Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1x8 EATX nodig, nieuw PSU heeft 2x4

Pagina: 1
Acties:

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 08:57
Ik heb een nieuw PSU gekocht vandaag omdat ik meer PCI-E stroom nodig had. Dus na alles los gehaald te hebben en daarna na wat passen en meten de nieuwe weer aangesloten te hebben kom ik achter het volgende.

Mijn nieuwe PSU heeft 2 dezelfde kabels met beide 2x4 EATX connectoren. Mijn moederbord van inmiddels bijna 2 jaar oud heeft een connector van 1x8.

Een gedeelte van de 2x4 past wel in het mobo, maar het andere gedeelte niet. Om die rede heb ik nu mijn oude PSU maar weer terug geschroeft.

Werkt het gewoon als je die 1x4 er in doet en de andere laat hangen? Of is het nodig dat er een 1x8 word aangesloten?

Ik ga iig morgen terug naar de winkel en leg uit wat het probleem is. Misschien hebben ze wel een oplossing. Maar ongeacht er een oplossing voor is (waarschijnlijk andere PSU). Zou ik dit toch wel willen weten. Gezien het me best intrigeerd :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 10:43

Eagle Creek

Breathing security

Doet me een beetje denken aan dit topic:

Nieuwe pc start niet

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15
Maak anders wat foto's, want ze zouden wel gewoon moeten passen. Misschien zie je wel wat over het hoofd.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 08:57
Nope ze passen niet. Die 8 point connector die er nu in zit heeft:

vierkantje, afgerond, afgerond, vierkantje
afgerond, vierkantje, vierkantje, afgerond

die 2x4:

vierkantje, afgerond
afgerond, vierkantje

afgerond, afgerond
afgerond, afgerond

dus best wel raar.

Maar alles zit er nu net weer in met me oude PSU. Ik zal morgen wel foto's maken als ik het er weer uit schroef voordat ik naar de winkel ga :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15
Ik heb het al gevonden!

http://www.playtool.com/p...connectors.html#eps4plus4

In de tweede alinia staat het btw

[ Voor 16% gewijzigd door lassieman op 31-08-2013 20:34 ]