Toon posts:

Gaming PC ~500 Euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben mij op het moment aan het oriënteren op de Desktopmarkt en ben benieuwd of jullie mij nog van wat advies zouden kunnen voorzien. Ik heb zelf een geringe hoeveelheid kennis over computers dus ik kan alle hulp hard gebruiken.Ik wil de build van de pc graag baseren op het Budgetgamesysteem van september ([BBG] Budgetgamesysteem september 2013). Deze is nog niet uit maar ik denk dat het wel al kan dienen als richtlijn. Qua prijs wil ik ongeveer rond de 500 euro zitten, dit betekent dus ook dat er afgeweken kan worden van de onderdelen van het budgetsysteem als jullie denken dat ik voor een kleinere meerprijs een veel beter onderdeel kan aanschaffen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Het systeem zou ik voornamelijk gebruikt worden voor games en dan vooral MMO's en Shooters.
Ook wil ik het graag kunnen gebruiken voor school(Word, Excell etc).
Verder wil ik het ook graag kunnen gebruiken om te surfen op het internet, films/series te kijken en al het "gebruikelijke".

Wat mag het systeem gaan kosten?

Zoals aangegeven zou ik graag rond de 500 euro zitten, mochten jullie het idee hebben dat ik voor "ietsie" meer een beter onderdeel zou kunnen krijgen dan valt daar natuurlijk altijd over na te denken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Ik heb op dit moment een tweede-hands beeldscherm waarvan ik niet zeker ben of deze geschikt is om te functioneren op een nieuwe pc. Het is een Acer x193W. Verder heb ik al een simpel toetsenbord en muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Een heleboel hulp en kennis van jullie ;)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Helaas nog niet genoeg merkenkennis om daar een bepaalde voorkeur in te hebben. Wel zou ik graag onderdelen hebben die een langere periode meegaan(minimaal 4 jaar)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Uiteraard zou het fijn zijn als ik niet omver werd geblazen door de herrie van de kast en dat hij ook niet zo groot wordt als een koelkast maar dat ligt volgens mij redelijk voor de hand. Wat ik wel fijn zou vinden is dat hij uiteindelijk minimaal een jaar of 4 mee zou kunnen gaan. Dat bedoel ik op het gebied van games(dus dat je alle nieuwe spellen nog kan spelen) en dat hij nog niet kapot is gegaan.

Overige vragen
  • Kan ik de kast door een bedrijf in elkaar laten zetten(bijv 4launch) en wat vinden jullie daarvan?
  • Wat voor kosten ben je buiten het apparaat zelf kwijt aan bijvoorbeeld Windows en kan je dat er zelf gemakkelijk opzetten?
Iedereen alvast bedankt

• jadatmag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-03 20:46
Volg deze topic even: Game PC voor 500 Euro - Graag advies!

Hij wil hetzelfde als jou.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, inderdaad veel het zelfde.
Heb zelf nog wel wat specifieke vragen ;)

• Prophet Steve
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Je kan het door een bedrijf in elkaar laten zetten maar ik geloof dat dat rond de 50 euro meestal kost, ook moet je dan alles bij 1 winkel halen waardoor je duurder qua onderdelen kan uitkomen. Naar mijn weten wordt het wel goed in elkaar gezet, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Kosten voor Windows, aannemend dat je geen speciale studentenactie hebt o.i.d. is omstreeks 80 euro. Windows is heel gemakkelijk op een computer te zetten en Windows 8 al helemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Steve, ik zal het wel in elkaar moeten laten zetten door een bedrijf denk ik want als ik het zelf doe gaat het niet goed aflopen. Maar uiteindelijk zal ik waarschijnlijk nog steeds wel beter af zijn met een zelfgebouwde Desktop dan met een "kant en klaar" ding van een grote winkelketen?

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:31:
Hallo iedereen,
Help!!!!!!!!!!!!

Overige vragen
  • Kan ik de kast door een bedrijf in elkaar laten zetten(bijv 4launch) en wat vinden jullie daarvan?
  • Wat voor kosten ben je buiten het apparaat zelf kwijt aan bijvoorbeeld Windows en kan je dat er zelf gemakkelijk opzetten?
Iedereen alvast bedankt
Err wat heb je zelf al gezocht? "Niks want ik ken er niks van" is geen geldig antwoord, een beetje eigen inzet is wel vereist. Iedereen kan google gebruiken.

Op je overige vragen. Het is heel makkelijk om zelf je PC te bouwen, desnoods een beetje hulp te vragen van iemand die het al eens gedaan heeft of handig is met die dingen. Op Youtube kan je honderden "how to" filmpjes bekijken en google biedt oplossingen voor de rest.

Een firma als 4launch vraagt al snel 50-100€ voor die service + installatie Windows en dit kan je dus perfect ook zelf.

Heb je geen tijd, geen zin om zelf iets te doen, .... dan moet je maar betalen voor werkuren van een ander dus.

Windows kan je opzoeken in de pricewatch. Ben je student ofzo dan kan je wel ergens een goedkopere licentie kopen.

Je bent zo goed als altijd beter af met zelfbouw dan met een OEM exemplaar dat volstaat met brol, gebouwd is met oude hardware die niet te upgraden valt en waarbij bespaard wordt op voeding, case, mobo, etc...

TL:DR versie: beetje moeite doen, dank u ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Inrage op 27-08-2013 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beetje flauw reactie want ik ben wel degelijk opzoek geweest naar informatie en ik kan hier wel de build linken die ik ergens op google heb gevonden maar als ik er zelf niets van snap schiet niemand er wat mee op denk ik. Daarom geef ik aan dat ik graag gebruik wil maken van de build van het budgetsysteem omdat mij dat een evenwicht systeem lijkt voor een goede prijs. Meer kan ik er helaas niet over zeggen omdat mijn praktische kennis gewoon tekort schiet. Het is makkelijk praten als je begrijpt hoe een pc precies in elkaar steekt en handig daarin bent maar ik weet van mijzelf dat ik dat niet ben en ook niet kan worden.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:58:
Beetje flauw reactie want ik ben wel degelijk opzoek geweest naar informatie en ik kan hier wel de build linken die ik ergens op google heb gevonden maar als ik er zelf niets van snap schiet niemand er wat mee op denk ik. Daarom geef ik aan dat ik graag gebruik wil maken van de build van het budgetsysteem omdat mij dat een evenwicht systeem lijkt voor een goede prijs. Meer kan ik er helaas niet over zeggen omdat mijn praktische kennis gewoon tekort schiet. Het is makkelijk praten als je begrijpt hoe een pc precies in elkaar steekt en handig daarin bent maar ik weet van mijzelf dat ik dat niet ben en ook niet kan worden.
[Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Niet om vervelend te doen maar dit gaat mij ook nog gewoon te ver boven mij pet.
Misschien dat ik zo dom ben maar de helft begrijp ik gewoon niet goed.

Verwijderd

Ik zocht net als jou naar precies zo'n systeem. Ik ben al dagen lang met dit bezig en heb zelf al inmiddels heel wat opgestoken. Ik heb verschillende dingen gezien en gekregen, maar ben uiteindelijk hierop uitgekomen tot op het heden. Hij zal natuurlijk nog veranderd worden, maar dit is wat ik voorlopig heb :

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed€ 73,45€ 73,45
1ASRock 970 Extreme4€ 77,60€ 77,60
1Palit GeForce GTX 760 2GB Jetstream€ 230,-€ 230,-
1Western Digital Caviar Blue WD7500AZEX, 750GB€ 56,95€ 56,95
1Cooler Master K380€ 34,99€ 34,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,-€ 53,-
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,99€ 14,99
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 55,48€ 55,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 596,46

Hij is 100 euro duurder dan onze budget (mijne was ook 500) omdat je anders met een krap voeding komt te zitten, moederbord en CPU. Ik weet ook niet of dit goed is omdat ik niks af weet van optische drivers, dus die laat ik staan voor wat het is. Ik heb een nieuwe topic aangemaakt om te zien of dit goed genoeg is. Hopelijk wel!

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 00:10:
Ik zocht net als jou naar precies zo'n systeem. Ik ben al dagen lang met dit bezig en heb zelf al inmiddels heel wat opgestoken. Ik heb verschillende dingen gezien en gekregen, maar ben uiteindelijk hierop uitgekomen tot op het heden. Hij zal natuurlijk nog veranderd worden, maar dit is wat ik voorlopig heb :
Goed systeem, enkel zou ik geen OCZ als voeding nemen ;)
Dan heb je veel liever bv pricewatch: Seasonic M12II 520W .
> 5 jaar garantie
> Seasonic maakt top voedingen (keuze vd capacitors, ripple, etc)

Ook zou ik voor bv de pricewatch: MSI N760 TF 2GD5/OC gaan.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VIVGlx9gnQAD8PQsB9YccrkN/full.jpg

Natuurlijk zal je binnen een paar jaar niet zomaar een GPU upgrade kunnen doen, omdat de CPU nu al vrij krap is.

[ Voor 63% gewijzigd door SmokingCrop op 28-08-2013 00:16 ]

Verwijderd

SmokingCrop schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 00:14:
[...]

Goed systeem, enkel zou ik geen OCZ als voeding nemen ;)
Dan heb je veel liever bv pricewatch: Seasonic M12II 520W .
> 5 jaar garantie
> Seasonic maakt top voedingen (keuze vd capacitors, ripple, etc)

Ook zou ik voor bv de pricewatch: MSI N760 TF 2GD5/OC gaan.
[afbeelding]

Natuurlijk zal je binnen een paar jaar niet zomaar een GPU upgrade kunnen doen, omdat de CPU nu al vrij krap is.
Bedankt voor de tips, ik heb de Palit vervangen voor de MSI, omdat ik het ook wel met je eens ben. Verder twijfelde ik al over een OCZ, ik koos hem puur voor de 600W en goedkope prijs :)

• SmokingCrop
  • Niet online
Overigens past je moederbord niet met je CPU, dit moet een FM2 bord zijn:
pricewatch: ASRock FM2A75 PRO4

Aan de TS:
Een beter systeem als deze zal je niet snel vinden (komt van Verwijderd in "Game PC voor 500 Euro - Graag advies!") voor de limiet van 500 euro.

en als je die gtx 670 mini niet kan kopen in de goedkoopste winkel, zou je bv voor een gtx 660 ti kunnen gaan van 190-200 euro.
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock FM2A75M-DGS€ 48,49€ 48,49
1Asus GTX670-DCMOC-2GD5€ 226,-€ 226,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST500DM002, 500GB€ 44,64€ 44,64
1Corsair Vengeance CMZ4GX3M1A1600C9€ 27,49€ 27,49
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 36,95€ 36,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 507,-

[ Voor 90% gewijzigd door SmokingCrop op 28-08-2013 09:00 ]

Verwijderd

SmokingCrop schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 00:20:
Overigens past je moederbord niet met je CPU, dit moet een FM2 bord zijn:
pricewatch: ASRock FM2A75 PRO4

Aan de TS:
Een beter systeem als deze zal je niet snel vinden (komt van Verwijderd in "Game PC voor 500 Euro - Graag advies!")
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock FM2A75M-DGS€ 48,49€ 48,49
1Asus GTX670-DCMOC-2GD5€ 226,-€ 226,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST500DM002, 500GB€ 44,64€ 44,64
1Corsair Vengeance CMZ4GX3M1A1600C9€ 27,49€ 27,49
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 36,95€ 36,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 507,-
Hmm nou heb je me aan het twijfelen gezet om deze build aan te schaffen of die ik momenteel heb..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie builds, ziet er allemaal mooi uit maar geen idee wat het beste is.
Ik zal volgen waar jij op uit komt lagspike en wat het beste gaat zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Ow misschien nog een stomme vraag maar wat vonden jullie van het beeldscherm dat ik nu heb? Is dat nog de moeite waard of zou ik een hele nieuwe moeten kopen?

• Inrage
Dat bepaal je toch zelf?
Als je de grote, beeldkwaliteit en resolutie nog goed vindt dan moet je het maar houden en anders een nieuw kopen, dat moet je maar voor jezelf uitmaken. Echt een goed scherm is het niet ( meer).

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 56,45€ 56,45
1MSI N660 TF 2GD5/OC€ 173,90€ 173,90
1Toshiba DT01ACA050, 500GB€ 42,-€ 42,-
1Crucial CT51264BA160BJ€ 27,95€ 27,95
1Cooler Master GX 650W€ 65,90€ 65,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 474,64

Bekijk deze build eens, is mijn eerste, kan wat mis zijn volgens de pro's maar ik ben zeer tevreden, zit op €512, OS gewoon geinstalleerd via bootable usb, heb voorderest geen dvd drive nodig.

Ongeveer zelfde prijs maar heb het moederbord vervangen omdat ik later maybe meer RAM wil

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 14:47 ]

• Inrage
650W voeding voor een systeem dat nog geen 300W gaat gebruiken is misschien wat veel van het goede ;)
Tis ook een erg pover RAM latje, CL11 en niet eens dual channel.

Heb zelf ook die GPU maar heb daar al op liggen vloeken want terwijl alle andere GPUs in prijs gezakt zijn blijft deze relatief erg duur. Zeker als je weet dat er al GTX670s zijn voor 220€... die zijn bijna 2x zo snel.

Verwijderd

Inrage schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:25:
650W voeding voor een systeem dat nog geen 300W gaat gebruiken is misschien wat veel van het goede ;)
Tis ook een erg pover RAM latje, CL11 en niet eens dual channel.

Heb zelf ook die GPU maar heb daar al op liggen vloeken want terwijl alle andere GPUs in prijs gezakt zijn blijft deze relatief erg duur. Zeker als je weet dat er al GTX670s zijn voor 220€... die zijn bijna 2x zo snel.
- De voeding is meer voor de toekomst en dat ik hem dan kan meenemen naar een andere build

- En van RAM heb ik geen verstand, ben er idd bij de build achter gekomen dat mijn mobo in dual opereert, met wat moet ik deze dan vervangen voor een goede dual 8gb? of kan ik gewoon nog een 4gb van zelfde merk halen en dan zo dual 8gb krijgen? ik was namelijk al van plan om toch nog een extra kaartje te halen om naar de 8GB te gaan de 4GB was even om te testen of ik dit allemaal wel goed zou doen

- De kaart heb ik moeten vervangen omdat ik eigenlijk de 650 TI boost TF van MSi wou hebben maar na 2 uur reizen naar de MyCom die hem toen niet had en ik niet met lege handen naar huis wou heb ik maar de 660 gehaald, maar ga hem met een jaar of zelfs half jaar wel weer vervangen denk ik want upgraden is nu een verslaving aan het worden.

• SmokingCrop
  • Niet online
zolang je geen SLI gaat doen, is 650W gewoon overkill :+
Een gtx 780 kan prima op een seasonic 520W lopen bv met overclock etc.

overigens is die cooler master niet direct de beste keus. (qua kwaliteit)

Verwijderd

SmokingCrop schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:52:
zolang je geen SLI gaat doen, is 650W gewoon overkill :+
Een gtx 780 kan prima op een seasonic 520W lopen bv met overclock etc.

overigens is die cooler master niet direct de beste keus. (qua kwaliteit)
klopt idd heb het er nu allemaal in zitten dus kan niet meer terug helaas, SLI word sowieso ooit wel gedaan.

• SmokingCrop
  • Niet online
Nu ja, het zal allemaal gewoon goed werken hoor :)

Verwijderd

SmokingCrop schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:12:
Nu ja, het zal allemaal gewoon goed werken hoor :)
Wat is er dan precies mis met de kwaliteit van de voeding dan?

en kan iemand me even wat verder helpen dan met hoe ik dat RAM nu kan aanpakken omdat alsnog optimaal aan te passen voor als ik naar de 8GB ga deze week?

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik had deze bijna voor mijn eigen systeem vorig jaar ook genomen (toen ik nog belange zoveel niet afwist van alles :p)
en werd door bv 'de voedings guru' (the mask) hier op tweakers geadviseerd dat hij niet bepaald de beste voeding is voor z'n prijs.
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29 ~> relevante posts

-> 8/10 bij techpowerup voor een voeding is niet direct de beste ;) (zeker als je de negatieve punten leest)
http://www.techpowerup.co...ster/GX650W_Bronze/8.html
Wel goed dat je er 5 jaar garantie bij krijgt.

Overigens heeft hij maar 2x 6+2 pci-e connectors blijkbaar, wat niet bepaald een goede keuze is.. (ivm sli/crossfire)

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 28-08-2013 16:45 ]

• Inrage
Voeding is idd overkill & niet zo goed voor future upgrades.

Vraag is, heb je deze week 8gb nodig? Misschien is 4gb wel voldoende, je moet geen wonderen verwachten van dual channel, ik vermelde het maar dat het een gemiste kans is. En het latje zelf is ook echt low budget basic gear dus je kan perfect er een 2de naast zetten maar zoals gezegd, als het niet nodig is...

Let op ik wil je geen slecht gevoel geven, je systeem gaat perfect werken! Maar kleine nuances en doordachte keuzes voor prijs/kwaliteit kan echt wel voor een enorme performance boost zorgen.

Verwijderd

heb jij maybe nog tips met die setting van mij dan?
en games lopen wel nice in principe dus ik ben daar zelf ook wel tevreden over denk alleen zelf dat met 8gb alles wel wat soepeler zou verlopen of heb ik dat helemaal mis?

En ik neem het ook niet persoonlijk hoor, alleen is me 1e build dus heb maar een beetje een mix gemaakt van de BBG en dacht met meer watt ik er ook meer aan zou hebben mocht ik in de toekomst een 2e build gaan maken die dat wel nodig heeft
Pagina: 1