Beste Tweakers,
Ik ben van plan een nieuwe desktop aan te schaffen en vraag jullie graag om advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal worden gebruikt voor de dagelijkse dingen (studie, filmpje kijken), maar voornamelijk voor poker (en dan heb ik het over tientallen tafels tegelijk met daarnaast nog verschillende programma's op de achtergrond) en Photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €500-600.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee monitoren, toetsenbord, muis en speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete desktop met een stevige processor en voldoende RAM. Over het toevoegen van een eventuele videokaart twijfel ik nog.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee geen voorkeur, zolang het maar betrouwbaar is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil graag dat het systeem zo stil mogelijk is.
Ik heb al het een en ander gelezen uit topics van mensen met dezelfde wensen en verschillende best buy guides en ben op dit systeem uitgekomen:
Ik vraag mij af waar jullie nog verbeteringen voor dit systeem zien. Daarnaast wil ik het zo goedkoop mogelijk houden, dus zodoende de vraag of jullie enig idee hebben waar eventueel op zou kunnen worden bespaard.
Alvast bedankt!
Ik ben van plan een nieuwe desktop aan te schaffen en vraag jullie graag om advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal worden gebruikt voor de dagelijkse dingen (studie, filmpje kijken), maar voornamelijk voor poker (en dan heb ik het over tientallen tafels tegelijk met daarnaast nog verschillende programma's op de achtergrond) en Photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €500-600.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee monitoren, toetsenbord, muis en speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete desktop met een stevige processor en voldoende RAM. Over het toevoegen van een eventuele videokaart twijfel ik nog.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee geen voorkeur, zolang het maar betrouwbaar is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil graag dat het systeem zo stil mogelijk is.
Ik heb al het een en ander gelezen uit topics van mensen met dezelfde wensen en verschillende best buy guides en ben op dit systeem uitgekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4430 Boxed | € 159,48 | € 159,48 |
| 1 | ASRock B85M-HDS | € 58,45 | € 58,45 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit | € 84,05 | € 84,05 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G3D1609ES2LX0CEU | € 56,- | € 56,- |
| 1 | LG GH24NS70 Zwart | € 17,27 | € 17,27 |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 58,- | € 58,- |
| 1 | Plextor PX-128M5S 128GB | € 82,50 | € 82,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 631,70 | |
Ik vraag mij af waar jullie nog verbeteringen voor dit systeem zien. Daarnaast wil ik het zo goedkoop mogelijk houden, dus zodoende de vraag of jullie enig idee hebben waar eventueel op zou kunnen worden bespaard.
Alvast bedankt!