Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb nog nooit een spiegelreflex gehad
en wauw er toch 1 aangaan schaffen voor af en toe foto's te maken
welke camera is dan een leuke begin camera?
ik zag op marktplaats een canon eos 400D is dit nog iets?
of zouden jullie eerder voor een 1100D gaan?

m.v.g axel

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:28
Wat is je budget om mee te starten?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Topicstarter
Jumpman schreef op zondag 01 september 2013 @ 23:38:
Wat is je budget om mee te starten?
zo min mogenlijk rond de 200 euro
zoek daarom ook een 2e handse camera

van canon dus de
20d
60d
350d
400d
450d
1000d
1100d

nikon
d40x
d50
d70
d80
d100
d200
d3000
d3100
d5000
p510

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:09
Afgezien van budget, is het eerste advies zoek iets wat je prettig vind werken. Als je eenmaal een keuze hebt gemaakt tussen Canon/nikon/sony/etc.. dan stap je niet zo snel meer over. Verschil tussen de merken valt reuze mee, de ene keer is dat merk beter, de andere keer heeft weer een ander merk een streepje voor.

het tweede advies is dat glas belangrijker is dan de body. Maar goed glas is duur.. kijk anders even op http://www.the-digital-picture.com/ of anders op DPreview

Bij bodies is het een kwestie van features. zo hebben duurdere bodies leuke features als GPS en dergelijke. Maar zijn goedkopere bodies in essentie ook zeer goed in het maken van foto's. Pas bij extremere omstandigheden ga je de verschillen merken.

Om je van beter/gerichter advies te kunnen voorzien is het misschien handig als je de gevonden advertenties even linked. Dan kunnen we zien wat de prijs/kwaliteit verhouding is. Ik kan mij zo voorstellen dat sommigen hele mooie setjes weg doen voor weinig..

zoals bijvoorbeeld deze. in vergelijking met anderen zeer voordelig geprijsd vanwege de toegevoegde lenzen.

of deze.. in vergelijking super cheap.. goeie deal zou ik zeggen.

en hier heb je nog garantie zelfs.

Have your pick..

[ Voor 26% gewijzigd door analogworm op 02-09-2013 00:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn zus heeft zelf een canon dus dan zou ik tips van haar kunnen gebruiken en als ik er mee bezig ben en vind het leuk zei ook van mij dus dat zou wel handig zijn,
dan kies ik maar voor canon.

http://www.marktplaats.nl...gelreflexcamera-body.html
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

features geef ik nog niet zoveel om gewoon een camera die stabiel is, redelijk snel is niet dat hij heletijd vast loopt etc etc. niet dat als ik 1mm me hand beweeg bij het knippen dat er een waas te zien is etc.
gps systemen 3g en die dingen geef ik niks om

• analogworm
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 00:06:

niet dat als ik 1mm me hand beweeg bij het knippen dat er een waas te zien is etc.
dat gebeurd zelfs bij de meest dure kamera-lens combinaties als je niet weet wat je doet..

hoe dan ook, dat setje van €200, vind ik er wel goed uit zien. dan heb je lekker een alround setje.

Wat je trouwens wel ff wilt doen is van te voren googlen waar je op moet letten bij het aanschaffen 2ehands camera lens.. bijvoorbeeld dat de zoom/focus ring nog lekker soepel lopen.. of checken voor krasjes etc etc.

En als je hem hebt aangeschaft zal je hem waarschijnlijk ook nog ff langs de shop moeten brengen om schoon te laten maken.. stof vlekken staan zo naar op je foto's zeg maar.

[ Voor 12% gewijzigd door analogworm op 02-09-2013 00:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
analogworm schreef op maandag 02 september 2013 @ 00:11:
[...]

dat gebeurd zelfs bij de meest dure kamera-lens combinaties als je niet weet wat je doet..

hoe dan ook, dat setje van €200, vind ik er wel goed uit zien. dan heb je lekker een alround setje.

Wat je trouwens wel ff wilt doen is van te voren googlen waar je op moet letten bij het aanschaffen 2ehands camera lens.. bijvoorbeeld dat de zoom/focus ring nog lekker soepel lopen.. of checken voor krasjes etc etc
Dank u wel,
ja is slim van je, of er geen zand tussen zit etc.
ik neem voor de zekerheid ook me zus mee die heeft een 500D

zit er trouwens veel verschil tussen die 1000D en die 1100D
http://snapsort.com/compa...-vs-Canon_EOS_1000D/specs
want scheelt toch de helft
ik zag wel dat bij de 1100D 2 lenzen zit ik denk dat u daarom deze aanraad klopt dat?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 00:22 ]

• analogworm
yes yes yes, de lenzen vooral, ik kan het niet helemaal goed zien, maar volgens mij is de 2e een telelens. En dat is gewoon erg fijn om te hebben. Voor de rest is de 1100D nieuwere generatie, iets beter.

[ Voor 92% gewijzigd door analogworm op 02-09-2013 00:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
analogworm schreef op maandag 02 september 2013 @ 00:22:
yes yes yes, de lenzen vooral, ik kan het niet helemaal goed zien, maar volgens mij is de 2e een telelens. En dat is gewoon erg fijn om te hebben. Voor de rest is de 1100D nieuwere generatie, iets beter.
hallo,
ja klopt 1000d komt uit 2008? en 1100d uit 2011
trouwens over de lenzen
- 1 compleet nieuwe 18-55 objectief
- 1 stroeve (wel werkende) 18-55 objectie
dus lijkt mij 2 de zelfde alleen 1 heeft hij gebruikt andere nieuw gekocht en die is nog goed
maar die andere geeft die er gewoon bij?
stroef kan denk ook soms fijn zijn is precieser omdat je hem slomer draait?

• analogworm
Sorry, ik moet leren lezen.. nee een stroevere 18-55 is geen voordeel..

overigens, de eerdere link een 450d met twee lenzen is misschien nog wel een betere deal. slechts €100. en kwa body, maakt het niet zo gek veel uit.

[ Voor 71% gewijzigd door analogworm op 02-09-2013 00:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
analogworm schreef op maandag 02 september 2013 @ 00:27:
Sorry, ik moet leren lezen.. nee een stroevere 18-55 is geen voordeel..

overigens, de eerdere link een 450d met twee lenzen is misschien nog wel een betere deal. slechts €100. en kwa body, maakt het niet zo gek veel uit.
kan gebeuren,
oh ok
uhm is die 1100d dan nog steeds interessanter want scheelt wel weer 100 euro

• analogworm
nee met de tweede stroeve lens valt hét verkoop punt weg op deze deal. €100 voor slechts de 1100 over de 1000 zou ik niet doen.

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ok dan zoek ik contact op met de 450d en met de 1000d
zijn allebij 100 euro
dan kijk ik wie 1e hapt etc
alvast bedankt voor de hulp

• analogworm
deze kan ook leuk zijn trouwens. 450D €150 met 18-55IS en 55-250IS heeft de IS versie lenzen (stabilisatie) en die zijn net een tikkeltje beter. Nvm slecht werkende Autofocus, al kan dat natuurlijk onkunde zijn.. haha :P

[ Voor 10% gewijzigd door analogworm op 02-09-2013 00:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
analogworm schreef op maandag 02 september 2013 @ 00:37:
deze kan ook leuk zijn trouwens. 450D €150 met 18-55IS en 55-250IS heeft de IS versie lenzen (stabilisatie) en die zijn net een tikkeltje beter. Nvm slecht werkende Autofocus, al kan dat natuurlijk onkunde zijn.. haha :P
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

zijn 2 verschillende he ;p

• analogworm
Ja klopt, anders zou ik hem dr toch niet extra bij zetten? Maar die van €150 kan je denk ik beter laten gaan.. een slecht werkende autofocus is niet fijn..

[ Voor 45% gewijzigd door analogworm op 02-09-2013 00:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
analogworm schreef op maandag 02 september 2013 @ 00:44:
Ja klopt, anders zou ik hem dr toch niet extra bij zetten? Maar die van €150 kan je denk ik beter laten gaan.. een slecht werkende autofocus is niet fijn..
ok, begrijp ik ik wil ook nog een hele niet dat het al een hoop mankemente heeft

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:31

FeaR

In GoT we trust

Consumentenelektronica Aankoopadvies > Foto & Video Hardware

Verwarrend? Inderdaad, maar camera's en dergelijke vallen buiten de producten in de hoofdgroep Consumentenelektronica waar Consumentenelektronica Aankoopadvies voor is. Schopje richting het juiste forum :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:47
Lees hier je eens in: [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6

Los van bovenstaande adviezen, let (indien die info beschikbaar is) ook op het aantal clicks die een camera heeft gemaakt. Dat is namelijk een slijtageonderdeel (het beweegt immers iedere keer als je een foto maakt)

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 23:26
Ik denk dat de TS al aardig geholpen is gezien de beperkte inzet van hemzelf. Hij kan fijn in het starterstopic gaan rondkijken en daar gerichte vragen stellen (liefst met de vragenlijst uit de OP van dat topic).
Hier gaat een slot op in ieder geval

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.