Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Nieuwe pc start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zojuist heb ik een pc in elkaar gezet. Bij het inschakelen ervan gebeurt er totaal niets. Er gaan geen leds aan, geen fans, geheel geen reactie.

Ik ben er vrijwel zeker van dat de power switch goed is aangesloten (volgens het boekje maar heb hem ook al omgedraaid om uit te proberen).

Op het moederbord zitten twee stekkers vanaf de voeding aangesloten. Één grote brede stekker en één met 6 pinnen (in een ruimte van 8 pinnen maar dat kon geen kwaad was mij verteld).

Alle kabels zitten voor zover ik weet goed vast.
Het moederbord staat op busjes en is op alle plekken (op één na) vastgeschroefd.
De schakelaar op mijn voeding staat op I.
Het moederbord heeft geen losse powerbutton.
Het geheugen zit vast.
Als ik al het geheugen simpelweg verwijder gebeurt er nog steeds niets.

Waar kan ik beginnen met uit te vinden waar het probleem zit.. dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. :)

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

(jarig!)
Die 6pinnen stekker (PCI-E) hoort niet op de 8pins moederbord aansluiting, hier hoort een 4 of 8 pins stekker in!

De specificaties van je pc posten zou ook reuze handig zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Lip op 28-06-2013 23:02 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... klinkt als een heel domme fout :/.. I'l be back.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/51cdfeb342e87/51cdfeb341719-led.jpg

Says it all..
Domme fout, was ik zelf niet 1, 2, 3 achter gekomen.

Bedankt hè :).

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

(jarig!)
Je bent niet de eerste zullen we maar zeggen. :D And YW!
MOBO of CPU kapot?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

Topicstarter
Tja.. ik heb wel eens wat computers in elkaar gezet maar dit was weer met een (voor mij) onbekend merk voeding. Daarop staat niet aangegeven welke stekker waar voor is. En als je dan het niet vaak genoeg in elkaar zet maak je dat soort fouten.

Zeg je met die link dat ik geluk heb gehad?

Prettig weekend Lip.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 23:33 ]

Pagina: 1