Welke kabel van ISRA naar adsl modem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
In mijn huis heb ik het volgende ISRA punt:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2u7ocbq.jpg

Volgens de beschrijving moet ik de dunne kabel die uit het ISRA punt komt verbinden met de aansluitdoos.
Er staat in de beschrijving echter niet omschreven om wat voor soort kabel dit moet zijn. Moet dit een gewone telefoonkabel zijn?

Ook zit ik met het probleem dat het stukje dat er nog aan zit erg kort is, 2 cm hooguit. Ik heb deze aansluiting nog nooit gebruikt dus dit zit er al zolang ik hier woon. Kan ik de kabeltjes gewoon aan elkaar tapen zonder signaalverlies? Zo niet, is het kabeltje eenvoudig te vervangen aan de binnenkant van het ISRA punt?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 18:15
Onderste 2 schroeven een slag losdraaien, bovenste schroef er helemaal uit draaien.
Dan kun je het "buisje" omhoog bewegen, zodat de verbinding tussen de dunne telefoonkabel en de dikke kabel die uit de grond komt zichtbaar wordt.
Het korte stukje kun je dan waarschijnlijk gewoon vervangen door een nieuw stuk kabel richting je ADSL modem.

edit:
aan elkaar tapen is natuurlijk een no-go.
Het zal nu met een kroonsteentje of klemmetje of iets dergelijks gemonteerd zitten.

:w MF-wimmel?

[ Voor 20% gewijzigd door Valentino-46 op 28-08-2013 03:56 ]

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je moet 't blauwe en rode kabeltje hebben, en die gaan normaliter naar een WCD voor een telefoon middels een 4 polige stekker.

Jij wil ze wss naar een RJ11 stekker hebben en dan dien je de twee middelste contacten te gebruiken (links = rood/ rechts = blauw)..

En dat "buisje"mag je eigenlijk niet eens aan komen, dat is 't oude PTT/KPN AOP/ISRA en is waarschijnlijk van je huiseigenaar,

Als je 't netjes wil doen: Laat je huiseigenaar een nette aansluiting regelen en ga niet zelf aan't "lassen" ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 28-08-2013 04:08 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Voor dit type isra moet je KPN bellen en zeggen dat er geen aansluiting zit, KPN zal dan een aansluitdoos naast de ISRA plaatsen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:01

ranzige pad

kwaaak kwaak

maffe vuurpijl. gewoon zelf een aansluiting op fixen ;p

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Hallo Snowwie,

Vergeet het advies van Valentino-46 , dat is niet goed, in deze lasdop zit een krimp las over een kabel met papier isolatie .
Het zelf opnieuw aansluiten is zeer onverstandig.

Over de kabel , dit moet minimaal cat 3 zijn (Zelfde RONDE telefoon kabel als er nu aan zit ,1 aderpaar van een cat 5 of hoger (computer netwerk kabel) mag ook .

Jammer dat ze het zo kort afgeknipt hebben!
Zelf zou ik heel voorzichtig dit kabeltje aansnijden en de aders aan een nieuwe goede kabel solderen en iedere ader en het geheel met krimpkous isoleren.
Als je direct naar het modem gaat met die kabel zou ik soepele kabel pakken en als je via een aansluitdoosje gaat zou ik massieve kabel gebruiken.

Verder zou ik de nieuwe kabel met 2 (of meer) kabel klemmen op de houten onderplaat vastzetten zodat er geen mechaniche kracht op de nieuwe las kan komen te staan.

Als je niet kunt solderen is een kroonsteentje ook nog een oplossing , aan elkaar tapen is vragen om problemen , het kan in eerste instantie werken , maar het koper gaat oxideren en dan ga je signaalverlies krijgen en de verbinding kan helemaal uitvallen.

P.S 2 aderparen kan ook maar vermoedelijk zijn oranje wit in de lasdop niet doorgelast,
dus alleen rood blauw B.V.B naar oranje-oranje wit zou voldoende moeten zijn .

Michien is het ook een optie om met je internet provider af te spreken dat er een KPN monteur komt die in de lasdop een nieuwe kabel aansluit !

[ Voor 12% gewijzigd door theuser op 28-08-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Valentino-46 & Theuser, twee verschillende opvattingen, maakt het lastig kiezen voor de leek.

Solderen is geen probleem, hoef ik alleen maar naar de bouwmarkt voor wat tin en krimpkousjes. Ik denk als ik het korte kabeltje voorzichtig strip ik er wel een andere kabel aan kan solderen.

Als dat niet werkt dan kan ik altijd nog het kapje openmaken om te zien of ik er direct een kabel op kan zetten. Jammer alleen dat er 34 lagen verf overheen zitten. :/

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:08
De kabel zelf is gelakt koper met vet papier als isolatie in een loden mantel, daar wil je liever niet teveel aan kloten. Je kunt de sok eraf halen en kijken hoe het bestaande stompje er nu op zit, als dit een beetje bereikbaar is kan je je nieuwe bedrading er zo aan solderen, anders zou ik gewoon het stompje gebruiken om je kabel aan te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan dit gratis door KPN laten maken hoor, omdat er geen aansluiting aanwezig is...
Ik zou zelf niet aan de lasdop kloten want de boete die ze rekenen als je hem eraf haalt is nog niet niks ;)

Beter haal je hem er niet af haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
op de papieren lucht kabel geen kroonsteentjes of soldeer doen dit gaat niet of heel slecht werken.
aangezien de aders vet zijn en lak laag op het koper zit. dit moet altijd eerst vewijderd worden.

laat hiervoor kpn komen om in orde maken scheelt je zelf hoop gedoe en wordt er gewoon nieuwe isra geplaatst.
Dit doen we dagelijks bij klanten die problemen hebben met een lasdop of geen kabel er aan hebben zitten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
@SirYoshi ,
KPN hoeft dit niet voor niets te doen , er is WEL een aansluiting aanwezig (en dit staat in de systemen van KPN ) .
Dat iemand een aansluit punt sloopt is niet het probleem van KPN ( ik weet dat het soms gratis hersteld wordt maar ze zijn dit NIET verplicht.

@ jopoh ,
Dat kan michien voor zakelijke klanten zo zijn maar voor particuliere klanten wordt in de regel GEEN nieuwe isra geplaatst en mag KPN hier kosten voor rekenen.
Verder heb je gelijk dat je niet aan papier olie kabel moet gaan prutsen maar wij hebben het over het stukje normaal kabel wat daar al aangast zit!

@Snowwie
Soms is met de internet provider af te spreken dat er kostenloos een KPN monteur komt die weer een nieuwe kabel op de juiste manier in de lasdop aansluit.
Ernaar vragen staat vrij !

Je hebt ZEKER GEEN recht op gratis herstel van het isra punt dus als je het wilt laten doen spreek vooraf de kosten af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
@theuser. Klopt er kunnen kosten voor gerekend worden maar lang niet altijd. ligt een beetje aan wat voor klant het is. is kpn klant ja of nee.
is kpn klant maat die via de helpdesk gebruik van installatie garantie wordt wel kosteloos aangesloten op de juiste manier. Hoogst uit wordt dan benodigde matriaal in rekening gebracht zoals stuk kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik weet niet of enkel Internet bij Online beschouwd wordt als KPN klant. Ik zou zeggen van niet.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Snowwie schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:49:
Ik weet niet of enkel Internet bij Online beschouwd wordt als KPN klant. Ik zou zeggen van niet.
om duidelijk te zijn nee. online heeft zijn eigen monteurs, maar zit het in de infra of isra dan maakt online een afspraak bij kpn en dan komt er kpn monteur langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik zal eerst eens kijken of ik een draad aan dat stompje kan solderen, mocht dat niet werken dan kan er altijd nog een monteur komen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
*Update:

Inmiddels heb ik de draadjes al een stuk of 5x proberen te solderen, maar ze zijn zo verschrikkelijk dun dat ze telkens weer losschieten. Dat stompje is ook zo kort en het isra punt zit ook zo laag bij de grond dat fatsoenlijk solderen bijna onmogelijk is. Zoals gezegd die individuele aders zijn zoooo dun dat is haast niet vast te krijgen met een los in de hand houdende soldeerbout.

Ik zou hier wel graag een KPN monteur langs willen hebben, maar om nu meer dan 100 euro te gaan betalen voor een adsl verbinding van een tientje per maand (online), die ik normaliter enkel gebruik als een 'reserve' internetverbinding vindt ik nogal aan de dure kant.

Zijn er nog alternatieven?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
KPN zal zeker kosten rekenen in deze tijden.

Er zit inderdaad een knel las inwendig maar gezien de invoer kabel zal dit geen oliepapier zijn als bescherming over gelakte draadjes. wat bij de oudere grondkabels het geval is. Of er moet een flink stuk kpn kabel bloot zijn met de lood omhulsel en die dan geschilderd is, de overgang naar de kabelbescherming met al die draadjes zal dan buiten de foto zijn en het daarmee dus wel een oude kabel is. (lood bescherming met lakdraad en olie papier, wel goede kabel trouwens kwa bescherming tov van de kunststof troep)

Al met al mis dit niet zo een probleem om zelf op te lossen met enige kennis van handelen.
Het dopje zit aan de onderkant met een persrubber geklemd in de kunststof huls.
werkvolgorde.:
*schroef beide schroeven onderaan de dop losjes.
*schroef de bovenste eruit zodat de dop omhoog kan.
*schroef het boutje aan de onder kant van de dop los maar niet eruit.!!
*probeer de dop los te trekken van de rest, dit kan erg moeilijk gaan omdat de rubber persring dit nog zal tegengaan, bij te veel weerstand de onderste schroeven ook eruit halen zodat je de bus naar voren kan halen en je meer ruimte hebt om kracht te zetten.
* na alles los te hebben komen de lassen zichtbaar.

Nu kan je twee dingen doen.
Of je maakt een nieuwe las op de korte aansluitkabel die er nog is maar die las maak je in de dop.
Of je gaat kijken hoelang de kabel nog is als je deze naar boven laat steken, denkbeeldig door de bovenkant van de dop.

Hoe meer lassen hoe meer gerommel en zou de kabel nog klang genoeg zijn door de bovenkant van de dop zou ik methode twee doen.

Neem de dop die er nu af is en boor een klein gaatje van 5mm in de bovenkant van de dop die tegen de wand komt.
steek de kabel recht omhoog en met wat goed mikken de dop weer over de kabel laten glijden zodat nu de rest van de kabel boven de dop uitsteekt.
Koop een goede wandcontact doos met een rj11 of gewoon de oude 4-pin varkensneus telefoon stekker.
monteer deze doos direct boven de dop en sluit de kabel aan op de juiste contact.
a = rood - a' niet aansluiten
b = blauw -b' niet aansluiten
aarde = oranje (linksonder)
eb = wit (rechtsonder) (eb is extra bel)

Kapje erop en verder met wat je origineel van plan was.

Bij methode 1 maak je wel nieuwe lassen. kan best daar niet van maar maak dan wel lassen met knelklemmetjes en zeker niet met kroonsteentjes.

Maak de draadjes kaal over een cm of 2 en twist deze strak in elkaar.
knip de uitsteek aan het uiteinde wat af zodat je een cm of 1/1,5 getwist overhoud.
neem nu een knel klem voor de amateur bv de rode draadklemmetje van AMP die je ook in de auto zou gebruiken. (dit bij gebrek aan "orginele" klemmetjes)
Steek de draad erin en knel deze 2x af alsof er aan beide zijden draadjes in zouden zitten, doe dit bij beide draadjes en het is klaar.
Leg nu alle kabeltjes en draadjes zodanig bij elkaar dat de dop er weer netjes over kan en kan sluiten.

Breng wel voor dat je gaat twisten eerst de kabel door de rubber ring zoals de oude er nu ook inzit.

Is de aanvoerkabel wel uitgevoerd met gewoon koper draden ipv lakdraad met oliepapier dan kan je het oude kabeltje gewoon verwijderen en met de knel manier een nieuwe maken, dubbel knel (2x las) is dan wat overbodig.

Met lakdraad werken is niet moeilijk maar je moet het kunstje hehelzen om te doen.

En wees voorzichtig met de dop want door de ouderdom zijn de schroefvorkjes nogal breekbaar geworden. (beste is dan ook draai gewoon alle schroeven eruit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
Vraag om een t&l na aanleg (test en label). Dan komt kpn langs en dienen ze een wcd te plaatsen (wand contact doos) die heeft een rj11 aansluiting. Kost je niks. Ik doe dit bijna dagelijks. Werk namelijk voor kpn. Vooral niet buisje openmaken. Als dat verkeerd gaat gaat het je wel geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik ben bang dat dit voor mij als leek toch even te lastig word, maar de uitgebreidheid van je reactie verdiend wel een compliment.
Vraag om een t&l na aanleg (test en label).
Hoe en waar je doe dat? Gewoon KPN bellen?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

webcamjan schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 21:50:

a = rood - a' niet aansluiten
b = blauw -b' niet aansluiten
aarde = oranje (linksonder)
eb = wit (rechtsonder) (eb is extra bel)
Nee niet (helemaal) mee eens
a=rood / b=blauw dat is ok
wit en oranje is het 2e aderpaar. die sluit je niet aan op aarde en ab, de laat je gewoon los
Aarde (de blanko draad is aarde)

--------------------------------------------

Dit is een telefoon schema
Afbeeldingslocatie: http://gotfish.nl.eu.org/T65%20schema.gif

Wanneer er sprake is van een extra bel of telefoon toestel verwijder je de eventuele interne brug(en) in de telefoons tussen pin 3 en 4

Bij alleen een extra bel
- Aluit je de extra bel aan op de eb (in de wcd) en op de blauwe draad
Als er een 2e toestel is:
- sluit je beide eb aan op elkaar en sluit je in het 2e contact de blauw aan op A en rood op B
- in geval van 2 toestellen en een extra bel sluit je de extra bel aan tussen de 2 eb contacten

Maar wat als er nu 1 van de 2 stekkers word losgetrokken ?
Daar is een extra brug voor nodig in beide wcd tussen a' en eb
in de extra bel zit een condensator die voorkomt dat er sluiting tussen a en b ontstaat wanneer beide stekkers los zijn getrokken en je kan gewoon gebeld worden. (ook al is er geen telefoon aangesloten)

---------------

nofi als ja dat niek fatsoenlijk kan solderen wat in de foto staat, ben je gewoon slecht in solderen. niets mis mee maar je hebt dan weinig ruimte om dingen te verkloten

ik zou dan ook een gewoon kroonsteentje proberen. serieus. je merkt er geen zak van

lui als ik ben zou ik alles verlengen met een stukje cat5/6

lijn 1 (rd/bl) op het blauwe aderpaar en lijn 2 (or/wt) op het groene aderpaar

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 25-12-2013 00:08 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
fish schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:01:
nofi als ja dat niek fatsoenlijk kan solderen wat in de foto staat, ben je gewoon slecht in solderen. niets mis mee maar je hebt dan weinig ruimte om dingen te verkloten
Solderen is an sich niet moeilijk alleen de hoek waaronder ik het hier moet doen, en het feit dat de draadjes zo verschrikkelijk dun zijn maakt het gewoon erg lastig. De draadjes die uit de lasdop komen vallen nog wel mee, maar de telefoonkabel die er aan moet is zo dun. Een dikkere kabel gebruiken kan niet anders kan het andere uiteinde niet in het modem.

Modem is een Huawei modem van Online.

[ Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 25-12-2013 00:49 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

cat 5 er aan bakken en daar de rj nogwat aanknijpen

if not
{ wat voor modem (aansluiting) heb je dan ? }

[ Voor 36% gewijzigd door Fish op 25-12-2013 00:19 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
fish schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:01:
[...]

Nee niet (helemaal) mee eens
a=rood / b=blauw dat is ok
wit en oranje is het 2e aderpaar. die sluit je niet aan op aarde en ab, de laat je gewoon los
Aarde (de blanko draad is aarde)

--------------------------------------------

Dit is een telefoon schema
[afbeelding]

Wanneer er sprake is van een extra bel of telefoon toestel verwijder je de eventuele interne brug(en) in de telefoons tussen pin 3 en 4

Bij alleen een extra bel
- Aluit je de extra bel aan op de eb (in de wcd) en op de blauwe draad
Als er een 2e toestel is:
- sluit je beide eb aan op elkaar en sluit je in het 2e contact de blauw aan op A en rood op B
- in geval van 2 toestellen en een extra bel sluit je de extra bel aan tussen de 2 eb contacten

Maar wat als er nu 1 van de 2 stekkers word losgetrokken ?
Daar is een extra brug voor nodig in beide wcd tussen a' en eb
in de extra bel zit een condensator die voorkomt dat er sluiting tussen a en b ontstaat wanneer beide stekkers los zijn getrokken en je kan gewoon gebeld worden. (ook al is er geen telefoon aangesloten)
Kijk nu eens goed naar je plaatje.

A-B aarde en EB precies zoals ik zei.
Zo werden de aansluiting gemaakt toen ze deze t65 toestellen gemaakt werden en mensen maar 1 toestel thuis hadden want meer als twee mag/mocht niet van het "Staatsbedrijf der PTT".

'De A" en B' waren ervoor om een tweede aansluiting te maken, hier kan je dan het telefoon toestel van plek 1 naar plek zetten maar zorgde ervoor dat er altijd maar 1 toestel op "het net" aangesloten was ivm belasting ervan.
Toen eind jaren 80 de regels anders zijn geworden en derden ook spullen mochten leveren onder goedkeuring voor aansluiting op het openbare telefonie netwerk" gingen de toestellen met de extra bel eruit omwille dat de centrales aangepast werden van oud analoog naar de mix analoog/digitaal waardoor het spannings signaal van de extra bel afschakelde met als resultaat de veel van de t65 toestellen ineens geen beltoon meer hadden.
Dit was op te lossen door een 1uf/250v condensator te verbinden tussen de EB en de B, in de contact doos maar was lastig bij verplaatsen dus werden die in het toestel erbij gemaakt (veel gedaan)
De nieuwe toestellen hadden vanaf toen allemaal een "electronische bel" die dus wel op de A/B werkte.

Resultaat was dat de oranje (kerktelefoon draad) en de witte (extrabel spannings leider) als extra paar ingezet konden worden naar elke woning dit omdat elke woning door de oude situatie deze paren in huis hadden en zo kon er in de jaren 90 erg makkelijk een 2e lijn aangevraagd worden wat toen erg opkwam voor de fax. bedenk wel in de jaren 80 was een faxlijn een lijn die je kreeg van de PTT waar je niet eens op mocht bellen en dat controleerden ze ook, maar dat alles ging snel overboord.
Nadeel was wel als je een tweedelijn aanvroeg de functie voor kerktelefoon niet meer mogelijk was door die oranje draad. Het fenomeen kerktelefoon via het netwerk van de nu KPN is dan ook in de begin jaren 2000 gestopt en wordt nu via kerkzenders in het vhf bereik uitgezonden.

Als oud monteur in telefonie in de jaren 80/90 zijn het van die dingen die je bijblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het plaatje is de telefoon inwendig, niet de wcd

Je hebt het over een rijdelijke fix in de tijd dat de nieuwe toestellen gemixed werden met de klassieke toestellen. nadeel was dat de oude toestellen mee gingen rinkelen al het nieuwe toestel op puls stond. en als je het 2e toestel aansloot was er geen contact die de bel doorschakelde

dat was gewoon allemaal een fucked up mess

Deze 1uf zat er al in de eerste telefoons omdat de lijn anders kortsluit over de belspoel (zie tekening)
Alles mag binnen grenzen parralel door het dtmf bellen, maar pulsbellen was vroeger gewoon irritant als er een klassieke bel tussen zat (ook wel weer te fixen met een diac van 60 volt, maar dat was ook weer kutten)

Maar dan moet je nog steeds niet het 2e aderpaar op de eb en aarde aansluiten. dat is gewoon lomp. het 2e paar laat je gewoon los voor een toekomstige aansluiting

En ja geen enkele moderne telefoon doet geen ene fuck met de EB en aarde.

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 25-12-2013 11:28 ]

Iperf

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
Snowwie schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:32:
[...]

Ik ben bang dat dit voor mij als leek toch even te lastig word, maar de uitgebreidheid van je reactie verdiend wel een compliment.

[...]

Hoe en waar je doe dat? Gewoon KPN bellen?
Dien je via online te regelen. Die sturen dan kpn aan.

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 15:42
Ik snap niet dat de mensen hier allemaal zo bang zijn voor KPN, serieus, dit wordt tegenwoordig gewoon hersteld door KPN ookal ben je geen klant, en vrijwel ALTIJD zonder kosten.

Zolang je maar aangeeft dat je er zelf niet aan gerommeld hebt. Je kan er beter een nieuw ISRA op kunnen laten zetten, dan heb je ook een kwalitatief goede aansluiting zonder gezeur.

Daarnaast ziet KPN het ook zo dat je in de toekomst ook weer klant kan worden dus het ISRA punt moet gewoon kloppen vinden ze daar.

Bel Online, laat de monteur komen en zolang je niks zelf hebt gedaan hoef je je geen zorgen te maken over de ISRA, de ISRA is eigendom van KPN, en in jouw geval is deze dus kapot, en wordt deze ook als kapot gezien.

KPN registreert niets in het systeem over een juist aansluitpunt, en daar staat ook niets in. Er wordt slechts hoogstens een lijnmeting gedaan, en indien het niet goed zit wordt er een monteur aangestuurd.

Dus bel Online, ga niet zelf klopten zonde van je tijd, en kijk even waar het op uit loopt. Mochten er kosten in rekening worden gebracht dienen ze altijd van te VOREN te vermelden hoe hoog de boete / kosten is en niet achteraf.

mvg
Pagina: 1