Toon posts:

Opstart/reboot probleem bij nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag heren,

Afgelopen week heb ik een compleet nieuw systeem gekocht en deze is donderdag geleverd.

In dit topic heb ik advies gekregen over mijn systeem: Game PC 3-4 jaar €800 max (PC NOOB)

Tijdens de installatie van win7, donderdag, kreeg ik al gelijk allerlei blauwe schermen en errors.
Gebeld met Afuture, bleek een defecte RAM te zijn en vrijdag had ik een nieuwe.

PC opnieuw geinstalleerd (nieuwe RAM) en tijdens de windows installatie bij de eerste reboot kwam het volgende probleem om de hoek.

De pc probeert opnieuw op te starten maar slaat dan na 2 sec AF en alles stop met draaien (kas open).
Vervolgens blijft hij proberen opnieuw op te starten maar dat blijft hem mislukken.

Dan hou ik de ''aan''-knop ingedrukt en wacht tot die uit is. Druk na een paar seconden de aan-knop weer in en hij start op naar een ''Error-scherm F1 Setup BIOS etc''.

Dan moet ik via Boot Menu - SSD (win7) de computer weer opstarten en dan start die op en werkt die gewoon perfect.

Ik heb al verschillende forums bezocht en rondgelezen, maar ik kom er niet uit hoe dit probleem verholpen kan worden.

Ik heb de PC bij Afuture in elkaar laten zetten en ik word nu wel heel erg moe van deze problemen, wat is het volgende?

Ik hoop dat jullie experts mij kunnen helpen! Morgen bel ik weer met Afuture...

Alvast bedankt

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
en dit kon niet in het andere topic omdat...??

eerste waar ik aan dacht zit geheugen wel juist in zijn slots.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat het aanmaken van een nieuw topic wat handiger is, misschien kan dit andere nog van pas komen.

Ja het geheugen zit in de gouden strips (zwarte zijn leeg)

Ik zit nu ook op de PC en hij werkt gewoon perfect alleen hij reboot/boot niet zoals die hoort te doen.

• mystiqu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Druk je ATX is aan.

Verwijderd

Topicstarter
Alles nogmaals stevig aangedrukt, maar maakt totaal geen verschil.

Sluit gewoon normaal af. Klik de pc weer aan en hij happerd weer zeg maar een soort stotteren met 2 piepjes (piepjes horen bij het opstarten neem ik aan)

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-01 18:51

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Weer bellen?

EDIT

Doe je morgen, Las erover heen :X

[ Voor 66% gewijzigd door Djesse8999 op 01-09-2013 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja vorige keer kreeg ik blauwe schermen en allerlei errors, toen heb ik ook gebeld met Afuture en kwamen er toen achter dat het een defecte RAM was.

Echter MEMTEST waar de producten mee getest worden, gaf gewoon een PASS......

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-01 18:51

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Gewoon morgen bellen met afuture, Je hebt de pc bij hun gekocht dus als er iets niet werkt is het hun schuld...

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-02 20:32
Is het probleem al opgelost?
Want het kan ook zijn dat je je ssd als primary boot device moet aanstellen in je bios

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 17:12

Bolletje

Moderator Harde Waren
Die titel hoeft niet zo overdreven. Daarnaast is dit geen aankoopadvies, maar een probleem met je systeem. > PMG.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is inderdaad verholpen.
De instellingen in de BIOS waren niet correct. Het uithalen van de batterij van het moederbord heeft dit gefixed...
Pagina: 1