Op dit moment wil ik graag een nieuw systeem bouwen ter vervanging van mijn superoude dell dimension 3100. Om het gelijk goed te doen overweeg ik over te stappen naar het kopen van losse componenten, welke ik dan zelf in elkaar klus alhoewel ik dit nog nooit heb geprobeerd.
.
Mijn vraag is of dit niet problematisch is en of ik het misschien beter kan overlaten aan bijvoorbeeld MyCom, ondanks dat ik het zelf graag leer (en er zit toch een prima handleiding bij??). Wat is wijsheid?
Naast toepassingen zoals internet, (intensief) office, adobe, skype, downloaden, films en series kijken, etc. wil ik graag bepaalde games op hoge kwaliteit spelen zoals League of Legends en Rome Total War2 Verder wil ik een systeem bouwen dat geen lag vertoont en de toepassingen met gemak aan kan. Uiteraard heb ik geen zin in allerlei problemen bij het samenstellen of daarna. Dit is mijn voorgestelde systeem:
Het volgende systeem is wat ik tot nu toe heb bedacht:
MSI B75MA-E33 of MSI B75MA-P45 moederbord (edited)
Intel Core i5-4570 (met HD4600 integrated graphics als ik me niet vergis)
Samsung 840 EVO 250GB SSD
EVGA GTX 650Ti
Cooler Master Hyper TX3 EVO luchtkoeling
Corsair CX600 voeding
8GB Corsair Vengeance 1600 RAM
Seagate desktop HDD 3TB
LG DVR BluRay combo 12x
Windows 8
Cooler Master K-380 behuizing
Ik ga gebruiken mijn 21,5" plasmascherm van HP S2231a, welke ik nu een paar jaar bezit
Bovenstaande komt zo rond de 1000 euro totaal exclusief assemblage. Wees gerust kritisch op mijn build. Suggesties zijn welkom!
.
Mijn vraag is of dit niet problematisch is en of ik het misschien beter kan overlaten aan bijvoorbeeld MyCom, ondanks dat ik het zelf graag leer (en er zit toch een prima handleiding bij??). Wat is wijsheid?
Naast toepassingen zoals internet, (intensief) office, adobe, skype, downloaden, films en series kijken, etc. wil ik graag bepaalde games op hoge kwaliteit spelen zoals League of Legends en Rome Total War2 Verder wil ik een systeem bouwen dat geen lag vertoont en de toepassingen met gemak aan kan. Uiteraard heb ik geen zin in allerlei problemen bij het samenstellen of daarna. Dit is mijn voorgestelde systeem:
Het volgende systeem is wat ik tot nu toe heb bedacht:
MSI B75MA-E33 of MSI B75MA-P45 moederbord (edited)
Intel Core i5-4570 (met HD4600 integrated graphics als ik me niet vergis)
Samsung 840 EVO 250GB SSD
EVGA GTX 650Ti
Cooler Master Hyper TX3 EVO luchtkoeling
Corsair CX600 voeding
8GB Corsair Vengeance 1600 RAM
Seagate desktop HDD 3TB
LG DVR BluRay combo 12x
Windows 8
Cooler Master K-380 behuizing
Ik ga gebruiken mijn 21,5" plasmascherm van HP S2231a, welke ik nu een paar jaar bezit
Bovenstaande komt zo rond de 1000 euro totaal exclusief assemblage. Wees gerust kritisch op mijn build. Suggesties zijn welkom!
[ Voor 1% gewijzigd door SchaapD op 01-09-2013 18:35 . Reden: typfout ]