Account verwijderen en aanpassen van oude posts

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dat Tweakers als tech-site wel een voorbeeldfunctie heeft wat betreft privacygevoelige data. Op dit moment kan je in sommige (oude/gesloten? ) topics geen posts aanpassen en je account kan je ook niet verwijderen zonder hulp van tweakers zelf. Ik vraag me af waarom dit zo is en zou dit graag anders zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Accounts verwijderen wordt voor zover ik weet niet gedaan op Tweakers, anonimiseren wel.

Ik denk dat dit stuk van de Algemene Voorwaarden handig zijn om te lezen:
12.1 Het Lid kan zijn Account laten opheffen indien hij niet langer van de Website gebruik wenst te maken. Het Lid dient dit per e-mail aan Tweakers.net kenbaar te maken onder opgave van zijn Inloggegevens.

12.2 Door het Lid geplaatste Content kan bij de opheffing van het Account niet worden verwijderd. Tweakers.net zal de aan het Account gekoppelde persoonsgegevens anonimiseren zodat de Content niet langer naar het Lid herleidbaar zijn.
En waarom dit zo is kan ik niet beantwoorden, ik ben ook maar een simpel usertje :P, wel weet ik dat je enorme gaten in oude topics zou (kunnen) krijgen als je wél accounts (en de bijbehorende posts) zou verwijderen.

Misschien dat iemand anders er verder uitleg over kan geven :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
wel weet ik dat je enorme gaten in oude topics zou (kunnen) krijgen als je wél accounts (en de bijbehorende posts) zou verwijderen.
Dat is de exacte reden waarom we de reacties niet verwijderen. Wanneer er privacygevoelige informatie in staat zullen we die met alle liefde verwijderen, maar verder dan dat gaan we niet en hoeven we ook niet te gaan. Ik verwijs altijd graag naar http://blog.iusmentis.com...gooien-als-je-dat-vraagt/. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dirk schreef op zondag 01 september 2013 @ 01:11:
Wanneer er privacygevoelige informatie in staat zullen we die met alle liefde verwijderen
En daar wordt ook vaak pro-actief op gemodereerd als het gezien wordt door de crew. Maar daarbij blijft staan dat de beste manier om geen privacy-gevoelige informatie op het internet krijgen, is om deze er niet op te zetten, dwz dat users ook zelf goed moeten nadenken voor ze iets plaatsen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Hier hebben de devvers niet direct iets mee van doen, dus een tikje naar Lieve Adjes

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heel simpel: What has been seen cán't be unseen. En já; een quote van je eigen post is niet (meer) van jezelf.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 00:21:
Ik vind dat Tweakers als tech-site wel een voorbeeldfunctie heeft wat betreft privacygevoelige data. Op dit moment kan je in sommige (oude/gesloten? ) topics geen posts aanpassen en je account kan je ook niet verwijderen zonder hulp van tweakers zelf. Ik vraag me af waarom dit zo is en zou dit graag anders zien.
Een ingezonden brief naar een krant kun je ook niet meer intrekken. Maar natuurlijk halen we privacygevoelige data wel weg als dat nodig is.

Waarom je niet zelf je account kan wissen is omdat we er maar een per persoon toestaan en het nog wel eens aantrekkelijk is om bijvoorbeeld een slechte V&A score te ontlopen. Heel af en toe staan we het nog wel eens toe. Bijvoorbeeld bij accounts waar iemand volledig de mist in is gegaan en die graag een nieuwe start wil. Als wij het idee hebben dat de persoon na een nieuwe start niet in 't oude gedrag vervalt, dan kan dit in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 18:33
In dat geval, wordt een account dan helemaal verwijderd of helemaal leeggehaald qua postings ? Ik meen onlangs een user gezien te hebben die alleen maar postings met 'Op verzoek verwijderd' had, dat zou één van die spaarzame gevallen geweest zijn ?

edit:

Heb de useraccount gevonden maar lijkt me voor de discussie weinig toevoegen. De FP-posts waren overigens niet verwijderd en in eentje noemt de betreffende user zijn nickname, waardoor het nog te herleiden was tot diegene

Zie diff voor het usernummer, indien nodig ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Carpento op 03-09-2013 23:03 ]

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:21

The_Worst

Unox

Voorbeeld

Het komt erop neer dat alle posts blijven staan maar alle persoonlijke informatie uit het account wordt verwijderd en de gebruikersnaam ook wordt aangepast.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Carpento schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:57:
In dat geval, wordt een account dan helemaal verwijderd of helemaal leeggehaald qua postings ?
Nee; je nick wordt je user-id (dus mijn "nick" zou 43400 worden) en alle info uit je account wordt geanonimiseerd. Je posts blijven staan.
Carpento schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:57:
Ik meen onlangs een user gezien te hebben die alleen maar postings met 'Op verzoek verwijderd' had, dat zou één van die spaarzame gevallen geweest zijn ?
Jep. Soms is er gewoon net iets meer aan de hand of een goede reden om van de regels af te wijken / ze te buigen. Dit was een (heul, heul) spaarzaam geval (zo mogelijk zelfs het enige geval).
Dat is een oud voorbeeld; zoals ik al zei wordt tegenwoordig de nick het user-id en gebeurt de rest allemaal automatisch. In 2007 hadden we nog geen "anonimiseer dit account"-knopje :P
The_Worst schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:43:
Het komt erop neer dat alle posts blijven staan maar alle persoonlijke informatie uit het account wordt verwijderd en de gebruikersnaam ook wordt aangepast.
:Y

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 06-09-2013 00:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 18:33
RobIII schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 00:08:
Jep. Soms is er gewoon net iets meer aan de hand of een goede reden om van de regels af te wijken / ze te buigen. Dit was een (heul, heul) spaarzaam geval
Helder :)
(zo mogelijk zelfs het enige geval).
Zeker niet, ik vond met een snelle query al zo drie gevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Carpento schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:15:
Zeker niet, ik vond met een snelle query al zo drie gevallen ;)
In sommige gevallen is 't de user zélf die z'n posts verwijdert, we hebben een BC1 t/m 3 gehad en zo zijn er nog wel wat uitzonderingen. Ik sluit niet uit dat er wel 3 gevallen zijn hoor, maar het zijn er iig verdomd weinig :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1