MBP scherm slaat op hol

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Beste Tweakers,

Sinds gisteren gebeurt mij ineens dat plotseling het scherm van normaal naar het volgende gaat:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/29nv1xy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/rs8ydi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2161hj.jpg

Dan na wat wiebelen met het scherm, of soms vanzelf, gaat het allemaal weer verder alsof er nooit iets gebeurd is. Nu denk ik zelf dat er een connector wellicht niet goed zit, maar ik dacht dat ik het net zo goed maar even kom vragen hier voor ik mijn MacBook Pro open ga schroeven. Iemand hier ervaringen mee? Tips?

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Catorce op 06-09-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-10 11:52
Hoogstwaarschijnlijk LCD paneel defect. Moet dus vervangen worden. Kan niet gerepareerd worden. Probleem zit intern in het paneel.

Je kan proberen de kabel opnieuw aan te sluiten. voordat je dat doet moet je wel even je batterij ontkoppelen! (erg belangrijk)

[ Voor 41% gewijzigd door BluRay op 06-09-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Flauwekul natuurlijk, maar ik heb ook altijd zo'n vervelende vent in beeld als ik een foto van mijn beeldscherm neem, :)

On topic: wellicht gewoon een losse connector? Ik zou er eens mee naar een apple store gaan (afspraakje maken)... Als ie het soms wel/soms niet doet is het vast snel te fixen.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Ik mis hier vooral type en model en welk jaartal, als die een jaar of 2 oud is terug gaan naar een "echte" apple store en ze het laten repareren.

Dit is gewoon een paneel defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Ah sorry, helemaal vergeten te vermelden inderdaad. Is een Late 2008 model, destijds (2010) van een iCentre (Uitgeest, is inmiddels weg dacht ik?) gekocht, was een jaar of anderhalf een showmodel geweest. Tot gisteren altijd prima dienst gedaan, totdat dit begon op te spelen.

Mag hopen dat het alleen een connector is, ga hem dan straks toch maar open schroeven. Ga er niet van uit dat Apple nu nog iets gaat doen voor me tenzij ik fiks ga betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:14
TB1989 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:50:
Ah sorry, helemaal vergeten te vermelden inderdaad. Is een Late 2008 model, destijds (2010) van een iCentre (Uitgeest, is inmiddels weg dacht ik?) gekocht, was een jaar of anderhalf een showmodel geweest. Tot gisteren altijd prima dienst gedaan, totdat dit begon op te spelen.

Mag hopen dat het alleen een connector is, ga hem dan straks toch maar open schroeven. Ga er niet van uit dat Apple nu nog iets gaat doen voor me tenzij ik fiks ga betalen...
Je kan bij de Apple Store in ieder geval altijd even een afspraak maken, kijken ze even en maken ze een prijsopgaaf voor je als ze inderdaad je fiks willen laten betalen. Kan je altijd nog kijken of je het wilt of niet.

Hoe dan ook, hopelijk is het alleen de losse kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51

Kunnen meerdere dingen zijn je LCD kabel.
Of je Paneel

http://www.ebay.co.uk/itm...anels&hash=item1c22507e30
Paneel ( als ik goed gok )

http://www.ebay.co.uk/itm...rs_RL&hash=item5af41ca6f6

Dus ja het is wel te fixen ;)

EDIT : let wel op als je hem gaat demonteren dat je de juiste guides er bij houd
ze hebben nogal bij apple last ervan om dingen achterste voren te monteren en demonteren.

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 06-09-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Het kan haast niet anders dan dat je inverter cable kapot is. Door het wiebelen maakt de kabel soms nog goed contact, binnenkort zal 't helemaal niet meer werken en is die kabel helemaal door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
invertercable lijkt me sterk want die vervoert over het algemeen toch de stroom voor de backlight? Niet mieren**kerig bedoelt hoor. Ik denk dat het gewoon de video kabel is die los zit, zoiets slijt niet zo snel lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:11
Het display openen is niet zomaar voor elke DIYer weggelegd, hou daar rekening mee.

Aangezien het apparaat al vrij oud is (en een showmodel) is het logischer om er van uit te gaan dat het displaykabeltje de geest aan het geven is, het kan ook zijn dat er wat speling op de connector zit maar dat hoeft niet zozeer de connector te zijn op je logicboard, want er zit er ook nog een in het display zelf waar je niet zo makkelijk bij komt.

Omdat je zegt dat je het apparaat in 2010 hebt aangeschaft, valt de aankoopdatum nog binnen 3 jaar?
Als dat zo is dan zou het namelijk nog opgelost kunnen worden dmv een consumentenclaim.

succes ermee iig :Y)

• Catorce
Aankoopdatum valt helaas niet binnen 3 jaar.

Vandaag maar even alles opengeschroefd en het scherm van de body losgemaakt. Alles gecontroleerd maar zag niets vreemds, op het feit na dat de kabel die in de hoek vast zit op het moederbord gemakkelijk los gaat. Na het dichtschroeven kwam helaas tot mijn teleurstelling helemaal niets meer op het scherm: LCD bleef uit. Dus opnieuw openschroeven, kabels losgehaald en opnieuw vastgezet, en nu krijg ik gelukkig weer beeld. Het probleem blijft echter, soms wat hardnekkiger dan anders en ook met verschillende tijdsintervallen waar het voorkomt.

Geen idee wat ik nu moet doen: geen geld om hem te laten repareren bij een service als MacRepair (nieuw scherm en nieuwe kabel etc, inclusief montage een euro of 350), vrees dat Apple zelf niet veel goedkoper zal zijn. Andere optie is de MBP dichtgeklapt te gebruiken met een extern scherm, al zal dat natuurlijk ook weer een smak geld kosten (goedkoper, dat wel).

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
maar zou je niet gewoon zon losse kabel kunnen bestellen? en dat proberen, ik weet bijna zeker dat je die voor een dollar of 20 op ebay kan vinden. Is het proberen waard toch? waarom niet, een dollar of 20 lijkt mij nog te doen.

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:11
Hele Display demonteren.

Dan het glas van de voorkant afhalen.

Dan kan je het LCD scherm vervangen, kost hoogstens 80 euro ongeveer.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het opgelost is met wiebelen, blijf dan wiebelen ;-) ...

Nee, als het opgelost is met wiebelen dan is het niet het LCD display. Die is stuk of doet het zoals het hoort. De kabel wil wel vaker stuk gaan, die is dan ook in beweging bij het sluiten van het scherm én die ligt ergens lang een gedeelte waar het best warm kan worden.

Kijk eerst even op ifixit.com voor de handleiding om dit apparaat uit elkaar te halen. Op zich is het een makkelijke laptop om uit elkaar te sleutelen maar toch is het handig om van te voren even in proberen te schatten of je het aandurft of niet.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Ik heb dit bij een ander merk monitor gezien, was inderdaad gewoon een connector die slecht contact maakte. Het ging om de flatcable/ZIF connector tussen printplaat en LCD paneel. Je moet het connectortje netjes loshalen door het klemmetje los te maken, gebruik je teveel kracht dan trek je het zo kapot.
Dan de contactjes schoonpoetsen met een beetje alcohol, spiritus, contact spray oid en weer netjes alles in elkaar zetten.
Omdat het hier om een laptop gaat zou het vanwege het scharnier ook nog een draadbreuk kunnen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Ploink op 11-09-2013 20:54 ]

Pagina: 1