Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 537813

Topicstarter
Goedemiddag tweakers,

Weten jullie of het mogelijk is om een externe harde schijf die op een WDTV Live mediaspeler aangesloten is, te gebruiken voor Time Machine via het netwerk waar de WDTV Live mee verbonden is?

Het lijkt mij namelijk ideaal om een backup te kunnen maken zonder persé met de HD verbonden te zijn via een USB kabel.

Heeft hier iemand ervaringen mee? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 10:34
is de hardeschijf zichtbaar en bruikbaar op je gewone mac? want dan zou je als het goed is via deze uitleg een stap verder moeten kunnen komen: http://code.stephenmorley...chine-on-a-network-drive/ volgens mij moet het via die link wel lukken zolang hij zicht baar is als een netwerk schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 537813

Topicstarter
Ja, ik gebruik hem nu ook als Time Machine. Bedankt voor je reactie, ik ga hiermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444097

Weet wel dat als je je WDTV live gewoon uitzet door 1x op de power-knop te drukken, je schijf inderdaad benaderbaar is maar dat dat ding dan nog steeds aan staat en 8 watt verbruikt. Tel daarbij nog een watt of 4 op van je schijf. Persoonlijk is dat voor mij te veel en ik zet de WDTV uit door de power-knop 5 seconden in te drukken. YMMV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:04

page404

Website says no

Houd er rekening mee dat je niet op je oude backups die je lokaal gemaakt hebt verder kan. Rare feature bij OS X, hij gebruikt voor netwerkbackups een andere indeling waardoor je niet zomaar kan switchen van lokale- naar netwerkbackup.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
In het begin ging het bij mij goed (mba 2011, 10.6.4, via wifi naar Lacie Cloudbox), maarna een paar weken kreeg ik constant verification errors, en moest de backup opnieuw gemaakt worden. Sinds kort geen TM meer voor mij over draadloos, ik ben over op CrashPlan.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Pagina: 1