Geluidsinstallatie voor onder de veranda

Pagina: 1
Acties:

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:45
Hallo,

Voor een hele tijd geleden ben ik begonnen met het bouwen van een schuur met overkapping in mijn tuin, nu is het dan eindelijk zover dat het bijna klaar is. De zomer is helaas al wel bijna voorbij, maar dat mag de pret niet drukken ;)
Ik ben nu aan het rondkijken voor een geluidsinstallatie voor onder de veranda, maar ik kom er echt niet meer uit. ( Dat komt ook omdat ik er niet al te veel verstand van heb O-) ) Ik hoop dan ook dat jullie mij kunnen helpen om een systeem uit te kiezen.

Ik had graag een systeem gewild waarbij ik via internet radio kan luisteren en ook via de stream van het muziek op mijn nas kan genieten. Het zou mooi zijn als ik dit alles ook nog eens kan bedienen middels mijn telefoon, maar dit is geen vereiste. Tevens gebruik ik als speakers waterdichte plafondspeakers van de conrad http://www.conrad.nl/ce/n...-FX-16-WP-luidspreker-Wit

Ik heb in de woonkamer een Denon avr1713 staan welke is aangesloten op mijn nas, dit werkt helemaal prima. Dus het zou mooi zijn als ik zoiets ook zou hebben voor op het terras. Echter vind ik het te duur om nog zo'n versterker te kopen en deze in mijn schuur te zetten.

Ik ben benieuwd of jullie wat weten!

Alvast bedankt :)

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik zou dan gaan kijken naar Sonos

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• dropkikker
Daar heb ik ook al naar lopen kijken, maar kunnen die wel in weer en wind onder de veranda blijven dan? Ik zag al dat je ze op kunt hangen aan de muur. Dus de Sonos blijft natuurlijk wel droog, maar het is wel vochtig in de wintermaanden.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dat zou ik dan niet doen, dan kan je beter naar draadloze buitenspeakers kijken die waterdicht zijn. Zoals deze bijvoorbeeld. Die kan je dan aansluiten op je zone2 line-out van je Denon.

[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 30-08-2013 12:48 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• dropkikker
Dat is misschien ook nog wel een optie! Als ik het goed begrijp dan kan ik de ontvanger aansluiten op mijn zone 2 van mijn reciever. Deze stuurt dan draadloos het signaal naar de luidsprekers achter in de tuin, en ik kan dan ook nog eens alles bedienen middels de Denon app?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sterker nog, voor zover ik Denon ken (en dat is vrij redelijk ;) ) kun jij gewoon twee buitenspeakers op je zone 2 hangen en dan de boel middels je Denon bedienen :)
Zie overigens ook mijn opmerkingen in Buiten Luidsprekers aansluiten
Beter koop je gewoon twee oude speakers bij de kringloop. Speciale buitenspeakers kosten behoorlijk wat, maar oude speakers van een paar tientjes die een paar jaar meegaan zijn een stuk goedkoper :)

Qua bediening met je app: zorg wel dat je WLAN dekking hebt in de tuin ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dropkikker
Het probleem is alleen, dat de speakers op een afstand van ongeveer 25 meter van mijn Denon reciever komen te staan.. Het lijkt me toch dat je met tulp stekkers ( want zone 2 werkt met tulp ) behoorlijk wat verlies krijgt..

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

The Eagle heeft het volgens mij, over een POWERED zone2. M.a.w de normale speakers aansluit terminals.

• dropkikker
Ik heb net even gekeken, maar op mijn avr1713 zit helemaal geen zone 2.. Dus dat verhaal gaat helaas dus niet op.. :(

• dropkikker
Zou onderstaand misschien ook kunnen dan?

Ik heb hier thuis nog een oude Sony ksl500 reciever staan met deze aansluitingen op de achterkant : http://imageshack.us/photo/my-images/593/l3aw.jpg/

Is het mogelijk dat ik hier een audiostreamer op aan kan sluiten en dat ik dan hier de plafondspeakers ook op kan laten werken?

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Is het mogelijk dat ik hier een audiostreamer op aan kan sluiten... Dat kan altijd.
en dat ik dan hier de plafondspeakers ook op kan laten werken? Hangt van de speaker af.

Een ander alternatief : http://www.conrad.nl/ce/nl/product/034889/
Hiervoor moet je de koptelefoon aansluiting gebruiken op de Denon.

• dropkikker
Haha, dat ding ziet er niet uit :P Ik begin nu toch meer en meer te neigen naar een Sonos play 3, het is dan wel iets meer geld maar je bent wel in 1 keer van een hoop gedoe af. Plus, je kunt er alles mee wat ik dan zou willen.
Alleen ik weet niet of de Sonos snel van de wallmount gehaald kan worden. Want als het regent moet deze wel naar binnen lijkt me, ook al hang hij hoog en droog onder de veranda

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 08:58

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik heb voor in mijn badkamer/keuken ook twee waterdichte speakers van Conrad (de 13cm marine-speakers die als alternatief onder jouw keuze staat).
Voordeel: Goedkoop, goed waterbestendig
Nadelen:
- De klank hangt af van de klankkast, maar 13cm biedt niet veel diepgang.
- Ze zijn 4 ohm, als je ze op één speakeraansluiting wil aansluiten kun je ze het beste in serie zetten
- Ze worden geel na een tijdje.

Op mijn balkon heb ik een oude Bose-speaker (volgens mij een 301) hangen. Dat klinkt als een klok (8" + goede klankkast).
Als je een speaker droog en van de grond hangt, dan kan het wel wat hebben. 'Gewone' boxen zie je zo ook bij veel terrassen van cafe's en restaurants buiten hangen.

Marktplaats of op de rommelmarkt kijken is een goede tip :)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

dropkikker schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:05:
Ik heb net even gekeken, maar op mijn avr1713 zit helemaal geen zone 2.. Dus dat verhaal gaat helaas dus niet op.. :(
I stand corrected. Denon levert dat pas vanaf de 2113 :)

Wat ik trouwens zelf gedaan heb is een iPod / iPhone dock gekocht. Lekker portable en aangezien je met je iPhone ook kunt streamen vanaf NAS of internetradio kunt beluisteren, werkt dat voor keren per jaar dat je buiten zit ook prima. Zit een accu in, houdt het dus lekker lang vol - en als ie leeg is sluit ik de adapter wel op een buitenstopcontact aan :)

Stuk goedkoper dan een 2e versterker oid :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dropkikker
Het scheelt dat ik niet per direct een radio hoef te hebben, en aangezien de zomer toch bijna voor bij is kan ik nog wel wachten. Misschien dat er binnenkort nog ergens een Sonos play 3 in de aanbieding is :)

Het schiet me net te binnen dat ik mijn oude Sony receiver nog ergens heb liggen. Deze komt van een 5.1 setje af. Deze zou ik dus ook nog kunnen gebruiken natuurlijk :)

Stel ik zou die receiver gebruiken, wat heb ik dan nog nodig om te kunnen streamen vanaf mijn nas en te kunnen luisteren naar internetradio? Tevens zou ik dan gebruik willen maken van besturing middels mijn telefoon.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:58

DjVe

Hatsaflats!

Een mediaspeler die je dan aansluit op de optische ingang. Beetje tweaker zou dan een raspberry pi met xbmc of degelijke software adviseren. Ben je voor €50 excl speakers klaar. Ik zou ook ene stel oude luidsprekers bij de kringloop halen en die desnoods een likje verf geven en onder de veranda hangen :)

• dropkikker
Haha, daar heb je het dus al :) Ik ben dus totaal geen tweaker :P Dus dat gaat hem niet worden :)
Ik zag ook al dat je van Logitech een bluetooth streamer had, deze kun je ook aansluiten op je reciever en dan middels je telefoon je mp3 tjes afspelen. Dit is dan nog de goedkoopste optie, echter kun je dan niet vanaf je nas spelen. Maar het meeste muziek wat ik mooi vindt, dat staat toch al op mijn telefoon.. En met de oude receiver van mij kun je ook natuurlijk ook gewoon fm spelen. Aangezien ik toch alleen maar 3fm luister :)

Ik merk al wel dat er heel wat keuzes zijn wat dit betreft.. Op een gegeven moment die je door de bomen het bos niet meer :(
Pagina: 1