Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ik heb drie maanden geleden een nieuwe MPB gekocht en sinds het begin merk ik dat browser een drama is. Heel vaak laadt ie geen pagina's meer, wat voor browser ik ook gebruik (bovenin toont hij wel gewoon verbinding). Ik heb veel gelezen van bekende problemen maar geen enkele oplossing werkt.

Ik heb van UPC (60 mb wireless) het standaard Cisco modem. Is het probleem opgelost als ik een airport ga gebruiken? Met geen enkel apparaat heb ik dit probleem overigens, met windows pc gaat alles constant soepel maar met die macbook moet ik altijd maar hopen dat ik even vijf minuutjes kan browsen. Belachelijk voor een apparaat van e1600 als je t mij vraagt.

thanks, bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:26
Heb je al ervaring met andere locaties?
Zo kan je natuurlijk je MacBook uitsluiten. Mocht het nou op andere locaties net zo slecht zijn, dan zou ik je garantie aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:55
Je kan even kijken als je met alt ingedrukt op het WiFi icoontje klikt, dan krijg je informatie te zien over je verbinding met het accespoint. Wat is de verzendsnelheid en RSSI?
Heb je de rMBP ook al eens op een ander WiFi netwerk gebruikt en gebruik je andere apparaten op hetzelfde WiFi netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 13-09 14:38
Wat is de afstand tussen je laptop en de access-point? Hier heb ik achter mijn huis nog "voluit bereik" maar ik krijg geen tcp pakketje verstuurd. Tot ik wat dichterbij kom. Hiervoor had ik een non-retina welke wel aangaf dat er weinig bereik was.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor snelle reacties! Ik zit 3 m naast mn modem. Nieuwsgroepen download constant op vol tempo maar wil ik alleen ff browsen dan is het een en al ergernis en ik heb al zoveel geprobeerd.

Ander wifi netwerk geeft precies diezelfde problemen.

RSSI is -46, transmit rate is 145 en MCS index (whatever that is) is 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:45
Heb je toevallig een Magic Mouse in gebruik? De WiFi van de rMBP kan wegvallen in combinatie als Bluetooth ook in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee heb er wel een maar die gebruik ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:55
Hmm, problemen met de DNS server? Wat als je een tweede gebruikersaccount aanmaakt, is het browsen daar wel snel?

Je zou even alternatieve DNS servers kunnen proberen van bijv. Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou ik dan moeten gaan testen. Nu browst ie normaal maar dat kan over 5 minuten weer volledig over zijn en dan na een tijdje kan ik weer normaal mn werk doen.

UPDATE: getest maar het lost totaal niks op.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:26

talin

ES-MA

heb je ook al eens een andere browser geprobeerd?

ik heb naast mijn feilloos werkende Safari Seamonkey geïnstalleerd voor sommige dingen die in mijn bedrijfsomgeving niet willen werken in Safari.
is een gratis browser die het net zo goed doet.

als die het wel goed doet kan je uitsluiten dat het aan ja laptop ligt maar echt aan safari.

http://www.seamonkey-project.org

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmohhh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:07
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:03:
thnx voor snelle reacties! Ik zit 3 m naast mn modem. Nieuwsgroepen download constant op vol tempo maar wil ik alleen ff browsen dan is het een en al ergernis en ik heb al zoveel geprobeerd.
Download je nieuwsgroepen niet 'te snel' voor de router om het bij te houden?
Ik heb in het verleden wel eens gehad dat het wifi netwerk wegviel icm te snel downloaden met nieuwsgroepen.

Wat voor router heb je? (Ik neem aan een N router vanwegen de 145 bij transmit rate.)

Edit: Excuus. zie nu dat je de standaard Cisco router hebt. :F 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door jimmohhh op 06-09-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Browsers; ik heb ze allemaal al geprobeerd haha. Nu gebruik ik Chrome.

Nieuwsgroepen laat ik altijd solo lopen. Ga niet tussendoor browsen enzo. Mijn probleem is vaak zo erg dat als ik smorgens ff een kwartiertje over heb voordat ik de trein ga halen, zelfs internetten vanuit koude startup zonder andere processen op de achtergrond al een grote moeite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:11

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Ik heb eigenlijk in grote lijnen hetzelfde probleem op m'n iMac. Mijn WiFi blijft zeggen dat hij verbinding heeft maar het internet valt gewoon totaal uit. Heb ook een standaard Cisco UPC modem (100/10mbit). Er zit nog een Airport Extreme 2013 model tussen. Op mijn MacBook heb ik nergens last van, die blijft gewoon doorgaan en het ligt ook puur en alleen aan m'n iMac.
Heb ook alle browsers al geprobeerd, maar ik zie ook al dat Skype etc. wegvalt dus mijn hele internet is gewoon weg. WiFi uit en weer aan helpt voor een tijdje.

Dus jouw vraag: Lost een airport dit op? Goede kans van niet. Als iemand hier een werkende oplossing heeft dan zou dat geweldig zijn :)

Probleem deed zich voor op Mountain Lion 10.8.4 en Mavericks beta 5 en 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ik had instabiele verbinding met mijn wifi, tot ik de channel had aangepast. Ik gebruikte een ssid scanner om tezien welke kanalen nog vrij waren, en kwam erachter dat 1, 5 en 11 best vol waren. Na aanpassen ging het beter. Wel vreemd dat alleen mijn mba daar hinder van had. Ipad/iphone/dell laptop (pa)/etc niet.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:53

HaterFrame

Well... Poo came out!

Met DP5 had ik ook grote problemen met de WIFI, deze zijn in de laatste DP helemaal opgelost.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo'n expert dus ik ga een stomme vraag stellen: wat is DP5?

Nu heb ik wat zitten klooien met kanalen maar na een tijdje lijkt het toch weer raak. Heb ook Wifi Signal geinstalleerd en die geeft een beduidend ander signaal dan het wifi-icoontje van osx zelf.

Zou het helpen om mijn modem van 2.4 ghz naar 5 ghz te switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
DP5 is de developer preview van OS Mavericks. Alleen voor registered devs.

En 5ghz? Zeker de moeite waard om te proberen. Let wel dat niet al je apparatuur 5G zal begrijpen, maar voor het testen zou ik het doen. (Ik heb een doubleband router die kan 5G en 2.4g tegelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 21:29

WTM

Ik heb een 2012 rMBP 15". Ik heb ook UPC thuis maar dan 100mbit. Is een cisco modem maar zit geen wireless op. De cisco modem gaat in een d-link dir 655 waarvan de wifi uitstaat en die gaat weer in een airport extreme die dient als AP, niet als routeer. (versie 5 geloof ik, eentje voor de huidige gen). Werkt prima. Hele stabiele verbinding hier. Zowel op 5 ghz als 2.4 ghz. Je moet inderdaad kijken hoe 't zit met de frequentie verdeling in jouw buurt. 2.4 ghz zit tegenwoordig behoorlijk vol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Veel van die MBP's hebben problemen met WIFI op 2.4 GHz. Standaard, alom bekend probleem.

Niks aan te doen behalve 5GHz wifi gebruiken (Werkt dan vlekkeloos) of álle kanalen proberen op je modem tot je er één vind waar hij goed op werkt (was bij de MBP van een vriend ook zo. Moest nog wel fiedelen met 20/40MHz bandwith en nog wat settings. Werkte uiteindelijk wel, maar leuk is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat gebeurt er als je er een ethernet kabeltje inprikt? Ik gebruik mijn mac mini altijd met draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm heb m nu dus op 5 ghz en tot nog toe geen problemen gehad maar kan ook 'mazzel' hebben. Ik houd het wel even een paar dagen in de peiling.

Ethernet is geen optie. Huidige generatie 13" rMBP's hebben geen ethernetpoort meer.

Mocht mijn probleem zijn opgelost; ik ben jullie dankbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Mocht mijn probleem zijn opgelost; ik ben jullie dankbaar!
Ik ben blij dat het helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 18:26
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:39:

Ethernet is geen optie. Huidige generatie 13" rMBP's hebben geen ethernetpoort meer.
Geen optie is het niet hè, aangezien er thunderbolt to ethernet verlopen te koop zijn. Werkt perfect op mijn rMBP. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:39:
Oh, ja Apple zou eens poorten gebruiken waar je wat aan hebt zonder adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, het ging een paar dagen prima maar het is weer raak. NIet zo erg als op 2,4ghz maar ook op 5 ghz verlies k geregeld verbinding terwijl k wel verbinding in de balk zie zeg maar.

Iemand nog verdere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Bluetooth uitzetten hielp ook veel bij een kennis met dit probleem ..anders gewoon inruilen bij de genius bar (internet staan verhalen waar dat hielp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Gebruik je nu de wifi van je provider, kijk dan eens of je een dedicated wifi router kan lenen van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:53

HaterFrame

Well... Poo came out!

Kijk eens met het programma netspot naar de statistieken van je WIFI.
En probeer idd eens een andere router, als iets een paar dagen goed gaat en daarna weer ruk lijkt het eerder je router te zijn. Al eens de router en modem geheel van het stroom gehaald? Als het dan weer goed gaat weet je genoeg.
bouwfraude schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:44:
[...]
Dat past helaas niet in de behuizing aangezien de MBPr zo dun zijn ;)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:50
Ja hoor.. Trek er de stekker van de Cisco maar eens uit.
Wedden dat wanneer deze weer opgestart is, het weer fluitend werkt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:54
Heb je al eens getracht het modem te resetten?
Je eerste reactie zal vast: "maar de rest werkt wel!" zijn, heel begrijpelijk.
Toch heb ik al een aantal keer meegemaakt dat 1 uit x aantal apparaten niet goed wilde werken, de rest wel. Bleek uiteindelijk toch opgelost met een modem reset. Je kan het allicht proberen, misschien helpt het ook niet.

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Goh, de vorige keer dat ik zei dat WIFI klote is op een Macbook Retina kreeg ik de fanboys over me heen dat het nooit aan Apple kon liggen, maar dat ik het probleem was.
Ik heb een dualband router en als ik de 5Ghz band aan heb knalt mijn hele WIFI eruit als ik de Macbook Retina aanzet. Met alleen Windows computers geen enkel probleem. Ik heb nu de 5Ghz band uitgeschakeld staan en gebruik alleen de 2,4Ghz. Heeft voor mij het probleem opgelost, maar ja. Wel klote dat je daar een dualband router voor koopt....

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:11

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Stef42 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 23:18:
Heb je al eens getracht het modem te resetten?
Je eerste reactie zal vast: "maar de rest werkt wel!" zijn, heel begrijpelijk.
Toch heb ik al een aantal keer meegemaakt dat 1 uit x aantal apparaten niet goed wilde werken, de rest wel. Bleek uiteindelijk toch opgelost met een modem reset. Je kan het allicht proberen, misschien helpt het ook niet.
Zo is het bij mij dus nu ook net weer opgelost. Had het base station (Aiport Extreme 2013) al tweemaal gereset maar nu ook het UPC modem maar eens gedaan omdat eergisteren mijn AppleTV niet meer wilde connecten en sinds vandaag mijn laptop. Werkt nu dus weer als een zonnetje.
Had dit nog niet eerder gedaan omdat mijn UPC modem niet echt makkelijk bereikbaar is. Softwarematig opnieuw starten kan blijkbaar ook prima :P

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:50
Die Cisco modems zijn geen beste.

• majic
Wellicht niet, maar het licht nu toch echt aan de laptops. Zelfs met Apple's eigen hardware heb je vergelijkbare problemen. Of met standaard Fritzbox modems van xs4all, bijv. Je moet maar net geluk hebben dat het werkt door een vage combinatie van kanaal, interferentie en settings op je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:34
bouwfraude schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:44:
[...]

wie gebruikt er tegenwoordig nog Ethernet dan? Ik zit met mn MBP letterlijk 60 cm van mn router verwijderd en gebruik alleen USB, Thunderbolt/MDP->VGA, MagSafe en bleuthoot. Hoe minder kabels hoe beter.

Wel handig overigens dat alles via 1 kabel kan en je geen gezeik hebt met overdacht. 1GBit kan ie makkelijk aan.
Pagina: 1