Toon posts:

Game PC i7 3770

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forumleden

Mijn naam is Lars en ik ben nieuw op dit forum,
dus als dit bericht verkeert staat 'Feel free to move it'

Ik wil graag een GamePC gaan kopen en ik heb al even rondgekeken op internet.
Ik heb een laat Budget onder de 500/600 euro (scholier)
En vandaag kwam ik dit tegen:
Intel i7

Is deze laptop goed voor gamen?
Want ik heb namelijk wel meer i7 3770's gezien waarbij ze zeiden dat hij goed voor gamen was (maar die waren duurder xD)

Gr. Lars

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:02
Nee, die pc maakt gebruik van de ingebouwde graphics van de i7, daar kun je nauwelijks mee gamen. Als je een budget hebt voor 500-600 voor alleen de kast kijk dan eens hier: reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2013
Misschien kun je op enkele onderdelen besparen als €650 je te duur is, kijk daarvoor bij het budgetgamesysteem.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

een i7 is een prima processor om te gamen, ware het niet dat een i5 net zo goed zal presteren. bovendien is dit geen laptop maar een desktop ;)

het grote probleem met deze computer is dat hij niet in balans is; dikke processor, genoeg RAM, maar te wensen over op kast/PSU/moederbord en het belangrijkste voor gamen: de GPU (=videokaart).
voor gamen op leuke kwaliteit is de videokaart altijd het eerste wat achter de feiten aanloopt, de Intel HD4000 is leuk om filmpjes mee te kijken en te internetten, maar gamen gaat je niet lukken. zoals MartijnLoarne zegt: kijk even in de BBG's, voor 600 kun je een systeem samenstellen die minder CPU-kracht heeft als die i7, maar die kracht zou je toch niet gebruiken en kun je dus beter steken in andere onderdelen.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Oke heel erg bedankt!

'Is deze laptop goed voor gamen?'
ik bedoelde ook desktop xD

en als je een game pc besteld op gamepc.nl?
Want bij de eerste pc (die van 349 euro) staan hele goeie reactie kwa prestaties!
Zou dit ook een goeie pc zijn of is deze toch beter. (ook kwa prijs/kwaliteit verhouding enzo.)

Gr. Lars

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Kerels @ Gamepc.nl zijn gewoon oplichters.. Die pc's daar zijn net zo erg als die prebuilt desktops vanuit de aldi ofzo..

Ze noemen een A4-5300 met geen aparte grafische kaart een game pc..
Ze vinden de processor het belangrijkste bij een gamepc..
Ze vragen teveel geld voor wat ze geven.
Ze gebruiken bagger voedingen.
etc

[ Voor 49% gewijzigd door SmokingCrop op 05-09-2013 16:28 ]

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:23
@TS: het blijkt dat je niet erg veel van PC's af weet. Voor ons is het niet te doen om je nu alles bij te brengen, dus ik stel voor dat je blind naar ons advies luistert: ga naar de Game PC Best Buy Guide (zie link hierboven) en schaf die aan.
Mocht die net iets te duur zijn, open dan een topic (of ga hier verder) waarin je vraagt waarop je het beste iets kunt besparen.
Alle pre build (volledig samengestelde: geen losse onderdelen) desktops die jij voor stelt zijn rommel.
Die bedrijven ontwerpen die PC zodat mensen (zoals jij) snel en gemakkelijk een desktop kopen. Ze verkopen de desktop met wat mooie woorden en spelen zo in op het vertrouwen van de klant ("Een pc-winkel zal me wel een goede PC geven voor het geld wat ik betaal). Niets is minder waar: zij proberen juist zoveel mogelijk winst te maken en dat is makkelijk over de rug van een klant die er niets vanaf weet.

Dus: Best Buy Guide kopen en (zo goed als) alle prebuilds mijden.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
WWAS schreef op donderdag 05 september 2013 @ 16:34:
Dus: Best Buy Guide kopen en (zo goed als) alle prebuilds mijden.
Inderdaad ^
Tip: Voor een 60~ euro kan je in sommige goede webshops je pc laten assembleren ;)
(bv. afuture, azerty, alternate, ...)

[ Voor 58% gewijzigd door SmokingCrop op 05-09-2013 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt,

Ik begrijp dat jullie dat niet allemaal uit willen leggen maar zouden jullie wel een artikel of site kunnen sturen waar je een beetje de Basics van (game) computer wordt uitgelegd.

Waar is de AMD FX-8320 Black Edition mee te vergelijken? (intel)
en wat voor games zou je hier nu op kunnen spelen? en op wat voor settings?

Verwijderd

TS is 10 :')
Nee dit gaan hem niet worden TS. Koop een playstation of xbox, veel makkelijker en je kunt er niks fout mee doen. Als je echt een pc wilt moet je gewoon volgens de BBG bestellen zoals SmokingCrop zei
Pagina: 1