Welke kabel van ISRA naar adsl modem?

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:38
In mijn huis heb ik het volgende ISRA punt:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2u7ocbq.jpg

Volgens de beschrijving moet ik de dunne kabel die uit het ISRA punt komt verbinden met de aansluitdoos.
Er staat in de beschrijving echter niet omschreven om wat voor soort kabel dit moet zijn. Moet dit een gewone telefoonkabel zijn?

Ook zit ik met het probleem dat het stukje dat er nog aan zit erg kort is, 2 cm hooguit. Ik heb deze aansluiting nog nooit gebruikt dus dit zit er al zolang ik hier woon. Kan ik de kabeltjes gewoon aan elkaar tapen zonder signaalverlies? Zo niet, is het kabeltje eenvoudig te vervangen aan de binnenkant van het ISRA punt?

Mijn YouTube Channel

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

webcamjan schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 21:50:

a = rood - a' niet aansluiten
b = blauw -b' niet aansluiten
aarde = oranje (linksonder)
eb = wit (rechtsonder) (eb is extra bel)
Nee niet (helemaal) mee eens
a=rood / b=blauw dat is ok
wit en oranje is het 2e aderpaar. die sluit je niet aan op aarde en ab, de laat je gewoon los
Aarde (de blanko draad is aarde)

--------------------------------------------

Dit is een telefoon schema
Afbeeldingslocatie: http://gotfish.nl.eu.org/T65%20schema.gif

Wanneer er sprake is van een extra bel of telefoon toestel verwijder je de eventuele interne brug(en) in de telefoons tussen pin 3 en 4

Bij alleen een extra bel
- Aluit je de extra bel aan op de eb (in de wcd) en op de blauwe draad
Als er een 2e toestel is:
- sluit je beide eb aan op elkaar en sluit je in het 2e contact de blauw aan op A en rood op B
- in geval van 2 toestellen en een extra bel sluit je de extra bel aan tussen de 2 eb contacten

Maar wat als er nu 1 van de 2 stekkers word losgetrokken ?
Daar is een extra brug voor nodig in beide wcd tussen a' en eb
in de extra bel zit een condensator die voorkomt dat er sluiting tussen a en b ontstaat wanneer beide stekkers los zijn getrokken en je kan gewoon gebeld worden. (ook al is er geen telefoon aangesloten)

---------------

nofi als ja dat niek fatsoenlijk kan solderen wat in de foto staat, ben je gewoon slecht in solderen. niets mis mee maar je hebt dan weinig ruimte om dingen te verkloten

ik zou dan ook een gewoon kroonsteentje proberen. serieus. je merkt er geen zak van

lui als ik ben zou ik alles verlengen met een stukje cat5/6

lijn 1 (rd/bl) op het blauwe aderpaar en lijn 2 (or/wt) op het groene aderpaar

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 25-12-2013 00:08 ]

Iperf

Pagina: 1