VPN met Cisco EPC3925

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:01
Ik heb op mijn Synology NAS een VPN-server (PPTP) draaien. Deze kan ik intern gewoon bereiken, maar zodra ik extern wil inloggen krijg ik een timeout.

De NAS is direct aangesloten op de modem/router van Ziggo (Cisco EPC3925) dus ik denk dat het probleem in de modem zit (even zoeken op Google bevestigd dit).

In de modem heb ik alles geprobeerd. NAS in de DMZ, firewall uit, VPN Passtrough aan, etc.

Op de site van Ziggo staat dat VPN's hosten mogelijk is, maar als ik bel naar de klantenservice mogen ze me niet helpen en moet ik maar naar Ziggo Service+ bellen, omdat die daar wel een 'trucje' voor hebben (ze zeiden zelfs dat het een bekend probleem is met deze modem).

Weet iemand hier op Tweakers hoe ik dit werkend kan krijgen? Of is de 'modem mode' de enige oplossing? Dit lijkt me niet zo veilig aangezien ik verder geen andere routers heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:05

allure

Titaan fase 2/3

Ik dacht gezien te hebben dat de 3925 een eigen VPN-server aan boord heeft.
Als dit zo is zul je op zoeken moeten naar VPN-passtrough, de vpn verzoeken stranden in dat geval nu op je modem/router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom
Er zit inderdaad een VPN-functie in de router, maar ik lees op verschillende site's dat dit alleen is om 2 van dezelfde modems met elkaar te verbinden.

VPN passtrough moet toch ook aan als een apparaat binnen het netwerk de VPN-server is (niet de modem zelf), of heb ik dit nou verkeerd begrepen?

[ Voor 3% gewijzigd door Xatom op 06-09-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:05

allure

Titaan fase 2/3

Ja, die moet dan aanstaan ja :)
Nee, volgens mij kun je ook client to router verbinding maken met dit type modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De router kan site-to-site ipsec verbindingen maken en dus ook als VPN server draaien.
Echter de laatste keer dat ik dit geprobeerd heb (2 jaar geleden..), herstartte de EPC3925 binnen de minuut.
Ook client vpn verbindingen van hosts achter de router zorgden voor problemen. Ik vermoedde dat het aan de gebruikte firmware lag en heb toen het modem in bridge mode laten zetten met eigen router erachter, dat werkte prima.

Misschien werkt het tegenwoordig beter, en is er betere firmware beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom
Als ik op de tab VPN klik kom ik op een pagina om een VPN tunnel in te stellen. Volgens mij is dit om al het verkeer via een VPN te laten lopen, maar ik wil juist van buitenaf met mijn VPN binnen mijn netwerk verbinden.

Weten jullie of ik een Ubee modem kan aanvragen bij Ziggo? Deze had ik voor de Cisco en die werkte wel prima.

In elk geval heel erg bedankt voor de reacties!

[EDIT]
Het lijkt nu te werken. VPN Passtrough aan, poort 1723 (TCP) naar mijn VPN-server. Waarom het opeens werkt weet ik niet, ik heb niks meer veranderd.

Toch heel erg bedankt voor de reacties!

[ Voor 21% gewijzigd door Xatom op 07-09-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf ook een Cisco modem tijdelijk gehad omdat ik dacht dat mijn Ubee naar de maan was.
Kwam helaas tot de conclusie dat het Cisco modem veel verkeer tegenhoud, ondanks dat je het software matig allemaal heb open gezet. Ik heb een alles in 1 pakket bij Ziggo (de duurste) en heb verzocht om weer een Ubee modem te krijgen, deze werd 1 dag na aanvraag per post bij me thuis geleverd. Aangesloten, de firewall volledig uitgezet, een static IP aan mijn fritzbox 7490 gegeven, en de DMZ opdat IP Adres aangezet (vrije toegang voor me FB-7490). Nu werkt alles weer naar behoren, ik kan me NAS bereiken, ik kan me VPN's opzetten, FTP doet het... Ik ben weer blij. Ik vind wel dat ze bij Ziggo hier een oplossing moeten vinden, als ik namelijk VPN en Cisco EPC3928 intoets kom ik enkel klachten tegen en helaas geen 1 oplossing... Owja wat ook belangrijk is om te weten, dat ook de Ubee modem in de war raakt en dat je dan niet meer kan connecten met je VPN, de enige oplossing die tot nu toe werkt is het stroom uit de Ubee modem halen (10 seconden) en daarna hem weer aanzetten. Bij mij werkt het dan weer. Succes
Pagina: 1