Gamesysteem in Amerika via Newegg

Pagina: 1
Acties:

• advena
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:00
Beste tweakers,

Een jaar lang zit ik in Amerika. Ik hoopte dit wel vol te kunnen houden met mijn telefoon voor Skype en het versturen van een berichtje. Maar dat blijkt na slechts 2,5 week niet helemaal waar.
Ik heb kort nagedacht om simpel een laptop aan te schaffen, maar ben nu redelijk zeker van mijn keuze om een pc in elkaar te zetten.

Ik wil dit systeem aan het eind van het jaar mee terug nemen naar Nederland en wil dus direct een systeem dat voorlopig voldoende is. Met behulp van de BBG discussie voor september en een beetje zelf zoeken op newegg ben ik tot het volgende systeem gekomen. 

Graag zou ik van jullie nog tips over het systeem ontvangen. Qua budget vind ik deze $930,- een mooi bedrag. (Graag bij aanpassingen de bijbehorende prijzen van Newegg vermelden)

Let op: Linkerkolom Nederlandse prijzen van Tweakers.
Rechterkolom huidige Newegg.com prijzen
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 132,91$ 151,-
1Gigabyte GA-990FXA-UD3€ 113,05$ 100,-
1MSI R7950-3GD5/OC BE€ 227,90$ 210,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 55,-$ 61,-
1Zalman Z12€ 56,-$ 55,-
1HP W2072a Zwart€ 119,-$ 100,-
1Logitech MK320€ 35,48$ 40,-
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 63,-$ 70,-
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 55,48$ 80,-
Bekijk collectie
Importeer producten
€ 857,82$ 931,- (€ 705

Er is bewust gekozen om geen SSD en geen koeler aan te schaffen.
- De SSD omdat ik in dit jaar meer heb aan capaciteit dan aan snelheid en omdat ik in Nederland nog een SSD heb (Beste onderdeel van huidige systeem)
- De koeler omdat ik dit jaar niet ga overklokken.
- De CPU en HDD is bij Newegg een combo. Wel zo voordelig en beide goede producten. Wat mij betreft niks aan veranderen.
- Het moederbord kan nogal veranderen, het bord dat ik gevonden had was een "open box" model, vandaar de prijs. Ik ga even nadenken of het het prijsverschil waard is. Ik ben aan het kijken naar alternatieven.
- De kast is gekozen vanwege de gunstige prijs.
- GPU, krachtig model voor een mooie prijs.
- PSU, voldoende power voor een eventuele CrossfireX in NL
- Geheugen, tja spreekt voorzich lijkt me. Low Profile omdat een andere koeler wel in de planning zit.
- Beeldscherm, gekozen op prijs. Ik ga deze waarschijnlijk niet meenemen naar NL
- Muis/toetsenbord, thuis de iets simpelere versie Mk260? Werkt prima voor mij, maar ik denk dat ik de extra functies wel kan waarderen.

Alvast bedankt,
Advena

Edit:
Andere opbouw van de post. Incl onderdelen verklaring.

[ Voor 22% gewijzigd door advena op 31-08-2013 03:45 ]

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-12-2025
oei in VS, in principe zijn dezelfde systemen aan te raden, je zit alleen met andere prijzen.
ligt er net aan waar je zit, maar ik weet dat er elektronica zaken zijn die echt alles verkopen en waar je als een supermarkt de spullen kunt krijgen voor leuke prijzen. zoek zo een zaak eens op en kijk daar wat je kan krijgen.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 23:59
tip: blijf iig weg van die voeding, OCZ is nou niet echt kwaliteit. Ga ipv ocz voor iets van seasonic of XFX, met een enkele GPU moet 500 watt genoeg zijn.

android since G1.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Thomg

Aww yiss

Let er trouwens ook op dat je zult gaan moeten dokken bij de douane als je het mee wilt nemen naar NL.

In ieder geval, VS heeft ook een soort van Tweakers variant,

http://pcpartpicker.com/

http://pcpartpicker.com/p/1y57e

996$ strakke systeem, je kan weghalen wat je al hebt ( die ssd bijvoorbeeld ), maar heb ik erin gelaten voor het totaalplaatje ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Thomg op 30-08-2013 23:36 ]

• advena
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:00
Bedankt voor de reacties. Ondertussen heb ik mijn eerste post aangepast met een uitleg voor de onderdelen.

@Lednov Ik zal eens even kijken naar dergelijke winkels. Maar ik vermoed dat het net als in Nederland duurder is om het in een winkel aan te schaffen...

@coredalae Ik zal kijken naar een voeding van XFX of Seasonic. Wat betreft power, ik ben er nog niet helemaal over uit of ik later nog wil upgraden naar CrossfireX vandaar de krachterige voeding.

@Thomg Qua invoerrechten zie ik dan wel weer. Tot op heden heb ik nog nooit meegemaakt dat ze daar iets mee doen. Het is tegen die tijd ook al verouderde hardware.
Wat betreft je link, deze is wel handig. Maar ik bestel waarschijnlijk alles bij Newegg en dan zie ik niet direct een voordeel.
Je voorgestelde systeem mist voor mij enkele randapparatuur. Verder heb ik nu in mijn eerste post toegelicht welke componenten ik met welke reden wel/niet wil bestellen.

• Lednov
nee, winkel structuur is daar compleet anders. zijn eerder een soort halve (soms zelfs hele) groothandels. prijzen kunnen vergelijkbaar liggen met webshops doordat het in bulk de deur uitgaat, plus je hebt het direct in handen.

denk Mediamarkt en dan GROOT.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Lednov schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 08:23:
nee, winkel structuur is daar compleet anders. zijn eerder een soort halve (soms zelfs hele) groothandels. prijzen kunnen vergelijkbaar liggen met webshops doordat het in bulk de deur uitgaat, plus je hebt het direct in handen.

denk Mediamarkt en dan GROOT.
Zoals welke winkels? Zelfs de grote ketens zijn vaak weinig duurder / goedkoper dan online.

Let wel op dat er nog geen tax op je systeem zit, scheelt toch weer paar % (gelukkig voor mij maar 1,5, maar in andere staten kan het meer zijn).

• Lednov
ik heb geen flauw Idee meer hoe die zaak heette in California, is al weer paar jaartjes terug dat ik er was. kan dus zijn dat mijn info alweer outdated is, toentertijd waren de prijzen heel erg scherp.
ook geen idee of het een grote keten was of niet. de zaak zelf was groot. schappen vol met de hardware. en niet alleen computers ze verkochten alle elektronica die je kan verzinnen. van het kleinste weerstandje tot aan hele grote Koelkasten.

Verwijderd

Bestel gewoon bij de goedkoopste. In de US verzenden ze nation-wide

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Oh, overigens is de dell ultrasharp u2312hm daar tijdelijk laag geprijsd!
Top scherm voor 145 euro fzo ;)

http://www.amazon.com/dp/B005LN1JEC
Pagina: 1