Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 10:34
Okay, ik was dus eens wat afbeeldingen van mezelf aan het googelen. Kom is dus op een bedrijfspagina die mijn afbeelding gebruikt zonder mijn toestemming.

Nu vraag ik me af wat ik het beste doe.

Bellen en het melden dat indien ze de afbeelding willen gebruiken ze wel over de brug moeten komen en een eventuele samenwerking voor te stellen of gewoon een rekening sturen (en wat vraag je in zo'n geval)?

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 10:06
Copyright rechtzaken zijn vaak lastige (lees dure) rechtzaken.

Daarom zou ik gewoon een mail sturen met daarin het verzoek tot het verwijderen van de afbeelding(en).
Geef aan dat wanneer ze dit niet doen je juridische stappen gaat ondernemen.

99% van de mensen zal dan netjes de afbeelding(en) verwijderen.

Je kunt in je mail ook nog roepen dat bij een redelijke compensatie ze de rechten krijgen deze afbeelding te gebruiken maar jij blijft eigenaar van deze afbeelding(en).

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

• D-rez
Ik heb eens wat dieper gegraven in de structuur van het bedrijf, maar denk niet dat ik er nog werk uit ga halen. wat ik met dit geval ga doen weet ik niet, maar op werkspot.nl pretendeerd er iemand dat hij bepaalde tekeningen gemaakt heeft, welke eigenlijk door mij gemaakt zijn. Deze "vakman" gaat sowieso een rekening krijgen want hij heeft het wel heel doelbewust gedaan.

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 18:08
D-rez schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:49:
Ik heb eens wat dieper gegraven in de structuur van het bedrijf, maar denk niet dat ik er nog werk uit ga halen. wat ik met dit geval ga doen weet ik niet, maar op werkspot.nl pretendeerd er iemand dat hij bepaalde tekeningen gemaakt heeft, welke eigenlijk door mij gemaakt zijn. Deze "vakman" gaat sowieso een rekening krijgen want hij heeft het wel heel doelbewust gedaan.
Ook wel netjes om aan de website te melden, dan weten zij dat ze met een oplichter te maken hebben

• D-rez
Daar wordt idd al over gecommuniseerd :D

• D-rez
hmm, ik vraag me nu wel af hoe ik het kan bewijzen als hij snel de foto's verwijderd.... Zal dan al echt via een advocaat moeten zeker?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
D-rez schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 21:08:
hmm, ik vraag me nu wel af hoe ik het kan bewijzen als hij snel de foto's verwijderd.... Zal dan al echt via een advocaat moeten zeker?
Screenshots? Broncode even opslaan die je vanuit de browser krijgt? Op de een of andere manier zorgen dat de betreffende website in een internet-archief komt te staan?

• D-rez
screenshot, een screenshot die ik maak is nogal partijdig niet waar, bovendien kan ik die ge photoshopped hebben. Ben bang dat ik een gerechtsdeurwaarder oid. zal moetn inschakelen.

• botje88
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-01 17:26
D-rez schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 21:42:
screenshot, een screenshot die ik maak is nogal partijdig niet waar, bovendien kan ik die ge photoshopped hebben. Ben bang dat ik een gerechtsdeurwaarder oid. zal moetn inschakelen.
Al enige update inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Ben ook wel nieuwsgierig

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Deze een beetje uit het oog verloren.
De vakman krijgt een aangetekend schrijven in de deur met een eigenlijk nog bescheiden factuur.
De 2de heb ik telefonisch contact mee gehad en we hebben afgesproken dat ik hen op mijn site als klant mag zetten en zij hebben mijn afbeelding voorzien van mijn webadres (helaas geen klikbare link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Boefjes zijn het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
I know, ben ook niet 100% tevreden. Maar dat bedrijf maakt zelf niet van dit soort prenten. Na wat onderzoek mijn vermoeden werd alleen maar meer bevestigd, dat de websitebouwer gewoon een plaatje van internet geplukt heeft.
Echter bewust reclame maken met afbeeldingen alsof je die zelf gemaakt hebt, dat is nog een beetje anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik ken het.. gebruikelijk en meestal onschuldig. Als ze je naam erbij vermelden heb je in ieder geval nog iets. Google pakt het een beetje op. Het is goed dat je af en toe even checked op je naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
op naam? nee hoor gewoon een afbeelding in google plempen ;)

Pak op je website de afbeelding die je wilt zoeken en kopieer de URL van die afbeelding.
Dan ga op de site van google naar de tab afbeeldingen.
In het zoek veld klik je op het fototoestel, plak de URL en voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Weer wat geleerd :)

Pagina: 1