Mijn vriendin en ik zijn net gaan samenwonen en willen nu graag een nieuwe PC. In eerste instantie zou een bekende hem voor ons bouwen maar hij heeft er achteraf toch geen tijd voor. Op zijn advies wil ik eens gaan kijken of ik het niet zelf kan proberen.
Allereerst de basisinformatie:
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het zal gebruikt worden voor basis tekstverwerken, internetten, gamen (geen spellen die veel vragen, denk meer aan indie games enz.) en downloaden.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een maximaal budget van €600 voor de desktop exclusief randapparatuur. Als het met minder mogelijk is zou dat fijn zijn.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, helemaal niets
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor het snelle opstarten lijkt me een SSD sowieso handig. Verder wil ik er spellen op kunnen spelen, maar dit hoeven geen zware spellen te zijn (daar heb ik een ps3 voor). Voldoende opslag is handig vanwege het binnenhalen van films en series.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeuren.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geen eisen of wensen.
Op basis van de Best Buy Guide heb ik gekozen voor het budgetgamesysteem, waarbij ik zelf gekozen heb voor een SSD en een grotere harde schijf.
Mijn vragen zijn:
Klopt dit als geheel of zijn er ergens aanpassingen nodig/aan te raden?
Is het moeilijk om zelf een systeem in elkaar te zetten? (wordt mijn eerste keer)
Edit: Is het mogelijk met deze kast/dit systeem om op een later moment het geheugen uit te bereiden met een extra harde schijf? (dan zou ik dus 1 SSD en 2 interne harde schijven hebben)
Ik weet dat het lastig is voor jullie om in te schatten wat mijn kennis is dus dat ga ik ook niet proberen uit te leggen. Ik hou het zelf maar op de gemiddelde basiskennis (ik weet welke onderdelen in de kast gaan en waar ze voor dienen). Het gaat me dan ook meer om ervaringen van anderen met hun eerste zelfbouw kast.
Allereerst de basisinformatie:
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het zal gebruikt worden voor basis tekstverwerken, internetten, gamen (geen spellen die veel vragen, denk meer aan indie games enz.) en downloaden.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een maximaal budget van €600 voor de desktop exclusief randapparatuur. Als het met minder mogelijk is zou dat fijn zijn.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, helemaal niets
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor het snelle opstarten lijkt me een SSD sowieso handig. Verder wil ik er spellen op kunnen spelen, maar dit hoeven geen zware spellen te zijn (daar heb ik een ps3 voor). Voldoende opslag is handig vanwege het binnenhalen van films en series.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeuren.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Geen eisen of wensen.
Op basis van de Best Buy Guide heb ik gekozen voor het budgetgamesysteem, waarbij ik zelf gekozen heb voor een SSD en een grotere harde schijf.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed | € 73,45 | € 73,45 |
| 1 | ASRock FM2A75M-DGS | € 48,49 | € 48,49 |
| 1 | Gigabyte N65TBOC-2GD | € 144,99 | € 144,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Cooler Master Force 500 | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 14,99 | € 14,99 |
| 1 | be quiet! System Power 7 400W | € 41,25 | € 41,25 |
| 1 | Samsung 840 series 120GB | € 81,69 | € 81,69 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 519,81 | |
Mijn vragen zijn:
Klopt dit als geheel of zijn er ergens aanpassingen nodig/aan te raden?
Is het moeilijk om zelf een systeem in elkaar te zetten? (wordt mijn eerste keer)
Edit: Is het mogelijk met deze kast/dit systeem om op een later moment het geheugen uit te bereiden met een extra harde schijf? (dan zou ik dus 1 SSD en 2 interne harde schijven hebben)
Ik weet dat het lastig is voor jullie om in te schatten wat mijn kennis is dus dat ga ik ook niet proberen uit te leggen. Ik hou het zelf maar op de gemiddelde basiskennis (ik weet welke onderdelen in de kast gaan en waar ze voor dienen). Het gaat me dan ook meer om ervaringen van anderen met hun eerste zelfbouw kast.