Toon posts:

Game PC 3-4 jaar €800 max (PC NOOB)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Met mijn nieuwe systeem wil ik voornamelijk gamen en een deel Photoshop (logo's & foto's bewerken)
De mogelijkheid hebben om SLI te draaien en te overclocken is niet nodig.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €700-800 (inclusief assemblage 60 euro)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Headset, muis etc zijn allemaal al aanwezig

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minder voeding? Andere videokaart? Andere processor?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Moederbord van Asus en processor van INTEL (vrienden hebben mij geholpen met deze samenstelling, vandaar deze voorkeuren)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
De kast vind ik prima, voor de rest ben ik benieuwd naar jullie expertise om voor dit budget er het beste uit te halen. Zoals ik al aangaf heb ik totaal geen verstand van PC's, alleen wat ik heb ingelezen.

In onderstaande lijst staan een paar artikelen die net iets anders zijn als degene die ik in mijn winkelmandje heb:

RAM : https://afuture.nl/productview.php?productID=157802
DVD: https://afuture.nl/productview.php?productID=348840
Harde Schijf: https://afuture.nl/productview.php?productID=346367

Ben erg benieuwd naar jullie verbeteringen/meningen van onderstaande samenstellingen!
Dit geeft een totaal van 799 euro inclusief assemblage

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 198,90€ 198,90
1Asus B85M-G€ 65,50€ 65,50
1MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming€ 234,50€ 234,50
1Western Digital Green WD5000AADS, 500GB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master K380€ 35,88€ 35,88
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 56,46€ 56,46
1Cooler Master GX-Lite 700W€ 72,22€ 72,22
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 663,46

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Aangezien je niet gaat en kan overklokken met dit moederbord, is de 4670K weggegooid geld.
Neem bv de 4670 (zonder K) of de pricewatch: Intel Core i5 4570 Boxed

Heeft die vriend of jij die voeding op gamepc.nl gezien misschien? (geld troggelaars..) :+
Gewoon voor bv pricewatch: Seasonic M12II 520W of pricewatch: XFX Pro 550W gaan. (5 jaar garantie, vaak geadviseerde voedingen)

[ Voor 31% gewijzigd door SmokingCrop op 21-08-2013 00:45 ]

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-02 09:05
Ziet er goed uit als je de aanbevelingen van SmokingCrop meeneemt. Je zou nog kunnen overwegen een beetje kleine SSD aan te schaffen om het besturingssysteem op te zetten. Maakt het een stuk sneller. Ook zou je kunnen overwegen zelf te bouwen. Het is niet heel moeilijk, en er staan genoeg guides op Internet. Kun je die 60 euro in een SSD steken :).

Mijn PC

Verwijderd

Welke games speel je? Ik denk namelijk dat een AMD processor beter is als je FPS gaat spelen ;) Als je de 8320 neemt en die mét de stockkoeler overklokt naar de 8350 bespaar je 65 euro die je in een 200R kan stoppen (je kan imo beter niet bezuinigen op de kast).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt heren voor deze goede aanwijzingen!

SmokingCrop: Nee die hebben we gewoon op site gevonden, ik zei ook al tegen hun dat ik er 100% van overtuigd was dat als ik de samenstelling hier zou posten er iets over de voeding gezegd zou worden (ingelezen)

Even terug komend op post van Bartezz:
Als ik die Intel Core i5 4670K Boxed nou vervang door 1 zonder K (overclocken doe ik niet) bijvoorbeeld de Intel Core i5 4570 Boxed (wel minder Ghz hmmm). Heb ik dan alsnog een ander moederbord nodig?
Die jij hier aangaf zijn namelijk bijna 2x zo duur en aangezien ik geen gebruik wil maken van OC'en?. Is dit daadwerkelijke nodig?

Ik zal ook nog even kijken naar een kleine SSD en zelf bouwen

Ben ik niet gewoon klaar als ik bijv een Intel Core i5 4570 Boxed + XFX Pro 550W koop?

Heb altijd geleerd dat er geen domme vragen bestaan, maar vergeef me als dat zo overkomt ik ben geen expert :P

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-02 12:11
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:47:
Welke games speel je? Ik denk namelijk dat een AMD processor beter is als je FPS gaat spelen ;) Als je de 8320 neemt en die mét de stockkoeler overklokt naar de 8350 bespaar je 65 euro die je in een 200R kan stoppen (je kan imo beter niet bezuinigen op de kast).
Build binnen budget met een SSD:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 134,50€ 134,50
1Gigabyte GA-970A-UD3€ 62,86€ 62,86
1MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming€ 234,50€ 234,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 55,-€ 55,-
1Corsair Carbide 200R€ 48,90€ 48,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 59,50€ 59,50
1XFX Pro 550W€ 53,95€ 53,95
1Samsung 840 EVO 120GB€ 88,90€ 88,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 738,11

=> 8 cores net zoals de next-gen consoles (Xbox en PS4)
=> Goed mobo (heb ik zelf), je kan maar moet niet overklokken ;)
=> Goede GPU
=> 1TB HDD die leverbaar is (WD Green geeft nulprijs op)
=> Goede case met goede airflow
=> 8GB 1600MHz (ipv 1333MHz) RAM met CL8
=> Goede voeding
=> Beste prijs/kwaliteit SSD van het moment.

Met dit budget lijkt AMD toch aangeraden hoor. De SSD er achteraf bijzetten, betekent dat je je systeem moet herinstalleren. Best meteen kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door DrIezie op 21-08-2013 10:23 ]

Assumption is the mother of all F'-ups

Verwijderd

Ja een 4570 is voor dit systeem meer dan voldoende rekenkracht :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik denk dat ik eruit ben, nogmaals bedankt voor deze fantastische hulp!

Echter heb ik nog 1 vraag gericht op de voeding (noob vraag).

De XFX pro 550W word aangeraden hier extra heeft deze videokaart een ''Minimum system power voorraad 500 W'' en de processors waar ik voor ga (I5 4670) een ''Thermisch vermogen 84 W''.

Kan ik er 100% zeker van zijn dat deze XFX PRO 550W mijn pc kan ondersteunen en hij het perfect doet?
Ben namelijk nogal onzeker gemaakt hierover door verschillende mensen die zeggen dat dit te weinig is.

Alvast bedankt

Ps: ik ga dus voor de aanradingen van SmokingCrop ondanks het spelen van FPS (CS:GO etc.)

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:44:
Ok ik denk dat ik eruit ben, nogmaals bedankt voor deze fantastische hulp!

Echter heb ik nog 1 vraag gericht op de voeding (noob vraag).

De XFX pro 550W word aangeraden hier extra heeft deze videokaart een ''Minimum system power voorraad 500 W'' en de processors waar ik voor ga (I5 4670) een ''Thermisch vermogen 84 W''.

Kan ik er 100% zeker van zijn dat deze XFX PRO 550W mijn pc kan ondersteunen en hij het perfect doet?
Ben namelijk nogal onzeker gemaakt hierover door verschillende mensen die zeggen dat dit te weinig is.

Alvast bedankt

Ps: ik ga dus voor de aanradingen van SmokingCrop ondanks het spelen van FPS (CS:GO etc.)
Ja wat wordt aangegeven is altijd zwaar overdreven. Je videokaart gebruikt maximaal 150watt en je cpu 84 tel er nog 50 bij op voor de rest van je systeem en je hebt het maximale vermogen.

550watt is dus meer dan voldoende.

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-02 12:11
tweakG5 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:48:
[...]

Ja wat wordt aangegeven is altijd zwaar overdreven. Je videokaart gebruikt maximaal 150watt en je cpu 84 tel er nog 50 bij op voor de rest van je systeem en je hebt het maximale vermogen.

550watt is dus meer dan voldoende.
inderdaad, GPU fabriekanten gaan uit van zeer slechte voedingen zonder certificatie, die 550W is ruim voldoende.

Assumption is the mother of all F'-ups

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-12-2025
DrIezie schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:19:
[...]

inderdaad, GPU fabriekanten gaan uit van zeer slechte voedingen zonder certificatie, die 550W is ruim voldoende.
Ik heb zowat dezelfde configuratie als bovenstaande met de intel. En ik heb de seasonic 520w. Het feit dat het een modulaire voeding is (minder bekabeling) vind ik echt ideaal. En het ding maakt geen geluid zowat!

https://www.youtube.com/@droommotor

Verwijderd

Topicstarter
OK mannen ik heb een probleem, vandaag de pc binnen gekregen.

Uitgepakt en aangesloten. Win7 via USB op de SSD gezet 120GB.

Bij het opstarten heb ik HDD prioriteit boven SSD staan (geen idee wat dat is)
Nu probeer ik men drivers (moederbord ASUs B85M-G en VID kaart) te installeren, maar hij blijft mij bluescreens geven!!!!!

Bij windows update ook steeds en zelfs op internet vandaar dak snel typ hier voor die uitvalt.

Wie kan mij helpen!?!?!

Cliffs:
PC binnen en aangesloten
Installeren drives / updates ----> Bluescreens (Ethernet driver lukt wel)

Alvast bedankt

• SmokingCrop
  • Niet online
Je kan reeds beginnen met de SSD op de hoogste prioriteit te zetten ;)
(pc zal daar dan eerst kijken om mogelijks op te kunnen starten en je windows staat dus ook op de SSD)

Geeft het blue-screen je een fout error?
Wat zeggen de logs erover? ("gebeurtenislogboeken weergeven" in de zoek van windows)

Verwijderd

Topicstarter
Heel veel rode bollen.

- The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x0000007e (0xffffffffc0000005, 0xfffff800028bc401, 0xfffff8800379e488, 0xfffff8800379dce0). A dump was saved in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Report Id: 082913-6333-01.

Kernel POWER - The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.

The Windows Driver Foundation - User-mode Driver Framework service terminated unexpectedly. It has done this 1 time(s). The following corrective action will be taken in 120000 milliseconds: Restart the service.

The Portable Device Enumerator Service service terminated unexpectedly. It has done this 1 time(s). The following corrective action will be taken in 120000 milliseconds: Restart the service.

The Superfetch service terminated unexpectedly. It has done this 1 time(s). The following corrective action will be taken in 60000 milliseconds: Restart the service.

The Network Connections service terminated unexpectedly. It has done this 1 time(s). The following corrective action will be taken in 100 milliseconds: Restart the service.

The Offline Files service terminated unexpectedly. It has done this 1 time(s). The following corrective action will be taken in 120000 milliseconds: Restart the service.

Event LOG - Corruption was detected in the log for the Microsoft-Windows-User Profile Service/Operational channel and some data was erased.

DistributedCOM - The machine-default permission settings do not grant Local Activation permission for the COM Server application with CLSID
{BC50CF2A-E12C-4F18-90CE-714CC8600CEE}

The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device ACPI\PNP0A0A\2&daba3ff&2.

The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x0000003b (0x00000000c0000005, 0xfffff960001076bb, 0xfffff88004751e80, 0x0000000000000000). A dump was saved in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Report Id: 082913-6208-01.

En zo gaat het nog 100000x door!!....

Verwijderd

Topicstarter
The UMDF reflector was unable to complete startup because the WUDFPf service was not found. This service may be started later during boot, at which point Windows will attempt to start the device again.

The driver \Driver\WUDFRd failed to load for the device ACPI\PNP0A0A\2&daba3ff&2.

Dit is wat ik kan posten voor hij weer uitvalt..

Hoop dat dit morgen gefixed kan worden door mijzelf met hulp van jullie, anders moek maar iemand bellen. Vind dit wel heel raar als ik hem door Afuture zelf heb laten bouwen en zelf win7 er opzetten moet niet moeilijk zijn natuurlijk..

Het was btw in de BIOS -- DVDrom stond prioriteit boven SDD (helemaal geen HDD mijn fout, die staat niet in die lijst alleen op de SaTA)

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik denk dat je een maandag ochtend product hebt, misschien je RAM ofzo ;)
Zeker eens Afuture contacteren!

Je hebt daar gewoon garantie op en ze zullen ook kijken wat het probleem is. (is nog maar net bij een vriend gebeurt, en die kerel @ Afuture leek het zelf leuk te vinden om het probleem te zoeken blijkbaar :))

[ Voor 11% gewijzigd door SmokingCrop op 29-08-2013 01:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ze zo contacteren, maar hoe gaan ze mij hierbij helpen dan? Sturen ze een monteur?
Ik heb win7 gedownload en start hem via USB op, maken ze hier een probleem van dan?

Heb dit nog nooit meegemaakt en ben nogal erg teleurgesteld

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad 1x4 GB kapot RAM. Memtest gaf nix aan en daar testen ze die dingen mee.
Had er 1 uitgehaald en kreeg geen beeld en met de andere wel. Retour gestuurd en ander geheugen gekocht.
Schijnt dat er de laatste weken veel problemen zijn met crucial geheugen
Pagina: 1