Cisco EPC3925
Al krijgt hij gelijk een time-out. Bij jou lijkt het eerder op een DNS probleem. Wat gebeurt er als je het vinkje " Bellers toegang geven tot het interne netwerk" aanzet? Dan kan je telefoon de router misschien bereiken, en krijgt hij misschien wel een DNS?
Maar als ik 'Bellers toegang geven...' aanzet, heb ik hetzelfde probleem...
Zoiets las ik ook... Maar ik vind geen optie om GRE te forwarden in de instellingen van mijn modemrouter.fish schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:01:
moet je voor pptp ook niet het GRE protocol forwarden ?
Tip?
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Wat zegt je smartphone dat hij zelf voor IP-adres en DNS-server krijgt bij het maken van de verbinding? Tot dusver heb ik alleen een screenshot gezien van Windows dat het niet verbonden is maar TS blijft zeggen dat het de smartphone is die niet op internet kan?
Rhàshan - Aditu Sunlock
Smartphone zegt niets (geeft geen foutmelding of zo, kan gewoon niet mee internetten).Paul schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:46:
Het modem doet aan 'VPN Passthrough' en de VPN wordt (aldus TS) wel opgebouwd, dus het modem is slim genoeg om GRE door te geven als er een port forward gemaakt wordt voor TCP/1723
Wat zegt je smartphone dat hij zelf voor IP-adres en DNS-server krijgt bij het maken van de verbinding? Tot dusver heb ik alleen een screenshot gezien van Windows dat het niet verbonden is maar TS blijft zeggen dat het de smartphone is die niet op internet kan?
Die heb ik (helaas) verkocht...nooberke schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:53:
Waarom laat je de Cisco niet in bridge modus zetten? Kan je de 655 weer als router gebruiken, dan is de situatie weer net als "vroeger"
[ Voor 53% gewijzigd door Galois op 07-09-2013 13:27 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
Geen idee... kan het niet vinden (iPhone 5).Paul schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:31:
Je kunt toch hopelijk op die smartphone wel ergens kunnen zien welk IP-adres en DNS-gegevens je krijgt?
Heb er nog wel eentje liggen, interesse?
Als je met zaken als VPN gaat werken voldoet zo'n standaard provider ding niet, bespaar je de irritatie en ga gewoon weer een eigen router gebruiken

Bij jou zie ik geen DNS-servers bij ipconfig /all, dus ik denk dat het inderdaad in de DNS ligt. Kan je deze niet handmatig instellen? Dacht dat die screenshot van je client was.
[ Voor 6% gewijzigd door Xatom op 07-09-2013 17:20 ]
Wat heb je allemaal ingesteld in de EPC3925?Naxiz schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:48:
Ik heb PPTP nu wel werkend met de EPC3925 (met internet op Android). Waarom het bij jou niet werkt weet ik niet, maar bij mij ziet het er zo uit:
[afbeelding]
Bij jou zie ik geen DNS-servers bij ipconfig /all, dus ik denk dat het inderdaad in de DNS ligt. Kan je deze niet handmatig instellen? Dacht dat die screenshot van je client was.
Vreemd dat het bij jou wel werkt... Waar zou het aan liggen?
Het enige probleem is wanneer ik in mijn netwerk zit en met mijn externe IP-adres verbinding maak. Dan krijg ik een timeout. Misschien zit het probleem hier bij jou ook? Als ik vanaf een andere locatie (of via het interne IP-adres) verbinding maak werkt alles gewoon.
De VPN-server heb ik aangemaakt door een nieuwe inkomende verbinding aan te maken (op Windows Server 2012), de instellingen heb ik niet veranderd.
Misschien moet je een DHCP-server lokaal draaiend hebben, toen ik de VPN-server op mijn Synology had deed deze dat ook en nu heb ik op Windows Server een DHCP-server met reservaties voor gebruikers van de VPN.
Op de iPhone kan je zien of je een IP-adres hebt van de VPN-server door te klikken op het pijltje bij VPN.
[ Voor 27% gewijzigd door Xatom op 09-09-2013 15:50 ]