Aankoop home server

Pagina: 1
Acties:

• m1dnigh7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-02 18:44
Hallo,

Ik zou graag wat advies hebben over een home server die ik zou willen samenstellen. Nu gebruik ik een oude laptop (Core 2 Duo T7250 met 4 gb ram) maar die voldoet echt niet meer nu.

Ik gebruik de server vandaag vooral voor:

* Een virtuele linux server voor apache
* Een virtuele linux voor rommel zaken en wat prutswerk
* Plex media server (video)
* Subsonic media server (audio)
* http file server voor mezelf en school zaken
* NAS (ik heb er 3 tb aan gegevens opstaan)
* Syncen van folders tussen desktop en laptop als ik op kot zit
* Enkele andere processen die niet zo veel innemen

Nu merk ik dat die ownCloud installatie en plex nogal traag gaan. Plex kan nog net een full hd video transcoden.

Ik verwacht van de server dat hij een beetje zuinig is, en vooral ook krachtig genoeg.

Dit is een setup die ik tot nu toe heb, maar ik weet helemaal niet wat er deze dagen een goede zuinigheid/krachtigheid ratio heeft.

CPU: Core i5 3330
RAM: corsair 16 GB DDR3-1333 Kit
HDD: Western Digital WD10EZRX 1 TB Harde Schijf
Moederbord: ASRock B75 Pro3-M
Behuizing: Fractal Design Core 1000
Voeding: Antec EA-380 GREEN

Dit is grotendeels gebaseerd op de homeserver uit de BBG van januari. Raden jullie nog iets anders aan?

Alvast bedankt!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:46
Kijk hier eens: Het grote zuinige server topic. En ik lees ook dat je virtualisatie gebruikt. Dan is dit topic misschien ook nog interessant, als je ESXi gebruikt/wilt gaan gebruiken: Zuinige ESXi Server

Met die twee topics moet je er wel uit kunnen komen denk ik. Voeding zou ik zelf overigens deze voor pakken: pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt , die is namelijk beter geschikt om 24/7 te draaien (hoge(re) kwaliteit onderdelen).

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 26-08-2013 14:27 ]