Afgezien van budget, is het eerste advies zoek iets wat je prettig vind werken. Als je eenmaal een keuze hebt gemaakt tussen Canon/nikon/sony/etc.. dan stap je niet zo snel meer over. Verschil tussen de merken valt reuze mee, de ene keer is dat merk beter, de andere keer heeft weer een ander merk een streepje voor.
het tweede advies is dat glas belangrijker is dan de body. Maar goed glas is duur.. kijk anders even op
http://www.the-digital-picture.com/ of anders op
DPreview
Bij bodies is het een kwestie van features. zo hebben duurdere bodies leuke features als GPS en dergelijke. Maar zijn goedkopere bodies in essentie ook zeer goed in het maken van foto's. Pas bij extremere omstandigheden ga je de verschillen merken.
Om je van beter/gerichter advies te kunnen voorzien is het misschien handig als je de gevonden advertenties even linked. Dan kunnen we zien wat de prijs/kwaliteit verhouding is. Ik kan mij zo voorstellen dat sommigen hele mooie setjes weg doen voor weinig..
zoals
bijvoorbeeld deze. in vergelijking met anderen zeer voordelig geprijsd vanwege de toegevoegde lenzen.
of deze.. in vergelijking super cheap.. goeie deal zou ik zeggen.
en
hier heb je nog garantie zelfs.
Have your pick..
[
Voor 26% gewijzigd door
analogworm op 02-09-2013 00:07
]